ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: KAĞITHANE-İSTANBUL HAVALİMANI METRO HATTINI 22 OCAK PAZAR GÜNÜ HİZMETE AÇIYORUZ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Adil Karaismailoğlu, Kağıthane-İstanbul Havalimanı metro hattını, 9 gün sonra,
22 Ocak 2023 Pazar günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleri ile
hizmete açacaklarını bildirdi. Metro hattının günlük 800 bin yolcuya hizmet
verecek kapasitede olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, “Bir eserimizle
ülkemize bir daha ‘en’leri ve ‘ilk’leri yaşatmanın memnuniyetini, gururunu
taşıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro hattında
incelemelerde bulundu. Ardından basın açıklaması yapan Karaismailoğlu,
“Beşiktaş (Gayrettepe)-Kağıthane-Eyüp (Göktürk)-İstanbul Havalimanı metro
hattımızda 9 istasyon bulunuyor. Metro hattımız; Kağıthane, Eyüpsultan ve
Arnavutköy ilçelerinden geçecek ve 8 istasyonla günlük 800 bin yolcuya hizmet
edecek kapasitededir. Dünyanın en büyük ve bir numaralı havalimanı ve bölgenin
en önemli küresel aktarma merkezi olan İstanbul Havalimanı’na, Metro hattımızın
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı entegrasyonu sayesinde, tüm raylı sistemle
doğrudan, güvenli, hızlı ve ekonomik şekilde ulaşmak mümkün olacaktır”
ifadelerini kullandı.
BİR ESERİMİZLE DAHA “İLK” VE
“EN”LERİ YAŞATIYORUZ
Hattın işletmeye açılmasıyla
İstanbul Havalimanı’na; Kağıthane'den 24 dakikada, Göktürk'ten 12 dakikada
ulaşılabileceğini kaydeden Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Ülkemizin dünyaya açılan
kapısına ulaşmak işte bu kadar kolay ve konforlu hale geliyor. Bir eserimizle
ülkemize bir daha ‘en’leri ve ‘ilk’leri yaşatmanın memnuniyetini, gururunu
taşıyoruz. Türkiye’nin tek seferde ihale ve inşa edilen en uzun metrosundan
bahsediyoruz. Hattımızın en kısa sürede hizmete alınabilmesi için Türkiye’de
ilk defa bir metro projesinde 10 adet tünel açma makinasını aynı anda kullandık.
TBM ilerlemelerinde; günde 65,5 metre, haftada 306 metre, ayda 1233 metre ile
kazı rekorlarını kırdık. Saatte 120 kilometre hız ile Türkiye’nin en hızlı
metro araçları da bu hattımızda çalışılacak. 72 metre ile Türkiye’nin en derin
metro istasyonu olan Gayrettepe İstasyonu’nu da bu proje kapsamında inşa
edildi. Türkiye metro hatlarında ilk kez burada prekast panel ile kusursuz
demiryolu altyapısı inşa ettik. Bu sayede yolcularımıza hızlı tren konforunda
sürüş imkanı sunacağız. Akıllı tünel konseptini dünya metrolarında ilk defa bu
projede biz hayata geçiriyoruz. Böylece tünel yangın güvenliğine yeni bir
teknoloji kazandırdık. Bakanlığımızın destekleri ve Aselsan işbirliği ile yine
ilk defa yerli ve milli imkanlarla geliştirilen sinyalizasyon sistemi bu metro
hattımızda kullanılacak.”
METRO HATLARIMIZIN HER SÜRECİ
MİLLİ VE YERLİ
Kağıthane-Eyüp(Göktürk)-İstanbul
Havalimanı Metro Hattı ile çok önemli çok değerli bir projeyi İstanbul’a ve
Türkiye’ye kazandırmanın gururu içinde olduklarını dile getiren Karaismailoğlu,
“Burada edindiğimiz deneyimlerle metro inşalarında artık yeni bir döneme
giriyor, dünyaya da yol gösteriyoruz. Artık metro hatlarımızın yapım
aşamasından, elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar her süreci kendi
mühendisliğimizin ürünü; yani milli ve yerli olarak üretiyoruz. Bundan sonra
tren sinyalizasyon ve arayüz çalışmalarını yerli imkanlarla hayata geçireceğiz.
