Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 3 şerit
gidiş 3 şerit geliş olarak planlanan 28,4 km’lik projenin kavşak
düzenlemeleriyle birlikte bitirilmesiyle, güzergahtaki trafik yoğunluğunun
ciddi manada azalacağına dikkati çekti ve “Ankara'da projelerimiz,
çalışmalarımız bitmiyor. Önümüzdeki hafta Nallıhan, sonraki hafta Akyurt, ondan
sonra Kızılcahamam. Projelerimiz bir bir geliyor. Birini bitiriyor, birine
başlıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,
Ankara-Kahramankazan Yolu kapsamında inşa edilen Aydın, Yazıbeyli ve Saray
Köprülü Kavşakları açılış törenine katıldı.
Türkiye’nin, artık yatırımların kağnı hızıyla yapıldığı,
karar alma süreçlerinin bir türlü tamamlanamadığı dönemleri geride bıraktığını
ifade eden Karaismailoğlu, “Ülkemiz her alanda büyüyen, birbirinden önemli
projeleri hayata geçiren, yaptığı yatırımlarla sadece bölgesinde değil, küresel
planda ana oyun kuruculardan biri haline geldi. Projelerimizle, istihdama,
ticarete, ekonomiye destek oluyor; gençlere iş, hanelere aş, halkımıza refah
taşıyoruz. Cumhurbaşkanı’mızın, ‘Yol Medeniyettir’ diyerek bizlere açtığı
müreffeh yolda, vatanımıza ve milletimize kar kış demeden hizmet vermeyi
sürdürmenin gururunu yaşıyoruz” dedi.
Merkezine bütünsel kalkınmayı alan, mobilite, dijitalleşme
ve lojistik dinamikleriyle şekillenen, yeni ve etkin bir politikayı hayata
geçirdiklerini kaydeden Karaismailoğlu, her yıl belirlenen yol haritasıyla
yapılan binlerce kilometre yolla, köprüyle, viyadükle Türkiye’nin her bir
köşesini ulaşılır kıldıklarını söyledi.
BÖLÜNMÜŞ YOL
UZUNLUĞUNU 28 BİN 260 KM’YE ÇIKARDIK
“2003 yılı sonrasında Cumhurbaşkanımızın liderliği ile çok
büyük işlere imza attık” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bölünmüş yol
uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden 28 bin 260 kilometrenin üzerine
çıkardıklarını kaydetti.
Bin 714 kilometre olan otoyol uzunluğuna bin 809 kilometre
daha eklediklerini ve 3 bin 532 kilometreye ulaştırdıklarını kaydeden
Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle devam etti:
“Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri köprülerle
aştık. 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğumuzu ise 617 kilometreye
yükselttik. Yurdumuzun geleceğine ışık tutacak, ülkemizi yarınlara taşıyacak
çok önemli projelerimize devam ediyoruz. Birilerinin ülkemizi karıştırmak,
yatırımların önünü kesmek için ektiği nifak tohumlarına inat; Ülkemiz için
birlikte çalışıyor, birlikte üretiyor, birlikte kalkınıyoruz”
PROJEMİZDE 10 ADET
KÖPRÜLÜ, 2 ADET HEMZEMİN KAVŞAK YER ALIYOR
Bunları başarmanın, halkına en iyi hizmeti götürmenin,
Türkiye’nin kalkınmasına katkı, geleceğine ışık tutmanın gururunu yaşadıklarını
vurgulayan Karaismailoğlu, “Ne birliğimizden ve kardeşliğimizden ne de hizmet
siyasetimizden bizi alıkoyamayacaklar! Yıllardır olduğu gibi; yurdun her
noktasına, şehir demeden, köy demeden ekonomik canlılığı, üretimi, istihdamı,
eğitimi, sağlığı, sosyal ve kültürel gelişmeyi taşıdık, taşımaya da devam
edeceğiz” diye konuştu.
