Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, “Atatürk Havalimanı kuzey Güney
pistlerinin olduğu bölge bundan böyle milletimize başka bir şekilde; Millet
Bahçesi’yle hizmet edecek. Doğu batı pisti acil durumlarda kullanılmak üzere
açık tutulacak. Atatürk Havalimanı, milletin kalmaya devam edecek. Bu kadar
açık, bu kadar net” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı,
Atatürk Havalimanı tartışmalarıyla ilgili yazılı açıklama yaptı. “Türkiye’ye
havacılık sektöründe büyük hizmetler sunarak kapasitesini doldurmuş; şimdi de
İstanbul’a ihtiyaç duyduğu yeşil alanları sunarak milletin hizmetinde kalmaya
devam edecek Atatürk Havalimanı ile ilgili kamuoyuna söylenen yalanları bir kez
daha düzeltme görevi, milletimizden aldığımız onayla Yeni Türkiye’yi inşa eden
bizlere düşmektedir” denilen açıklamaya, şöyle devam edildi;
“İlk hali 1912 yılında inşa
edilen, 1953 yılında günümüzdeki havalimanları fonksiyonları ile kullanılmaya
başlayan Atatürk Havalimanı; 4 milyonluk nüfus yoğunluğunun olduğu yoğun
yerleşim yerlerinin tam ortasında kalmış, konumu ve çevresindeki yoğun yerleşim
nedeniyle kullanım kapasitesini artırılamamış, günlük bin 100 uçağa varan hava
trafiği nedeniyle kapasitesinin kaldıramayacağı bir noktaya ulaşmış, kapasite
aşımı nedeniyle uçakların inişi öncesinde havada saatlere varan turlar atmasına
yol açan yoğunluğa sahip, havadaki yoğunluğun yerdeki hareketliliğe de
yansıdığı; böylece zaman, yakıt kayıplarının artan biçimde yerde de devam eden,
şehrin araç trafik yoğunluğunu ciddi biçimde etkileyen, yüksek karbon salınımı
ve gürültü nedeniyle çevreye olumsuz etkileri üst düzeyde olan bir havalimanına
dönüşmüştü. Bizler, gençlerimize, ekonomi başta olmak üzere her açıdan daha
güçlü bir Türkiye emanet edebilmek için var gücümüzle çalışırken, birileri hep
yaptıkları gibi iftira ve yalanlarla dolu haberleriyle milletimizi
kandırabileceklerini düşünüyorlar. Milletimizin bu yalanlara kanmayacağına
eminiz. Ancak yalancının yalan söylemekten vazgeçmeyeceğine de artık emin
olduk.”
İSTANBULLULARIN TRAFİKTE SAATLER KAYBEDECEKTİ
Atatürk Havalimanı’nın hala
havalimanı olarak kullanılması durumunda yaşanabilecek sıkıntılara değinilen
açıklamada, İstanbulluların trafikte saatler kaybedeceğine dikkat çekildi.
Açıklamada, “29 Ekim 2018’de dünyanın hizmetine sunulan İstanbul Havalimanı’nın
açılışı ile birlikte D100 Topkapı – Yenibosna, İstoç – Kuyumcukent (Basın
Ekspress) D100 Sefaköy – Ambarlı güzergahlarında, trafik sıkışıklığından
kaynaklı zaman kaybında yüzde 30’a varan iyileşmeler elde edildi. THY sıradan
bir havayolu markasına dönüşecekti. Türkiye’nin hedeflerine ulaşmasında çok
önemli roller üstlenen, dünya çapında tanınan ve tercih edilen ülkemizin en
değerli markalarından Türk Hava Yolları (THY), istikrarlı büyümesini
sürdürebilmek için 2010’lu yılların ilk yarısında uçuş sayıları, taşıdığı
transit yolcu ve kargo miktarını artırmak için harekete geçti. Ülkeye döviz
girdisini sağlama ve kargo taşımacılığı ile küresel krizlere direncini artırma
stratejileri ile THY, büyüyerek dünyanın en iyi havayolu şirketlerinden biri
olmayı, dünyanın en çok noktasına uçabilmeyi başardı. THY’nin gelişimi,
turizmden lojistiğe birçok sektöre, dolayısıyla da ülke ekonomisine doğrudan ve
dolaylı etki etmektedir. THY’nin bu gelişimini de destekleyen yatırımlar,
Türkiye’nin, milletinin yararınadır. Gelişen sektörlerin, markaların önünü
kesmek akıl dışıdır. Türkiye, havacılıkta küresel bir merkeze dönüşemeyecekti.
