ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU, KAZLIÇEŞME-SİRKECİ RAYLI SİSTEM PROJESİ’NİN İLK RAY KAYNAĞINI YAPTI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yeni nesil ulaşım
projesi Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem Projesi’nin ilk ray kaynağı ile çok
önemli bir aşamayı başlattıklarına dikkati çekti ve projeyi 2023 yılının ilk
çeyreğinde hizmete açmayı hedeflediklerini duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem Projesi’nin ilk ray kaynağı
törenine katıldı. Törende açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, Türkiye
genelinde 5 bine yakın şantiyede, 700 bine yakın çalışanla yarının
ihtiyaçlarını en doğru şekilde karşılayacak yatırımlara dur durak bilmeden
devam ettiklerini kaydetti. Söz konusu çalışmaların, “Türkiye Yüzyılı”nın da en
önemli kilometre taşlarından olacağını aktaran Karaismailoğlu, “Ülkemizin;
doğusu, batısı, kuzeyi, güneyi demeden, köyü-kasabası ya da büyükşehri fark
etmeden, yaptıklarımızla yetinmiyoruz, yeni yatırımlarımızı bir an önce
milletimize sunmak için ilk günkü motivasyonla 7 gün, 24 saat esasına göre
çalışıyoruz. Ve elbette saymakla bitmeyecek, her gün bir yenisi eklenen
hizmetlerimizle, 2003 yılından bugüne, 81 ilimizi, ulaştırma ve haberleşme
yatırımları açısından ihya etmeyi sürdürüyoruz” diye konuştu.
İSTANBUL’DA DA HİZMET VE ESER SİYASETİMİZİ DEVAM ETTİRİYORUZ
Türkiye’nin dört bir köşesinde
olduğu gibi dünyanın sayılı metropollerinden biri olan İstanbul’da da hizmet ve
eser siyasetini devam ettiklerini dile getiren Karaismailoğlu, konuşmasına
şöyle devam etti:
“Sadece geride bıraktığımız ekim
ayında Türkiye’nin doğusundan batısına dev ulaşım projelerinin hayata geçtiği
ve yenilerinin temellerinin atıldığı bir döneme şahit olduk. Sadece Ekim ayı
boyunca; Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’mızın açılışını gerçekleştirerek
İstanbulluların hizmetine sunduk. Ardından Çanakkale’de, vizyon projelerimizden
Ayvacık-Küçükkuyu Yolu ve Troya-Assos tünellerinin açılışını gerçekleştirdik.
Malatya’yı Sivas’a bağlayan Malatya-Hekimhan Yolu’nu bölünmüş yol olarak hizmete
açtık. Diyarbakır Çevre Yolu ve Bitlis Çevre Yolu ile Kavşağı’nı hizmete açtık.
Balıkesir Kuzeybatı Çevre Yolu’nun temelini attık, Bandırma Farklı Seviyeli
Kavşağı’nın açılışını gerçekleştirdik. Dün de Kayseri Tramvay hattımızın ilk
tramvay aracının teslim törenini gerçekleştirdik.”
GAZİANTEP, GAZİRAY İLE HIZLI, GÜVENLİ VE KONFORLU BİR ULAŞIM İMKANINA
KAVUŞUYOR
Sadece bir kent içi raylı sistem
projesi değil aynı zamanda yaya odaklı yeni nesil ulaşım projesi olan
Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı sistem projesinde ilk ray kaynağı ile çok önemli bir
aşamayı başlattıklarının altını çizen Karaismailoğlu, yarın da yine Türkiye
için önemli projelerden bir tanesi Gaziantep’te ulaşımın yeni adı GAZİRAY’ı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle hizmete açacaklarını
söyledi. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, 6 organize sanayi bölgesi ile şehir
merkezini bağlayan, 25 kilometre uzunluğa ve 16 istasyona sahip GAZİRAY’ın
hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım imkanı sunacağına işaret etti.
