ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: PENDİK-SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI METRO HATTINI EKİM’DE HİZMETE SUNACAĞIZ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Pendik
(Tavşantepe)-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattında son detaylar üzerinde
çalışıldığını belirtti ve “İnşallah ekim ayı içerisinde, bu hattımızı da
milletimizin hizmetine sunacağız. Sabiha Gökçen Havalimanı’nda da raylı sistem
bağlantısını sağlayarak, buradaki hizmeti, konforu, güvenliği de artırmış
olacağız” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Pendik (Tavşantepe)-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattında
test sürüşü gerçekleştirdi. Ardından açıklama yapan Karaismailoğlu, bütün dünya
krizlerle boğuşurken, Türkiye'nin dört bir tarafında 5 bin tane şantiyede 700
bine yakın çalışma arkadaşlarıyla birlikte Türkiye'nin geleceği için emek
verdiklerini söyledi.
Yatırımları artırarak devam ettirdiklerini
aktaran Karaismailoğlu, “Bugün de önemli bir yatırımımızın son aşamasına
geldik. Bütün işlemlerimizi tamamladık. Biraz önce test sürüşlerimizi de
yaptık. Gerekli incelemeleri de yaparak inşallah önümüzdeki sayılı günleri de
geride bırakarak ekim ayı içerisinde Kadıköy-Kartal metro hattını devam
ettirerek Sabiha Gökçen Havalimanı'na kadar metro konforunu İstanbullulara
yaşatmanın gururunu, sevincini hep birlikte yaşıyoruz" diye konuştu.
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“Sabiha Gökçen Havalimanı, yıllar önce şu anki ana muhalefet partisi liderinin,
'uçak inmeyen yere havalimanı mı yapılır? Sabiha Gökçen'e havalimanı
yapmaktansa Tuz Gölü'ne alabalık tesisi yapın' diyen bir zihniyetin bugünkü
gelmiş olduğu çelişkiyi gösteren en iyi örneklerden bir tanesi. Sabiha Gökçen
Havalimanı, günlük 600'ün üzerindeki uçak sayısı ve 105 bin yolcuya hizmet eden
dünyanın önde gelen havalimanlarından birisi haline geldi. Yaptığımız
yaptırımlarla birlikte Sabiha Gökçen Havalimanı da İstanbul Havalimanı da
Türkiye dünyaya hizmet vermeye ve hizmet kalitesini artırarak devam edecektir”
dedi.
Avrupa'daki havalimanlarında kaos
yaşanırken, Türkiye'deki havalimanlarında konfor yaşatan çalışanlara,
işletmecilere ve hava yolu şirketlerine teşekkür eden Karaismailoğlu,
açıklamasına şöyle devam etti:
“Bu gururu, bu sevinci, bu
kaliteyi, bu güveni bütün vatandaşlarımıza yansıttığı gibi bu örnek hizmeti de
bütün dünyaya yansıtıyorlar. İstanbul Havalimanı, yine birçok karalamalar,
iftiralar olmasına rağmen 75 milyon metrekarelik, ekonomik değeri sıfır olan
bir alanda, devletin kasasından 1 kuruş çıkmadan 10 milyar avroluk bir
yatırımla, bugün 200 bin kişinin istihdam edildiği ve günlük 230 bin yolcuya ev
sahipliği yapan, günlük 1400 tane uçağın iniş kalkışına ev sahipliği yapan
dünyanın örnek gösterilen gıpta ile bakılan projelerinden bir tanesi haline
geldi. Devletimizin kasasından bir kuruş harcamadığımız halde, işletme süresi
boyunca da devletimize tam 26 milyar avroluk gelir sağlayacak."
DEMİR YOLLARINDA BÜYÜK BİR ATILIMIMIZ VAR
Sabiha Gökçen Havalimanı ve
İstanbul Havalimanı'nın işletme süresi bittikten sonra yüzyıllar boyu bu ülkeye
hizmet edecek çok kıymetli eserler olduğunu belirten Karaismailoğlu,
"Sabiha Gökçen Havalimanı ve İstanbul Havalimanı, inşallah gelişen, büyüyen,
dünyanın en büyük 10 ekonomisine sahip Türkiye'nin en önemli ayaklarından ikisi
olacak. Bütün sektörlerde yoğun bir çalışmamız var. Kara yolu, hava yolu, demir
yolları, haberleşme sektöründe, uzayda, denizlerde topyekun bir kalkınma çabası
içerisinde, bütün arkadaşlarımızla birlikte yoğun bir şekilde çalışıyoruz.
Demir yollarında büyük bir atılımımız var. Şu anda demir yolu ağırlıklı bir
yatırım dönemine girdik. Ülkemizin dört bir tarafında şu anda inşaatı devam
eden 4 bin 500 kilometre hızlı tren hattımızda hem yolcu taşıyacağız hem de
lojistik anlamda ülkemizin ihracatına ve üretimine oldukça katkı sağlayacak
önemli işler yapıyoruz" şeklinde konuştu.