Türkiye’nin bayrak taşıyıcılarından THY’nin bu stratejisi, İstanbul’u daha sık
kullanılan bir havacılık merkezine dönüştürürken, 4,5 milyon ton ile Türkiye’nin
toplam hava kargo kapasitesinin 3 katına tek başına sahip, şuan yıllık
kapasitesi 120 milyon olan, 200 milyona çıkarılabilmesi mümkün olan İstanbul
Havalimanı ile ülkemiz, küresel bir havacılık merkezine dönüştü. Bölge gürültü
kirliliğinde boğulacak, İstanbul nefes alamayacaktı. Türkiye’nin havacılıkta
vites yükseltmesi, THY’nin havacılık sektöründe küresel bir marka olmanın
ötesindeki hedefleri, Atatürk Havalimanı’ndaki yoğunluğu, kapasitenin üzerine
taşındı. Her gün bin 100 uçağın inip kalkabildiği, yılda 460 binin üzerinde
uçağı ağırlayan Atatürk Havalimanı, bu yoğunluğu ile 1 milyon ton karbon
emisyonunu, İstanbul’da nüfusun en yoğun olduğu bölgeye vermekteydi. Muazzam
bir gürültü kirliliğine sebep oluyor, şehrin 4 milyonluk nüfusun bulunduğu bölge
nefes alamıyordu. 305 bin ağaca eş değer olan karbon salınımı bugün ortadan
kalkarken, her gün bin 100 uçağın sebep olduğu gürültü kirliliği de sona erdi”
ifadeleri yer aldı.
MİLLET BAHÇESİ İLE ŞEHRİMİZ VE BÖLGEMİZ DEVASA ÖLÇEKTE BİR YEŞİL ALANA
KAVUŞACAK
Yerine inşa edilecek Millet
Bahçesi ile şehrin ve bölgenin devasa ölçekte bir yeşil alana kavuşacağının
altı çizilen açıklamada, böylece Atatürk Havalimanı’nın, fonksiyonunun
değiştirilerek ‘yeşil alan’ olarak millete hizmet sunmaya devam edeceği belirtildi.
Açıklamada, “Havada beklerken saatler kaybedilecekti. Türkiye’nin sivil
havacılıkta büyümek için, dünyada sözü geçen bir havacılık ülkesi olabilmek
için attığı adımlar, dönemin mevcut fiziki koşulları çerçevesinde yetersiz
kalmaktaydı. Atatürk Havalimanı’ndaki yoğun hava trafiği uçakların havada 15
ila 60 dakika boyunca tur atmalarına, bu da zaman, çevre ve yakıt
maliyetlerinde önemli oranda bir artışa sebep olmaktaydı. Yerde yaşanan
yoğunluk ise İstanbul’da Atatürk Havalimanı’na inmek için uçakların kalkış
izinlerinin vaktinde verilememesine, dolayısıyla uçuşlarda saatler süren
rötarlara da yol açmaktaydı. İstanbul Havalimanı sayesinde uçakların uçuş
sayısı nedeniyle havada bekleme süresi ortadan kalkarken, rötar sürelerinde de
uçuş yoğunluğu nedenli rötarlar tamamen ortadan kalktı. Milletimizin huzurunu
kaçıramayacak, Türkiye’nin büyümesini engelleyemeyeceksiniz. Türkiye’miz, 20
yıllık AK Parti hükümetleri boyunca ulaştırma ve altyapı alanına yapılan 1
trilyon 337 milyar lirayı aşan yatırım sayesinde, 100 yıllık gelişmeyi 20 yılda
sağladı. Sadece havacılık alanında 20 yılda 147 milyar lirayı aşan yatırımla
Türkiye’yi küresel havacılık sektöründe bir markaya, havayolunu ise halkın
yoluna dönüştürdük. 26 olan havalimanı sayısını, 14 Mayıs’ta açtığımız Rize-Artvin
Havalimanı ile 58’e yükselttik. 100’üncü kuruluş yıl dönümüne gün sayan Türkiye
Cumhuriyeti, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, dünyanın en
büyük 10 ekonomisinden biri olabilmek için kutlu yürüyüşüne inanç, kararlılık
ve ilk günkü heyecan ile devam etmektedir. Milletimizden aldığımız onay ve
takdir ile yatırımlarımızı bir bir hayata geçiriyor, sivil havacılık dahil
olmak üzere ulaştırma ve altyapısı alanında Türkiye’nin 30 yıl sonra nerede
