Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Bakanlık olarak İstanbul’da yaptıkları yatırımlar ile
İstanbul’un trafiğine önemli ölçüde nefes aldırdıklarını belirterek,
“Sarıyer-Kilyos Tüneli ile vatandaşlarımız Avrupa Yakasını neredeyse bir boydan
bir boya geçebilecek. Viyadükler ve bağlantı yollarının da bulunduğu toplam 4
şeritli tünel projemiz ile İstanbullular zamandan 30 dakika tasarruf
sağlayacak.” dedi. Uraloğlu, olası İstanbul depremine yönelik ulaştırma
yapılarıyla ilgili bütün önlemlerin alındığını açıklayarak, Avrasya Tüp Tüneli,
Marmaray, Kuzey Marmara Otoyolu gibi dev projelerin depreme dayanıklı olarak
yapıldığın söyledi.
Bu çalışmalar kapsamında Avrasya
tüneli, Marmaray ve Kuzey Marmara Otoyolu gibi sadece İstanbul’a değil bütün
Türkiye’ye hizmet eden ve ulaşımını rahatlatan projeler hayata geçirdiklerinin
altını çizen Uraloğlu, “15 Temmuz Şehitler Köprüsünden günde yaklaşık 200 bin
civarında araç, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden 250 bin, Avrasya Tünelinden 80
bin civarı, Marmaray’da günde yapılan 300 sefer ile günde yaklaşık 650 bin
insanımızı taşıyoruz. Kuzey Marmara Otoyolunda, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden
günde yaklaşık 150 bine yakın bir araç geçişi oluyor ve bunun önemli bir bölümü
de ağır taşıt trafiği. Bir yandan da bu yapılan yatırımların yapılmadığını
düşünelim, bırakın İstanbul’u tüm Türkiye’yi etkilemiş olurdu. Bu projelerin ne
kadar kıymetli olduğunu hep beraber yaşayarak görüyoruz.’ dedi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Kilyos Tüneli şantiyesinde incelemelerde bulundu.
Uraloğlu, incelemenin ardından yaptığı açıklamada İstanbul’un Aort damarı
olarak adlandırabilecek ana ulaşım arterleriyle ilgili büyük çalışmalar
yaptıklarını ve ulaşımın her modunda dev projeleri hayata geçirdiklerini
vurguladı.
“Marmaray ile Her Gün 650 Bin
İnsanımızı Taşıyoruz”
Bakan Uraloğlu, Avrasya Tüp
Tüneli, Marmaray, Kuzey Marmara Otoyolu başta olmak üzere çok büyük projeleri
hayata geçirdiklerini, hayata geçirilen bu projelerin sadece İstanbul’a değil
bütün Türkiye’ye hizmet ettiğini ifade eden Uraloğlu, “Bugün baktığımızda 15
Temmuz Şehitler Köprüsü’nden günde yaklaşık 180-200 bin civarında araç geçişi
oluyor. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden yaklaşık 250 bin araç geçiyor. Avrasya
Tüneli’nden 80 bin civarında araç geçiyor. Marmaray’da 300 sefer yapılıyor
günde ve orada yaklaşık 650 bin insanımızı taşıyoruz. Kuzey Marmara Otoyolu’nda
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde günde yaklaşık 150 bine yakın araç geçişi oluyor
ve bunun önemli bir bölümü de araç taşıt trafiği. Bunların bir an olmadığını
düşünelim. Bütün Türkiye’yi etkilemiş olurdu. Bu projelerin ne kadar kıymetli
olduğunu yaşayarak görüyoruz” dedi.
“İstanbul Havalimanı’ndan 200
Milyon Kişi Seyahat Edecek”
Bakan Uraloğlu, yaptıkları her
projede olduğu gibi İstanbul Havalimanı’nın yapımında da çok tartışma
yaşandığını anımsatarak, İstanbul Havalimanı’nın büyük bir ihtiyaç nedeniyle
yapıldığını anımsattı. Uraloğlu, “Ancak bir ihtiyaçtan öte sadece bir siyasi
duruş ile bu projeyi eleştirdiler. Projemiz bugün Avrupa’nın birincisi,
dünyanın altıncı büyük havalimanlarından. Geçen yıl 78 milyon kişi seyahat
ettirmişiz. Hedefimiz 200 milyon ve ona yönelik yeni terminal binası ve
pistlerin yapımına devam ediyoruz.” dedi.
“İstanbul Depremine Yönelik
Ulaştırma Yapılarıyla İlgili Bütün Önlemlerimizi Aldık”
Bakan Uraloğlu, İstanbul ile
ilgili bir deprem riskinin bulunduğuna da işaret ederek, “İstanbul depremine
yönelik ulaştırma yapılarıyla ilgili bütün önlemlerimizi aldık. Eski yapılmış
olanları güçlendirdik. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve 15 Temmuz Şehitler
Köprüsü’nün tabliyesini askıya aldık yeniden yaptık. Gece çalıştık, İstanbullu
vatandaşlarımızın fark etmemesini sağladık. Bütün viyadüklerdeki deprem
takozlarından tutun güçlendirilmesine kadar bütün çalışmalarımızı yaptık.