Yerli elektrik sistemlerine ve bataryalara sahip araçlar kullanacağız. Bu hatta
10 tren setimiz var. Bunlara ilave olarak, ilk yerli metro aracı motoruna sahip
yeni tren setlerini de devreye alacak olmaktan büyük gurur duyuyoruz. Yerli ve
milli imkanların, üretimin, ürünlerin kullanılması, dışa bağımlılıktan uzak bir
ülke demektir. Bölgesinde lider, dünyada oyun kurucu konuma yükselmek, en büyük
ilk 10 ekonomi arasında yerini almak için çalışmalarını, hazırlıklarını
aralıksız sürdüren Türkiye’miz, milli bağımsızlığını bu atılımlarla daha da
güçlendiriyor, sağlamlaştırıyor. Türkiye’nin, Türkiye Yüzyılı’nın altyapısını
inşa eden, milletimizi aydınlık geleceğine taşımak için 5 bin şantiye ve hizmet
noktasında 700 bin çalışma arkadaşımızla emek veren bir bakanlık olarak, bu
konuda ne gerekiyorsa yapmaya Cumhurbaşkanımızın liderliğinde devam edeceğiz”
ifadelerini kullandı.
METRO HATTININ EKONOMİK
KAZANCI 2,6 MİLYAR EURO
Hattın ilk aşamada Mahmutbey
metrosu ile Kağıthane’ye entegre olduğunun altını çizen Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, bahar aylarında bu hattı metrobüs ve Hacıosman-Yenikapı Metrosu
Zincirlikuyu İstasyonları ile entegre edeceklerini, yaklaşık 3,5 kilometrelik
bir etabı daha tamamlayarak, hattı 37,5 kilometreye çıkaracaklarını bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Karaismailoğlu, “Ülkemize, İstanbul’umuza konforlu, hızlı ve güvenli bir ulaşım
hizmetini bir kez daha kazandırmak bizlere nasip oldu. Ancak; bu hizmetimizin
faydaları tıpkı diğer eserlerimizde olduğu gibi çok çeşitli, çok geniş. Metro
Hattının hizmete girmesiyle 2023-2043 yılları arasındaki projeksiyona
baktığımızda bu faydalar daha net anlaşılacaktır. 20 yıllık projeksiyonda; 45
milyon euro karayolu işletme ve bakım kazancı, 247 milyon € çevresel kazanç, 30
milyon euro kaza ve yaralanma kazancı, 2 milyar 316 milyon Euro zaman kazancı
olmak üzere ülkemizin toplam ekonomik kazancı 2 milyar 639 milyon euro olacak”
diye konuştu.