Bu başarılı yatırımlardan Ankara’nın da hak ettiği payı
aldığının altını çizen Karaismailoğlu, Ankara-Kahramankazan Yolu Projesi’nin de
bu aklın ürünü olduğunu söyledi. Kahramankazan ilçesinin son yıllardaki sanayi
yatırımları ile gün geçtikçe büyüdüğünü ifade eden Karaismailoğlu, şunları
kaydetti:
“Türk Havacılık ve Uzay Sanayii başta olmak üzere pek çok
sanayi kuruluşu burada bulunuyor. Özellikle Ankara Lojistik Üssü’nün de
kurulmasından sonra; Ankara’nın ithalat, ihracat, transit ve iç lojistik
ihtiyaçlarının etkin karşılanması daha da önem kazandı. Bu nedenle, günübirlik
seyahatlerin de etkisiyle trafikte yaşanan yoğunluğun rahatlatılması için 2x2
şeritli BSK kaplamalı bölünmüş yol standardındaki Ankara-Kahramankazan Yolu’nun
28,4 km’lik kesimini, 2x3 şeritli olarak yeniden projelendirdik ve çalışmalara
başladık. Ankara Çevre Otoyolu’ndan başlayarak Kahramankazan ilçesi çıkışında
sona eren projemizde 10 adet köprülü, 2 adet hemzemin kavşak yer alıyor. Bugün
açılışlarını yaptığımız 152 metre uzunluğundaki Saray Köprülü kavşağı ve her
biri 122 metre uzunluğunda olan Aydın ve Yazıbeyli Kavşakları ile 4,1 kilometre
2x3 şeritli kesimin yapımını tamamlayarak hizmete açtık. Ankara'da
projelerimiz, çalışmalarımız bitmiyor, önümüzdeki hafta Nallıhan, sonraki hafta
Akyurt, ondan sonra Kızılcahamam. Projelerimiz bir bir geliyor. Birini
bitiriyor, birine başlıyoruz. Halkımızın, milletimizin yaşamını kolaylaştırıp,
yaşam kalitesini yükseltiyoruz.”
SEYAHATLER DAHA
EMNİYETLİ VE KONFORLU GERÇEKLEŞECEK
İllerin sanayi gelirlerini geliştirmenin yatırımlarla,
çalışmayla mümkün olduğunu dile getiren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bunun
en güzel örneklerini Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü,
Osmangazi Köprüsü, İstanbul İzmir Otoyolu, Ankara Niğde Akıllı Otoyolu gibi
büyük projelerden bildiklerini söyledi.
Kahramankazan karayolu yatırımının tamamlanması ile Ankara
ve çevre illerin daha da gelişeceğine vurgu yapan Karaismailoğlu, şu
değerlendirmelerde bulundu:
“3 şerit gidiş 3 şerit geliş olarak planladığımız 28,4
km’lik projemiz kavşak düzenlemeleriyle birlikte bitirilmesiyle, güzergahtaki
trafik yoğunluğu da ciddi manada azalacak ve seyahatler daha emniyetli ve
konforlu gerçekleşecek. Transit trafiğin bölgeden geçişinde yaşanan gecikmeler,
yerleşim bölgesi geçişlerinde ve dönüşlerde trafik yoğunluğundan kaynaklanan
kaza riski de ortadan kalkacak. Tali yol bağlantı noktaları da köprülü
kavşaklarla transit geçişe uygun hale gelecek. En önemlisi ise, sanayi
merkezlerinin kalbi haline gelen Kahramankazan’ın Ankara’nın diğer sanayi
bölgeleri ile ulaşımı kolaylaşacak.”
YILLIK TOPLAM 227
MİLYON TL TASARRUF EDİLECEK
Zamandan 200 milyon TL, akaryakıttan 27 milyon TL olmak
üzere yıllık toplam 227 milyon TL tasarruf edileceğini bildiren Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, tüm projelerde azami özen gösterilen karbon salınımının
da 10 bin 754 ton azaltılacağını kaydetti.
Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:
“Ankara için, Türkiye için, millet için durmadan,
yorulmadan, yılmadan çalışmaya devam ediyoruz. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip
Erdoğan’ın liderliğinde emin adımlarla yatırımlarımızı bir bir hayata
geçiriyoruz.”