Normal kullanımda ne lazımsa bunu planlarken bir taraftan da deprem durumunda
İstanbul’un, öncelikle İstanbul’a acil yardım ekiplerinin ve malzemelerinin
nasıl gireceği ve vatandaşların ulaşımı için projeler yapıyoruz. Bugünü, yarını
değil, ileriki yüz yılları planlıyoruz” diye konuştu.
“Kilyos Tüneli, 2026 Yılı
Sonunda Hizmete Açılacak”
Bakan Uraloğlu, yine olası
İstanbul Depremine yönelik Sarıyer-Kilyos Tüneli’nin de yapımını
başlattıklarını vurguladı. İstanbul’un kuzeyindeki yerleşim alanlarında yaşayan
nüfusun kent merkezlerine erişimini kolaylaştıracak tünelin, olası İstanbul
depreminde bölgenin tahliyesine yönelik olarak da hizmet edeceğini belirten
Uraloğlu, “Projemiz Kilyos’tan başlayıp Karadeniz’den İstanbul’un kuzey
noktalarından başlayıp Sarıyer’e oradan Çayırbaşı Tüneli devamında da
Beşiktaş’a kadar uzanacak. O güzergahtaki bütün yerleşime hizmet edebilecek.
Avrupa Yakasını neredeyse bir boydan bir boya geçebilecek olan ve Murat Kurum
Başkanımızın de bahsettiği ‘İki Yakaya İki Tünel’ projesinden bir tanesidir.
İlk etapta burayı bitirdiğimizde ciddi bir hizmet görecektir. Devamında
Beşiktaş’a kadar uzatılması gündemimizde olan işlerden bir tanesi” diye
konuştu.
“Zamandan 30 Dakika Tasarruf
Sağlayacağız”
Bu projeyle ilgili sahilden
başlayarak yaklaşık 8 bin 200 metrelik bir güzergahta yapılan 7 bin metrelik
tünelin yaklaşık yüzde 30’unu bitirdiklerini açıklayan Uraloğlu, iki tüpte
toplam 3 bin 850 metrelik kazı gerçekleştirdiklerini bildirdi. Çalışmaların 7
gün 24 saat devam ettiğini de kaydeden Uraloğlu şöyle konuştu:
“İnşallah projemizi 2026 yılının
sonuna doğru bitirerek hizmete açacağız. Bir kısmını tünel delme makinesi TBM
ile bir kısmını ise normal aç kapa yöntemi ile yapacağız. TBM ile yüzde 60’ını
geçiyoruz. Onun da imalatı yapılarak Çin’den geldi ve kurulumunu yapacağız. 110
civarında makine ve 550 kadar çalışanımızı 24 saat çalışıyor. Tüneli
bitirdiğimiz de 350 bin nüfusa hizmet edecek. Devamını Beşiktaş’a kadar
düşündüğümüzde İstanbul’un sahil şeridinin tamamına, Avrupa tarafının tamamına
hizmet etmiş olacak. Tamamlandığında Sarıyer’den 35 dakika süren seyahat süresi
sadece 5 dakikaya düşecek. Bunu Kilyos’tan Kuzey Marmara Otoyolu’na
bağlayacağız. İsterseniz doğu istikametine ister batı istikametine gidin.
İstanbul’un kuzeyindeki, Zekeriyaköy, Uskumruköy gibi yerleşimlere bağlantısı
kolaylıkla sağlanmış olacak. En kıymetlimiz zamandan 30 dakika tasarruf
sağlayacağız. Yakıttan ve karbon emisyonundan da önemli tasarruf sağlayacağız”
“1 Nisan’dan Sonra Daha
Verimli Çalışmalara İmza Atacağız”
Bakan Uraloğlu, Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı olarak İstanbul’da hiçbir yatırıma ara vermediklerini ve
çalışmalar devam ettiklerini söyledi. Uraloğlu, “Bildiğiniz gibi İstanbul’da
tüm çalışmalarımızı yapıyoruz. Ancak daha iyi hizmet edebilmemiz için tüm
belediye başkanlarımızla birlikte çalışabilmek önemli. Bizim için onlarla
yapacağımız birliktelik çok kıymetlidir. Bu nedenle biz Cumhur İttifakı olarak
gerek Sarıyer’de gerek İstanbul’un tamamında, inşallah 1 Nisan’dan itibaren de
daha verimli daha iyi çalışmalara beraberce imza atmış olacağız” dedi.