Ulaştırma ve Altyapı Adil Karaismailoğlu, 2023 yılında
bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 500 kilometrenin üzerine çıkarmayı
hedeflediklerini söyledi ve “Yap-İşlet-Devret modeliyle 2035 yılına kadar
toplam 13 proje ile 3 bin 726 kilometre daha otoyolunu hayata geçirmeyi
planlıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Karayolları
Genel Müdürlüğü’ne bağlı işyerlerine ilişkin 19. Dönem Toplu İş Sözleşmesi imza
töreninde konuştu.
İmzalanan toplu iş sözleşmesinin 19 bin 500’ün üzerindeki
işçiyi yakından ilgilendirdiğini belirten Karaismailoğlu, “Türkiye, bulunduğu
jeo-politik konum itibarıyla, Avrupa’yı Asya’ya bağlayan, Akdeniz, Karadeniz,
Ortadoğu ve Kafkasların kavşağında transit geçiş noktasında yer alan en önemli
ülkedir. O nedenle, son 19 yılda gerçekleştirdiğimiz yatırımlarımızla, dünya
ticaretinde söz sahibi olmak üzere stratejik işlere imza atıyoruz” dedi.
Türkiye’yi küresel lojistik güç yapmak, taşımacılıkta lider
konuma ulaştırmak adına tüm ulaşım modlarını uluslararası standartlara ulaştırmak
için yoğun bir şekilde çalıştıklarını kaydeden Karaismailoğlu, bu çabanın en
büyüğünü de işçilerin gösterdiğini vurguladı.
PANDEMİ SÜRECİNİ
GELİŞMİŞ BİRÇOK ÜLKEDEN DAHA İYİ YÖNETTİK
Tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’ de de pandemi şartlarının
yoğun bir şekilde yaşandığına dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şu
değerlendirmelerde bulundu:
“Salgın, doğal afet ve krizlere rağmen ‘sosyal devlet’
olmanın gereği olarak, zarar gören işletmeler ve işçi kardeşlerimize sosyal
ödemelerimiz artarak devam etti. Özellikle vurgulamak isterim ki, pandemi
sürecini gelişmiş birçok ülkeden çok daha iyi yönettik. Ülkemize emeğiyle değer
katan işçimizin yanında olduk. Her zaman olduğu gibi, pandemide de işçi ve
işveren temsilcilerimizle diyalog mekanizmalarını hep açık tuttuk. Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı olarak, tüm ülke sathındaki 2 bin 532 karayolu projesi
şantiyemizde, Sağlık Bakanlığı’nın öngördüğü tedbirleri uyguladık ve
çalışmalarımızı sorunsuz devam ettirdik. Bu süreçte, ülkemizin ekonomik olarak
büyümesinde, kalkınmasında ve projelerimizin söz verdiğimiz tarihte
bitirilmesinde sizlerin desteğini her zaman arkamızda hissettik.”
BÖLÜNMÜŞ YOL
UZUNLUĞUNU 28 BİN 260 KM’NİN ÜZERİNE ÇIKARDIK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak AK Parti hükümetleri
döneminde 1 trilyon 115 milyar liralık ulaştırma ve haberleşme yatırımı
gerçekleştirdiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, yatırımlardaki yüzde 62
oran ve 668,2 milyar liralık tutar ile aslan payını karayollarının aldığını
söyledi.
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Son 19 yılda, bölünmüş yol
uzunluğumuzu 6 bin 100 kilometreden 28 bin 260 kilometrenin üzerine çıkardık”
dedi ve sözlerine şöyle devam etti:
“Hedefimiz; 2023 yılında bölünmüş yol uzunluğumuzu 29 bin
500 kilometrenin üzerine çıkarmak. Bin 714 kilometre olan otoyol uzunluğumuza,
bin 809 kilometre daha ekleyerek, 3 bin 532 kilometreye ulaştırdık.
Yap-İşlet-Devret modeliyle 2023 yılına kadar toplam 6 proje ile 620 kilometre
ve 2035 yılına kadar toplam 13 proje ile 3 bin 726 kilometre daha otoyolu hayata
geçirmeyi planlıyoruz. 2003 öncesi 311 kilometre olan toplam köprü ve viyadük
uzunluğumuzu 708 kilometreye çıkardık. Tünel uzunluğumuzu 50 kilometreden 617
kilometreye yükselttik.”
