ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: PROTOKOL İLE İSTANBUL HAVALİMANI’NIN KAPASİTESİ DAHA ETKİN KULLANILACAK
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: PROTOKOL İLE İSTANBUL
HAVALİMANI’NIN KAPASİTESİ DAHA ETKİN KULLANILACAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Devlet Hava Meydanları
İşletmeleri, Türk Hava Yolları ve İGA arasında imzalanan “Birlikte Karar Alma
Mutabakat Protokolü” ile İstanbul Havalimanı kapasitesinin en etkin şekilde
kullanılmasının sağlanacağına dikkati çekerek, “İstanbul Havalimanı’nda tüm
paydaşlar arasında koordineli çalışma zemini sağlayacak altyapıyı
oluşturacağız. Havacılık sektöründe altın bir devri yaşıyoruz. Sektör açısından
geldiğimiz nokta adeta bir destandır” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, DHMİ-THY-İGA Birlikte Karar Alma Projesi Mutabakat Protokolü
imza törenine katıldı. Törende açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, “Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı olarak, ülkemizi dünyanın lider ekonomileri arasına
yükseltecek, milletimizi hak ettiği yere taşıyacak dev projelerimizi, devlet
aklı ve politikalarının sonucu olarak planladık, inşa ettik. Yalnızca
Türkiye’mizin değil, dünyanın hizmetine sunduk. Yatırım, istihdam, üretim ve
ihracat odaklı büyüme stratejimize uygun biçimde hayata geçirdiğimiz bu büyük
ulaşım yatırımlarımızın tüm vatandaşlarımıza, ülkemize, hayatımıza kattığı
faydaları görmenin gururunu ve sevincini yaşıyoruz. Bugünlere ulaşmak için var
gücümüzle çalıştık, milletimizin desteğini de her zaman yanımızda hissettik”
ifadelerini kullandı.
TEREDDÜT ETMEDEN EMİN ADIMLARLA YÜRÜYORUZ
Türkiye’de, son 20 yılda
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın liderliğindeki AK Parti iktidarı döneminde, ulaşımda,
eğitimde, sağlıkta, adalette, emniyette, dış politikada, enerjide akla gelebilecek
her alanda büyük bir dönüşüm ve gelişim hareketi başlattıklarını belirten
Karaismailoğlu, Cumhuriyet tarihinin en önemli başarılarını elde ettiklerini
söyledi. Daha nice başarıları elde etmek için de büyük bir özveri ile çalışmaya
devam ettiklerini dile getiren Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak, 2003-2022 yılları arasında ülkemizin ulaşım ve haberleşme altyapısına 1
trilyon 670 milyar lira yatırım yaptık. Sivil Havacılık sektöründeki 151 milyar
liranın üzerindeki yatırımımızla, Türkiye’nin, havacılık sektöründeki kayıp
yıllarını telafi ettik. Havacılıkta ülkemizi küresel bir merkeze dönüştürdük.
Bizler tereddüt etmeden emin adımlarla yürüyoruz. Çünkü, 20 yılda neyin sözünü
verdiysek yapmanın özgüveni yüreğimizde, milletimizin desteği ve güveni
arkamızda olduktan sonra başaramayacağımız şey, aşamayacağımız engel hiç
olmadı. Önce havacılık sektörünün temelini sağlam attık. Sivil Havacılığımızın
yolunu açacak yasal altyapıyı oluşturduk. Sektörü serbestleştirdik. ‘Havayolu
halkın yolu olacak’, ‘her vatandaşımız uçağa binecek’ hedefiyle başlattığımız
politika neticesinde, sivil havacılığımız çok hızlı bir büyüme sürecine girdi.
2003 yılında 2 merkezle 26 noktaya yapılan iç hat uçuşlarımızı, bugün 7 merkezden
57 noktaya gerçekleştiriyoruz. ‘Dünyada ulaşamayacağımız yer kalmayacak’ dedik
ve çok şükür bu hedefimizi büyük oranda gerçekleştirdik. Yaptığımız anlaşmalar
ve müzakereler neticesinde, 2003 yılında 60 olan dış hat uçuş nokta sayısı 130
ülkede 341 noktaya çıktı. Çünkü bizler ‘İstikbal göklerdedir’ hedefiyle
kurulmuş bir Cumhuriyet’in taşıyıcılarıyız.”
İSTANBUL HAVALİMANI İÇİN MUHALEFETİN DEDİKLERİNİ UNUTACAK DEĞİLİZ
“2022 yılının ilk 7 ayında 2019
yılının aynı dönemine kıyasla, pandemi öncesindeki eski seviyesine son derece
yaklaştık” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, havalimanlarının toplam yolcu
trafiğinde 2022 yılı temmuz ayında 2019 yolcu trafiğinin yüzde 95’ini
yakaladığını kaydetti. İniş-kalkış yapan uçak sayısının iç hatlarda 442 bin
152, dış hatlarda 369 bin 482’ye ulaştığı ilk 7 aylık dönemde transit üst
geçişler ile birlikte toplam 1 milyon 22 bin 171 uçak trafiğinin
gerçekleştiğini aktaran Karaismailoğlu, “2022 yılı temmuz sonunda hizmet
verilen uçak trafiği 2021 yılının aynı dönemi ile kıyaslandığında toplam uçak
trafiği yüzde 44 arttı. 7 ayda hava yolu ile seyahat eden yolcu sayısı 96
milyonu geçti. Biz milletimiz adına, onun Hazine’sine katkı sunan, yeni
eserlerin önünü açan bir yatırımı kazandırdığımız için memnuniyet duyuyoruz.
