Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kırklareli Ak Parti İl Danışma Meclisi
Toplantısı’nda yaptığı açıklamada, son 22 yılda Kırklareli’nin ulaşım ve
iletişim altyapısına 27 milyar 593 milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerini
belirterek, “Kırklareli’yi; Edirne’ye, Tekirdağ’a, İstanbul’a bölünmüş yollar
ile bağladık. Şu anda 9 milyar 681 milyon lira proje bedeliyle 6 ayrı karayolu
projesine devam ediyoruz. Kırklareli’ni Saray üzerinden, organize sanayi
bölgeleri ve Avrupa Serbest Bölgesi ile Tekirdağ’a bağlayan Saray-Kırklareli
Yolu’nu; toplam 71,1 km uzunluğunda projelendirdik. Projenin tamamlanmasıyla
ulaşım süresini 78 dakikadan 45 dakikaya düşüreceğiz.” dedi. Bakan Uraloğlu
ayrıca, 62 kilometresi Kırklareli’nden geçen 229 kilometre uzunluğundaki
Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesi ile Kırklareli’ni İpek Demiryolu
güzergâhının önemli merkezlerinden biri haline getirdiklerini ve bu proje
kapsamında Kırklareli’nde Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran istasyonlarını
inşa ettiklerini bildirerek, “Projenin tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini
4 kat arttıracağız.” dedi.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kırklareli Ak Parti İl Danışma Meclisi
Toplantısı’nda yaptığı açıklamada, 3 gün önce 14 Ağustos 2001'de Türkiye’nin
siyaset ve demokrasi tarihinde yerini alan AK Parti'nin 23. kuruluş yıl
dönümünü kutladıklarını anımsatarak, “Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip
Erdoğan’ın liderliğinde ‘bugünden sonra artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak’
sözleriyle yola çıkan AK Partimiz; her zaman ‘insanı yaşat ki devlet yaşasın’
prensibiyle hareket etti, politika ve yatırımlarının merkezine aziz
milletimizin ihtiyaç ve taleplerini koydu. 2002 yılında yapılan ilk seçimlerde
milletimizin desteğiyle tek başımıza iktidara geldik. 23. yılımıza da umudun,
geleceğin ve icraatın adı olarak iktidarda girdik. Bu 23 yıllık süreçte, sosyal
alandan ekonomiye, hukuktan dış politikaya, eğitimden sağlığa, savunma
sanayiine, ulaşımdan çevre ve şehirciliğe ve üretimden teknolojiye hemen her
konuda köklü reformlar gerçekleştirdik, her alanda Türkiye’ye çağ atlattık.”
dedi.
“Cumhurbaşkanımızın
Vizyoner Liderliğinde, Türkiye'yi 2053 ve 2071 Vizyonlarına Taşıma Yolunda Emin
Adımlarla İlerliyoruz”
AK
Parti ile birlikte Türkiye'yi çok daha güçlü, demokratik ve gelişmiş bir ülke
haline getirmek için gece gündüz çalıştıklarını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “23
yıllık yolculuğumuzda, milletimizin güveni ve desteğiyle başardığımız her şey,
bizi daha büyük hedeflere ulaşmak için motive etti. Tecrübeli kadrolarımız ve
istikrar içinde değişim anlayışımız ile zorlu dünya ve bölge şartlarında,
Türkiye Yüzyılı’nda yeni hedeflerle yolumuza devam ediyoruz. Cumhurbaşkanımızın
vizyoner liderliğinde, Türkiye'yi 2053 ve 2071 vizyonlarına taşıma yolunda emin
adımlarla ilerliyoruz. Bu vesileyle, partimizin kuruluşundan bu yana emeği
geçen tüm dava arkadaşlarıma, bizlere güvenen ve destekleyen aziz milletimize
de şükranlarımı sunuyorum.” ifadelerini kullandı.
“Türkiye’nin
Ulaşım ve İletişim Altyapısına 276 Milyar 385 Milyon Dolar Yatırım
Gerçekleştirdik”
AK
Partililere seslenen Bakan Uraloğlu, sıradan bir partinin mensupları
olmadıklarını vurgulayarak, “Bizim bir davamız var. Bizim millet diye, vatan
diye, bayrak diye, hizmet diye bir derdimiz var. Milletimizin yıllarca
beklediği, bazılarının hayal bile edemeyeceği dev projeleri tamamlayıp
milletimizin hizmetine sunduk. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2002
yılından bu yana Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 276 milyar 385
milyon dolar yatırım gerçekleştirdik. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde;
Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi,
1915 Çanakkale Köprüleri, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara
Otoyolları, Filyos Limanı ve Çamlıca Kulesi gibi dev projeleri birbiri ardına
hayata geçirdik.” şeklinde konuştu.
