Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı Merkez
Şantiyesi’nde devam eden çalışmalar hakkında yaptığı açıklamada,
“Vatandaşlarımıza hizmet sunan 37,5 kilometre uzunluğundaki Gayrettepe-
İstanbul Havalimanı ve yapım çalışmaları devam eden Halkalı-İstanbul Havalimanı
metro hatlarının oluşturduğu ring hattımız sayesinde; Gayrettepe ile Halkalı
İstasyonları arasında seyahat eden yolcu bir saatten kısa bir sürede 57 dakikada yolculuğunu tamamlayabilecek.”
dedi. Bakan Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Hattı’nı 2025 yılı sonunda
hizmete açmayı hedeflediklerinin de altını çizdi.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden Halkalı-
İstanbul Havalimanı Metro Hattı Merkez Şantiyesinde incelemelerde bulundu.
Sahada incelemelerde bulunmasının ardından projeyle ilgili açıklamalarda
bulunan Bakan Uraloğlu, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak özellikle büyük
şehirlerde yaşayan vatandaşlarımızın trafik nedeniyle yaşamının kâbusa
dönüşmemesi için çok önemli kent içi raylı sistem projeleri hayata geçirdik.
Türkiye genelinde tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunduğumuz kent içi
raylı sistem hattı uzunluğu 434 kilometreye ulaştı.” diye konuştu.
22 Kilometresi
İstanbul’da Olmak Üzere Kocaeli ve Bursa’da 79,4 Kilometre Kent İçi Raylı
Sistem Hattının Yapımına Devam Ediliyor
22
kilometresi İstanbul’da olmak üzere Kocaeli ve Bursa’da 79,4 kilometre kent içi
raylı sistem hattının yapımına devam ettiklerinin altını çizen Bakan Uraloğlu,
“Yine İstanbul, Sakarya, Bursa, Ankara, İzmir, Samsun, Trabzon ve Konya olmak
üzere 8 ilimizde 324,1 kilometre yeni hattın yapımını da planlıyoruz. Yapımı
devam eden ve planladığımız projelerimizi de hayata geçirdiğimizde ülkemiz
genelinde 837,5 kilometre kent içi raylı sistem hattı inşa etmiş olacağız.”
dedi.
“Marmaray İle 1 Milyar
200 Bin Yolcu Taşıdık”
Halkalı-İstanbul
Havalimanı Metro hattının 14 kilometre uzunluğundaki Arnavutköy-İstanbul
Havalimanı kesimini mart ayı içerisinde hizmete açtıklarını anımsatan Bakan
Uraloğlu, “Böylece İstanbul genelinde inşa ederek hizmete sunduğumuz hat
uzunluğunu da 161,8 kilometreye çıkarmıştık. İstanbul’da inşa ettiğimiz 7 raylı
sistem hattından; Levent-Hisarüstü Metrosu, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı
Metrosu, Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metrosu ve Bakırköy
Sahil-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metrosu’nun yapımını Bakanlık
olarak biz tamamladık ve İstanbul Büyükşehir Belediye’sine devrettik. Marmaray
ve Gebze-Halkalı Banliyö Hattı, Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı
Metrosu ve İstanbul Havalimanı -Arnavutköy kesimi ve Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı
Sistem hattının işletmesinin sorumluluğunu ise Bakanlık olarak biz üstlendik.
Bizim sorumluluğumuzdaki hatlarımızda açılışlarından bu yana:
Gayrettepe-İstanbul Havalimanı hattında yaklaşık 11 milyon 800 bin,
Sirkeci-Kazlıçeşme hattında 2 milyon 100 bin ve Marmaray ile de yaklaşık 1
milyar 200 bin yolcu taşıdık.” ifadelerini kullandı.
Arnavutköy- İstanbul
Havalimanı Metrosu 1,5 Milyon Yolcu Taşıdı
Halkalı-İstanbul
Havalimanı hattında, Halkalı-Arnavutköy kesimi ile Altunizade-Çamlıca
Camii-Bosna Bulvarı Metrosunda yapım çalışmalarına devam ettiklerini ifade eden
Bakan Uraloğlu, 31,5 kilometre uzunluğundaki Halkalı-İstanbul Havalimanı
Metrosunun 7 istasyondan oluştuğunu belirterek, “Az önce de belirttiğim üzere
14 kilometre uzunluğundaki Arnavutköy-İstanbul Havalimanı kesimini 19 Mart’ta
hizmete açtık. Hattımızın devamındaki 17,5 kilometrelik Arnavutköy-Halkalı
arasındaki tüm kesimlerde çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz. Açılan
kesimdeki Arnavutköy-Hastane ve Taşoluk İstasyonlarıyla;
Arnavutköy
– İstanbul Havalimanı- Gayrettepe ile bütünleşik olarak İstanbul Havalimanı
İstasyonundan devamla; yakın gelecekte inşa edeceğimiz hızlı tren ile İstanbul
Havalimanı’nda, Kağıthane İstasyonunda; Mahmutbey-Mecidiyeköy-Kabataş Metro
Hattı, Gayrettepe İstasyonunda; Yenikapı – Hacıosman Metrosu ve Metrobüs ile
entegrasyon sağladık. Bu entegrasyonlar
sayesinde; Arnavutköy-İstanbul Havalimanı arasını 14 dakikada, Arnavutköy-Göktürk
arasını 20 dakikada, Arnavutköy-Kağıthane arasını 32 dakikada,
Arnavutköy-Gayrettepe arasını 41 dakikada, Arnavutköy- Beşiktaş arasını ise 44
dakikada kat ederek metro konforu ile hızlı ve güvenli bir şekilde sağlamış
olduk. 19 Mart’tan yani açılıştan günümüze kadar da hattın sadece bu 14
kilometrelik kesimi ile yaklaşık 1,5 milyon yolcu taşıdık.” şeklinde konuştu.
