Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Şırnak Cizre-Silopi Yolu’nda incelemelerde bulunmasının
ardından koordinasyon toplantısında yaptığı açıklamada Şırnak’ın ulaşım ve
haberleşme altyapısı için 22 yılda 43 Milyar 185 milyon lira yatırım
yaptıklarını belirtti. Uraloğlu, “Cizre – Silopi Yolu’nun Cizre Köprülü
Kavşağı’ndan Silopi Çevre Yolu girişine kadar olan 21,8 kilometrelik kesiminin
BSK onarımına başlamıştık. Bugüne kadar; 10,5 kilometrelik kesimi binder
seviyesinde tamamladık. Bu yıl içinde 5 kilometrelik kesimi daha tamamlamayı
hedefliyoruz.” diye konuştu. Uraloğlu, “Batıda ne varsa doğuda da olacak dedik.
Şırnak’ın 2002 yılına kadar sadece 25 kilometre bölünmüş yolu var iken, 172
kilometre daha bölünmüş yol inşa ederek toplamda 197 kilometreye ulaştık.”
dedi. Hem Şırnak hem Güneydoğu Anadolu Bölgesi hem de tüm Türkiye açısından çok
önemli bir gelişme olan Kalkınma Yolu Projesi kapsamında Şırnak Ovaköy’e bir
lojistik merkez kazandıracaklarının altını çizen Uraloğlu, “Şanlıurfa-Ovaköy
arasında 331 kilometre uzunluğunda yeni otoyol yatırımı yaparak projenin
Türkiye’deki karayolu geçişini de tamamlamayı planlıyoruz.” ifadelerini
kullandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir
Uraloğlu, Şırnak’ta koordinasyon toplantısına katıldı. Cizre-Silopi Yolu’nda
incelemelerde bulunan Bakan Uraloğlu, beraberinde bulunan heyetle bir dizi
temaslar gerçekleştirdi. İstişare toplantısında Şırnak’ın ihtiyaçlarını ve
neler yapılabileceğini masaya yatırdıklarını ifade eden Uraloğlu,
“Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Türkiye Yüzyılı’nı
inşa edecek adımları atmaya devam ediyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak karayolu, demiryolu, havayolu, denizyolu ve haberleşme projelerimizle
ülkemizin ulaşım ve iletişim ağını nakış gibi işledik. 2002 yılında 6 bin 101
kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu, yaklaşık 29 bin 434
kilometreye ulaştırdık. Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımız 6 iken, 77’ye
yükselttik. Türkiye’yi Avrupa’nın 6., dünyanın 8. Yüksek Hızlı Tren işletmecisi
yaptık.
Ülkemizi hızlı trenle
buluşturarak 2 bin 251 kilometre hızlı tren ağı inşa ettik. Havacılıkta çağ
atladık. İç hatlardaki aktif havalimanı sayımızı 26’dan 57’ye yükselttik. 50
ülkede 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken bugün 131 ülkede 346 noktaya
ulaştık.” diye konuştu.
“10 Ağustos’ta Çukurova
Uluslararası Havalimanının Açılışını Gerçekleştireceğiz”
10 Ağustos’ta da Çukurova
Uluslararası Havalimanının açılışını gerçekleştireceklerini ifade eden
Uraloğlu, “Genişbant abone sayımız 2002 yılında 20 bin iken bugün 93,3 milyona
ulaştı ve fiber optik kablo uzunluğumuz 561 bin 695 kilometreye yükseldi ve
Türkiye Yüzyılı’nda her alanda olduğu gibi haberleşme alanında da küresel çapta
büyük başarılara devam ediyoruz. Bu ay içinde ülkemizin ilk yerli ve milli
haberleşme uydusu olan TÜRKSAT 6A’yı ilk yörüngesine başarıyla fırlattık. Bütün
aşamalar başarıyla tamamlanarak geçici yörüngesinde test sürecine başladık. İnşallah yıl sonuna doğru da 42 derece doğu
yörüngesindeki kalıcı yörüngesine ulaşarak hizmete başlayacak. Artık Hindistan,
Tayland, Malezya ve Endonezya da kapsama alanımıza girecek. Türkiye'nin
uydularının ulaştığı nüfus, 3,5 milyardan 5 milyara çıkacak.” şeklinde konuştu.
