12. Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası'nın ikinci gününde düzenlenen
panellerde, uzmanlar ulaşım ve haberleşmenin geleceğini konuştu. Sektörlerin
önde gelenleri fikir alışverişinde bulunurken, yerli ve milli üretim ile çevre
vurgusu yapıldı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
tarafından düzenlenen 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası ikinci gününde de tüm
hızıyla devam etti. “Haberleşmede Dijital Reform: Dijital Yollar”
panelinde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer,
Fatih Sayan, "Tek bir uygulama platformunu tek seçenek olarak kabul
etmek ve seçenek üretmemek kriz dönemlerinde ağır neticeler doğurabilir.
Dolayısıyla seçenekleri çoğaltmak ve özellikle yerli, milli uygulamalara hız
vermek gerekiyor" dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakan
Yardımcısı Selim Dursun, “Sürdürülebilir Lojistikte İnovasyon, Yeni
Trendler ve Yeşil Lojistik Uygulamaları" panelinde konuştu; yeşil lojistik
uygulamalarına dikkati çekti. Bakanlığın yürüttüğü çalışmalardan örnek
veren Dursun, şunları kaydetti:
"Bu konularda Bakanlık olarak
yürüttüğümüz ya da yapacağımız birçok çalışma var. Çevreci uygulamalar yapan
firmalara belge verecek, ödüllendirmeler yapacağız. Çevreyi korumak için atılan
her adımın arkasındayız. Bakanlık olarak yaptığımız tüm projelerde bu yer
alıyor. Otoyollar, limanlar, altyapılar hepsinde bu geçerli. Emisyon
azaltımı ve çevreci uygulamalar büyük önem taşıyor. Dünya da, AB de çalışma
yapıyor bu konuda. Avrupa'da karbon düzenlemesi yapılıyor. Yeşil Mutabakat ile
ilgili dönüşümlere karşın bizler de şimdiden hazırlık yapmalı ve uygulamaya
geçmeliyiz."
KENTLEŞME MOBİLİTE ARTIŞINI İKİYE KATLADI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Strateji Geliştirme Başkanı Dr. Yunus Emre Ayözen, dünyada nüfus artışı ve
kentleşmenin arttığını, bunun da mobilite artışını ikiye katladığını belirtti.
Paris Anlaşması’na göre 2053 yılında sıfır emisyon hedefiyle gerçekleştirilen
planlamada da özellikle buna uygun bir ulaşım ağının ortaya koyulması
gerektiğini vurgulayan Ayözen, “Bu emisyona yüzde 16.2 ile ulaşım sektörü etki
ediyor. Bunu azaltıcı birtakım adımlar atmamız lazım. Elektrikli araçların
satışları artıyor. Sürdürülebilir kalkınma hedefleri de bunları öngörüyor. Öte
yandan şehir daha kompakt, daha mobilite ile ulaşılabilir hale gelecek. Buna
ayak uydurmamız gerekiyor. Micro mobilite araçlarının da artarak 2024’te 4.6
milyona ulaşacağını söylüyorlar. Yolların sonuna ve başına bir microbilite
araçları koyulduğunda bu tür kullanımların 1.5- 2 kat arttığını gösteriyor
çalışmalar. Biz de bunları çalışıyoruz” dedi.