“Toplam 55 Bin 600
Metrelik Hat Tünelini Tamamlayarak Tünel Kazılarını Bitirdik”
Projenin
son durumuna ilişkin açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, “Ana hat
tünellerinde, 6,60 metre çapında 8 adet TBM kullanarak toplam 55 bin 600
metrelik hat tünelini tamamlayarak tünel kazılarını bitirdik. Tünel kaplama
betonu imalatlarında yüzde 99 ilerleme sağladık. İstasyonlarda, makas
yapılarında ve servis istasyonlarındaki inşaat çalışmalarında betonarme
imalatlarının yüzde 99’unu tamamladık. İstasyonlarının ince inşaat işlerinde
yüzde 75 ilerleme kat ettik. Hat tünellerinde ise hat üst yapısı ve demiryolu
imalatlarını yüzde 99 oranında tamamladık. Proje genelinde Elektromekanik
işlerindeki çalışmalarda ise yüzde 70 oranında ilerleme sağladık” dedi.
Türkiye’nin En Uzun ve
En Hızlı, Dünyanın Da En Uzun Metro Hatlarından Biri Olacak
Yapımları
devam eden İbn Haldun Üniversitesi Durağı, Kayaşehir, Olimpiyatköy, Halkalı
Stadı ve Halkalı İstasyonlarında ince işler, peyzaj çalışmaları ve
elektromekanik imalatların devam ettiğini kaydeden Bakan Uraloğlu, “Bu
istasyonlarımızın tamamlanması ile de; İbn Haldun Üniversitesi İstasyonunda;
Vezneciler-Sultangazi-Fenertepe Metrosu ile, Kayaşehir İstasyonunda;
Bakırköy-Kirazlı-Başakşehir-Kayaşehir Metrosu ile, Olimpiyatköy İstasyonunda;
Ataköy-İkitelli-Olimpiyat Metrosu ile, Halkalı Stadı İstasyonunda; Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt
Metrosu ile, Halkalı İstasyonunda ise Yenikapı-Kirazlı-Halkalı Metrosu ve
MARMARAY ile entegrasyon sağlanacak. Bu entegrasyonlar sayesinde;
Halkalı-İstanbul Havalimanı arasını: 30 dakikada, Halkalı-Göktürk arasını 43
dakikada, Halkalı-Kağıthane arasını 54 dakikada, Halkalı-Gayrettepe arasını 57
dakikada, Küçükçekmece-Kemerburgaz arasını 50 dakikada, Başakşehir
(Metrokent)-Kağıthane arasını ise 48 dakikada kat etmeye başlayacağız. Aslında
arkadaşlar biz bu kesimi de bitirdiğimizde; Tamamı yeraltında olan metro
sınıfında, Türkiye’nin en uzun ve en hızlı, dünyanın da en uzun metro
hatlarından biri olacak 69 kilometrelik bir ring hattını tamamlamış olacağız.”
ifadelerini kullandı
“17,5 Kilometrelik
Arnavutköy-Halkalı Arasındaki Tüm Çalışmalarımızı 2025 Yılının Ortalarında
Bitirmeyi Planlıyoruz”
37.5
kilometre uzunluğundaki Gayrettepe- İstanbul Havalimanı ve yapım çalışmaları
devam eden Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hatlarının oluşturduğu bu ring
hattı sayesinde; hattın en uç noktalarındaki Gayrettepe ile Halkalı
istasyonları arasında seyahat eden bir yolcunun bir saatten kısa, yaklaşık 57
dakika gibi bir süre içerisinde yolculuğunu tamamlayabileceğini vurgulayan
Bakan Uraloğlu, “Zaman hepimiz için çok kıymetli. Bu projemiz ile de zamandan
yıllık 6 milyon saat tasarruf sağlıyoruz. Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro
Hattı kapsamında yapım çalışmaları devam eden 17,5 kilometrelik
Arnavutköy-Halkalı arasındaki tüm çalışmalarımızı 2025 yılının ortalarında
bitirmeyi planlıyoruz. 2025 yılı sonuna kadar da hat üstünde çalışacak metro
araçlarımızın test ve devreye alma süreçlerini de tamamlayarak hattımızı 2025
yılı sonunda hizmete açmayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.
Yapılan
hesaplamalar sonucunda İstanbul’un bin 4 kilometre metro hattına daha ihtiyacı
olduğunun altını çizen Bakan Uraloğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Her
zaman dile getirdiğimiz üzere İstanbul’un ulaşım sorununu artık yüzeyden çözmek
mümkün değil. Daha fazla metro hattına ihtiyacımız var, ulaşımı büyük oranda
yerin altına indirmemiz lazım. Bakanlığımızın yapımı devam eden projeleri
bittiğinde İstanbul’un raylı sistem uzunluğunun 384 kilometreye çıkacağı
düşünüldüğünde demek ki daha 600 kilometrenin üzerinde bir metro hattı daha
yapılması gerekiyor. Konuşmamın başında da belirttiğim üzere bunun şimdiden çok
iyi planlanması lazım. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak her zaman İstanbul
ve İstanbulluların yanındayız.
İstanbulluların ihtiyaçlarına cevap veren, hızlı, emniyetli ve konforlu
ulaşım ağını tesis edene kadar da durmayacağız, çalışacağız. Bu düşüncelerle
projemizin yapım çalışmalarını başarıyla yürüten en üst kademesinden en alt
kademesine kadar tüm yüklenici firma ve Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü
çalışanlarına teşekkür ediyorum”