Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı
tarafından yayınlanan 9-15 Eylül tarihlerini kapsayan Avrupa Havacılık Genel
Bakış Raporu’nda İstanbul Havalimanı’nın günlük ortalama bin 488 uçuş ile
Avrupa’daki en yoğun havalimanı olduğunu bildirdi. Bakan Uraloğlu, “İstanbul
Havalimanımız Amsterdam, Paris ve Londra gibi Avrupa başkentlerindeki
havalimanlarını geride bırakarak zirvedeki yerini korudu. Dünya genelindeki
Küresel ölçekli 25 havalimanı içerisinde ise İstanbul Havalimanımız 7. sırada
yer aldı.” dedi. Uraloğlu, Türkiye’nin ise günlük ortalama 3 bin 735 uçuş ile
Avrupa’da en yoğun trafik hacmine sahip ülkeler arasında 6. sırada olduğunun
altını çizdi.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti
Teşkilatı’nın (EUROCONTROL) 9-15 Eylül tarihlerinde Avrupa’daki
havalimanlarında gerçekleşen havacılık istatistiklerinin yer aldığı 19 Eylül
tarihli Avrupa Havacılık Genel Bakış Raporu’na ilişkin değerlendirmelerde
bulundu. İstanbul Havalimanı’nın günlük ortalama bin 488 uçuş ile Avrupa’daki
en yoğun havalimanı olduğunun altını çizen Bakan Uraloğlu, “İstanbul
Havalimanımız Amsterdam, Paris ve Londra gibi Avrupa başkentlerindeki
havalimanlarını geride bırakarak zirvedeki yerini korudu. Günlük ortalama 949
uçuş gerçekleştiren Antalya Havalimanı ise aynı listede 10. sırada yer aldı.”
dedi. Uraloğlu, küresel ölçekli 25 havalimanı içerisinde ise ortalama 747
günlük uçak kalkışının gerçekleştiği İstanbul Havalimanı’nın dünya genelinde de
7. sırada yer aldığına dikkat çekti.
Türkiye Günlük Ortalama
3 bin 735 Uçuş ile Avrupa’da 6. Sırada
EUROCONTROL
tarafından 19 Eylül tarihinde yayınlanan Avrupa Havacılık Genel Bakış
Raporu’nda yayımlanan hava trafik istatistiklerine göre Türkiye’nin günlük
ortalama 3 bin 735 uçuş ile Avrupa’da en yoğun trafik hacmine sahip ülkeler
arasında 6.sırada yer aldığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Uçuş yoğunluğundaki
başarımız uçuşlardaki gecikme sürelerinde de devam etti. Raporda EUROCONTROL
hava sahası uçuş başına ortalama 2,27 dakikalık bir gecikme süresi elde ederken
Türk hava sahamız ise uçuş başına sadece 0,5 dakikanın altındaki gecikme süresi
ile Avrupa’nın en verimli hava sahalarından biri oldu.” diye konuştu.
Bakan
Uraloğlu, EUROCONTROL üyeleri arasında 7 saha kontrol merkezinde uçuş başına
ortalama 1 dakikadan fazla gecikme süreleri yakalandığını belirterek,
“Budapeşte ortalama 4,4 dakikalık gecikme ile en yüksek gecikme yaşayan hava
sahası oldu. Karlsruhe hava şartlarından kaynaklı ortalama 1,9 dakikalık
gecikme süresi elde etti. Zagreb ve Belgrad ise 1,8 dakika ile en yoğun gecikme
yaşayan saha kontrol merkezleri arasında yer aldı.” şeklinde konuştu.