TÜRKİYE’NİN DÖRT BİR YANINDA
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI FIRTINASI ESECEK
“2023 yılı çok önemli projeleri
tamamlayıp hizmete verdiğimiz, deyim yerindeyse azimli çalışmalarımızın
meyvelerini toplayacağımız bir yıl olacak” diyen Karaismailoğlu, başta İstanbul
olmak üzere Türkiye’nin dört yanında adeta bir Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
fırtınası eseceğine işaret etti. İstanbul’u, dünyanın en gelişmiş ulaşım
altyapısına sahip şehirlerinden yapmak için bir baştan diğer başa modern raylı
sistem ağlarıyla donattıklarını aktaran Karaismailoğlu, dünyanın en teknolojik
ve modern kent içi raylı sistem projelerini bir bir hayata geçirdiklerini
belirtti. Yaklaşık 96 kilometrelik 6 hatta İstanbul için çalıştıklarını anlatan
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı
Metro hattı yanı sıra; Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören- Bağcılar Kirazlı
Metro hattı, Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro hattı,
Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı, Kazlıçeşme –
Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ve Altunizade –
Ferah Mahallesi- Çamlıca Camii – Bosna Bulvarı Metro Hattı projeleridir. Bu
hatlarımızı tamamlayarak, 284,3 kilometre olan İstanbul’un raylı sistem ağını
380,2 kilometreye yükseltiyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
BELKİ PROJELERİMİZİ
KULLANINCA, ÖRNEK ALIRLAR
Kağıthane-İstanbul Havalimanı
metro hattını, 9 gün sonra, 22 Ocak 2023 Pazar günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan’ın teşrifleri ile hizmete açacaklarını duyuran Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Karaismailoğlu, “Başta İstanbulluların olmak üzere ve dünyanın hizmetine
sunuyoruz. İstanbul ile dev bir eseri ve muhteşem bir hizmeti daha
buluşturmanın mutluluğu ve gururu içindeyiz. İstanbul’daki Metrolarımızın yanı
sıra; Ankara’da AKM-Gar-Kızılay Metrosunu, Kayseri’de; Anafartalar- HT Tramvay
Hattı’nı da çok yakında dört başı mamur bir şekilde açıyoruz. Bir eser, bir
hizmet millete sunulacaksa, açılışı yapılıyorsa tam yapılır. Millete saygı da
siyasi ahlak da bunu gerektirir. Birileri bugüne kadar bunu öğrenememiş, belki
projelerimizi kullanınca, örnek alırlar, metro hattı nasıl hizmete açılır
öğrenirler. Şehirler büyüyor, nüfus artıyor, üretim, ticaret, turizm gelişiyor.
Tabii bunun sonunda ulaşımı ferahlatacak, kolaylaştıracak ve hızlandıracak
çözümlere ihtiyaç da artıyor. İşte bu noktada metro ve tramvay gibi raylı
sistemler öne çıkıyorlar. O nedenle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak,
özellikle büyük şehirlerde yaşayan vatandaşlarımızın yaşamının kabusa
dönüşmemesi ve trafik keşmekeşinin yaşanmaması için çok önemli kent içi raylı
sistem projelerini ülkemize kazandırmak için aralıksız çalışıyoruz” dedi.
İSTANBUL’U HAYALLERİN ÖTESİNDE
BAMBAŞKA BİR NOKTAYA TAŞIDIK
20 yıldır neyin sözünü verdilerse
yaptıklarını dile getiren Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Devlet aklıyla ortaya koyduğumuz
planlamalarımız ışığında, milletimize en iyisini, en doğrusunu sunmak için
canla başla çalıştık. Çok şükür, milletimiz de bizden teveccühünü esirgemedi.
Yaptığımız işler, ülkemize kazandırdığımız başarılar, milletimiz için gurur
kaynağı oldu. İstanbullular kendilerine fayda sağlayacak projeleri yakından takip
ediyor. Milletimiz, suyu getirenin de testiyi kıranın da kim olduğunu gayet iyi
biliyor. Biz ülkemizi ve İstanbul’u geleceğe taşıyacak mega projeleri hayata
geçiriyoruz. Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Çamlıca Kulesi,
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu,
İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı ve metro projelerimiz gibi tüm dünyanın
gıptayla baktığı projeler ile İstanbul’u hayallerin ötesinde bambaşka bir
noktaya taşıdık. Biz, bu dev eserler ve simge yapılar ile İstanbul’u çok
kıymetli bir marka şehre dönüştürdük. İstanbulluların yaşam kalitesini
yükselttik. Biz, her zaman İstanbul ve İstanbulluların yanında ve yakınındayız.
Kimsenin şüphesi olmasın İstanbul’a hizmet aşkımız asla bitmeyecek ve İstanbul’u
geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarımız hız kesmeden devam edecek.”