İSTANBUL’U HAYALLERİN ÖTESİNDEKİ BAMBAŞKA BİR NOKTAYA TAŞIDIK
İstanbul’u Avrupa’nın ve dünyanın
en gelişmiş ulaşım altyapısına sahip şehirlerinden biri yapmak için mega
projeleri birer birer hayata geçirdiklerine vurgu yapan Karaismailoğlu, bugüne
kadar Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü
ve Kuzey Marmara Otoyolu, Osmangazi Köprüsü ve İstanbul-İzmir Otoyolu,
İstanbul-Ankara YHT Hattı gibi mega projeler ile İstanbul’u hayallerin
ötesindeki bambaşka bir noktaya taşıdıklarını belirtti. Tüm bunların yanı sıra
İstanbul’da dünyanın en özgün ve gelişmiş kent içi raylı sistem projelerini bir
bir hayata geçirdiklerini kaydeden Karaismailoğlu, İstanbul’u bir baştan diğer
başa modern raylı sistem ağlarıyla donattıklarını anlattı.
SIRADA KAĞITHANE- İSTANBUL HAVALİMANI VE BAŞAKŞEHİR- KAYAŞEHİR METRO
HATLARI VAR
Marmaray’ın bugüne kadar 800
milyona yakın yolcu yani ülke nüfusunun yaklaşık 9,5, İstanbul'un ise 50 katı
yolcu taşıdığının altını çizen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Şu
anda da İstanbul’da an itibariyle; Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı
Metro Hattı, Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro Hattı,
Bakırköy-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattı, Altunizade-Ferah
Mahallesi-Çamlıca - Bosna Bulvarı Raylı Sistem Projesi, Başakşehir-Çam Sakura
Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı ve Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve
Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi olmak üzere 96 kilometre uzunluğundaki 6
hatta 7/24 esasıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Pendik –Sabiha Gökçen Hattımızın
ardından şimdi sırada Kağıthane- İstanbul Havalimanı ve Başakşehir- Kayaşehir
Metro Hatları var. Kazlıçeşme-Sirkeci Hattı’mız ile birlikte diğer hatlarımızın
da tamamını 2023 yılı içerisinde hizmete açacağız. Böylece açılışını yaptığımız
7,4 kilometre uzunluğundaki Pendik- Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu ile
birlikte toplamda 103 kilometre raylı sistemi İstanbul’a kazandıracağız. Bu
bizim için büyük bir gurur” şeklinde konuştu.
YENİ NESİL YÖNTEMLER İLE KARBON EMİSYONUNU AZALTMAYI HEDEFLİYORUZ
İstanbul’da kentsel hareketliliği
teşvik edecek ve insanları aktif hareketliliğe, toplu taşıma ve akıllı ulaşım
çözümlerine yönlendirecek çalışmalara da devam edeceklerini dile getiren
Karaismailoğlu, “Zaten Bakanlık olarak gerçekleştirdiğimiz tüm proje ve yatırımlarımızı
dünyada gelişen eğilimleri göz önünde bulundurarak mobilite, lojistik ve
dijitalleşme odağında çevre hassasiyetiyle gerçekleştiriyoruz. Bütünsel
kalkınma odaklı vizyonumuz; Avrupa Yeşil Mutabakatı, Paris İklim Anlaşması ve
Avrupa İklim Yasası gibi Avrupa Birliği’nin temel yaklaşımları ile de birçok
ortak paydaya sahiptir. Elektrikli kent içi raylı sistemlerin
yaygınlaştırılmasının yanı sıra karbon emisyonunu azaltıcı politikalar
çerçevesinde yeni nesil yöntemler ile de karbon emisyonunu azaltmayı
hedefliyoruz. Bu konuda etkin, verimli ve çözüm odaklı bir mikro hareketlilik
sistemini oluşturuyoruz. Şehirlerde toplu taşımanın ve bisiklet kullanımının
yaygınlaştırılması ve yayalaştırma projelerine dair genel konsepti oluşturuyor
ve bunun gelişmesine çok önem veriyoruz. Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve
Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projemiz de bunun en güzel örneklerinden biridir”
ifadelerini kullandı.