“Kırklareli’nin
Büyüme Hızına ve Artan Trafik Yoğunluğuna Bağlı Olarak Dev Yatırımlar Hayata
Geçiriyoruz”
2002
yılında 6 bin 101 kilometreden devralınan bölünmüş yol uzunluğunu, yaklaşık 29
bin 434 kilometreye ulaştırdıklarını anımsatan Uraloğlu, bölünmüş yollarla
bağlanan şehir sayısını 6’dan 77’ye yükselttiklerini belirterek Türkiye’yi
Avrupa’nın 6., dünyanın 8. Yüksek Hızlı Tren işletmecisi yaptıklarını bildirdi.
Uraloğlu, “Ülkemizi hızlı trenle buluşturarak 2.251 kilometre hızlı tren ağı
inşa ettik.
Havacılıkta
çağ atladık. İç hatlardaki aktif
havalimanı sayımız 26 iken son olarak 10 Ağustos’ta hizmete açtığımız Çukurova
Uluslararası Havalimanıyla 58’e yükselttik. 50 ülkede 60 noktaya uçuş
gerçekleştiriliyorken bugün 131 ülkede 346 noktaya ulaştık. Ülkemizin ilk yerli
ve milli haberleşme uydusu TÜRKSAT 6A’yı da daha geçtiğimiz ay içinde uzaya
başarıyla fırlattık. Test sürecine başladık.” dedi.
Cumhurbaşkanı
Recep Tayyip Erdoğan’ın yüksek vizyonu ile bölünmüş yolları, otoyolları,
köprüleri, tünelleri, demiryolları, hava limanları ve uydular gibi nice eseri
hayata geçirdiklerini belirten Uraloğlu, Kırklareli’nde de ulaştırma ve altyapı
alanında önemli projeler yaptıklarını söyledi. Uraloğlu, Trakya Bölgesinin;
güçlü karayolu altyapısı, limanları, demiryolu ve havayolu bağlantıları ile
Avrupa’yı Asya’ya bağlayan köprü konumunda olduğunu hatırlatarak, “Özellikle
Dereköy Sınır Kapısı üzerinden Bulgaristan’a ulaşım sağlaması, Edirne’den
İstanbul’a kadar Trakya’yı kat eden otoyol ve devlet yoluna yakınlığı ile de
lojistik açıdan büyük önem arz ediyor. Bu nitelikleriyle Kırklareli her gün
büyüyor, gelişiyor. Biz de bunun farkındayız ve Kırklareli’nin büyüme hızına ve
artan trafik yoğunluğuna bağlı olarak nice yeni proje üretiyor, dev yatırımlar
hayata geçiriyoruz. Son 22 yılda Kırklareli’nin ulaşım ve iletişim altyapısına
27 milyar 593 milyon lira yatırım gerçekleştirdik.” dedi.
“Projenin
Tamamlanmasıyla Ulaşım Süresini 78 Dakikadan 45 Dakikaya Düşüreceğiz”
2002
yılında Kırklareli’nde 77 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 259
kilometreye çıkardıklarını belirten Uraloğlu, “Kırklareli’yi; Edirne’ye,
Tekirdağ’a, İstanbul’a bölünmüş yollar ile bağladık. Şu anda 9 milyar 681
milyon lira proje bedeliyle 6 ayrı karayolu projesine devam ediyoruz. En önemli
projelerimizden biri de sabah buraya gelirken Pınarhisar’daki şantiyesinde
incelemelerde bulunup bilgi aldığımız Saray – Kırklareli Yolu... Kırklareli’ni
Saray üzerinden, organize sanayi bölgeleri ve Avrupa Serbest Bölgesi ile
Tekirdağ’a bağlayan Saray-Kırklareli Yolu’nu; toplam 71,1 km uzunluğunda
projelendirdik.” diye konuştu.
