Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Trabzon Havalimanı yeni hizmet binaları
ve bağlantı yolunun açılış töreninde yaptığı açıklamada, “Bugün 3 bin 77
metrekare büyüklükteki dış hatlar gelen yolcu terminali ve 860 metrekare
büyüklükteki CIP binalarımızın açılışlarını gerçekleştiriyoruz. Yeni
yapılarımızın modern mimarileri ve donanımlarıyla yolcularımızın bekleme
sürelerini keyifli hale getirecek daha kaliteli hizmetler sunacağız. Bu yeni
yapılarımızın yanı sıra havalimanımızın dış hatlar terminali binasına
bağlantısını sağlayacak 100 metrelik yeni bağlantı yolu yapım çalışmasını da
tamamladık.” dedi. Bakan Uraloğlu, sürekli artan yolcu sayısı doğrultusunda da
Trabzon’a yeni bir havalimanı kazandırmak için de çalışmalara başladıklarını
kaydederek, projenin kesinleştirilmesinin ardından yapım ihalesini de
önümüzdeki süreçte başlatacaklarını duyurdu.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri
Ersoy, Trabzon Havalimanı yeni hizmet binaları ve bağlantı yolu açılış törenine
katıldı. Bakan Uraloğlu açılış töreninde yaptığı konuşmada, Trabzon
Havalimanı’nın geleceğe açılan kanatlarını daha da büyütecek yeni dış hatlar
gelen yolcu terminali ve CIP binası açılış törenini gerçekleştirmekten
duydukları memnuniyeti dile getirerek, “1957 yılında hizmete açıldığında doğu Karadeniz
Bölgesi’nin ilk havalimanı olan Trabzon Havalimanı; ilk günden bu zamana,
gelişimin, mücadelenin ve büyük düşünmenin adı olmuştur. Hizmet sunduğu yıllar
boyunca çok önemli olaylara ve nice hikayelere ev sahibi olarak şahitlik
etmiştir. Trabzon’umuz geliştikçe; havalimanımız da şehrin dinamizmine ayak
uydurarak sürekli büyümüştür. Ancak Trabzon havalimanımızın gerçek manada
modern bir havalimanına dönüşmesi hiç şüphesiz ak parti döneminde yapılan
yatırımlarla gerçekleşmiştir.” dedi.
“2020
Yılında Kovid 19 Pandemisi Döneminde Uçuşlar Durma Seviyesine Gelince Bunu
Fırsata Çevirerek Tüm Pist Kaplamasını Tamamen Yeniledik”
Cumhurbaşkanı
Recep Tayyip Erdoğan’ın önderliğinde 2002 yılında 7 uçak park pozisyonu bulunan
apronun 11 uçak kapasitesine yükseltildiğini anımsatan Uraloğlu, 2004’te mevcut
itfaiye binasının yenilendiğini söyledi. Bakan Uraloğlu, “2005 yılında 2500
metrekarelik işletme garaj binası inşa edildi. 2006 yılında Trabzon
Havalimanı’nın 7/24 uçuş trafiğinin sekteye uğramaması amacıyla pist aydınlatma
regülatörleri yapıldı. 2008 yılında 2 milyon yolcu/yıl kapasiteli yeni iç
hatlar terminali hizmete açıldı. 2009 yılında yeni kargo binası yapıldı. 2011
yılında 11 adet uçak park pozisyonu 17 ye çıkarıldı. 2013 yılında hava
seyrüsefer emniyeti ve sürekliliği açısından çok önemli olan 1200 metrekare
radar istasyonu faal hale getirildi. Gelişen tesislerin enerji ihtiyacı
doğrultusunda 2014 yılında yeni kuvvet santrali kullanıma açıldı. 2020
yılındaki Kovid 19 pandemisi döneminde tüm dünyada olduğu gibi Trabzon
Havalimanı’nda da uçuşlar durma seviyesine gelince bunu da fırsata çevirerek
havalimanının tüm pist kaplamasını tamamen yeniledik.” şeklinde konuştu.