“Batıda Ne Varsa Doğuda da
Olacak Dedik”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan’ın liderliğindeki AK Parti hükümetleri olarak kuzey-güney, doğu-batı
demeden Türkiye’nin her noktasına eser ve hizmet götürerek, yatırım
gerçekleştirdiklerinin altını çizen Uraloğlu, “Batıda ne varsa doğuda da olacak
dedik. İnsanımız için toplu konut projeleri hayata geçiriyoruz, ticaret
gelişsin diye iş yerleri açıyoruz, çocuklarımız en iyi imkânlarda okusunlar
diye okul yapıyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bizler de ulaşımın,
haberleşmenin her modunda çalışıyoruz, yol yapıyoruz, havalimanı yapıyoruz. Ama
maalesef Tendürek Geçidi, Çatak-Şırnak ve Van-Hakkâri yol şantiyelerimizde
2017’de yapılan baskınlarda iş makinelerimizi yaktılar, 4 kardeşimizi şehit
ettiler. Ancak biz bugüne kadar yılmadık bundan sonra da yılmayacağız. Bakın,
son 22 yıl içerisinde Şırnak’ın ulaşım ve haberleşme altyapısının gelişmesi
için 43 milyar 185 milyon lira yatırım gerçekleştirdik. Şırnak’ın karayolu
ulaşım ağının gelişimine çok önem verdik. 2002 yılına kadar sadece 25 kilometre
bölünmüş yolu var iken, 172 kilometre daha bölünmüş yol inşa ederek toplamda
197 kilometreye ulaştık. Yollarının sadece 20 kilometresi BSK kaplamalı iken,
234 kilometre daha BSK kaplama yaparak toplamda 254 kilometreye yükselttik. 4
bin 955 metre uzunluğunda 4 adet tek tüp, 2 adet çift tüp tünel olmak üzere 6
tünel açtık. 4 bin 190 metre uzunluğunda 43 köprü inşa ettik.” dedi.
17 Milyar 812 Milyon Liralık
10 Ayrı Karayolu Çalışması Daha Devam Ediyor
17 milyar 812 milyon lira proje
tutarıyla 10 ayrı karayolu çalışmasına da devam ettiklerinin altını çizen Bakan
Uraloğlu, “Belirttiğim üzere buraya gelmeden önce Cizre – Silopi Yolu’nda
incelemelerde bulunduk. Yolun Cizre Köprülü Kavşağı’ndan Silopi Çevre Yolu
girişine kadar olan 21,8 kilometrelik kesiminin BSK onarımına başlamıştık.
Bugüne kadar; 10,5 kilometrelik kesimi binder seviyesinde tamamladık. Bu yıl
içinde 5 kilometrelik kesimi daha tamamlamayı hedefliyoruz. Mevcut ihale
kapsamında 15,5 kilometrelik kesimi aşınma seviyesinde tamamlayacağız. Kalan 6,3 kilometrelik kesimin yapılması için
de en yakın zamanda ikmal ihalesine çıkmayı hedefliyoruz. Öğleden sonra da
ilimizdeki en önemli karayolu projelerimizden biri olan Şırnak – Van Yolu
Şantiyemizde de incelemelerde bulunacak ve ufak bir basın açıklaması
gerçekleştireceğiz o yüzden burada detay vererek zamanınızı almak istemiyorum.”
diye konuştu.
“Kalkınma Yolu Projesi ile
Ülkemizin Ekonomik ve Jeopolitik Statüsünü Daha da Güçlendireceğiz.”
