Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, milli elektrikli tren
ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Saatte 160 kilometre hıza uygun 'milli
elektrikli trenlerin” seri üretimine başlandığına dikkati çeken Karaismailoğlu,
ilk milli elektrikli trenin 10 bin kilometre test sürüşünü gerçekleştirdiğini,
ikinci trenin de test sürüşlerine başladığını duyurdu.
Almanya’da demiryolları ulaşım
teknolojileri fuarı InnoTrans 2022’ye düzenlendi. Kovid-19 salgını nedeniyle
iki defa ertelenen fuar, bu sene “sürdürülebilir hareketlilik” temasıyla
ziyaretçilere kapısını açtı. Fuara; 56 ülkeden 2 bin 834 şirket katılırken,
Türkiye’de katılımcılar arasında yer aldı. Fuarın açılışına katılan Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakanlığın ve TÜRESAŞ'ın stantlarını ziyaret
etti. İkili görüşmeler de gerçekleştiren Karaismailoğlu, gazetecilere açıklama
yaptı. Karaismailoğlu, fuarın raylı sistemler sektörünün en büyük
organizasyonlarından biri olduğunu söyledi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet
Demiryolları (TCDD) ve onun şirketleri yanında pek çok Türk firmasının
ürünlerini burada sergilediğine işaret eden Karaismailoğlu, Türkiye’de 166
yıllık bir demir yolu kültürünün olduğunu belirtti. Türkiye’nin demir yolu
ağırlıklı bir yatırım dönemine girdiğine işaret eden Karaismailoğlu, “Bundan
sonra demir yolu sektöründe ihtiyaçlarımız çok daha artacak. Demir yolu
sektöründeki yüksek teknoloji isteyen ürünlerin geliştirilmesi konusunda
ülkemizde çok önemli çalışmalar var. Bu geliştirdiğimiz ürünleri dünyaya
tanıtmak, hem de demir yolu sektörü için iş birliği alanında InnoTrans en
önemli organizasyonlardan bir tanesi olduğu için burada güçlü bir şekilde
varız” dedi.
MİLLİ ELEKTRİKLİ TRENLERİN SERİ ÜRETİMİNE BAŞLADIK
Türkiye’de 4 bin 500 kilometre
demir yolu inşaatının sürdüğünü ve bunun artarak devam edeceğini kaydeden
Karaismailoğlu, sadece yolcu taşımacılığında değil lojistikte de demir yolu
sektörünün önemli olduğunu vurguladı. “Özellikle karbon emisyonunun
azaltılmasında, yeşil enerjide ve tedarik zincirinde bağlantıların kurulmasında
demir yolları vazgeçilmezimiz” diyen Karaismailoğlu, saatte 160 kilometre hıza
uygun 'milli elektrikli trenlerin” seri üretimine başlandığına dikkat çekti.
İlk milli elektrikli trenin 10
bin kilometre test sürüşünü gerçekleştirdiğini, ikinci trenin de test
sürüşlerine başladığını bildiren Karaismailoğlu, açıklamasına şöyle devam etti:
“Önümüzdeki aylarda sertifikasını
da alarak inşallah yolcu taşımaya başlamayı hedeflemekteyiz. Ardından ikinci,
üçüncü setler zaten bantta çalışmaları devam ediyor. Onun devamı 225
kilometrelik hıza sahip yine milli elektrikli trenimizin de şu an tasarım
çalışmaları bitmek üzere. Orada da önemli ilerleme var. Bunun dışında 250
kilometre ve üzeri hızlara sahip trenleri yine Türkiye’de üretmek üzere de
organizasyon ve tasarım çalışmalarımız bir taraftan devam ediyor. Tabii bu çok
geniş bir alan. Hakikaten hem yüksek teknoloji isteyen ve yüksek maliyetli
işler olduğu için de maksimum fayda sağlayacak şekilde ülkemizin mali yükünü de
çok sarsmadan bu işleri nasıl yapabiliriz onun telaşı içindeyiz. İnşallah
önümüzdeki günlerde ülkemizde demir yolu açısından da çok önemli gelişmeler
olacak.”