Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Malatya'nın gelişimi ve büyümesi için birçok büyük projeyi
hayata geçirdiklerini belirterek, Malatya Çevre Yolu’nun tamamının hizmete
sunulmasıyla 60 dakikaya kadar çıkan şehir geçişinin 25 dakikaya düşeceğini
açıkladı. Uraloğlu, “Toplam uzunluğu 53,5 kilometre olan projemiz kapsamında
13’ü köprülü kavşak olmak üzere toplam 23 adet köprü de inşa ediyoruz.
Yolumuzun hizmete alınmasıyla zamandan 352 milyon lira, akaryakıttan 229 milyon
lira olmak üzere yıllık toplam 631 milyon lira tasarruf edeceğiz.” dedi.
Uraloğlu, Malatya’da yaklaşık 30 milyar lira proje tutarıyla 10 ayrı karayolu
projesine daha devam ettiklerinin altını çizerek, "Projelerimizle birlikte
Turistik Doğu Ekspresi gibi Turistik Diyarbakır Ekspresi seferlerini başlattık.
Bu trenimiz Malatya’da 3 saat durarak yolcuların Malatya’yı gezmesine imkan
sağlıyor. Malatya'da ticari faaliyetlerin de artmasına vesile olacak" dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Malatya’da yapım çalışmaları devam eden en önemli karayolu
ulaşım projesi olan Malatya Çevre Yolu şantiyesinde incelemelerde bulundu.
Burada yaptığı konuşmasında Malatyalı vatandaşların heyecanla bitmesini
beklediği bir projeyle Malatyalıların bir hayalini daha gerçeği
dönüştürdüklerinin altını çizen Bakan Uraloğlu, “Malatya’mız, günümüzde de
kara, hava ve demiryolu ulaşım ağlarını buluşturan konumuyla 16 ilin geçiş
noktasında bölgenin ekonomik ve sosyal merkezi konumundadır. Karadeniz
Limanları ile Kuzey Anadolu şehirlerini güneydeki endüstri merkezlerine ve
Akdeniz Limanlarına ulaştıran karayolu güzergâhımızın kesişim noktasında
stratejik bir konumda yer almaktadır. Bu nedenle Malatya’nın ulaşım ağlarının
gelişmesine ayrı bir önem veriyoruz” dedi.
“Malatya’ya 341 Kilometre
Bitümlü Sıcak Karışım Kaplamalı Yol Yaptık”
Son 22 yılda Malatya’nın ulaşım
ve haberleşme altyapısına 76 milyar 302 milyon lira yatırım
gerçekleştirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, 36 kilometre olan bölünmüş yol
uzunluğunu 464 kilometreye çıkardıklarını söyledi. 2002 yılında Malatya’da hiç
bitümlü sıcak karışımlı yol yokken, 341 kilometre bitümlü sıcak karışımlı yol
yaptıklarının altını çizen Bakan Uraloğlu, “Malatya’yı, Elazığ’a, Diyarbakır’a
ve Adıyaman’a bölünmüş yollarla bağladık. Malatya-Gölbaşı Yolundaki, sarp
uçurumlarıyla ve buzlanmasıyla sürücülerin korkulu rüyası olan Erkenek
Tüneli’ni hizmete aldık. 123 metre uzunluğunda çift köprü ve 660 metre
uzunluğunda Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tünelini inşa ettik. Malatya-Sivas
yolundaki Tohma Köprüsü gibi önemli bir karayolu projesini tamamladık. Şu anda
Malatya’da bizleri bir araya getiren Çevre Yolumuzla birlikte yaklaşık 30
milyar lira proje tutarıyla 10 ayrı karayolu projesine de devam ediyoruz.” diye
konuştu.
