Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Gebze OSB-Darıca Sahil
Metro Hattı Adliye İstasyonu’nda ayna birleşimin tamamlanarak, ışığın
görüldüğünü belirtti ve metro hattı inşaatında yüzde 63 oranında ilerleme
sağladıklarını açıkladı. Karaismailoğlu, hattın tamamlanmasıyla, Gebze ile
Darıca arasındaki ulaşım süresinin 1 saatten 24 dakikaya ineceğini söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı Işık Görme Töreni'ne
açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin güçlü sanayisinin simgesi Kocaeli’de, ulaşım
kalitesini daha da yukarılara taşımak adına çalışmalara yoğun bir şekilde devam
ettiklerini belirten Karaismailoğlu, 14 Haziran 2021 tarihinde,
Gebze-OSB-Darıca Sahil Metro Hattı’nın tünel kazı çalışmalarını başlattıklarını
hatırlattı.
DÜNYAYI DA TÜRKİYE’YE BAĞLADIK
Aradan geçen 15 aylık süre
zarfında 7/24 hizmet esasına göre çalışarak hatta büyük bir ilerleme
kaydettiklerine işaret eden Karaismailoğlu, “Çünkü sizlere söz verdik. Bizler
verdiğimiz tüm sözleri tutmak için çalışıyor, halkımıza hizmet etmek için
çabalıyoruz. Ulaştırma ve haberleşmede 20 yıldır büyük bir atılım
gerçekleştirdik. 100 yılda yapılabilecek işleri 20 yılda gerçekleştirdik.
Dünyayı da Türkiye’ye bağladık. İlmek ilmek ördüğümüz bu sistemde
demiryollarının modernleştirilmesi adına da çok çalıştık. Türkiye'de
demiryolları reformunu başlatarak, âtıl kalmış demiryollarımıza büyük
yatırımlar yaptık, yapmaya da devam ediyoruz. Ülkemizi demir ağlarla örmeye
devam edeceğiz. Demiryollarımız için teknolojik altyapı ve hizmet süreçleri
standartlarını belirledik. Özellikle dijitalleşmiş, güvenli bir demir yolu ağı
için çalışıyoruz. Yerli ve milli teknolojileri üretmek, hat kapsama alanımızı
genişletmek, mevcut hatlarımızı rehabilite etmek, hizmet odaklı, akıllı ve
katma değerli taşımacılığı geliştirmek önceliğimiz oldu” diye konuştu.
BAKANLIĞIMIZ TARAFINDAN YAPIMI DEVAM EDEN 14 ŞEHİR İÇİ RAYLI SİSTEM
HATTIMIZ VAR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak, bir yandan şehirlerarası demiryolu ağını geliştirirken, diğer yandan
Türkiye’deki şehir içi raylı sistem yatırımlarına da devam ettiklerini aktaran
Karaismailoğlu, Türkiye genelinde, 12 ayrı şehirde toplam 812 kilometrelik
şehir içi raylı sistem hattının işletildiğini kaydetti. Bu hatların 312,2
kilometrelik bölümünün bakanlık tarafından yapıldığını vurgulayan
Karaismailoğlu, “Ayrıca, bakanlığımız tarafından yapımı devam eden 14 şehir içi
raylı sistem hattımızda da inşaatlarımız devam ediyor. Bunların toplam uzunluğu
185 kilometredir” dedi.
KARAYOLU BAĞLANTISINA ALTERNATİF OLACAK
Bu yatırımların en önemlileri
arasında Gebze OSB Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı’nın geldiğine işaret eden
Karaismailoğlu, açıklamasına şöyle devam etti:
“15,4 kilometre çift hat sistemi
ile inşa ettiğimiz hattımızda, 11 istasyon var. Saatte 90 kilometre tasarım
hızındaki hattımız için 28 aracı da projemiz kapsamında hizmete alacağız. Metro
araçlarımız yüzde 60 yerlilikle Türkiye’de üretilmektedir. Araçlarımız tam
sürücüsüz olarak modern teknolojiye uygun tasarlandı. Ayrıca sözleşme
kapsamında; OSB istasyonunun yaklaşık 1 kilometre kuzeyinde, 92 bin 984
metrekarelik depo ve bakım alanı da inşa ediyoruz. Metro hattı inşaatında;
bugün itibarı ile yüzde 63 oranında ilerleme sağladık. Proje kapsamında 27 bin
354 metrelik tünelin, 26 bin 316 metrelik kısmının kazısını tamamladık.
Hedefimiz; projenin Gebze OSB-Gebze Gar (Marmaray) arasını yani 11.5
kilometrelik kesimini 2023 yılının sonunda, Sahil arasındaki 4 kilometrelik
kesimini 2024’de hizmete açmaktır. Bu tünelin ucunda gördüğümüz ışık; yalnızca
ticaretin, kalkınmanın, seyahatin değil; aynı zamanda 2023’ün ışığıdır. Bugün
ayna birleşimini yapacağımız hattımız, Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Gebze ve
Darıca ilçeleri arasındaki karayolu bağlantısına alternatif bir tercih olacak.
Bu şekilde bölgeler arasındaki ulaşım ağımız çok daha güçlenecek.”
