
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU:“MERZİFON MERAY KAVŞAĞI'NDA YÜZDE 100 YERLİ VE MİLLİ KAYNAKLAR KULLANILDI”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 114 metre
uzunluğundaki Merzifon Meray Kavşağı'nda yüzde 100 yerli ve milli kaynaklar
kullanıldığını belirterek, “Merzifon Meray Farklı Seviyeli Kavşağı ile hattaki
dur-kalkları ortadan kaldırdık. Çok daha hızlı, güvenli ve konforlu yolculuğa
imkan veren kavşak ile yıllık ortalama 22 milyon lira tasarruf sağlayacağız”
dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Merzifon Meray Kavşağı'ndaki incelemelerinin ardından
açıklamalarda bulundu. Amasya’daki programları hakkında bilgi vererek
konuşmasına başlayan Karaismailoğlu, “Ülkemiz, uzun bir süredir, ekonomik
bağımsızlığına kavuşabilmek adına, Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan
liderliğinde çok önemli mücadeleler veriyor. Üretimde, istihdamda, ihracatta,
büyümede yerli ve milli çözümlerle Türkiye’nin geleceğini planlıyoruz.
Ulaştırma ve altyapı yatırımlarımızla Türkiye’yi, dünyanın en büyük 10
ekonomisi arasına yükseltmek için çalışıyoruz. 2003’ten 2021 yılı sonuna kadar
karayolu, demiryolu, havayolu, denizyolu ve haberleşmeye yaptığımız yatırımlar
172 milyar dolara ulaştı. Cumhurbaşkanımızın önderliğinde hükümetlerimiz
döneminde ülkemizin bölünmüş karayolu uzunluğunu 4,5 kat artırarak 28 bin 600
kilometreye çıkardık. Ülkemizin yalçın kayalarını, derin vadilerini tünel ve
viyadüklerle aştık. Tünellerimizin toplam uzunluğu yalnızca 50 kilometreydi.
Bunu 13 kat arttırarak 651 kilometreye çıkardık. Milletimizin yarım asırlık
hayali Yüksek Hızlı Tren hatlarını inşa ettik. Havalimanlarımızı 26’dan 57’ye yükselttik.
Sıradaki hedefimiz; 61 havalimanına ulaşmak. 2021 yılında 26 milyon 500 bin
yolcusuyla İstanbul Havalimanı dünya ikincisi oldu” ifadelerini kullandı.
RİZE-ARTVİN HAVALİMANI 14 MAYIS’TA AÇILACAK
Türkiye’nin 2’nci, dünyanın
5’inci deniz dolgusu yapılarak inşa edilen Rize-Artvin Havalimanı’nın 14
Mayıs’ta açılacağının müjdesini veren Karaismailoğlu, Türksat5A ve Türksat5B
haberleşme uydusunun da başarı ile uzaya gönderildiğini, Türkiye’nin aynı yıl 2
uydu birden gönderen nadir ülkelerden birisi olduğunu söyledi. “Yerli ve milli
haberleşme uydumuz Türksat6A’yı Cumhuriyet’imizin 100. yılında uzaya
göndereceğiz” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, mobil abone sayının da 28
milyondan 87 milyona yükseldiğinin altını çizdi.
AMASYA’NIN ULAŞIM VE İLETİŞİMİNE 9.5 MİLYAR TL’LİK YATIRIM
Amasya’nın ulaşım ve haberleşme
yatırımlarından hak ettiği payı aldığını, bundan sonra da almaya devam
edeceğini kaydeden Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Tüm şehirlerimizde devlet
titizliği ile ortak akılla, yarınları, gençlerimizi düşünerek 5 sektörde
gerekli yatırımlarımızı planlıyoruz. Hükümetlerimiz döneminde Amasya’nın ulaşım
ve iletişim yatırımları için 9.5 milyar liralık harcama gerçekleştirdik.