YENİ NESİL ULAŞIM PROJESİ SUNACAĞIZ
Proje hakkında bilgi de veren
Karaismailoğlu, 8,3 kilometrelik, 8 istasyona sahip Sirkeci-Kazlıçeşme hattının
bir raylı sistem projesi olması ile birlikte; 8,5 kilometre bisiklet yolu, 8,5
kilometre yaya yolu, 10 bin 120 metrekare meydan ve rekreasyon alanları, 6 bin
metrekare kapalı sosyal kültürel alanı, 74 bin metrekare Yeni Nesil Yeşil
Alanı, 3 adet yaya üst geçidi, 22 adet karayolu ve yaya alt geçidi, Yedikule,
Kocamustafapaşa, Yenikapı, Kumkapı olmak üzere 4 adet tescilli istasyonu,
Sirkeci ve Cankurtaran olmak üzere 2 adet yenilenecek istasyonu ve Kazlıçeşme
ile Cerrahpaşa’daki 2 yeni istasyonuyla İstanbul halkına ulaşım ihtiyacının
yanı sıra sosyokültürel, turizm, ekonomik, ekolojik, rekreasyon, spor, gezinti,
bisiklet, scooter gibi yeni imkanlarla da hibrit karakterde, yeni nesil bir
ulaşım projesi sunacaklarını söyledi. Karaismailoğlu, “Ayrıca, Samatya ve
Cerrahpaşa sahil yolu ile Samatya ve Cerrahpaşa hastanelerini bağlayan kavşak
modernize edilmekte, alt geçit gabarisi yükseltilerek ulaşıma uygun hale
getirilecektir. Bu kavşağımızda Samatya altgeçidimizi de yılbaşında hızlıca
İstanbulluların, Fatihlilerin hizmetine sunacağız. Sirkeci Liman Bölgesi’nde
yapılacak yeni demiryolu hattı ile birlikte Sirkeci ve Haydarpaşa limanları
arasında ulaşım ve koordinasyon sağlanacaktır. İstanbulluların hayatına kalıcı
olarak dokunan büyük bir eser olacaktır. Projede şu anda yüzde 45 oranında
fiziki ilerleme kaydettik. tescilli istasyonlarda restorasyon işleri, katener
temel beton ve direk montajları, drenaj kanalı beton işleri, sub-balast malzeme
serimi, ray ve travers serimi çalışmalarımız süratle devam ediyor” dedi.
ÇEVREYE DUYARLI MODERN ULAŞIM SİSTEMLERİNİ YAYGINLAŞTIRMAK
TEŞVİKLERİMİZ DEVAM EDECEK
Tüm çalışmaları 2023 yılının
Nisan ayına kadar tamamlamayı hedeflediklerini vurgulayan Karaismailoğlu,
“Projenin tamamlanmasıyla 2023-2053 yılları arasındaki ekonomik kazancımız
karayolu bakım ve işletme kazancından 425 milyon 562 bin avro, kazalardaki
azalma kazancından 116 milyon 971 bin avro, zaman kazancından ise 242 milyon
544 bin avro olmak üzere hattımızın toplam ekonomik kazancı 785 milyon avro
olacaktır. İstanbullular, temel atmama, yatırım yapmama etkinlikleri yerine,
Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi gibi
yeni ve yaşanabilir projeleri yakından takip ediyor. İstanbul içerisinde araç
trafiğinin yoğunlaşmasını engellemek adına bu tür çevreye duyarlı modern ulaşım
sistemlerini yaygınlaştırmak için yeni yatırım ve teşviklerimize de devam
edeceğiz. İstanbulluların ihtiyaçlarına cevap verecek hızlı, emniyetli ve
konforlu ulaşım ağına tesis edene kadar çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Projemizi
2023 yılının ilk çeyreğinde hizmete açmak için tekrardan bir arada olacağız”
açıklamasında bulundu.