Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bursa il ziyareti kapsamında Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli
Hızlı Tren Hattı Şantiyesi’nde yaptığı açıklamada, Bursa-Yenişehir arasındaki
106 kilometrelik kesimin yapım çalışmalarını 2025 yılı sonunda tamamlamayı
hedeflediklerini belirterek, “Bu projemiz bittiği zaman Ankara'dan Bursa'ya
seyahat süresi 2 saat 15 dakika sürecek. Aynı şekilde buradan İstanbul'a da 1
saat 15 dakikalık bir seyahat süresiyle seyahat etmiş olacağız.” dedi. Emek
Şehir Hastanesi Metro Hattı hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, hat
tamamlandığında ilk etapta 20 aracın işletmeye alınmasıyla ilgili süreci
başlattıklarını bildirdi.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İznik Çevre Yolu açılışı vesilesiyle
gerçekleştirdiği Bursa il ziyareti kapsamında Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli
Hızlı Tren Hattı Şantiyesi’nde yerinde incelemelerde bulunarak devam eden
çalışmalar hakkında bilgi aldı. Bakan Uraloğlu, çalışmalarda gelinen son durumu
değerlendirerek, ilk etapta Bursa ve Yenişehir arasındaki 106 kilometrelik
kesimde yapım işlerinin devam ettiğini bildirdi. Uraloğlu, “Burada iyi bir
seviyeye geldik. Artık rayların döşenmesi noktasında da yüzde 20’lere yer yer
30’lara geldik. Tünellerini bitirdik, 2025 yılı sonunda buranın yapım
çalışmalarını inşallah bitirmiş olacağız. Sonrasında da birkaç aylık test ve
deneme ve sertifikasyon çalışmalarıyla beraber inşallah bu 106 kilometrelik
bölümü hizmete almış olacağız.” dedi.
Bursa-İstanbul Arası 1
Saat 15 Dakika Sürecek
Bakan
Uraloğlu, diğer kesimde de yapım çalışmalarının aralıksız sürdüğünü ifade
ederek, “Zorlu bir proje olduğunu söyleyebilirim. 7 tane istasyon, 23 tane
tünel, 12 tane kaçış ya da emniyet tüneli dediğimiz tünel, 15 tane aç kapa
tüneli, 34 tane demir yolu köprüsü, 15 adet viyadük, 92 alt geçit ve 53 üst
geçit ve 208 menfezden oluşuyor. Burada çalışmalarımızı hızlıca devam
ettiriyoruz. Bu projemiz bittiği zaman Ankara'dan Bursa'ya seyahat süresi 2
saat 15 dakika sürecek. Aynı şekilde buradan İstanbul'a da 1 saat 15 dakikalık
bir seyahat süresiyle seyahat etmiş olacağız.” ifadelerini kullandı. Projenin
sadece Bursa'yı sadece Ankara ve İstanbul’a değil bir taraftan da hâlihazırda
hizmet eden Sivas hattına, yapım çalışmaları devam eden Kapıkule güzergahına ve
yine Akdeniz'deki Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hattına kadar bağlanacağını
ifade eden Bakan Uraloğlu, “Oradan Ovaköye kadar ve Kalkınma Yolu ile Basra
Körfezi'ndeki Irak'ın Fav Limanı’na kadar esasında bir bağlantıyı sağlamış
olacağız. Bir taraftan da yine Sivas'tan Bakü-Tiflis-Kars Hattımıza kadar
bağlanacak olan bir projenin önemli bir parçasından bahsediyoruz.” diye
konuştu.
“24 Karayolu Projesine
Aktif Olarak Devam Ediyoruz”
Uraloğlu
ayrıca, Bursa'da devam eden projeler hakkında da bilgi vererek, “24 tane
karayolu projesinin 20 milyar liraya yakın bir proje bedeli olduğunu ve onlara
da aktif olarak devam ettirdiğimizi söylemek isterim. Yaklaşık 29 kilometre
uzunluğundaki Kuzey Çevre Otoyolu Projesi’ni yakından takip ediyoruz. İnşallah
önümüzdeki senenin sonunda projesini bitireceğiz, ondan sonra da yapım
tekniğiyle ilgili kararımızı vererek, Bursa’mızdaki mevcut çevre yolunun belli
bir kapasiteye geldiğini ve yoğunlaştığını biliyoruz, bu şekilde onu da çözmüş
olacağız.” dedi. Şehir içindeki projelerle ilgili de açıklamalarda bulunan
Bakan Uraloğlu, “Çalı Yolu, karayolları kapsamında sıkıntılı bir kesimdir.
Öncelikle şunu söylemek isterim, Çalı Yolu karayolları sorumluluk ağında
birebir olması gereken bir yol değildir. Biz alternatif yolları yaptık. Ancak
önceki dönem Bursa Büyükşehir Belediyesi yönetimi ile aldığımız karar ile siz
bunun kamulaştırmalarını yaparsanız biz de bu yolu komple yaparız dedik. 2
şeritli 3 şeritli kavşaklarıyla beraber ve bu yaklaşımla da ilk 2 etabını
bitirdik ve trafiğe açtık. Gerçekten çok da güzel bir hizmet oldu.” dedi. Bursa Büyükşehir Belediyesinin yeni
yönetiminin eleştirilerine de yanıt veren Uraloğlu, mutabakata uyulmasının
önemine vurgu yaparak, “Mutabık kaldığımız iş birliği, verdiğimiz söz aynen
geçerlidir. Herkes sözünü tutsun. Yine burada devam eden işlerimizden bir
tanesi de gündem olan 68 adet metro aracının alınması. Bu konuyla ilgili bizim
Bakanlığımızın herhangi bir sorumluluğu yoktur. Bursa Büyükşehir Belediyesinin
2022 yılı yatırım programına alınmış ve önceki yönetim tarafından kredinin
bağlanması noktasında son aşamaya gelindiğini biliyoruz. Buyursunlar oradan
devam etsinler. Bu konuda başkasına herhangi bir top atmaya ya da sorumluluk
atmaya gerek yok.” dedi.
