ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: HALKALI-KAPIKULE DEMİRYOLU HATTI İLE SEYAHAT SÜRESİ 1 SAAT 30 DAKİKAYA DÜŞECEK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Avrupa Birliği’nin
Türkiye-Avrupa Birliği mali iş birliği kapsamında yapımı süren en büyük altyapı
projesi olan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Çerkezköy-Kapıkule Kesimi’nde ilk
ray kaynağını yaptıklarını belirtti ve “Proje tamamlandığında, Pekin’den
Londra’ya uzanan güvenli ve kesintisiz bir demiryolu taşımacılığına imkan
sağlayan Demir İpek Yolu’nun çok önemli bir bölümü yüksek bir standarda
ulaşacak. Halkalı-Kapıkule arası trenle seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30
dakikaya düşecek” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Çerkezköy-Kapıkule Kesimi’nde
ilk ray kaynağını yaptı. Düzenlenen törende konuşan Karaismailoğlu, Türkiye’nin
jeostratejik konumu sayesinde sadece 4 saatlik uçuş ile 1 milyar 650 milyon
insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar Gayrisafi Milli Hasıla'ya sahip ve 7 trilyon
45 milyar dolar ticaret hacmi bulunan 67 ülkenin merkezinde olduğunu söyledi.
“Bu önemin her geçen gün güç
kazandığına da şahit oluyoruz” diyen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam
etti;
“Bölgemizde yaşanan gelişmelerin
de gösterdiği gibi dünya nereye giderse gitsin, Türkiye’nin stratejik değeri
artmaktadır. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, bu farkındalık ile hareket
ediyor, sadece ülkemizin değil, küresel ihtiyaçları da karşılamak adına;
projelerimizi devlet aklı ile planlayarak hayata geçiriyoruz. Türkiye’miz
dünyadaki ham madde kaynakları ile ekonomik merkezleri buluşturan bir kavşak
konumundadır. Bu da Asya-Avrupa arasındaki transit taşımacılığın
sürdürülebilir, kesintisiz ve artan kapasiteyle ülkemizin ulaşım ağları
üzerinden yapılması demektir.”
KÜRESEL LOJİSTİK BİR SÜPER GÜÇ OLMA YOLUNDA İLERLİYORUZ
İlk ray kaynağını
gerçekleştirilen demiryolu hattının; Asya ve Avrupa arasındaki kesintisiz
ticarete destek olacağını, Avrupa Birliği ile Türkiye arasındaki ilişkileri
daha da güçlendireceğini vurgulayan Karaismailoğlu, “Projenin tamamlanmasıyla,
dünyadaki son gelişmeler nedeniyle stratejik önemi daha da artan; Pekin’den
Londra’ya uzanan güvenli ve kesintisiz bir demiryolu taşımacılığına imkan
sağlayan Demir İpek Yolu’nun çok önemli bir bölümü yüksek bir standarda
ulaşacak. İpek Yolu’nun Orta Koridoru’nda yer alan Türkiye’mizin uluslararası
ticaretteki rolünün önemi reddedilemez boyutlardadır. Biz de bu önemin farkında
olarak, ulaştırma ağlarının Avrupa’ya entegrasyonunun yüksek standartlarda
sağlanmasını her daim önceliklerimiz arasında tutuyoruz. Küresel lojistik bir
süper güç olma yolunda ilerleyen ülkemiz, Orta Koridor’da, Asya ve Avrupa
arasında alternatif olmanın ötesinde, değerli ve kazançlı bir lojistik ve
üretim üssüne dönüşerek önemli sorumluluklar üstleniyor. Başarıyla tamamlayarak
hizmete açtığımız Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hatları kullanılarak,
28 Mayıs 2020 tarihinde ilk uluslararası yük taşımacılığı seferini yapan, Demir
İpek Yolu’na stratejik bir mesele olarak yaklaştığımızın somut göstergesidir”
değerlendirmesinde bulundu.
ÇERKEZKÖY-KAPIKULE KESİMİNİN İNŞASI AVRUPA BİRLİĞİ İLE ORTAK FİNANSE
EDİLDİ
Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı’nın Avrupa Birliği ile Ankara-İstanbul Hattı Köseköy-Gebze Kesimi,
Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı, Samsun-Kalın Demiryolu Hattı
Projeleri’ni başarıyla hayata geçirdiğini aktaran Karaismailoğlu, ikinci
dönemde yer alan bu projede ise Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı’nın, 153
kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kesiminin inşasının Avrupa Birliği ile ortak
finanse edildiğini belirtti.
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“Avrupa Birliği’nin Türkiye-Avrupa Birliği mali iş birliği kapsamında yapımı
süren en büyük altyapı projesidir. Diğer kesimi oluşturan Halkalı-Çerkezköy
bölümünün tamamını ise yurdumuzun dört bir yanında binlerce kilometre demir
yolunun inşasında olduğu gibi milli bütçemizle inşa ediyoruz. Projemiz tamamlandığında,
Halkalı-Kapıkule arasında 229 kilometrelik güzergahta çift hatlı, 200 kilometre
saat hızında, yolcu ve yük taşımak mümkün olacak. Bulgaristan, Edirne,
Kırklareli ve Tekirdağ ile İstanbul’u hızlı tren ağına bağlayacak proje hizmete
açıldığında, Halkalı-Kapıkule arası trenle seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30
dakikaya, yük taşıma süresi 6 saatten 3 saat 30 dakikaya düşecek” diye
konuştu.
