Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı’nın
(EUROCONTROL) Avrupa Havacılık Genel Bakış Raporu’nu değerlendirdi. Bakan
Uraloğlu, 15 – 21 Temmuz dönemi hava trafik istatistiklerine göre, Türkiye’nin,
Avrupa’da en yoğun trafik hacmine sahip ülkeleri arasında günlük 3 bin 959 uçuş
ortalaması ile 6. sırada olduğunu ifade ederken, İstanbul Havalimanı’nın ise
günlük ortalama bin 485 uçuş ile Avrupa’nın en yoğun havalimanı olduğunu
söyledi. İstanbul Havalimanı’nın dünya genelinde 7. sırada yer aldığını ve bu
listede Avrupa’yı temsil eden havalimanları arasında birinci olduğunu
vurgulayan Uraloğlu, Türk hava sahasının ise uçuş başına 0.5 dakikanın
altındaki gecikme süresi ile Avrupa’nın en verimli hava sahaları arasında yer
aldığını kaydetti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, 24 Temmuz tarihli EUROCONTROL Avrupa Havacılık Genel Bakış
Raporu’nda açıklanan hava trafik istatistiklerini değerlendirerek, “15-21
Temmuz tarihleri arasında ülkemiz havalimanlarından günlük ortalama 3 bin 959
uçuş ile Avrupa’da en yoğun trafik hacmine sahip ülkeleri arasında 6. sırada
yer aldı.” ifadelerini kullandı.
Bakan Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nın
günlük ortalama bin 485 uçuş ile Paris Charles de Gauelle ve Amsterdam
havalimanlarını geride bırakarak Avrupa’nın en yoğun havalimanı statüsünü
koruduğunu söyleyerek, “Raporda yer alan küresel ölçekli 25 Havalimanı
içerisinde 15-21 Temmuz tarihleri arasında ortalama 745 günlük uçak kalkışının
gerçekleştiği İstanbul Havalimanı dünya genelinde de 7. sırada yer aldı.
İstanbul Havalimanımız, Avrupa’yı dünya sıralamasında ilk sırada temsil eden
havalimanı” dedi.
Uraloğlu, Antalya Havalimanı’nın
ise günlük ortalama bin 36 uçuş ile Avrupa’daki en yoğun havalimanları
sıralamasında 8. olduğunu ve Palma de Mallorca ile Rome Fiumicino Havalimanları
önündeki yerini koruduğunu söyleyerek, “Bu dönemde EUROCONTROL hava sahasında
uçuş başına ortalama 7,5 dakikalık bir gecikme yaşanırken, EUROCONTROL üyeleri
arasında ortalama bir dakikadan fazla gecikme süreleri yakaladı. Budapeşte,
Ukrayna hava sahasından kaynaklı oluşan kısıtlamalardan dolayı ortalama 9,4
dakikalık gecikme ile en yüksek gecikme yaşayan hava sahası oldu. Türk hava
sahası ise bu dönemde, uçuş başına 0.5 dakikanın altındaki gecikme süresi ile
Avrupa’nın en verimli hava sahalarından biri oldu.” dedi.