2024
Yılı İlk 7 Ayında Trabzon Havalimanı 2 Milyonun Üstünde Yolcu Ağırladı
Trabzon’un
büyümesiyle doğru orantılı olarak sürekli kendini yenileyen ve gelişen bir
havalimanımı olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, Trabzon Havalimanın 2023 yılında
iç ve dış hatlarda yaklaşık 3,5 milyon yolcuyla havalimanları arasında 9.
sırada yer aldığının altını çizdi. 2024
yılının ilk 7 ayında iç ve dış hatlarda 14 bin 886 uçak trafiğiyle 2 milyon
üstünde yolcu ağırladığını kaydeden Uraloğlu, “Havalimanımızdan; katar,
Azerbaycan, Almanya, Kuveyt, Irak ve Ürdün başta olmak üzere 11 ülkede 20
farklı noktaya 19 farklı havayolu şirketiyle dış hatlardan ulaşım sağlanıyor.
Bildiğiniz üzere Trabzon ve Suudi Arabistan arasında direkt uçuşları da
başlattık. Yaz dönemi boyunca
gerçekleştirdiğimiz uçuşlarla hem Cidde’ye hem de Riyad’a Trabzon’dan direkt
seyahat etmek mümkün oldu. Bu uçuşlarla 2023 yılında Trabzon’a 1 milyon 319 bin
299 yerli ve yabancı ziyaretçi geldi. Şehrimiz geliştikçe turizm ve ticaret
amaçlı bu ziyaretler de artıyor.” diye konuştu.
“Dış
Hatlar Terminal Binasına Ulaşımı Sağlayacak 100 Metrelik Yeni Bağlantı Yolu
Çalışmasını da Tamamladık”
Sürekli
artan yolcu sayısı doğrultusunda da Trabzon’a yeni bir havalimanı kazandırmak
için de çalışmalara başladıklarını ifade eden Bakan Uraloğlu, yeni havalimanı
projesinin hayata geçirilmesine kadar özellikle yurtdışı uçuşlarındaki artış ve
Trabzon’un yükseliş gösteren ticaret faaliyetleri nedeniyle yeni bir dış hatlar
gelen yolcu terminali ve CİP hizmet binasının aciliyeti olduğunu anımsatarak,
“Hamdolsun bugün 3 bin 77 metrekare büyüklükteki dış hatlar gelen yolcu
terminali ve 860 metrekare büyüklükteki CIP binalarımızın açılışlarını
gerçekleştiriyoruz. Yeni yapılarımızın modern mimarileri ve donanımlarıyla
yolcularımızın bekleme sürelerini keyifli hale getirecek daha kaliteli
hizmetler sunacağız. Yolcularımızın seyahat deneyimlerini en üst seviyeye çıkaracağız.
Bu yeni yapılarımızın yanı sıra havalimanımızın dış hatlar terminali binasına
bağlantısını sağlayacak 100 metrelik yeni bağlantı yolu yapım çalışmasını da
tamamladık. Mevcut Dış Hatlar Terminalinin Dış Hatlar Giden Yolcu Terminaline
Dönüşümü, Mevcut İç Hatlar Terminalinin Tadilatıyla iki adet sabit yolcu
köprüsü, körük sistemi eklenmesi ve bagaj taşıma sistemlerinin revizyonu gibi
çalışmalarımıza devam ediyoruz.” dedi.
“Trabzon
Havalimanının Pist Uzunluğu Önümüzdeki Süreçte Trabzon İçin Yeterli Olmayacak,
Bu Nedenle Biraz Daha Kuzeye Yeni Bir Havalimanı İnşa Edeceğiz”
Trabzon
havalimanının gücüne güç katacak yeni hizmet binaları ve bağlantı yoluyla sivil
havacılık sektörünün gelişimi adına yeni bir başarıya daha imza attıklarını
vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Az önce de belirttiğim üzere bu yapılarımızın yeni
havalimanı projemiz hayata geçene kadar yapılması gerekiyordu. Biliyoruz ki
Trabzon Havalimanının pist uzunluğu 2 bin 640 metre ve önümüzdeki süreçte
Trabzon için yeterli olmayacak. Bu nedenle mevcut yerinden biraz daha kuzeye
yeni bir havalimanı inşa edeceğiz. Neden daha doğuya kaydıramıyoruz ya da
batıya diyebilirsiniz.” şeklinde konuştu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak
coğrafyanın emrettiği ve mühendisliğin müsaade ettiği imkanlar doğrultusunda
çalıştıklarını ifade eden Uraloğlu, “Bakın, burada Havalimanımız biraz daha
doğuya doğru kaydırılamıyor. Neden kaydırılamıyor, çünkü biraz ileri gittiğiniz
zaman yaklaşık 50-60 metrelere varan derinlikler var. Batıya doğru geldiğimizde ise Liman var.
