ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ’NDE, 8 TEMMUZ’DA 80 BİN 624 ARAÇ İLE REKOR KIRILDI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bayram tatillerinde
kilometrelerce kuyrukta, saatlerce süren feribot kuyruğu çilesinin Osmangazi ve
1915 Çanakkale Köprüsü ile sona erdiğini belirtti ve “4 Temmuz’da 43 bin 301
aracın kullandığı Osmangazi Köprüsü’nden, 8 Temmuz’da yani arife günü toplam 80
bin 624 araç geçişi ile rekor kırıldı. 1915 Çanakkale Köprüsü’nden de 8
Temmuz’da 14 bin 275 aracın köprüyü kullandığı belirlendi” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili yazılı
açıklama yaptı. Türkiye’ye katma değer katan projeleri bir bir hayata
geçirdiklerini aktaran Karaismaioğlu, bu projelerin arasında 1915 Çanakkale
Köprüsü ve Osmangazi Köprülerinin yer aldığına işaret etti.
İstanbul-İzmir Otoyolu’nun 384
kilometre otoyol, 42 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 426
kilometrelik güzergahı kapsadığını ifade eden Karaismailoğlu, otoyol ile
güzergahın 100 kilometre kısaldığı, 8,5 saat olan İstanbul-İzmir ulaşımının 3,5
saate indiğini belirtti. Karaismailoğlu, İstanbul-İzmir Otoyolu yapılmamış
olsaydı yoğun günlerde seyahat süresinin 13 saate kadar çıkacağına işaret etti.
OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ İLE KÖRFEZİ GEÇMEK 6 DAKİKA
Osmangazi Köprüsü’nün, İstanbul’u
Ege’ye bağlayan İstanbul-İzmir Otoyolu’nun en önemli kesimini oluşturduğuna
vurgu yapan Karaismailoğlu, köprünün 1 Temmuz 2016’da tamamlanarak hizmete
açıldığını anımsattı. Karaismailoğlu, “Körfezi otomobil ile mevcut yolu
kullanarak geçmek bir buçuk saati, feribot ile geçmek ise 45 ila 60 dakika
sürüyordu. Yoğun günlerde bekle süresi saatleri buluyordu. Artık, Osmangazi
Köprüsü’yle körfez 6 dakikada geçilebiliyor” dedi.
SAATLER SÜREN FERİBOT KUYRUĞU SONA ERDİ
Zamandan ciddi anlamda tasarruf
elde edildiğine dikkati çeken Karaismailoğlu, “Özellikle tatil dönemlerinde
saatler süren feribot sırası Osmangazi Köprüsü ile sona erdi. Osmangazi Köprüsü
yapılmamış olsaydı artan araç sayısı ve artan trafik nedeni ile feribotlar
hizmet veremeyecek seviyeye gelecekti. Vatandaşlarımız, kilometrelerce ve
saatlerce beklemeye mahkum kalacaktı” ifadelerini kullandı.
4 Temmuz’da 43 bin 301 aracın
kullandığı Osmangazi Köprüsü’nün garanti karşılama oranının yüzde 108 olduğunu
bildiren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “5 Temmuz’da 43 bin 492 araç geçişi
ile garanti karşılama oranı yüzde 109, 6 Temmuz’da 49 bin 453 araç ile garanti
karşılama oranı yüzde 124 olarak gerçekleşti. 7 Temmuz’da 64 bin 296 araç
Osmangazi Köprüsü’nden geçiş yaptı. Garanti karşılama oranı da yüzde 161
seviyesine yükseldi. Arife günü, yani 8 Temmuz Cuma günü, araç hareketliliğinde
ciddi oranlarda artış yaşandı. Toplam 80 bin 624 aracın köprüyü kullandığı
belirlendi. Garanti karşılama oranı ise yüzde 202’lere çıktı. Son 6 ayda
ortalama 46 bin araç Osmangazi Köprüsü’nü kullandı. Planlı yatırımlarımızla
milletimize hak ettiği projeleri kazandırmaya devam ediyoruz”
değerlendirmesinde bulundu.
ARİFE GÜNÜ 14 BİN 275 ARAÇ ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ’NÜ KULLANDI
Açıklamasında 1915 Çanakkale
Köprüsü’ne de değinen Karaismailoğlu, “1915 Çanakkale Köprüsü; 101 kilometre
uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Otoyolu kapsamında, Gelibolu-Lapseki arasında
Çanakkale Boğazı geçişini sağlıyor. 1915 Çanakkale Köprüsü, Marmara Otoyol
Ringinin tamamlanmasını sağlayacak Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe
Otoyolu’nun en önemli geçiş noktasını oluşturuyor. 1915 Çanakkale Köprüsü,
Bakanlığımız tarafından hayata geçirilen en müstesna, prestij projelerinden
biri oldu. ‘En'lerin, 'ilk'lerin ve rekorların projesi olarak, ülkemizin simge
yapılarından birine dönüştü. Çanakkale Boğazı’nda tarihte ilk kez kesintisiz
karayolu bağlantısını sağlayan 1915 Çanakkale Köprüsü ile boğaz geçiş süresi de
6 dakikaya indi. Tatil dönemlerinde körfezdeki benzer görüntüleri Çanakkale’de
de görüyorduk. Saatler süren feribot çilesi 1915 Çanakkale Köprüsü ile sona
erdi. 4 Temmuz’da 7 bin 31 araç Çanakkale Köprüsü’nden geçiş yaparken, 8
Temmuz’da 14 bin 275 araç köprüyü kullandı. Ülkemize katma değer katan bu
projemizde tıpkı Osmangazi Köprüsü’nde olduğu gibi garanti karşılama oranlarını
yakalayacak” ifadelerini kullandı.