Kuzey Marmara ve Ankara-Niğde Akıllı Otoyollarını hizmete
açmanın gururunu yaşadıklarını ifade eden Karaismailoğlu, Tekirdağ
Malkara-Çanakkale Otoyolu ve Çanakkale Köprüsü inşaatının hızla ilerlediğinin
altını çizdi.
GEÇİT VERMEYEN
DAĞLARI TÜNELLERLE, DERİN VADİLERİ VİYADÜKLERLE AŞTIK
Geçit vermeyen dağları tünellerle, derin vadileri
viyadüklerle aştıklarına vurgu yapan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Biz hep
‘halka hizmetin hakka hizmet olduğu’ düsturuyla çalıştık. Kulaklarımızı boş
sözlere tıkadık. Yolumuzu, halkımıza iş ve aş sağlayacak, gençlerimizin
geleceğine ışık olacak çalışmalara çevirdik. Böylece 19 yılda birçok mega
projeyi hayata geçirdik. Biz işçi kardeşimizden aldığımız güçle; Yavuz Sultan
Selim Köprüsü’nü, Ankara-Niğde Otoyolu’nu, Beğendik Çayı Botan Köprüsü’nü,
Hasankeyf Köprüsü’nü, Kuzey Marmara Otoyolu’nu, Kömürhan Köprüsü’nü, Osman Gazi
Köprüsü’nü, Tohma Köprüsü’nü, Zigana Tünelleri’ni yaptık. Allah’ın izniyle
sırada 1915 Çanakkale Köprüsü var” diye konuştu.
Yapılan yolların ve köprülerin, istihdamı, üretimi,
ticareti, kalkınmayı, hatta eğitim, kültür ve sanat faaliyetlerini
canlandırdığını kaydeden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Akarsu gibi geçtiği
yerlere canlılık katıyor. Yollarımız,
ülkemizin ihracatına ve büyümesine katkı sağlıyor” ifadelerini kullandı.
“ÜLKEMİZ, PANDEMİDEN KURTULUP, YENİDEN KALKINMA HAMLESİNİ BAŞLATTI”
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, ülke genelindeki
yatırımlarında ve işletmelerimizde akıl teri döken işçi kardeşlerimiz, gün
geldi orman yangınlarında gün geldi sel felaketlerinde de hep yanımızda
oldular. Pandemi sürecinin atlatılmasındaki gayret ve desteklerinden dolayı
işçi ve memur sendikalarımıza teşekkürlerimi sunuyorum. Son büyüme rakamları da
gösteriyor ki; ülkemiz, pandemiden kurtulup, yeniden kalkınma hamlesini
başlattı. 2021’in ilk çeyreğinde yüzde 7 büyüme gösteren Türkiye, ikinci
çeyrekte de yüzde 21,7 gibi büyük bir büyüme oranı yakaladı. Bu yükselen
başarıda, Bakanlığımızın yatırımları ile birlikte, işçi-işveren, kamu ve özel
sektörümüzün emek ve katkıları büyüktür.”
9 BİN 417 TAŞERON İŞÇİSİ KADROYA GEÇTİ
Karayolları sektöründe emek veren işçileri taşeronluktan
daimi kadroya geçmelerini temin etmenin haklı gururunu yaşadıklarını kaydeden
Karaismailoğlu, toplamda 9 bin 417 taşeron işçinin daimi kadroya geçtiğini
söyledi.
Ücretlerde de ciddi iyileştirmeler yaptıklarının altını
çizen Karaismailoğlu, şu bilgileri verdi:
“Bugün imzalanan ve 19 bin 541 arkadaşımızı kapsayan 19.
Dönem İşletme Toplu İş Sözleşmesi’ndeki, hem ilk altı ayda yüzde 12’lik ücret
artışı hem de devam eden dönemlerdeki artışlarla enflasyona karşı
çalışanlarımızın ezdirilmemesi sevindiricidir. Her zaman vurguladığımız gibi;
Türkiye, işçisinin emeğiyle, milletinin azmiyle kalkınacak.”