2.Etap Ağustos Sonu Açılıyor
Malatya Çevre Yolu’nun ağır
tonajlı taşıt trafiği ve transit geçişlerden dolayı kapasitesinin üzerinde
hizmet veren şehir merkezinden geçen mevcut yolda yaşanan trafik yoğunluğunu
azaltması bakımından şehrin gelişimi ve trafik güvenliği için çok kıymetli
proje olduğunu ifade eden Bakan Uraloğlu, “BSK Kaplamalı bölünmüş yol olarak
inşa ettiğimiz çevre yolumuzun toplam uzunluğu 53,5 kilometre. Projemiz
kapsamında 13’ü köprülü kavşak olmak üzere toplam 23 adet köprü de inşa
ediyoruz. 26,1 kilometrelik 1. Etabını 2 Nisan 2022 tarihinde hizmete açtığımız
çevre yolumuzda 31,7 kilometrelik kesimi ve 1.561 metre uzunluğunda 14 adet
köprüyü tamamladık. Bu yıl içeresinde de 6,5 kilometrelik yolu daha ve 301,5
metre uzunluğunda 3 adet köprüyü tamamlamayı hedefliyoruz. İnşallah önümüzdeki
ağustos sonu itibariyle bu 6,5 kilometrelik kesimi de tamamlayarak 12,1
kilometre uzunluğundaki 2. Etabı da bitireceğiz. Böylece Battalgazi Kavşağı’na
kadar toplam 38,2 kilometrelik kesimi trafiğe açmış olacağız. Tabi kalan 15,3
kilometrelik kesimler için de en kısa zamanda çalışmaları hızlandıracağız.”
şeklinde konuştu.
“60 Dakika Olan Şehir Geçişi
25 Dakikaya Düşecek”
Yolun tamamının hizmete
sunulmasıyla; trafiğin pik saatlerinde geçiş süresi 60 dakikaya kadar çıkan
şehir geçişini 25 dakikaya düşüreceklerinin altını çizen Bakan Uraloğlu,
“Böylece bu yolumuz ile zamandan 352 milyon lira, akaryakıttan 229 milyon lira
olmak üzere yıllık toplam 631 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar
veren araçların karbon emisyonunu da 19 bin 177 ton azaltarak doğanın
korunmasına katkı sağlayacağız. Ayrıca; şehrin kuzeyinde bulunan Organize
Sanayi Bölgelerine ve yerleşim merkezlerine ulaşımda kolaylaşacak. Ve elbette
Malatya’daki turizm faaliyetlerinin gelişmesine katkı sağlayacak ve ticaret
faaliyetlerini daha da hareketlendirecektir.” açıklamasında bulundu.
Depremden Etkilenen İllere 210
Kilometre Yol
Malatya’daki bir diğer önemli
proje olan İkizce TOKİ Yollarındaki çalışmalarından da bahseden Bakan Uraloğlu,
“Bildiğiniz üzere geçen yıl 6 Şubat’ta insanlık tarihinin en yıkıcı
afetlerinden birini yaşadık. Yaklaşık 14 milyon insanımızı doğrudan etkileyen
Kahramanmaraş merkezli depremler hepimizi derinden üzdü. Bu vesileyle bir kez
daha depremlerde hayatlarını kaybeden kardeşlerimize Allah'tan rahmet,
yakınlarına başsağlığı diliyorum. Depremlerden etkilenen bölgelerde şehirlerimizi
eskisinden daha ileriye taşıyabilmek için çalışmalarımıza gayretle devam
ediyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Karayolları Genel Müdürlüğümüz
eliyle; Kahramanmaraş, Hatay, Osmaniye, Şanlıurfa, Diyarbakır ve Malatya gibi
depremden etkilenen illerimizde 15 ayrı kesimde 38 bin konuta erişim sağlayacak
toplam 210 kilometre uzunluğunda bağlantı ve imar yolunun yapım çalışmalarını
sürdürüyoruz. Malatya İkizce’de 11 bin 131 kalıca konutun ulaşımı için 3,8
milyar liralık proje bedeliyle 46,3 kilometre uzunluğunda yol yapımı, altyapı
işleri ve farklı seviyeli kavşak yapacağız. Bugün itibarıyla 21 kilometrelik
kesimde çalışmalara devam ediyoruz. 5 bin 300 metrelik kesimi tamamladık. Proje
bünyesinde bağlantı yolunun devlet yolu ile kesiştiği kesimde farklı seviyeli
kavşakta teşkil edeceğiz. Bu kavşak aynı
zamanda deprem konutlarının karşısında bulunan Malatya OSB’ye de hizmet edecek.
