Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, selin ardından bölgede
başlatılan seferberlik ruhunun hız kesmeden devam ettiğine vurgu yaptı, 69
günde Kumluca-2 Köprüsünü tamamladıklarını söyledi. Önceki köprüye göre
uzunluğu iki kat arttırdıklarını, yüksekliği 7 metreye çıkardıklarını belirten
Karaismailoğlu, “Böylece bir daha aşırı yağış etkisiyle oluşabilecek olumsuz
durumların önüne geçtik” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Kumluca-2 Köprüsü’nün açılış töreninde konuştu; “Tüm dünyada
olduğu gibi ülkemizde de bu yaz afetlerle mücadele ettik. Küresel ısınmanın
sonucu olarak güney ve batı bölgelerimizde orman yangıları ile ciğerlerimiz
yandı. 11 Ağustos’ta aşırı yağış sonucunda Batı Karadeniz Bölgesi’nde son
yılların en büyük sel felaketini yaşadık. Canlarımızı yitirdik. Taşkınlar;
Sinop, Kastamonu ve Bartın illerimizde büyük bir tahribata neden oldu. Bölge
genelindeki bin 228 kilometre yol ağının 154 kilometresinde hasar oluştu ve
köprüler yıkıldı. Köprüler ve yollar hasar gördü. Bartın’da 111 kilometre yolun
41 kilometrelik kesiminde hasarlar meydana gelmiş ve 3 de köprü yıkılmıştı”
dedi.
Kumluca-2 Köprüsü’nün de
Bartın’da yıkılan köprülerden biri olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, şöyle
devam etti:
“Ancak şu bir gerçek ki devlet ve
millet omuz omuza vererek 11 Ağustos’tan bugüne kadar açılan yaraların
sarılması ve hayatın en kısa sürede normale dönebilmesi için adeta zamana karşı
yarıştık. Tüm birimlerimizle, selde zarar gören vatandaşlarımıza yardım için
seferber olduk. Bu seferberliği, ilgili tüm bakanlıklarımızla başarılı bir
koordinasyon ile gerçekleştirdik. Yalnızca teknik konulardaki sorunları
çözmedik, ateş düşen tüm hanelerimizin, canı yanan bütün vatandaşlarımızın bir
an olsun yanlarından ayrılmadık. İhtiyaç duyulan her türlü personel, araç-gereç
ve teçhizatı çok kısa sürede afet bölgelerine ulaştırdık. Afet sırası ve
sonrasında kurumsal ve profesyonel yaklaşım ve çözümlerle süreçlere ivedi
müdahale ettik. Afetin ilk gününden itibaren Sinop ve Kastamonu’da olduğu gibi
Bartın’da da afetten etkilenen yollara ekiplerimizi sevk ettik. Hasar gören
kesimleri hızla geçici olarak trafiğe açarak bölgenin gerektiği her türlü
ihtiyacın karayolu ulaşımı ile de hızlıca gerçekleştirilmesini sağladık.
Yıkılan 33 metre uzunluğundaki Kumluca-2 Köprüsü’nün bulunduğu noktada ırmak
debisinin düşmesinden sonra 12 saatlik çalışmayla, 110 metrelik servis yolu
inşa ettik. Hemen ardından da 40 metre uzunluğunda panel köprü kurarak 24
Ağustos’ta yolu hizmete verdik.”
UZUNLUĞU 2 KAT ARTTIRDIK
O dönemde en kısa sürede kalıcı
yolları ve köprüleri inşa etme sözü verdiklerini anımsatan Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, selde tahrip olan eski köprünün yerine bölgede ulaşımı
sağlayacak yeni Kumluca-2 Köprüsü’nü çok daha iyi standartlarda inşa
ettiklerini söyledi. Karaismailoğlu, “Eski köprü 33 metre iken yeni köprümüzü;
3 açıklıklı, 67 metre uzunluğunda, 13 metre genişliğinde projelendirdik. Önceki
köprüye göre uzunluğunu 2 kat artırdık; yüksekliğini 7 metreye çıkardık.
Böylece bir daha aşırı yağış etkisiyle oluşabilecek olumsuz durumların önüne
geçtik. Proje kapsamında ayrıca, 316 metre uzunluğunda bağlantı yolu da inşa
ettik. Ve tüm bunları, 69 gün gibi kısa bir sürede tamamladık. Kumluca-2
Köprüsü ile il genelinde ulaşımı sağlayan yollar arasındaki Kozcağız-Kumluca-Abdipaşa
Yolu’nda kesintiye uğrayan ve geçici köprülerle tesis edilen ulaşımın
kesintisiz akışı sağladık” diye konuştu.