EKONOMİYE 2.7 MİLYAR EURO KAZANÇ
Hattın tamamlanmasıyla, Gebze ile
Darıca arasındaki ulaşım süresinin 1 saatten 24 dakikaya düşüreceklerini dile
getiren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Hattımız, günde 330 bin yolcu
kapasitesine sahip olacak. Bu önemli metro hattımızla, 2023’ten 2047’ye kadar
25 yıllık perspektifte ciddi ekonomik tasarruflar elde edeceğiz. Hattımız ile
birlikte, önümüzdeki 25 yılda; karayolu bakım ve işletme kazancımız; 356 milyon
euro, kaza maliyetleri azalmasından kaynaklı kazancımız; 7,5 milyon euro, hava,
toprak su temizliği ile birlikte iklim, yeşil alan ve biyolojik çeşitlilik
şeklindeki dışsal fayda olarak yaklaşık 9,5 milyon euro, zaman kazancı olarak 2
milyar 361 milyon euro olmak üzere toplamda 2 milyar 734 milyon euro kazanç
sağlayacağız” değerlendirmesinde bulundu.
DARICA’YI HEM GEBZE HEM DE MARMARAY’A BAĞLAYACAĞIZ
“Dünyaya liderlik edecek güç ve
kaynaklara sahip bu güzel ülkemizin ilelebet payidar kalması, çalışmaktan,
üretmekten, yerli ve milli teknolojiler geliştirmekten geçiyor” diyen
Karaismailoğlu, “Kim ne derse desin, biz sizlerden aldığımız güçle ülkemizin lider
olması için çalışıyor, örnek gösterilen projeler yapmayı sürdürüyoruz. Bu
projemizle, ülkemize kazandırdığımız eserlerimizle sizleri çok daha kısa
sürede, çok daha konforlu ve emniyetli bir şekilde sevdiklerinize bağlıyoruz.
Darıcalı kardeşlerimizi de çok daha kısa sürede hem Gebze’ye ve hem de
Marmaray’a hızlı trene bağlayacağız. Teknoloji ve sanayimizin nabzının attığı
bu bölgelere alternatif ulaşım sistemleri kuruyoruz. Kocaeli için, İstanbul
için, Marmara için ne yapsak, yeridir, yerindedir” şeklinde konuştu.
BAŞKALARI GİBİ ALGI OYUNLARIYLA, İFTİRALARLA HALKIMIZI YANILTMIYORUZ
Kara, hava, deniz ve
demiryollarında yapılan her bir kilometre yolu akarsuya benzeten Ulaştırma ve
Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Zira her bir yolumuz, yapıldığı,
geçtiği ve etkilediği bölgelerin üretimine, istihdamına, ticaretine, kültür ve
turizmine ciddi katkılar sağlıyor. Bizler, bölge ayrımı gözetmeden, siyasal
tercihlere bakmadan, nerenin yola ihtiyacı olursa, oraya yol yapmayı ilke edindik.
Bizim hizmet anlayışımıza göre; ‘halka hizmet, HAK’ka hizmettir’. Bizler
başkaları gibi algı oyunlarıyla, iftiralarla halkımızı yanıltmıyoruz. Başlayan
yatırımları toprakla kapatmıyoruz.”
2 EKİM’DE PENDİK – SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI METRO HATTINI AÇIYORUZ
2 Ekim’de, Kadıköy – Pendik Metro
Hattı’nın devamı niteliğindeki, Pendik – Sabiha Gökçen Havalimanı Metro
Hattının açılışını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle
yapacaklarını dikkat çeken Karaismailoğlu, önceki yıllarda tamamlanan Kadıköy
Pendik arasında çalışan metro hattını 7,4 kilometre daha uzatarak Sabiha Gökçen
Havalimanı’na kadar ulaştırdıklarını söyledi. Karaismailoğlu, Pendik D 100 ile
Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki Fevzi Çakmak, Yayalar, Şeyhli, Kurtköy
mahallelerini de metro ile buluşturduklarını belirterek, Gebzelileri açılışa
davet etti.
KADİRŞİNAS HALKIMIZ TESTİYİ KIRAN İLE SUYU GETİRENİ AYIRT EDİYOR
“İnsanı yaşat ki devlet yaşasın”
düsturu ile nice yatırım ve dev projelerin AK Parti döneminde hayata geçtiğine
işaret eden Karaismailoğlu, “Son 20 yılda ülkemizin her karış vatan toprağına
hizmetlerimizle mührümüzü vurduk. Kara, hava ve demir yollarımızla ulaşımı;
hızlı, güvenli, konforlu hâle getirerek trafiğin ve hareketliliğin önündeki
engelleri kaldırdık. Konforlu ve emniyetli yollarımızla ulaşımın kalitesini
yükselttik. Biz, Türkiye’nin önümüzdeki 30 yıllık projelerini de bugünden
tasarladık. Tüm ulaştırma modlarımız için 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana
Planı’mızı hazırladık. Sağduyulu ve kadirşinas halkımız, testiyi kıran ile suyu
getireni ayırt etmektedir, edecektir” ifadelerini kullandı.