DEMİRYOLUNUN YATIRIMLARDAKİ PAYINI 2023 YILINDA %60’LARA YÜKSELTMEYİ
HEDEFLEDİK
Devlet aklı ile planlı, gerçekçi
ve kararlı bir vizyona bağlı kalarak yatırımları şekillendirdiklerini kaydeden
Karaismailoğlu, “5 Nisan’da kamuoyu ve tüm dünya ile paylaştığımız, 2053 yılına
kadar yaklaşık 190 milyar euro değerinde yatırım öngördüğümüz, 2053 Ulaştırma
ve Lojistik Ana Planı’mız, bu yaklaşımın en güncel örneğidir. Ayrıca, 2053
Vizyonumuzun sadece bir yatırım programı olmasının yanında; dünyada gelişen
eğilimleri göz önünde bulundurarak mobilite, lojistik ve dijitalleşmeyi temel
odak alanlarımız olarak belirledik. Ülkemizin dünya ile bağını güçlendiren
bütünsel kalkınma odaklı vizyonumuz, Avrupa Yeşil Mutabakatı, Paris İklim
Anlaşması ve Avrupa İklim Yasası gibi Avrupa Birliği’nin temel yaklaşımları ile
de birçok ortak paydaya sahip. Bu doğrultuda, demiryolunun yatırımlarımızdaki
payını 2023 yılında yüzde 60’lara, yine demiryolunun yük taşımacılığındaki
payını ise 2053 yılında yüzde 5’ten yüzde 22’ye yükseltmeyi hedefledik.
Böylece, Avrupa Birliği’nin, Yeşil Mutabakatı çerçevesinde iklim değişikliğiyle
mücadelede 2050 yılında karbon nötr bir kıta olma hedefine de büyük bir katkı
sağlayacağız. Her yatırımımız gibi bu çalışmamız da projelendirme aşamasından
hizmete alımına kadar geçen her süreçte; çevreye duyarlı bir yaklaşımla
yönetilmektedir” dedi.
GÜVENLİ VE KONFORLU BİR ULAŞIM ALTYAPISI İNŞA ETMEYE DEVAM EDİYORUZ
Gelecek nesiller için tertemiz ve
yaşanabilir bir gelecek anlamına gelen çevreyi koruduklarını, geliştirdiklerini
belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, diğer yandan da güvenli ve
konforlu bir ulaşım altyapısı inşa etmeye devam ettiklerini söyledi. İnşası
devam eden ve sona yaklaşan hatlardan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu
Hattı’nın tamamlanması için faaliyetlerin gece-gündüz sürdüğünü dile getiren
Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti;
“Bugün ilk kaynak töreni için bir
araya geldiğimiz hattımızın devamı niteliğindeki Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy
Hattı ile Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Gaziantep, Ankara-İzmir,
Karaman-Niğde Ulukışla, Aksaray-Ulukışla-Mersin-Yenice ve Ankara-Kayseri Hızlı
Tren Hatlarında da çalışmalara hızla devam ediyoruz. Ayrıca; iki uluslararası
havalimanını birleştirecek Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim
Köprüsü-İstanbul Havalimanı- Halkalı-Çatalca Hızlı Tren hattında da ihale
Hazırlıklarımız devam ediyor. Kısaca söylemek gerekirse; toplam 5 bin 147
kilometre demiryolu hattını milletimizin hizmetine sunmak için 7 gün 24 saat
büyük bir özveriyle çalışmaktayız. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımızla
gururla ortaya koyduğumuz hedefimiz; 2053 yılına kadar toplam 28 bin 500
kilometre demiryolu hat uzunluğuna ulaşmaktır. Ayrıca, yük taşımacılığında
demiryollarının daha efektif kullanılabilmesi için 2029 yılına kadar
Kapıkule–Ankara–Mersin arasındaki 1179 kilometrelik hattın 2030 yılına kadar da
Ankara–Zengazur arasındaki 1097 kilometrelik hattın RO – LA taşımacılığı için
planladık.”
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK HEPİMİZİN GÜNDEMİNDE İLK SIRALARDA YER ALIYOR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak, ulaştırma alanındaki uluslararası iş birliklerine büyük önem verdiklerinin
altını çizen Karaismailoğlu, “Yeter ki; sürdürülebilir, çevreci ve verimli
çözümlerle, küresel ticaret kesintisiz ve güvenli bir biçimde devam etsin.
Yeter ki; başta Türkiye ve Avrupa Birliği olmak üzere, projelerin paydaşları,
bu refahtan paylarını alabilsin. Bu projemizin de bize gösterdiği gibi eğer
ortaya irade koyarsak, yöneticiler olarak büyük projeler konusunda kararlıysak,
bunları hayata geçirilebiliyoruz. Önce küreselleşme eğilimleri, sonra salgının
etkileri ve son olarak Rusya-Ukrayna krizi… Tüm bunlar gösteriyor ki; güvenli
ulaştırma, güvenli lojistik, tedarik zincirinde sürdürülebilirlik hepimizin
gündeminde ilk sıralarda yer almaya devam edecek. Toplumlarımızın refahı ve
ihtiyaçların tedariği için ortak planlamalara yönelik, daha fazla irade ve
kararlılık göstermemiz ve daha fazla ortak projede bir araya gelmemiz çok
önemli. Bu nedenle önemle vurgulamak isterim ki; Türkiye, ulaştırma
altyapılarında uluslararası iş birliğinde gerekli irade, kararlılık ve proje
geliştirme arzusuna sahiptir” diyerek sözlerini tamamladı.