“Emek Şehir Hastanesi
Metro Hattı Bittiğinde 20 Metro Aracının İşletmeye Alınmasıyla İlgili Süreci
Başlattık”
Emek
Şehir Hastanesi Hattı için düşünülmüş 44 adet metro aracının alınmasının
Bakanlık sorumluluğunda olduğunu ifade eden Uraloğlu, bu metro araçlarının
ilerleyen süreçte bütün sistemde kullanılacağını söyledi. Bakan Uraloğlu, “Emek
Şehir Hastanesi metro hattı ya da hafif raylı sistemi bittiği zaman biz ilk
etapta metro 20 aracın işletmeye alınmasıyla ilgili sürecimizi başlattık.
Bittiğinde 20 tanesini alacağız devamında da Bursa'nın ihtiyacı olduğu müddetçe
devamını da tamamlayacağız. Bu da bizim sorumluluğumuzdadır.” dedi.
“Şehir Hastanesi
Bağlantı Yolu Yapılması Noktasında Sözümüzün Arkasındayız”
Şehir
hastanesi karayolu bağlantısının Bursa'nın şehir içi trafiğine ve hastanesine
hizmet edecek olan bir yol olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, Bursa Büyükşehir
Belediyesinin önceki yönetiminden bu konunun Karayolları Genel Müdürlüğü
tarafından yapılmasıyla ilgili talep geldiğini anımsatarak, “Biz de konuyu
inceledik, şehre bu anlamda Bakanlığımız olarak nasıl bir katkı veririz bunu
değerlendirdik. Yaptığımız incelemelerde burası tamamen şehir içi olduğu ve
buranın imar düzenlemelerini, imar terklerini ve varsa kamulaştırmalarını
Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılması kaydıyla yapımının da bizim
tarafımızdan üstlenilebileceğini söylemiştik. Bu noktada da biz yine sözümüzün
arkasındayız buyursun bunu yapsınlar biz de oradaki yapım ihalemizi yapalım ve
şehrimizin hastanesine bir karayolu bağlantısını da kazandırmış olalım.”
ifadelerini kullandı.
“5,5 Kilometrelik
Görükle Hattı Yapımını Bakanlığımız Üzerine Aldık”
Şehir
hastanesine hafif raylı sisteminin bağlanması noktasında, şehir hastanesinde
biten sonrasında da devam eden bir depo alanı ile ilgili çalışma yaptıklarını
vurgulayan Bakan Uraloğlu, “O depo alanının şehir için çok daha verimli
kullanılabilecek bir arazi üzerinde olduğunu tespit ettik. Bunun üzerine yine
Bursa Büyükşehir Belediyesi, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğümüz,
Karayolları Genel Müdürlüğümüz ve Uludağ Üniversitenin katılımıyla depo
alanının oraya bağlanması ve yaklaşık 5 buçuk kilometrelik Görükle hattı
üzerinde de bu depo alanının oluşturulması noktasında karar verildi. Bir
protokol yapıldı ve o üçlü protokol çerçevesinde de biz buradaki Görükleyle
ilgili hattın yapılması sorumluluğunu Bakanlığımız üzerine aldık. Ancak
buradaki proje çalışmaları halen Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı üzerinden
yürütülüyor, projeyi ne zaman bitirirseler biz de o projeyi onaylarız ondan
sonra da bunun yapımını beraberce planlarız. Zaten biz bunun üzerimize aldık,
yani hayal denen proje esasında ete kemiğe bürünmeye başlamış ve projeleri de
Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılmış olan nasıl hayalse o hayali ben
Bursalı hemşerilerimizin takdirine bırakıyorum.” dedi.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı olarak Bursa'ya 229 milyar 700 milyon liralık yatırım
yaptıklarının altını çizen Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Son
olarak şunu söylemek isterim: Elbette biz devlet yönetiyoruz bazı şeyleri
yazılı olarak karşılıklı anlaşma olarak zaptı rapt altına alırsınız bazılarını
da sözlü olarak mutabık kalırsınız. Biz her ikisinde de hem yazılı olan
anlaşmalarımız da hem de sözlü ne söylemişsek hepsinin arkasındayız. Hiç kimse
bu anlamda bir algı oluşturmasın. Şunu bekleriz çok net söyleyeyim hani yeni
seçilmiş olan bir yöneticinin öncelikle birilerinin ne yaptığına değil ya da
neyi eksik yaptığına değil de ilk 100 günde, ilk aylarda ve ilk yılda neler
yaptıklarını kamuoyuna anlatırsa zannediyorum daha doğru olmuş olur. Ben altını
çizerek üzerine basa basa söylüyorum biz yapmamız gereken neyse Ulaştırma
Bakanlığı olarak, Hükümet olarak Bursa'ya yapmamız gereken neyse hepsini
Allah'ın izniyle tek tek yapacağız. Biz devam eden 20 milyarlık 30 milyarlık 40
milyarlık bir projenin eksiğine mi bakacağız? bakmayacağız Bursa için ne
gerekiyorsa biz onu da yapmaya gayret edeceğiz. Herkesin de aynı yaklaşım
içerisinde olmasını ben bekliyorum.”