Ancak; İstanbul Havalimanı için muhalefetin dediklerini unutacak değiliz!
Projeyi duyurduk, ‘yapamazlar’ dediler. Temelini attık, ‘bitiremezler’ dediler.
Bitirdik, ‘yolcu gelmez’ dediler. Karalama kampanyaları yapanlara bir kez daha
hatırlatalım. İstanbul Havalimanı, Avrupa’nın en yoğun ve en iyi havalimanı
oldu. Ülkemiz havacılık alanında dünyanın en büyük küresel transit
merkezlerinden birine dönüştü. Avrupa’da salgın sonrası taleplerin artması ve
yaz dönemi turizm yoğunluğunun yaşanmasıyla Avrupa havalimanlarında kaos
yaşanırken biz, İstanbul Havalimanı gibi mega yatırımlarımız ve aldığımız
önlemler sayesinde sıkıntılı günleri geride bıraktık. Temmuz ayında İstanbul
Havalimanı’nda yaklaşık 42 bin uçak trafiği gerçekleşti. İç hatlarda 1 milyon
750 bin, dış hatlarda 5 milyon 10 bin yolcuya hizmet verildi. Temmuz ayında
İstanbul Havalimanı’nı tercih eden yolcuların sayısı 7 milyona ulaştı.
Avrupa’daki havalimanları personel sıkıntısı çekerken, valiz alım süreleri
saatleri bulurken, İstanbul Havalimanı’nda günde ortalama 200 bin bagaj
hareketliliği sorunsuz sağlanıyor. Böylesi devasa bir yoğunluğa rağmen bagaj
alım süresi İstanbul Havalimanı’nda sadece 16 dakika sürüyor. Check-in süresi
ise sadece 1 dakika… Yolcuların hayatına konfor ve hız kazandıran bu hizmet,
havalimanımızla birlikte ülkemizin itibarına da son derece olumlu katkılar
sağlıyor” değerlendirmesinde bulundu.
ÜLKEMİZE YAPILACAK YATIRIMI ENGELLEMEYE ÇALIŞAN MUHALEFETE BÜYÜK BİR
DERS VERDİK
Bu başarının sadece İstanbul
Havalimanı’nda görülmediğini, rekor üstüne rekor kıran Antalya Havalimanı’nın
da temmuz ayında yoğunluk bakımından ikinci sırada yer aldığını aktaran
Karaismailoğlu, Antalya Havalimanı’ndaki havayolu trafiği hakkında şu bilgileri
verdi:
“Uçak trafiği, toplamda ise 29
bin 671’e yükseldi. Yolcu trafiği, toplamda 5 milyon 181 bin oldu. 7 aylık
süreçte ise toplamda 15 milyon 238 binin üstünde yolcu Antalya Havalimanını
kullandı. Bu oranların gelecekte daha da artacağını öngördüğümüz için Antalya
Havalimanı’nı yenilikçi, vizyoner bir bakış açısıyla geliştirmeye devam
ediyoruz. Bildiğiniz üzere, Antalya Havalimanı'nın kapasite artırımı ve 25
yıllığına kiralanması ihalesini tüm dünya takip etti. Sonuç ne oldu?
Yatırımcıları, bürokratları tehdit eden, ülkemize yapılacak yatırımı
engellemeye çalışan muhalefete rağmen büyük bir ders verdik. Devletin
kasasından bir kuruş çıkmadan 765 milyon euro yatırımı ülkemize kazandırıyoruz.
Üstüne 25 yıllık işletmesi süresince 8,5 milyar euro devlete kira geliri
sağlıyoruz. Bununda 2 milyar 138 milyon eurosunu da peşin olarak mart ayında
alarak devletin kasasına koyduk.”
YOZGAT, ÇUKUROVA VE GÜMÜŞHANE-BAYBURT HAVALİMANLARININ YAPIMLARINA
DEVAM EDİYORUZ
Türkiye’nin coğrafi bakımdan üç
kıtanın ortasındaki kilit konumuyla, gelişmiş pazarlarla gelişmekte olan
pazarlar arasındaki uçuş rotaları üzerinde yer aldığına işaret eden Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “1,6 milyar insanın yaşadığı, 39 trilyon 410
milyar dolar GSMH ve 8 trilyon dolar ticaret hacmine sahip 67 ülkeye, en fazla
4 saat uçuş mesafesinde olmak gibi coğrafi üstünlüğe sahibiz. Bunun bilinciyle
hareket ederek, havacılık alanında dünyada en hızlı gelişim gösteren ülkelerden
biri haline geldik. Küresel nüfus hareketleri ve ticari dengelere bağlı olarak
hava ulaşım faaliyetleri, bugün hızla batıdan doğuya kayıyor. Türkiye olarak,
bundan büyük ölçüde faydalanmaya başladık ve bunun devamı artarak gelecek. Bu
artışı karşılayacak yatırımları bugüne kadar yaptık, yapmaya da devam edeceğiz.
