Yapımı süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün 32 bloktan oluşan kırmızı beyaz
kulelerinin son bloku Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın video konferansla
katıldığı törenle yerine yerleştirildi.
Törende konuşan Karaismailoğlu, Türkiye'nin ulaşım
altyapısında tarihi günlerden birini daha yaşadığını, Cumhuriyet tarihinin
en önemli projelerinden birini yaptıklarını söyledi. Köprünün 318
metrelik dünya birincisi kulelerinin son çelik blok montajını yaptıklarını
belirten Karaismailoğlu, şöyle
devam etti:
"Dördüncü kulemizin 128. son tablasını yerleştiriyoruz. 1915
Çanakkale Köprümüz, toplam 101 kilometrelik, Malkara-Çanakkale Otoyol hattının
gözbebeği ve kilit noktasında yer almaktadır. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
ailesi olarak bir hafta önce İstanbul Gayrettepe-Havalimanı Metro hattının
tünel bitim töreninde yerin 72 metre altındaydık. Bugün de sizlerle birlikte
318 metre yükseklikte yeni bir başarıya imza atıyoruz. Bu proje, Türkiye’nin
ulaşım altyapısında geleceğe atılmış en önemli adımlardan biridir. 1915
Çanakkale Köprüsü, iki yakayı buluşturacak bir köprü olmaktan öte, adeta
tarihimize saygı duruşudur. Cumhuriyetimizin yüzüncü yılı 2023’e atıfta bulunan
1915 Çanakkale Köprüsü, yapımı tamamlandığında, 2 bin 23 metre orta açıklığı
ile sınıfında dünya lideri olacaktır. Ayrıca, Dünyanın en yüksek kulesine de
sahip olacak Çanakkale Köprüsü'nün 318 metrelik yüksekliği, 3. ayın 18’ine
gönderme yaparak 18 Mart 1915 Çanakkale Deniz Zaferi’ni temsil
etmektedir."
1915 Çanakkale Köprüsü’nün, vatan için şehit olanlara ve bugün bölgenin
kalkınması için gayret edenlere vefa borçları olduğunu söyleyen Karaismailoğlu, “Bu borcu ödemek için var
gücümüzle çalışarak projeyi 18 Mart 2022’de başarıyla bitireceğiz.
Karayollarımızdaki yük ve yolcu taşıma yoğunluğu, gün geçtikçe artmaktadır. Bu
kapsamda, 6 bin 101 kilometreden 27 bin kilometrenin üzerine çıkardığımız
bölünmüş yol uzunluğumuz, sürekli artan bu yük ve yolcu taşıma yoğunluğumuzu
kaldırmıştır. Ülkemiz düne kadar doğu-batı aksında koridor ülke konumunda iken
bugün güney-kuzey aksında da üç kıtanın bağlandığı lojistik üs olmuştur. 1915
Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu projelerimizle bu konumumuz daha
da güçlenecektir.” ifadelerini kullandı.
- "Zaman ve
yakıttan yapılacak tasarruf yıllık 567 milyon lira olacak"
1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandığında, Lapseki-Gelibolu arasındaki
feribot seferleri ile 1,5 saat süren ulaşımın 6 dakikaya ineceğini belirten
Bakan Karaismailoğlu, taşıt işletme
giderleri ve ekonomik kayıpların da ortadan kalkacağını söyledi.
Trafik sıkışıklığı, emisyon artışları ve gürültü kirliliğinin de
azalacağını aktaran Karaismailoğlu,
"Trafik kazaları ile oluşan can ve mal kayıpları en aza inecek. Çok daha
kısa, hızlı ve konforlu bir yolculuk tesis edilecektir. Yalnız Çanakkale’ye
değil tüm Türkiye’ye sosyo-ekonomik açıdan değer katacak ve ulaştırma
sahnesinde yeni bir perde açacaktır. Trakya ve Ege Bölgemizi kıta Avrupası
ile buluşturan 1915 Çanakkale Köprüsü, bölgemizde ticaret yollarını bir kez
daha birbirine bağlayarak ekonomik canlılığa büyük fayda sağlayacaktır."
dedi.
Köprüyü de içeren Malkara-Çanakkale Otoyolu'nun İstanbul, Kırklareli,
Tekirdağ ve Edirne’yi Ege Bölgesi’ne bağlayan ana arter olacağını dile
getiren Karaismailoğlu, şunları
aktardı:
"Marmara’nın kuzeyini, Kınalı-Tekirdağ, Çanakkale Balıkesir Otoyolu
ile batı ve güneyini Balıkesir-Bursa ve Kocaeli Otoyolları ile, tüm Marmara’nın
etrafındaki otoyol ringini tamamlayacak. Avrupa ve Trakya üzerinden, Ege
ve İç Anadolu’nun batısına, Adana-Konya aksı ve Batı Akdeniz Bölgelerine
yönelecek karayolu trafiği için İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif
olacak. 101 kilometre olacak otoyolumuz ile, mevcut devlet yolu, yaklaşık
40 kilometre kısalacak. Zaman ve yakıttan yapılacak tasarruf yıllık 567
milyon lira olacak. Tüm Dünya’yı etkisi altına alan Kovid-19 salgınına
karşı da tüm tedbirlerimize alarak sosyal mesafe, hijyen ve düzenli sağlık
kontrolleri yaparak, çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ülke genelinde binin
üzerindeki şantiyelerimizde olduğu gibi buradaki çalışmalarda da 'önce sağlık,
önce insan' ilkesine göre hareket ediyoruz. Pandemi sürecine rağmen
aldığımız önlemler sayesinde, şantiyelerimizde çalışmalar aralıksız devam
ediyor. Türkiye’nin ulaşım ağını geliştirmek için var gücümüzle
çalışıyoruz. Ülkemizi milletimizden aldığımız güçle geleceğe
hazırlıyoruz. İmkansız denileni gerçekleştirmenin, ülkemiz için gurur,
dünya içinse örnek projeler yapmanın sorumluluğunu taşıyoruz. Bu
sorumlulukla devletimizle, milletimizle el ele nice güzel işlere imza atacağımıza
inanıyoruz."