Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli
Hızlı Tren Hattı inşaatında tünel açma çalışmalarının hızla devam ettiğini
belirterek, hattın açılmasıyla birlikte Bursa’nın ekonomisine güç katacağı
kaydedildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı,
Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı Projesi ile ilgili yazılı
açıklama yaptı. Sanayi ve tarım kenti Bursa’ya yatırımların devam ettiği
belirtilen açıklamada, bu yatırımlardan birinin de
Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı projesi olduğu vurgulandı.
HIZLI TREN HATTINDA YILDA YAKLAŞIK 30 MİLYON YOLCU TAŞINMASI
ÖNGÖRÜLÜYOR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu’nun Şubat’ta projedeki çalışmaları yerinde incelediği
anımsatılan açıklamada, yaklaşık 6 ay önce projenin yeni inşaatına başlandığı
kaydedildi. Hat uzunluğunun 201 kilometre olduğu, projede 7 istasyonun
bulunduğu ifade edilen açıklamada, “Hızlı tren hattı; Gürsu, Yenişehir
güzergahını takip ederek Osmaneli mevkiinde yapılacak müselles hat ile
Ankara-İstanbul Hızlı Tren hattına bağlanacak ve Bursa da Hızlı Tren ağına
dahil olacak. Aynı zamanda Bursa’nın batısında TEKNOSAB, Karacabey
istasyonlarından geçerek Balıkesir’e ulaşacak. Böylece, Bursa-Balıkesir
arasında da demiryolu bağlantısı hizmete alınacak. Proje kapsamında, 20 bin 706
metre uzunluğunda 18 adet tünel, 545 metre uzunluğunda 4 adet demiryolu
köprüsü, 2 bin 445 metre uzunluğunda 3 adet viyadük ve 5 bin 495 metre
uzunluğunda 24 adet köprü inşa edilecek. Proje kapsamında, tünel çalışmalarımız
hızla devam ediyor” denildi.
PROJENİN 2 YIL İÇİNDE TAMAMLANMASI HEDEFLENİYOR
Hızlı tren hattında yolcu ve yük
taşımacılığının beraber yapılacağı kaydedilen açıklamada, yılda 29.9 milyon
yolcunun seyahat etmesinin, 59.7 milyon ton da yük taşınmasının öngörüldüğünün
altı çizildi. Açıklamada, “Projenin önümüzdeki 2 yıl içinde tamamlanması
hedefleniyor. 2024-2050 yılları arasındaki 26 yıllık projeksiyonda; zamandan
4,3 milyar TL, karayolu bakım ve işletmesinden 585 milyon TL, hava kirliliği,
iklim değişikliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi maliyeti, biyolojik çeşitlilik,
toprak ve su kirliliği gibi dışsal faydalardan 10,5 milyar TL olmak üzere hızlı
tren hattının tamamlanmasıyla toplam ekonomik tasarruf 15,4 milyar TL’yi
bulacaktır” değerlendirmesinde bulunuldu.