olacağına göre planlarımızı güncelliyoruz. İstiyoruz ki; ana muhalefetin
temsilcileri başta olmak üzere, 84 milyon yararına bir çivi dahi çakmayanlar,
yalan üretmek yerine proje üretsinler. İstiyoruz ki; muhalefet etmeyi devletine
düşmanlık etmekle eş tutanlar, varsın bu hatalarından dönsün, 84 milyonun saygı
duyacağı bir proje geliştirsinler, bizimle hizmette yarışsınlar. İstiyoruz ki;
millete giden hizmetin önünü kesmeye çalışmakla harcadıkları vakti, aklı, daha
iyisini vaat edebilmek için harcasınlar. Onlar ise Atatürk Havalimanı üzerinden
milletin gündeminde olmayan bir tartışmayı üretmek istiyorlar. Asıl sormak
istedikleri ise şunlar; İstanbul Havalimanı’nı neden yaptınız? Neden ülkemizi
havacılıkta Avrupa birinciliğe yükselttiniz? Neden yaklaşık %75’i dış hatlardan
olmak üzere 107 milyon yolcu taşıdınız? Millete neden hizmet götürüyorsunuz;
Hazine’ye neden kazandırıyorsunuz? Asıl dertleri bu… Onlar yapamadı, hayal bile
edemedi; o zaman biz de yapmayalım istiyorlar” değerlendirmesinde bulunuldu.
MİLLETİN HUZURUNU KAÇIRACAK EYLEMLERLE SİYASETİ KİRLETİYORLAR
Milletin huzurunu kaçıracak
eylemlerle siyasetin kirletildiği kaydedilen açıklamada, Atatürk
Havalimanı’nın, bu ülkeye yıllarca hizmet verdiği ifade edildi. “Bu sırada da
Türkiye, özellikle de son 20 yılda, onların istediği gibi yerinde saymadı.
Ekonomisi, turizmi, ticareti, nüfusu gelişti. Öyle olunca da yeni ve kapasitesi
büyük bir havalimanına ihtiyaç doğdu” denilen açıklamada, şu ifadeler yer aldı;
“Ardı ardına başarılarıyla
Türkiye’yi gururlandıran İstanbul Havalimanı çalışmaya devam ederken Atatürk
Havalimanı’nın Kuzey Güney pistleri İstanbul Havalimanı’nın Kuzey Güney
Pistleri ile aynı eksende bulunduğundan, havacılık kuralları gereği
kullanılamaması sonucu iniş pisti hüviyetini kaybetmiş olup beton bir alana
dönüştü. Halihazırda kullanılmaya devam edilen Doğu Batı pistleri ise acil
durumlarda kullanılmak üzere açık tutulmaya devam edilecek. Atatürk
Havalimanında bulunan 3 adet pistten; 05-23 Pisti halen genel havacılık
uçuşları için aktif olarak kullanılmaktadır. 2 adet 17-35 Paralel pistleri ise
Nisan 2019 tarihinde Notam ile kullanım dışı bırakılmış olup 16 Temmuz 2020
tarihinde de Havacılık Enformasyon Yayını (AIP) ile uluslararası olarak
havacılık sektörüne duyuruldu. Atatürk Havalimanı sahası içerisinde yer alan
taşınmazlar, Millet Bahçesi çalışmaları kapsamında 13.05.2019 tarihi itibari
ile Milli Emlak Genel Müdürlüğüne devredildi.”
DOĞU BATI PİSTİ ACİL DURUMLARDA KULLANILMAK ÜZERE AÇIK TUTULACAK
Atatürk Havalimanı Kuzey Güney
pistlerinin olduğu bölgenin bundan böyle Millet Bahçesi’yle hizmet edeceği
belirtilen açıklamada, Doğu Batı pistinin acil durumlarda kullanılmak üzere
açık tutulacağı bildirildi. Atatürk Havalimanı’nın, milletin kalmaya devam
edeceğine vurgu yapılan açıklamada, “Bu kadar açık, bu kadar net. Maalesef
karşımızdakiler, yalanı, iftirayı, karalamayı bir ideoloji olarak benimsemiş bu
kişiler, boşa çıkan her iddialarından sonra yeni bir tanesine sarılarak
‘muhalefet yapıyormuş’ gibi görünmeye çalışmaktan vazgeçmiyor. Daha önce de
söylemiştik, yeniden tekrar edelim; biz ne milletimize hizmet etmekten
vazgeçeriz ne de bu müfterilerle mücadele etmekten” denildi.