Hem Şırnak hem Güneydoğu Anadolu
Bölgesi hem de tüm Türkiye açısından çok önemli bir gelişme olan Kalkınma Yolu
Projesi’nden bahseden Bakan Uraloğlu, Basra Körfezi’nde inşa edilmekte olan FAV
Limanı'ndan başlayıp Şırnak Ovaköy'e, oradan Şanlıurfa'ya, oradan Kapıkule
Sınır Kapısı'na kadar Ege Denizi'ne, Karadeniz'e ve Akdeniz'e açılacak olan çok
önemli bir ticaret koridoru hayata geçirdiklerini ifade etti. Uraloğlu, “FAV
Limanı'ndan Londra'ya kadar kara ve demir yolu ile Avrupa'nın her ülkesine
kesintisiz ulaşım sağlayacağız. Yeni İpek Yolu olarak nitelendirdiğimiz
Kalkınma Yolu Projesi ile ülkemizin ekonomik ve jeopolitik statüsünü daha da
güçlendireceğiz. Bu koridorun ülkemizden Avrupa’ya demiryolu geçişi 2 bin 94
kilometre olacaktır. Koridor üzerindeki mevcut ve devam eden demiryolu
yatırımlarımıza ilaveten; 127 kilometresi Nusaybin-Cizre-Ovaköy arasında olmak
üzere 727 kilometrelik demiryolu yatırımının da hayata geçirilmesini planladık.
Nusaybin-Cizre-Ovaköy kesiminde yapım ihalesine çıkılması için çalışmalarımız sürüyor.”
şeklinde konuştu.
Şırnak’a Lojistik Merkez
Kalkınma Koridoru üzerinde
Tekirdağ (Çerkezköy), İstanbul (Yeşilbayır), Bilecik, Mardin ve Şırnak (Ovaköy)
olmak üzere 5 lojistik merkez daha yapılmasını da planladıklarını kaydeden
Bakan Uraloğlu, “Proje kapsamında Şırnak Ovaköy’e bir lojistik merkez de
kazandıracağız. Şanlıurfa-Ovaköy arasında 331 kilometre uzunluğunda yeni otoyol
yatırımı yaparak projenin Türkiye’deki karayolu geçişini de tamamlamayı
planlıyoruz. Tabi bunlarla birlikte Ovaköy Sınır Kapısı’nın açılması söz konusu
ve bu bölge sakinleri için büyük bir öneme sahip. Projeyle birlikte
ihracatımızın ve gençlerimize sağlanan iş imkanlarının artmasını, daha fazla
üretim yapmamızı tetikleyecek altyapının gelişmesini bekliyoruz. İnşallah bundan
sonra tüm bölgeyle birlikte Şırnak’ta göç veren değil göç alan bir refah şehri
olacaktır.” dedi.
2013 yılında Şırnak Şerafettin
Elçi Havalimanı’nı da hizmete açtıklarını anımsatan Uraloğlu, “Bu havalimanının
açılacağına hayal olarak bakanlar vardı.
Yapıldığını görünce bizi yıldırmaya çalıştılar. Ama yılmadık, tehditlere
kulak asmadık. Yıldıramayacaklarını anlayınca dediler ki bu havalimanını hizmet
için değil asker için yapıyorlar. Bu
havalimanı; Şırnak’a, Şırnaklılara, bölge insanına hizmet etsin diye, doğuyla
batıyı en hızlı ve konforlu yoldan birleştirsin diye. Kalplerimizi birleştirsin, kalpten kalbe
kardeşlik köprüleri kursun diye yaptık. Havalimanının isminin bölge halkının
kalbinde yer etmiş merhum milletvekillerimizden Şerafettin Elçi olarak koyulmuş
olması da bunun en güzel ispatı oldu. Haftanın 7 günü İstanbul Havalimanı ve 6
günü Esenboğa Havalimanı, 4 günü ise Sabiha Gökçen Havalimanı ile karşılıklı
seferler düzenleniyor. 2013 yılında 39 bin olan yolcu trafiği, 2023 yılında
yaklaşık 402 bine çıktı. Bu yıl ilk 6 ayda 215 üzerinde vatandaşımız
havayoluyla yolculuk gerçekleştirdi. Hedefimiz, Şırnak’ı ve ülkemizin her
noktasını, Türkiye Yüzyılı vizyonunda ihtiyaç duyulan ulaştırma ve haberleşme
altyapısının ötesine taşımak. Yatırım, üretim, istihdam ve ihracat odaklı
büyüme stratejimiz doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz ulaşım ve iletişim
projelerinin, ülkemizi uluslararası alanda daha rekabetçi kıldığını görmek,
geleceğe dair umutlarımızı da güçlendiriyor. Bu düşüncelerle, ülkemizi ve
Şırnak’ı daha modern ve daha sürdürülebilir bir ulaşım altyapısıyla daha da
ileriye taşımak için emekle çalışmaya devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.