Şubat
ayı içerisinde Saray-Kırklareli Yolu bünyesinde bölünmüş yol standardında
tamamlanan 6,3 kilometre uzunluğundaki Vize Çevre Yolu’nun açılışını
gerçekleştirdiklerini de hatırlatan Uraloğlu, “Transit trafiğin kesintisiz
akışını tesis ederek ilçe merkezindeki trafik yoğunluğu rahatlattık; hızlı,
güvenli ve konforlu ulaşım sağladık. Vize şehir geçişini 12 dakikadan 3
dakikaya indirdik. 2024 yılı içerisinde de; yolun 3,7 kilometresini daha
bölünmüş yol haline getirmeyi ve önceki yıllarda tamamlanan 10,8 kilometrelik
kesimin üstyapısını yenilemeyi hedefliyoruz. Geriye kalan 34,3 kilometrelik
kesimin tamamlanması için de çalışmalarımız sürüyor. Projenin tamamlanmasıyla
ulaşım süresini 78 dakikadan 45 dakikaya düşüreceğiz.” dedi.
Pınarhisar-Demirköy-İğneada
Yolu Projesi hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, Trakya Bölgesinin
Karadeniz sahiline açılan en önemli turizm beldesi olan İğneada'ya ulaşımın
sağlanması adına büyük önem taşıdığını belirterek, “Edirne, Kırklareli, Tekirdağ
ve İstanbul illerinin İğneada'ya ulaşan tek aksıdır. Ayrıca Karadeniz
kıyısındaki eşsiz longoz ormanları ve orman sanayisine dayanan ekonomik
faaliyetleriyle de öne çıkmaktadır. Yolumuzun Demirköy geçişindeki 5,5 km’lik
Demirköy Çevre Yoluyla birlikte iş kapsamındaki 75 metrelik Bulanık Deresi
Köprüsü’nü de inşa ederek trafiğe açmıştık. Yolun kalan kesimlerinde de
çalışmalara hızla devam ediyoruz.” şeklinde konuştu.
Bakan
Uraloğlu, Kırklareli’nin şehir içinde kalan tüm demiryolu altyapısını da
modernize ettiklerini belirterek, sözlerine şu şekilde devam etti:
“62
kilometresi Kırklareli’nden geçen 229 kilometre uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule
Hızlı Tren projesi ile Kırklareli’ni İpek Demiryolu güzergâhının önemli
merkezlerinden biri haline de getiriyoruz. Bu proje kapsamında Kırklareli’nde
Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran istasyonlarını inşa ediyoruz. Projenin
tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat arttıracağız. Halkalı-Kapıkule
arası yolcu seyahat süresini 4 saatten 1,5 saate; yük taşıma süresini ise 8,5
saatten 3,5 saate düşüreceğiz. Hattın hizmete alınmasıyla birlikte gelişmeye
başlayacak ticari hareketlilik bölge insanımızın ve ülkemizin ekonomik
süreçlerine, kalkınmasına ve gelişmesine katkı sağlayacak. Hizmetlerimize
elbette devam edeceğiz. En az bu kadar kıymetli olan vatandaşımızın gönlüne girmektir.
Yaptığımız işlerin vatandaşımızın gönlündeki yeri ne kadardır, biz bunları
yapmaya devam edeceğiz. Şunu unutmayalım ki değerli kardeşlerim bu hizmetlerden
paha da daha ağır olanı gönüllere girmektir. Bu seçimlerde de biz gerçekten
bunu birçok yerde gördük, Kırklareli'nde çok net bir şekilde gördük. İl
merkezinde Cumhur İttifakı olarak MHP belediyemizle yolumuza devam ediyoruz bu
bizim gurur kaynağımız olmuştur. O zaman biz bütün Trakya başta olmak üzere
öyle güzel belediyecilik yapacağız ki öyle güzel işler yapacağız ki herkese rol
model olacağız. Sadece Trakya'da değil bütün Türkiye'de inşallah bunu
başaracağız. Elbette Cumhurbaşkanımızın bir karşılığı var. Onun için değerli
kardeşlerim önce ailemize sahip çıkacağız sonra akrabamıza çevremize sahip çıkacağız,
beldemize, ilimize sahip çıkacağız. Kırklareli bunu göstermiştir.
Kırklareli’nin bu yolda daha da ileriye gideceğine ben canı gönülden
inanıyorum.”