
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Rize ile Erzurum arasında 12 ay boyunca
kesintisiz ulaşım sağlayan Ovit Tüneli ile yıllık 15.5 milyon lira tasarruf
sağlandığını vurguladı.
Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, bakanlık olarak son 20 yılda Türkiye’nin
ulaşım ve iletişim altyapısına 1 trilyon 606 milyar liranın üzerinde yatırım
yapıldığı kaydedildi. Ovit Tüneli’nin Rize’yi Erzurum’a bağlayan İkizdere-İspir
Yolu’nun en önemli bölümünü oluşturan Ovit Dağı geçişine inşa edildiği
belirtilen açıklamada, tünelin, 13 Haziran 2018 tarihinde hizmete açıldığı
anımsatıldı.
MEVCUT YOL 4 KİLOMETRE KISALDI
Kış aylarında kesintiye uğrayan
ulaşım sorununun Ovit Tüneli ile çözüldüğüne dikkat çekilen açıklamada,
vatandaşların bir yıl boyunca kesintisiz, güvenli, konforlu ve hızlı ulaşım
imkanına kavuştuğuna vurgu yapıldı. Açıklamada, “Çift tüplü inşa edilen Ovit
Tüneli 14 kilometrelik uzunluğu ile dünyada çift tüp olarak inşa edilen en uzun
3’üncü karayolu tünelidir. Tünel ile mevcut yol 4 kilometre kısaldı. Tünelin
açılmasıyla; zamandan yıllık 10,8 milyon TL, akaryakıt tüketiminden ise yıllık
4,7 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 15,5 milyon TL tasarruf ediliyor.
Ayrıca, 965 ton karbon emisyon azaltımı sağlanıyor” ifadeleri kullanıldı.
GEÇİT VERMEYEN DAĞLARI TÜNELLERLE AŞIYORUZ
“Karıncalar gibi çalışıyor;
karayollarında geçit vermeyen dağları tünellerle aşıyoruz” denilen açıklamada,
bu azmin sonucunda tünel uzunluğunun 50 kilometreden 661 kilometreye
çıkarıldığına dikkat çekildi. Açıklamada, “2023’te tünel uzunluğunu 720 kilometreye
ulaştıracağız. Derin vadileri köprü ve viyadüklerle geçiyoruz. 311 kilometre
uzunluğundaki köprü ve viyadüklerimizi 730 kilometreye çıkardık. 2023’te 770
kilometreye ulaştıracağız” denildi.