Özetle çok rahat bir coğrafyada değiliz. Mevcut yerde pistin uzatılması değil
oradaki Trabzonspor Tesisleri’ni de koruyacak şekilde biraz daha kuzeye tamamen
yeni bir pist yapılması ve terminalinin yapılması gerekiyor. Bakanlık olarak
projemizi bunun üzerine yoğunlaştırdık.
İlerleyen zamanlarda sahada bir tespit yaparak, ilgili taraflar ile
konuşarak projeyi netleştirip yapılması gereken rötuşları yapıp yolumuza devam
edeceğiz. Projenin kesinleşmesinin
ardından yapım ihalesini de önümüzdeki süreçte başlatacağız.”
“Dünyada
Ulaşamadığımız Hiçbir Nokta Kalmayacak Hedefiyle Hareket Ederek Ülkemizi;
Dünyanın En Geniş Uçuş Ağına Sahip Ülkelerinden Birine Dönüştürdük.”
Gökyüzünün
insanın sınırlarını zorlayarak yeni ufuklara açıldığı, cesaretin ve azmin
kanatlandığı ve hız faktörünün hayatlara daha çok girdiği bir alan olduğunu
ifade eden Bakan Uraloğlu, “Toplumlar artık hayatlarını daha çok zaman kazanmak
için ‘hız’ odaklı yaşam biçimine göre düzenleniyor. Bu bağlamda da havaalanlarının işlevi giderek
artıyor. Havayolu ile ulaşım her geçen gün artarak tercih ediliyor. Bu kapsamda
Asya ve Avrupa arasındaki doğu-batı koridorunda doğal bir köprü olduğu gibi
Kafkas ülkeleri ve Rusya’dan Afrika’ya uzanan kuzey güney koridorlarının da tam
ortasında bulunan ülkemiz; 4 saatlik uçuş süresiyle 1,4 milyar insanın yaşadığı
67 ülkenin merkezinde muhteşem bir lokasyona sahip. Bu eşsiz konumumuzun 2002
yılından itibaren yürüttüğümüz ulaşım politikaları ve faaliyetleriyle, dünyada
en hızlı gelişim gösteren ülkelerden biri olmamızda payı olduğunu düşünüyorum.
‘Dünyada Ulaşamadığımız Hiçbir Nokta Kalmayacak’ hedefiyle hareket ederek
ülkemizi; dünyanın en geniş uçuş ağına sahip ülkelerinden birine dönüştürdük.”
dedi.
İç
hatlardaki aktif havalimanı sayısı 26 iken son olarak 10 Ağustos’ta hizmete
açtıkları Çukurova Uluslararası Havalimanıyla 58’e yükselttiklerini vurgulayan
Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“50
ülkede 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken bugün 131 ülkede 346 noktaya
ulaştık. 2002’de iç ve dış hatlarda seyahat eden yaklaşık 34.5 milyon olan
yolcu sayımızı da 2023 yılında 214 milyonun üstüne taşıdık. Bu yıl temmuz sonu
itibariyle; Hava yolu ile seyahat eden yolcu sayımız 129 milyon 738 bin 772’ye
ulaştı. Bu sayı geçen yıl aynı dönemde yaklaşık 118 milyondu. 2024 yılı
istatistiklerini incelediğimizde bu yıl 230 milyon üstünde yolcu taşıyacağımızı
öngörüyoruz. Açılışlarını gerçekleştirdiğimiz yeni hizmet binalarımız ve
bağlantı yolumuzla Trabzonumuz kanatlarını daha yükseklerde açacak.
Vatandaşlarımıza ve güzel şehrimize gelen yerli ve yabancı ziyaretçilerimize
Trabzon’a yakışır bir şekilde daha iyi hizmet sunacak. Trabzon’umuzu daha güzel
temsil edecek. Şehrimize sadece turizm alanında değil, tarım, sanayi, ticaret
her alanda büyük bir sıçrayış yaşatacaktır. Bu düşüncelerle Trabzon Havalimanı
yeni dış hatlar gelen yolcu terminali ve CIP binası inşa çalışmalarını
başarıyla tamamlayan en üst kademesinden en alt kademesine kadar tüm yüklenici
firma ve Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğümüz çalışanlarına teşekkür ediyor,
başarılarının devamını diliyorum.”