Bakanımız Karaismailoğlu, Ankara’dan
Eskişehir’e hızlı tren ile seyahat ederek TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü’nde
devam eden yatırımlarımızı yerinde inceledi
Karaismailoğlu,
“Demiryolunun üzerindeki donanımsal ve yazılımsal tüm ürünleri kendi
fabrikalarımızda üretiyoruz. Ne kadar
gurur vericidir ki; bugün demiryolu lokomotif, vagon ve otomasyon
sistemlerimizi yerli ve milli olarak geliştiriyoruz. Ürünlerimizi dünyanın pek
çok ülkesine ihraç ederek; önemli bir aşamaya da geçmiş bulunuyoruz” dedi.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı’mız 18 yıldır, ulaşımın her modunda büyük projeler ve
cesur yatırımlarla ülkemizi ilmek ilmek örmeye devam ediyor. Ulaştırma ve
Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu, bugün Ankara’dan Eskişehir’e hızlı tren
ile seyahat ederek; TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü’nde devam eden yerli ve
milli yatırımlarımızı yerinde inceledi. Elektrikli Motor Fabrikası’nda
incelemelerde bulunan Karaismailoğlu, basına açıklamalarda bulundu.
- “Eskişehir’imize de ulaşım ve iletişim
için son on sekiz yılda, 10 milyar liraya yakın yatırım yaptık”
Bakanımız
Karaismailoğlu, “Eskişehir’ de bulunan Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii
Anonim Şirketi (TÜLOMSAŞ), Sakarya’ da yer alan Türkiye Vagon Sanayi Anonim
Şirketi (TÜVASAŞ) ve Sivas’ ta faaliyet gösteren Türkiye Demiryolu Araçları
Sanayi Anonim Şirketi (TÜDEMSAŞ), bağlı ortaklık statüsünden çıkarılarak,
Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi (TÜRASAŞ) Genel Müdürlüğü
çatısı altında birleştirilmiştir” açıklamasında bulundu.
TÜRASAŞ
Bölge Müdürlüklerinde üretilen raylı sistem araçlarının büyükşehirlerin kent
içi raylı sistem ihtiyaçlarına da cevap verecek nitelikte ürünler olduğunun
altını çizen Bakanımız Karaismailoğlu; bu kapsamda, 4 araçlı 8 set toplam 32
adet Elektrikli Banliyö aracının 2023 yılı sonuna kadar Gaziantep Büyükşehir
Belediyesine teslim edileceğini bildirdi.
Türkiye’nin
dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olması ve yakın gelecekte bir lojistik
süper güce dönüşmesi yolunda gece gündüz çalıştıklarını belirten Bakanımız
Karaismailoğlu, “Eskişehir’de 405 kilometresi yüksek hızlı tren hattı, 227
kilometresi konvansiyonel hat olmak üzere, 632 kilometre demiryolu ağı
bulunmaktadır. Ankara-Eskişehir arasında ulaşımın yüzde 65’i YHT ile
yapılmaktadır” dedi.
-“Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye
çıkardık. Demiryolu hat uzunluğumuzu 17 bin 527 kilometreye çıkaracağız”
“Ana
yurdu demir ağlarla örmek” vizyonuna sahip çıkılarak; demiryollarında çok yönlü
bir reform gerçekleştirdiklerini belirten Bakanımız Karaismailoğlu, “Demiryolu
ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık. Demiryolu hat uzunluğumuzu 17 bin 527
kilometreye çıkaracağız. Karasal yük taşımacılığında demiryolu payını daha artıracağız.
Ülkemizin doğu-batı aksında uluslararası İpek Demiryolu hattının önemli bir
geçiş ve lojistik merkezi haline getireceğiz. Gelişen, büyüyen, güçlenen
demiryollarımızın bütün ihtiyaçları Eskişehir TÜLOMSAŞ’ın da içinde bulunduğu
TÜRASAŞ tarafından karşılanacaktır” bilgisini paylaşarak; şu şekilde devam
etti:
-“Ürünlerimizi dünyanın pek çok ülkesine
ihraç ederek; önemli bir aşamaya geçtik”
“Demiryolu
Reformumuz kapsamında çok önemli bir başarı da demiryolunun üzerindeki
donanımsal ve yazılımsal tüm ürünleri bu kendi fabrikalarımızda üretebiliyor
olmamızdır. Ne kadar gurur vericidir ki, bugün demiryolu lokomotif, vagon ve
otomasyon sistemlerimizi yerli ve milli olarak geliştiriyoruz. Eskişehir ve
Sakarya’da hızlı tren ve metro araçları, Çankırı’da hızlı tren makasları,
Sivas, Sakarya, Afyon, Konya ve Ankara’da hızlı tren traversleri, Erzincan’da
yerli ray bağlantı malzemelerini üretiyoruz. Milli Dizel Elektrikli Manevra
Lokomotifi’ni, Otomobil Taşıma Vagonu’nu, Dizel Jeneratör Setini’ni, Dizel Motoru,
Cer Sistemlerini, Tren Kontrol Yönetim Sistemini ve akülü manevra araçlarını
ülkemizde kendimiz üretiyoruz. Hatta bu
ürünlerimizi dünyanın pek çok ülkesine ihraç ederek, daha önemli bir aşamaya da
geçmiş bulunuyoruz. Ürettiğimiz 234 adet yük vagonunu da alıcılarına teslim
ettik.”
- “İftira ve saldırgan tavırlara rağmen,
trenimiz yoluna devam ediyor”
İlk
ihracat trenimizin 4 Aralık’ta İstanbul’dan Çin’e gönderildiğini anımsatan
Bakanımız Karaismailoğlu, ülkemizin dış ticaretinde tarihi önem taşıyan bu
çalışmayı gölgelemek ve yok saymak isteyenlerin rutin bir takım bürokratik
işlemler için trenin Halkalı İstasyonu’na uğramasını, “Tren yolundan döndü”
şeklinde aktarmaya çalıştıklarını belirterek; şunları kaydetti:
“Bu
ülkede bu bayrak altında yaşayan, ekmeğini yiyen, suyunu içen her bir insanımız
için büyük gurur vesilesi olan böyle bir gelişmenin, hamasi tartışmalara alet
edilmiş olması gerçekten anlaşılır bir şey değil. Yapılan bu iftira ve
saldırgan tavırlara rağmen, trenimiz yoluna devam ediyor. Trenimiz,
Azerbaycan’a ulaştı ve bugün Hazar Denizini geçerek Kazakistan’a ulaşarak
normal Çin yolculuğuna devam etmektedir. Önümüzdeki hafta Çin’e varacak.”
Devrim
arabasının bulunduğu ve yapılış sürecinin sergilendiği Devrim Müzesi’ni gezip,
bilgi alan Bakanımız Karaismailoğlu, daha sonra Elektrikli Makineler
Fabrikası’nda tamamen yerli üretim olan E5000 motorunu inceledi. Ardondam Arge
merkezi ve lokomotif fabrikasını gezen Karaismailoğlu, TÜRASAŞ Eskişehir Bölge
Müdürlüğü’ndeki ziyaretinin ardından; Eskişehir Valiliği ve AK Parti Eskişehir
İl Başkanlığını ziyaret edecek.