Daha bu yıl içinde Rize-Artvin Havalimanı ve Yeni Tokat Havalimanı’nı hizmete
aldık. Yozgat, Çukurova ve Gümüşhane-Bayburt havalimanlarının yapımlarına devam
ediyoruz. Muhalefet bizim projelerimizi izlemeye devam etsin” diye konuştu.
198 MİLYAR DOLARLIK YENİ YATIRIM YAPACAĞIZ
Türkiye’nin 2035 ve 2053 yılına
kadar olan yatırımlarını planladıklarını ve hedeflerini belirlediklerini
vurgulayan Karaismailoğlu, beşer yıllık planlamalarla demiryolu, karayolu,
denizyolu, havayolu ve haberleşme için tam 198 milyar dolarlık yeni yatırımın
planlandığını söyledi. 2053 yılına kadar otoyol uzunluğunun 8 bin 325
kilometreye yükseleceğini, demiryolu ağının 28 bin 590 kilometreye çıkacağını
dile getiren Karaismailoğlu, hızlı tren bağlantısına sahip olan il sayısının da
52’ye yükseleceğini belirtti. Liman tesisi sayısının 255’e çıkacağının altını
çizen Karaismailoğlu, şunları kaydetti:
“Hızla büyüyen ülke ekonomisi ve
turizmini destekleyen 57 havalimanıyla Türkiye yoğun bir havalimanı şebekesine
sahiptir. Bu rakam, 2053 yılına kadar 61’e yükselecek. Bu yatırımlar ile
ulaştırma ve haberleşme sektörlerinin 2053 yılında üretime katkısı ise 2
trilyon dolar ile yatırım bedelinin yaklaşık 10 katına çıkacak. Geçen hafta
yapım süreçleri devam eden ilk milli ve yerli uydumuz Türksat 6A’yı inceledik.
Türksat 6A’nın mühendislik modeli entegrasyon çalışmaları tamamlandı.
Hedefimiz, 2023 yılının ikinci çeyreğinde Türksat 6A'yı uzaya fırlatmak.
Haberleşme uydularımızın etkin desteği ile ülkemizdeki haberleşme ve iletişim
sistem kapasitelerini artırıyoruz.
Türkiye’nin fiber internet altyapısını hızla geliştiriyoruz. Dijital
dönüşümün kilit noktası olan 5G teknolojisini yerli ve milli imkanlarla
üretiyoruz. Bunun için kamu ve özel sektör iş birliği imkanlarını artırıyoruz.
Kısa süre önce İstanbul Havalimanı’nda 5G’yi başlattık. İstanbul havalimanı
5G’li havalimanı oldu. Bu konudaki vizyonumuzu, stratejimizi bir kez daha
milletimizle paylaştık. Bilişim ve iletişimdeki hamlelerimizle; ülkemizi
teknolojiyi üreten, tasarlayan, geliştiren ve dünyaya pazarlayabilen ülke olması
için gece gündüz çalışıyoruz.”
THY- DHMİ-İGA ARASINDA İŞ BİRLİĞİ GÜÇLENİYOR
Türk Hava Yolları, Devlet Hava
Meydanları İşletmeleri ve İstanbul Havalimanı’mız arasında imzalanan “Birlikte
Karar Alma Mutabakat Protokolü’nün” yine geleceğe yönelik bir vizyonun ürünü
olduğuna dikkati çeken Karaismailoğlu, protokol ile ilgili şu bilgileri verdi:
“Bu proje ile İstanbul Havalimanı
kapasitesinin en etkin şekilde kullanılması, olası gecikmelerin azaltılması,
operasyonların öngörülebilirliğinin artırılarak, İstanbul Havalimanı’na ait
kaynakların en verimli, en etkin şekilde kullanılmasını sağlayacağız. İstanbul
Havalimanı’nda tüm paydaşlar arasında koordineli çalışma zemini sağlayacak
altyapıyı oluşturacağız. Uçakların planlanmalarına uygun şekilde vaktinde iniş-kalkış
performansının iyileştirilmesi ve operasyonel süreçlerin iş birliği içinde
modelleme ile yönetilmesini temin edeceğiz.”
HAVACILIK SEKTÖRÜNDE ALTIN BİR DEVRİ YAŞIYORUZ
“Havacılık sektöründe altın bir
devri yaşıyoruz. Sektör açısından geldiğimiz nokta adeta bir destandır” diyen
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Bu destanın en önemli aktörü hiç şüphesiz
havayolu operatörlerimiz, yer hizmetleri işletmecilerimiz, hava trafik
kontrolörlerimizdir. Ulusal ve uluslararası ölçekte faaliyet yürüten pek çok
başarılı kuruluşumuz var ve tamamı takdiri hak ediyor. Artık tüm şirketlerimiz
küresel ligde rekabet ediyor” dedi.