Logo

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU, "ULAŞINCA BAŞLAR FOTOĞRAF YARIŞMASI ÖDÜL TÖRENİ"NE KATILDI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ulaşınca Başlar Fotoğraf yarışmasında dereceye girenlere ödüllerini taktim etti.

 

Bakanlık himayesinde TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen "Ulaşınca Başlar Fotoğraf Yarışması Ödül Töreni’ne" katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, dünyada demiryolu sektörünün 1830'lu yıllarda Sanayi Devrimi ile başladığını hatırlattı.

166 yıllık geçmişiyle Türkiye'nin bu alanda dünyada ilk sıralarda gelen ülkelerinden biri olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, Cumhuriyet'in ilk yıllarında "Yurdu demir ağlarla örme" vizyonu çerçevesinde büyük çalışmalar gerçekleştirildiğini ancak 1950-2002 döneminde demiryolu yatırımı yapılmadığını hatta mevcut hatların dahi korunmadığını anlattı.

 

HIZLI TRENLE BULUŞAN ŞEHRİMİZİ 52’YE ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ

 

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde demiryolu sektöründe önemli işler yaptıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, "Bugün, hızlı trenle buluşan 8 şehrimiz var, hedefimiz bunu 52'ye çıkarmak. 2002'de son derece yetersiz ulaşım altyapısı vardı. İlk olarak kara yolu altyapısına önem vererek yüzde 65 kara yolu ağırlıklı bir yatırım döneminden sonra Anadolu'nun her bir tarafında üretim ve hareketlilik arttı. Vatandaşlar kendi memleketinde çalışmaya başladı" dedi.

Hava yolu sektöründe de altyapıları tamamladıklarına dikkati çeken Karaismailoğlu, bundan sonra demiryolu ağırlıklı bir yatırım dönemine girdiklerini dile getirdi.

 

4 BİN 500 KİLOMETRELİK DEMİRYOLU HATTINDA YATIRIMLAR DEVAM EDİYOR

 

Türkiye genelinde 4 bin 500 kilometrelik demiryolu yatırımlarının devam ettiğini belirten Karaismailoğlu, Bursa-Ankara ve Ankara-İzmir hatlarında hummalı çalışmalar olduğunu ifade etti. Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'nı Nisan 2023'te açacaklarının altını çizen Karaismailoğlu, şu anda mevcut demiryolu ağını 13 bin kilometre seviyesinden 2053'te 28 bin kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Demir yollarının, emisyonların ve üretimdeki lojistik maliyetlerinin düşürülmesi açısından da çok kıymetli olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, organize sanayi bölgeleri (OSB) ve limanları iltisak hatlarıyla birbirine bağlamaya yönelik yatırımlarının sürdüğünü söyledi. Lojistik merkez faaliyetlerinin de sürdüğüne dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, lojistik merkezlerin sayısını 13'ten 26'ya çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. Demir yollarında taşınan yolcu sayısının 19,5 milyondan 2053 yılında yıllık 270 milyona çıkacağını öngördükleri bilgisini veren Karaismailoğlu, "Geçen yıl demir yoluyla 38 milyon ton yük taşımıştık. Yapacağımız yatırımlar sonucunda demir yollarında yük kapasitesini 448 milyon tona çıkarmayı hedefliyoruz" diye konuştu.

 

ORTA KORİDOR’UN KAPASİTESİNİN ARTIRILMASINA YÖNELİK GÖRÜŞMELER YAPIYORUZ

 

Orta Koridor'un kapasitesinin ve veriminin artırılmasına yönelik komşu ülkelerle önemli görüşmeler yaptıklarını ve çalışmalar yürüttüklerine de işaret eden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Turistik Doğu Ekspresi'nin de yeni seferlerine başlayacağını duyurdu. Karaismailoğlu, “İnşallah önümüzdeki yıllarda Doğu Ekspresi'ni buradan Bakü'ye, Kazakistan'a ve daha ötesine kadar uzatabilecek politikalar geliştirilecektir. Aynı şekilde yıllar önce Paris'ten kalkıp İstanbul'a gelen Orient Express benzeri trenleri önümüzdeki yıllarda mutlaka raylarımızda göreceğiz. Çünkü, ihtiyaç kapasite meselesi bunlar. Biz yatırımlarımızı yaptıkça, altyapımızı bu tür taşımalara uygun hale getirdikçe, demiryolu kültürünü bütün dünyaya yansıtmanın önemli gelişmeleri olacaktır. Hem yük hem yolcu tarafında konforu ve güvenliği artıracak özellikle turizme çok etki sağlayacak yatırım düşüncelerimiz var" şeklinde konuştu.

 

PROJELERDE YERLİ VE MİLLİ ÜRETİMLERE YER VERİYORUZ

 

Demiryollarında kullanılan araç ve ekipmanların da önemine dikkati çeken Karaismailoğlu, artık Türkiye'nin bu alanda kendine yeter hale geldiğini ve son dönemde hayata geçirdikleri çeşitli projelerde yerli ve milli üretimlere yer verdiklerini ve vereceklerini bildirdi. Bunun yanı sıra 160 kilometre hıza sahip milli elektrikli trenin gelecek günlerde tanıtımının yapılacağını aktaran Karaismailoğlu, "Peşinden 225 kilometre hıza ulaşabilecek trenimizi de yerli ve milli olarak geliştirmek için çalışmalarımız devam ediyor. Büyüyen, gelişen sektörde demiryolu araç ve ekipmanları çok önemli. Bu yüzden ülkemiz hem bunu üretmek hem de bu ürettirdiği araçları yurt dışına ihraç etmek noktasında önemli aşamaları geride bıraktı" değerlendirmesinde bulundu.

Yarışmaya katılan fotoğrafçılara da demiryolu kültürünü fotoğraflarına yansıttıkları için teşekkür eden Karaismailoğlu, dereceye girenlere ödüllerini taktim etti.

Fotoğraflar