Amasya’nın bölünmüş yol uzunluğunu, 26 kilometreden alıp, 9 kat artırarak, 272
kilometreye çıkardık. İl genelindeki tüm karayolu ağı içindeki bölünmüş yol
oranı yüzde 58’dir. Yine ayrıca son 20 yılda Amasya’daki bitümlü sıcak
kaplamalı yol uzunluğunu, 28 kilometreden alıp, 10 kattan fazla artırarak, 300
kilometrenin üzerine çıkardık. Amasya’da tıpkı Ferhat gibi dağları deldik. İl
genelinde biri tek tüp ve 5’i de çift tüp olmak üzere yaptığımız 6 tünelin
toplam uzunluğu 7 bin 666 metreye ulaştı. Şehzadeler şehri Amasya’da tamamlayıp
hizmete açtığımız 94 köprünün toplam uzunluğu 7 bin 466 metreyi buldu. Amasya
şehir merkezi için hayati önem taşıyan Amasya çevre yolunu hizmete açarak
transit trafiği şehir dışına aldık. 12 kilometre uzunluğundaki Amasya çevre
yolu sayesinde trafik güvenliği ve konforunu artırarak yakıttan ve zamandan
yıllık 291 milyon TL tasarruf sağladık. Egzoz gazı salınımını 5 bin 497 ton
azalttık. Bütün bunlar; emek ve değer vermenin göstergesidir. Bizler laf değil,
iş üreten, millet sevdası ile çalışan, memleketin her köşesine aynı hizmeti
sunma gayretinde olan, Türkiye sevdalılarıyız. Biz asla yapılanla yetinmeyip;
milletimiz için de ülkemiz için de hep daha iyisini, daha faydalısını istedik.
Bu nedenle Amasya için de ‘Durmak yok yola devam’ diyoruz. İl genelinde, yapımı
devam eden 9 adet karayolu yatırımlarının proje toplamı 6.5 milyar liraya
ulaşmaktadır. Amasya’nın tarihini korurken, hizmet alanımızdaki yapılarının
modernleşmesine katkıda bulunduk. Merzifon Havalimanı terminal binasını
genişleme çalışmalarına devam ediyoruz. Projeyi, Haziran’da tamamlayacağız.”
BADAL TÜNELİMİZİ YAKIN ZAMANDA HİZMETE AÇACAĞIZ
Amasya’da yapımı tamamlanan,
şehre kazandırılan diğer önemli yatırımlardan olan Badal Tüneli ve Merzifon
Meray Farklı Seviyeli Kavşak’ın karayolu ulaşımına nefes aldıracağını
vurgulayan Karaismailoğlu, “Badal Tüneli ve Meray Kavşak projesi, İran
sınırından Bulgaristan’a kadar devam eden Türkiye Transit Ulaştırma Koridoru
(TETEK) hattı üzerinde yer alan, Osmancık-Merzifon yolu üzerinde yer alan iki
önemli nokta. Yolun, Merzifon kesiminde yatay ve düşey standartlarını
yükseltmek için Badal Tüneli’ni inşa ettik. Araç trafiğine 2x2 şeritli,
bölünmüş yol standardında hizmet verecek olan tünelimiz, 905 metre uzunluğunda.
Bağlantı yolları ile birlikte proje, 4.5 kilometreye ulaşıyor. Proje kapsamında;
65 metre uzunluğunda 2 köprü ve 2 de alt geçit tamamladık. Yüzde 100 yerli
mühendislik imkanları kullanılarak yapılan Badal Tüneli’miz, Türk
mühendislerinin ve işçilerinin aklıyla, alın terleri ile yapıldı. Yapımı
tamamlanan Badal Tüneli’mizi yakın zamanda hizmete açacağız. Türkiye Transit
Ulaştırma Koridoru hattının Amasya geçişinde yol standardını artırmak amacı ile
yaptığımız Badal Tüneli, kış aylarında kar ve bahar aylarında yoğun yağış ve
buzlanmalardan kaynaklanan aksamaları ortadan kaldıracak” diye konuştu.
HATTAKİ DUR-KALKLARI ORTADAN KALDIRDIK
Trafiğin yoğun olduğu yerde
yapılan Meray Farklı Seviyeli Kavşağı Köprüsü’nün 114 metre uzunluğunda
olduğuna dikkati çeken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Bölünmüş
yol standardındaki kavşak, 4 açıklıklı olup, platform genişliği 2x12 metredir.
Kavşak imalatında toplam 1,6 kilometre yol yapımı gerçekleştirdik. Badal
Tüneli’nde olduğu gibi Meray Kavşağında da yüzde 100 yerli ve milli kaynaklar
kullandık. Günlük ortalama 13 bin aracın geçtiği Meray Kavşağı’nda inşa edilen
Merzifon Meray Farklı Seviyeli Kavşağı ile hattaki dur-kalkları ortadan
kaldırdık. Çok daha hızlı, güvenli ve konforlu yolculuğa imkan veren kavşak ile
zamandan 21 milyon lira ve akaryakıttan da 1 milyon lira olmak üzere yıllık ortalama
22 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Kavşak ile aynı zamanda her yıl 187 ton
karbon salımının önüne de geçeceğiz” değerlendirmesinde bulundu.