31 Mayıs 2024 itibariyle yani bu ayın sonunda inşallah 9,3 kilometrelik kesimi
içme suyu, atık su, yağmur suyu ve elektrik gibi altyapı tesisleriyle birlikte
bitirmeyi hedefliyoruz.” diye konuştu.
“Malatya Havalimanının
Kapasitesi 2.5 Milyona Çıkartıyoruz"
Malatya’da ulaşım ağının
güçlenmesi için hayata geçirilen projelerin sadece karayolu ile sınırlı
olmadığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “2005 ve 2009 yılları arasında Malatya
Havalimanı mevcut terminal binasının hizmet seviyesini daha da arttırması adına
aks ilaveleri yaparak mevcut kapasiteyi bir milyon 200 bin yolcu kapasitesine
yükseltmiştik. Ama Malatya’da havayolu ulaşımına yönelik yolcu talebinin
artması ve yolcu hizmetinde istenilen hizmet kalitesine ulaşılabilmesine
yönelik yeni bir terminal binası ve tamamlayıcı yapıların inşasını başlattık.
Projemiz tamamlandığında Malatya Havalimanımızın 8 bin 814 metrekare olan iç ve
dış hatlar terminal binasının büyüklüğünü 26 bin 765 metrekareye yükselteceğiz.
1 milyon 200 bin olan yolcu kapasitesini de 2.5 milyon yolcuya çıkaracağız. Hiç
şüphesiz yeni terminal binası ve diğer tamamlayıcı tesisleri ile Malatya
havayolu taşımacılığı ve trafiğinde çok daha önemli bir konum üstlenecektir.”
ifadelerini kullandı.
“Turistik Diyarbakır Ekspresi
İle Malatya’nın Ticareti Artacak”
Malatya’nın demiryolu ağlarını da
geliştirdiklerinin altını çizen Bakan Uraloğlu, Mevcut konvansiyonel hattın
komple bakımını yaptıklarını ve yenilediklerini ifade etti. Uraloğlu, “Malatya
OSB Yazlak iltisak hattı işini bitirdik. Malatya-Narlı arasının da çift hatlı
hale getirilmesi ile birlikte kuzey-güney aksındaki yüklerin demiryolu ile
taşınmasında kapasite artışı olacak. Ayrıca burada yeri gelmişken
demiryollarıyla ilgili yeni bir gelişmeden de bahsetmek istiyorum. 19 Nisan’da
aynı Turistik Doğu Ekspresi gibi Turistik Diyarbakır Ekspresi seferlerini
başlattık. Bu trenimiz Ankara-Diyarbakır seferinde Malatya’da 3 saat durarak
yolcuların Malatya’yı gezmesine imkan sağlıyor. 180 kişi kapasiteli bu trenimiz
14 Haziran’a kadar her cumartesi sabahı Malatya’ya uğrayacak ve şehrimizin;
Turgut Özal Anı Evi Fotoğraf Makinesi Müzesi, Radyo Gramofon Müzesi, ve Buğday
Müzesi gibi önemli turistik merkezlerini gezerek ticari faaliyetlerin artmasına
vesile olacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak Malatya'nın gelişimi ve büyümesi için çalışmalarına hızla devam
edeceklerini kaydeden Uraloğlu, “Malatya kısıtlı zamanlara sığdırılacak bir
şehir değil. Malatyalı hemşerilerimize rahat bir nefes aldırana kadar
yanlarında olacağız. Malatya Çevre Yolumuzun yapım çalışmalarını başarıyla
sürdüren Karayolları Genel Müdürlüğü ve yüklenici firma çalışanlarına teşekkür
ediyor, başarılarının devamını temenni ediyorum.” şeklinde konuştu.