İSTANBULLULARI BİRİLERİNİN KEYFİNE BIRAKAMAZDIK
Demir yolundaki hızlı trene bağlı
8 ili gelecek yıllarda 52'ye çıkarmanın çabası içerisinde olduklarını aktaran
Karaismailoğlu, "Yine limanlarımız, organize sanayi bölgelerimizi de demir
yolu hatlarına bağlayarak lojistikteki maliyetleri ve üretimdeki lojistik
maliyetini düşürmek için de önemli çalışmalarımız var. Ayrıca karbon
emisyonunun azaltılması da demir yolları yatırımlarımızdaki önemli faktörden
bir tanesi. Şehirlerarası demir yolları devam ediyor. Yine şehir içinde de
önemli metropollerde, nüfus yoğunluğunun olduğu bölgelerde planlanmış olan
demir yolu yatırımlarımız ve raylı sistem metro yatırımlarımız da hummalı bir
şekilde devam ediyor. Bursa'da Kocaeli'de, Ankara'da, İzmir'de, Kayseri'de,
Gaziantep'te önemli yatırımlarımız var. Bitmek üzere olanlar, devam edenler
var. İnşallah önümüzdeki günlerde önemli yatırımlarımızı milletimizin hizmetine
sunacağız. İstanbul genelinde de yapımı devam eden, bakanlığımızca üstlenilmiş
7 tane metro hattımız var. Bugün İstanbul'da işletilmekte olan 260 kilometrelik
metro hattımızı 2019 yılı öncesinde tamamlayarak İstanbulluların hizmetine
sunmuştuk. Maalesef aradan 3,5 yıl geçmesine rağmen bunun üzerine hiçbir şey
konulmadığı gibi devam eden hatlarda da önemli bir ilerleme yok. Bizler
bakanlık olarak İstanbulluları tabii ki birilerinin keyfine bırakamazdık ve
yatırımlarınızı hızlandırdık. Bu yıl içerisinde ekim ayından itibaren her ay
İstanbul'da önemli bir metro hattının açılışını yapacağız. Diğer 4 metro
hattımızı da 2023 yılı içerisinde de bitireceğiz" değerlendirmesinde
bulundu.
SON DETAYLAR ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ
Kadıköy-Kartal-Pendik hattının
Sabiha Gökçen Havalimanı bağlantısı üzerinde olduğunu kaydeden Karaismailoğlu,
şunları söyledi:
"Biraz önce test
sürüşlerimizi yaptık, gayet başarılı bir şekilde imalatlarımızı tamamladık.
Temizlik işleri de dahil şu an son detaylar üzerinde çalışıyoruz. İnşallah ekim
ayı içerisinde, bitmiş olan bu hattımızı da milletimizin hizmetine sunacağız.
Sabiha Gökçen Havalimanı'yla birlikte D100'le Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki
özellikle Pendik'teki yoğun nüfus hareketinin iş hareketinin olduğu mahalleleri
de metroyla buluşturmuş oluyoruz. Şeyhli, Yayalar, Fevzi Çakmak ve Kurtköy
mahallelerini de ekim ayı itibarıyla metro konforuyla buluşturmuş olacağız”
ÇAM VE SAKURA ŞEHİR HASTANESİ'NDEN GEÇECEK METROMUZUN SON AŞAMASINA
GELDİK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, kasım ayı itibarıyla Kağıthane-İstanbul Havalimanı ve aradaki
Kemerburgaz, Göktürk, Eyüp bağlantılarıyla İstanbul Havalimanını da metroyla
buluşturacaklarını belirterek, şu ifadeleri kullandı:
"Başakşehir-Kayaşehir arasında
Çam ve Sakura Şehir Hastanesi'nden de geçecek olan metromuzun son aşamasına
geldik. Planımız aralık ayı içerisinde Başakşehir-Kayaşehir metro hattımızı
tamamlayarak, dünyanın en gelişmiş en modern hastanelerinden bir tanesi olan
Çam ve Sakura Şehir Hastanesi'ni metroyla buluşturduğumuz gibi özellikle
Güngören, Bahçelievler, Başakşehir, Bağcılar'daki vatandaşlarımızın hem
Kayaşehir-Başakşehir bağlantısını sağladığımız gibi bunun devamında da İstanbul
Havalimanı bağlantılarını ve Başakşehir Çam ve Sakura Hastanesi'ndeki metro
bağlantılarını da tamamlamış oluyoruz. Başakşehir'deki metro hattımızı,
belediye zamanında daha önce bizlerin başlattığı metro hattını yapmayacağını
mevcut yönetim söylediği zaman biz de özellikle pandemi sürecince oldukça önemli
faydalar sağlamış olan hastanemizin de hattını, yolunu yapmadıkları gibi metro
hattında yapmayacaklarını bize bildirdiklerinde özellikle hemen devraldık ve bu
kadar kısa bir süre içerisinde de 2 yıl içerisinde metro hattımızı bitirerek
aralık ayı içerisinde İstanbulluların hizmetine sunacağız.”
İNŞALLAH BUNDAN SONRA HIZLANIRLAR, ZAMAN KAYIPLARINI TELAFİ EDERLER
Sabiha Gökçen Havalimanı'nın
Marmaray bağlantısının da aslında daha önce başlanmış projeler arasında
olduğunu ifade eden Karaismailoğlu, Marmaray-Kadıköy-Kartal hattının 2,5
kilometrelik bağlantıyla Sabiha Gökçen bağlantısının daha önce planlandığını ve
ihalelerinin yapıldığını hatırlattı. Karaismailoğlu, "Maalesef İstanbul
Büyükşehir Belediyesi'nin sorumluluğu olan bu kesim ve Pendik-Tuzla arasındaki
kesimde şu an hiçbir çalışma yok. Hatta daha da ileri giderek tasfiye sürecine
başlamışlar. Maalesef 3,5 yıl içerisinde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin
daha önce devralarak ihalesi yapılmış, devam eden metro hatları bugüne kadar
bitmesi gerekirken maalesef hiçbir ilerleme olmadığı için bazıları da tasfiye
sürecine girmişlerdir. İnşallah bundan sonra hızlanırlar, zaman kayıplarını
telafi ederler. Bu ümit içerisindeyiz ama maalesef arazide o hareketliliği
göremiyoruz." diye konuştu.
HİZMETİ, KONFORU, GÜVENLİĞİ DE ARTIRMIŞ OLACAĞIZ