SIRADA KAVLAKDİBİ KÖPRÜSÜ VAR
Sırada Kavlakdibi Köprüsü
olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, 10 Aralık’ta Bartın-Safranbolu yolu
üzerindeki yeni Kavlakdibi Köprüsü’nü hizmete açacaklarını kaydetti. “Bunun
yanında Bartın-Safranbolu-Karabük-Kastamonu Ayrımı Yolu’ndaki Kirazlı-1,
Kirazlı-2 Köprüleri ile Kozcağız-Kumluca-Abdipaşa Yolu’nda ki Kumluca-1 proje
çalışmalarına da devam ediyoruz” diyen Karaismailoğlu, en kısa zamanda onları
da tamamlayıp hizmete sunacaklarını ifade etti.
SELİN ARDINDAN BAŞLATILAN SEFERBERLİK RUHU HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR
Selin ardından bölgede başlatılan
seferberlik ruhunun hız kesmeden devam ettiğini dile getiren Ulaştırma ve
Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Daha 3 gün önce, Sinop’ta Ayancık Terminal
Köprüsü’nü hizmete açtık. Onu da 80 günde tamamladık. Yine Türkeli-Çatalzeytin
arası bağlantıyı sağlayan Çatalzeytin Köprüsü’nün yerine yenisini de 52 gün gibi
rekor zamanda tamamlayarak, 28 Ekim’de hizmete açtık. Bugün de Kumluca-2
Köprüsü’nü açtık. 20 Aralık’ta Sinop Ayancık’ta Şevki Şentürk Köprüsü’nü ve 30
Aralık’ta da Kastamonu’da Azdavay Köprüsü’nü hizmete alacağız”
değerlendirmesinde bulundu.
CUMHURBAŞKANLIĞI HÜKÜMET SİSTEMİ KARAR ALMAYI HIZLANDIRDI
Türkiye’de meydana gelen sel
felaketlerinin benzerlerinin Belçika, Hollanda, Lüksemburg, İsviçre ve
Almanya’da da yaşandığına dikkati çeken Karaismailoğlu, şunları dedi:
“Almanya’da sel felaketinin yaşandığı
bölgeler uzun süre balçıktan temizlenemedi. İçme suyu, elektrik ve kanalizasyon
gibi temel sorunlar kısa sürede çözüme kavuşamadı. Bölgede 200 bin kişi
günlerce elektriksiz kaldı. 40 günü aşkın bir süre içme suyu sorunu çözümsüz
kaldı. Biz, hiçbir ülkenin, tek bir insanın bile böyle acılarla sınanmasını
istemeyiz. Her zaman olduğu gibi, bu ülkelere de dost elimizi uzattık.
Acılarını paylaştık. ‘Türkiye yardım için her daim hazırdır’ dedik.
Uluslararası dayanışmanın ‘doğru’ bir örneğini sergiledik. Doğal afetler, tüm
dünyayı tehdit ediyor. Ülke ayrımı yapmıyor. O nedenle afetlere hazırlıklı
olmak, kendimizi sürekli geliştirmek zorundayız. ‘Biz neyi doğru yaptık, onlar
neyi yanlış yaptı’ diye sorguladığımızda ise afet sonrası her türlü süreç
yönetiminde sahip olduğumuz tecrübe ve profesyonellik, Cumhurbaşkanlığı Hükümet
Sistemi’nin karar alma konusunda getirdiği hızı gördük.”
BİZ HİÇBİR ZAMAN İDEOLOJİ SİYASETİ YAPMADIK
Hükümet olarak tüm kurum ve
kuruluşlarla, özel sektör, sivil örgütler ve tüm hayırsever vatandaşlarla
seferber olduklarını anlatan Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:
“Bir de 17 Ağustos’u, Düzce
depremini hatırlayın. Bu başarıları daha önce yaşadığımız afetlerde görev alan
hükümetler gösteremediği için yaşanan acılar, ödenen bedeller çok daha büyük
olmuştu. Peki, o günler ile bugünler arasında ne fark var. Tabi ki,
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliği ve AK Parti farkı var.
Bizim millet sevdasından, Türkiye sevdasından başka sevdamız yok. Biz hiçbir
zaman ideoloji siyaseti yapmadık. Biz hizmet için siyaset yapıyoruz ki,
şehirlerimiz gelişsin, ülkemiz gelişsin, vatandaşlarımız geleceğe güvenle
bakabilsin. Salt ideoloji siyaseti yapanlar bu ülkeyi hep uçuruma sürüklediler.
Halkımız suyu getirenle testiyi kıranları çok iyi biliyor, iki zihniyet
arasındaki farkı çok iyi görüyor.”