Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Üç
Deniz Girişimi ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Girişim kapsamında inşa
edilecek ve Litvanya’nın Klaipeda Limanı’ndan başlayarak; Polonya, Slovakya, Macaristan,
Romanya, Bulgaristan’dan Türkiye’ye bağlanacak olan Via Carpathia Otorol
Projesi’nin Orta Koridor ve Kalkınma Yolu ile doğrudan kesişen ve bu projeleri
günlendirecek olan bir proje olduğunu belirterek, “Via Carpatia Otoyolu ile
Ortadoğu'daki ticaret yolları Türkiye Üzerinden bütün Avrupa'ya bağlanacak.
Türkiye olarak Via Carpatia projesinin bir parçası olmaya ve her türlü
işbirliğine hazırız” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Orta ve Doğu Avrupa’da enerji, ulaştırma ve dijitalleşme
alanlarındaki altyapı eksikliklerinin giderilmesini hedefiyle Baltık, Adriyatik
ve Karadeniz’e kıyısı olan ülkelerin başlattığı “Üç Deniz Girişimi” ile ilgili
değerlendirmelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, Üç Deniz Girişimi’nin; enerji,
ulaştırma ve telekomünikasyon sektörlerindeki altyapıyı birbirine bağlayarak
Kuzey-Güney eksenindeki ülkeleri daha iyi entegre etmek amacıyla AB Üye
Ülkeleri tarafından kurulduğunu söyledi.
“Bulgaristan’dan Türkiye’ye
Bağlanacak”
Üç Deniz Girişimi kapsamında inşa
edilmesi planlanan ve Orta Koridor’a direk bağlantısı olması sebebiyle
Türkiye’yi doğrudan ilgilendiren “Via Carpathia” Otoyol Projesi’nin,
Litvanya’nın Klaipeda Limanı’ndan başlayarak; Polonya, Slovakya, Macaristan,
Romanya, Bulgaristan’dan sonra Selanik Limanı’na ve buradan da İstanbul’a
uzanacağını ifade eden Uraloğlu, bu projenin ayrıca Türk firmalarının küresel
pazardaki rekabet gücü ve üretim kalitesi düşünüldüğünde, ülkemiz için önemli
bir ekonomik faaliyet ve fırsat alanı olabileceğini vurguladı.
“Toplam Uzunluğu 712
Kilometre”
Orta Koridor ve Kalkınma Yolu ile
Türkiye’ye gelecek olan ya da Türkiye’de üretilen ürünlerin Baltık, Adriyatik,
Ege ve Karadeniz’e komşu olan ülkelere doğrudan iletilmesini sağlayacak olan
“Via Carpatia” Otoyol Projesi’nin uluslararası taşımacılık faaliyetlerine büyük
katkı sağlayacağını da kaydeden Bakan Uraloğlu, “Via Carpatia, Baltık, Ege,
Karadeniz ve Adriyatik Denizleri arasında Kuzey-Güney ekseninde uzanan bir
proje. Projenin Polonya'daki kısmı 2027'de tamamlanacak. Toplam uzunluğu ana
güzergahın 712 km'sini oluşturuyor. Bugün itibariyle projenin 259,6 km'si
tamamlandı. 280,8 km'si ise inşaat halinde, 171,6 km'si ise ihale ve hazırlık
aşamasında” dedi.
“Via Carpatia Otoyol Projesi
Avrupa Birliği İle Bağlantısallığımızın Artırılmasını Ve Taşımacılık
Faaliyetlerimizin Gelişmesine Olumlu Katkı Sağlayacak”
Bakan Uraloğlu, Via Carpatia
Projesi’ne Belarus, Bulgaristan, Hırvatistan, Yunanistan, Macaristan, Litvanya,
Polonya, Romanya, Slovakya, Ukrayna’nın ardından 2016 yılında II. Lancut
Deklarasyonu ile Türkiye’nin de dahil olduğunu belirterek, “Baltık, Ege,
Karadeniz ve Adriyatik Denizleri arasında Kuzey-Güney ekseninde uzanan Via
Carpatia Otoyol projesinin ülkemizi de kapsayacak şekilde genişletilmesi Avrupa
Birliği ile bağlantısallığımızın artırılmasının yanı sıra söz konusu rota
üzerinde yer alan ülkeler ile taşımacılık faaliyetlerimizin gelişmesine olumlu
katkı sağlayacak. Ayrıca müteahhitlik sektörümüzün de söz konusu proje üzerinde
yer alan ülkelerin karayolu altyapısı inşa sürecine dahil edilmesi de ülkemiz
için çok değerli” diye konuştu.
“Proje Türkiye'nin
Uluslararası Yeni Ticaret Koridorlarında Yer Almasını Ve Yakın Coğrafyadaki
Ülkelerle İşbirliği Yapmasını Sağlayacak.”
Türkiye’nin, bu ticaret
koridorunun ve Avrupa'nın önemli bir parçası olacağını vurgulayan Uraloğlu,
“Proje Türkiye'nin uluslararası yeni ticaret koridorlarında yer almasını ve
yakın coğrafyadaki ülkelerle işbirliği yapmasını sağlayacak. Dünya'da
geçmişteki İpek Yolu bugün de Modern İpek Yolu Doğu'dan Batı yönündeydi. Artık
geldiğimiz noktada herkes bu pastadan pay almak istiyor. Bu proje doğu batı
yönündeki koridorlardan ziyade kuzey güney yönlü bir proje. Via Carpatia
Otoyolu ile Ortadoğu'daki ticaret yolları Türkiye üzerinden bütün Avrupa'ya
bağlanmış olacak" dedi.
“Proje, Litvanya’nın Klaipeda
Limanı’ndan Başlayan Ve Bulgaristan’da Orta Koridor’a Bağlanıyor”
Baltık Denizi, Adriyatik Denizi ve
Karadeniz’e komşu olan ülkelerin başlattığı projenin çok doğru bir proje
olduğunun altını çizen Bakan Uraloğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
“Proje, Orta Koridor ve Kalkınma
Yolu ile kesişen ve bu koridorları doğrudan güçlendirecek bir proje.
Litvanya’nın Klaipeda Limanı’ndan başlayan ve Bulgaristan’da Orta Koridor’a
bağlanan Via Carpatia Projesi girişim üyesi olmamamıza rağmen desteklediğimiz
bir proje. Biz bu projenin bir parçası olmaya ve her türlü işbirliğine hazırız.
Orta koridor bağlantısı ile her şartta bizim de olmamız gereken bir proje.
Konumumuz itibarı ile bu coğrafyada bir koridor olacaksa eğer bu Türkiye’siz
olmaz. Türkiye her açıdan istikrarlı ve güvenli bir liman.”