ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU, BURSA’YA DEĞER KATACAK “HIZLI TREN” VE “METRO” PROJELERİNDE TARİH VERDİ
Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Adil Karaismailoğlu, Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı
inşaatı ile Bursa’yı demiryolu ağına entegre ettiklerini belirterek, projenin
yeni inşaatına 4 ay önce başlandığını ve projeyi önümüzdeki 2 yıl içinde tamamlamayı
hedeflediklerini açıkladı. Proje ile 26 yılda toplam tasarrufun 15,4 milyar
TL’yi bulacağının altını çizen Karaismailoğlu, 2023’te hizmete girmesi
hedeflenen Emek-HT Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı Projesi ile de Bursa’da
raylı sistem uzunluğunun 52,7 kilometreye ulaşacağını kaydetti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bursa
Mudanya Bulvarı Hızlı Tren üstyapı şantiyesinde incelemelerde bulundu.
İncelemenin ardından basın açıklaması yapan Karaismailoğlu, “Sanayisiyle,
ticaretiyle, tarımıyla, turizmiyle ve tarihi ile ayrıcalıklı bir şehir olan
Bursa, ulaştırma ve altyapı sektörüne 20 yıldır yaptığımız yatırımlarımızla
etkinliğini kat be kat artırmıştır. Tüm şehirlerimizi olduğu gibi Bursa’yı da
dünyayla ulaşımın her modunda bağlamak için ciddi planlamalar yapıyoruz. Yeni
yatırımları, üretkenliği, verimliliği ve istihdamı artırmak için
çalışmalarımızı var gücümüzle sürdürüyoruz. Bursa, Türkiye’nin gelişiminde her
dönem kilit rol üstlenen şehirlerimizdendir. AK Parti hükümetleriyle hayata geçirilen
önemli yatırımlarla da bu pozisyonunu daha da etkin hale getirmiştir. Bu
nedenle Bursa’nın ulaşım ağını kuvvetlendirecek her projenin öneminin
farkındayız” dedi.
BURSA’YA 29.5 MİLYAR
TL ULAŞIM VE İLETİŞİM YATIRIMI
13 milyarı Yap-İşlet-Devret kapsamında olmak üzere Bursa’ya
son 20 yılda sadece ulaşım ve iletişim alanında yapılan yatırım miktarının
yaklaşık 29,5 milyar lira olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, Bursa’da
2003’te 194 kilometre bölünmüş yolu olduğunu, bunu 600 kilometreye ulaştırdıklarını
söyledi. “Karayolu, Bursa ulaşım altyapısının sadece bir ayağı” diyen
Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Bursa yıllarca demiryolundan yoksun bırakıldı. Biz ise
halka hizmet hakka hizmet düsturuyla, milletimize hizmet etme aşkımızla Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli
Hızlı Tren Hattı İnşaatı ile Bursa’yı demiryolu ağına entegre ediyoruz. Ağustos
2020’de eksik olan kısımlarının da ihalesini yaptığımız projemizin yeni
inşaatına da 4 ay önce başladık. Böylece hızlı tren hattımızın tüm kesimlerinde
tam kadro çalışmalar tüm hızıyla yoluna girmiş oldu. Hızlı tren hattı; Gürsu,
Yenişehir güzergahını takip ederek Osmaneli mevkiinde yapılacak müselles hat
ile Ankara-İstanbul HT hattına bağlanarak güzel Bursa’mız da HT ağına dahil
olacak. Aynı zamanda Bursa’nın batısında TEKNOSAB, Karacabey istasyonlarından
geçerek Balıkesir’e ulaşacak. Böylece, Bursa Balıkesir arasında da demiryolu
bağlantısı hizmete alınacak.”
PROJEMİZİ 2 YIL
İÇİNDE TAMAMLAMAYI HEDEFLİYORUZ
Projede, yolcu taşımacılığı ile yük taşımacılığının beraber
yapılacağına dikkati çeken Karaismailoğlu, 20 bin 706 metre uzunluğunda 18 adet
tünel, 545 metre uzunluğunda 4 adet demiryolu köprüsü, 2 bin 445 metre
uzunluğunda 3 adet viyadük ve 5 bin 495 metre uzunluğunda 24 adet köprü inşa
ettiklerini dile getiren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Toplam 7 istasyon ve
201 kilometre uzunluğundaki hattımız tamamlandığında Bursa ilimiz demiryolu
ağına entegre olacak. Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattına Bakanlığı’mız
tarafından yapılmakta olan metronun entegre edilmesi sayesinde Bursalı
hemşerilerimize hızlı tren erişimi için çok rahat ve dakik bir seçenek
sunacağız. Projemizi önümüzdeki 2 yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Hızlı
tren projemiz tamamlandığında 2024-2050 yılları arasındaki 26 yıllık
projeksiyonda; zamandan 4,3 milyar TL, karayolu bakım ve işletmesinden 585
milyon TL, hava kirliliği, iklim değişikliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi
maliyeti, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su kirliliği gibi dışsal faydalardan
10,5 milyar TL olmak üzere hızlı tren hattının tamamlanmasıyla toplam ekonomik
tasarruf 15,4 milyar TL’yi bulacaktır” diye konuştu.
BURSA’YI DA İÇİNE
ALAN MARMARA RİNGİ OLUŞTURULDU
Hem ulaştırmadaki hem de haberleşmedeki tüm süreçlerde
dijitalleşme atağı başlatarak, her anlamda dünyayla senkronize hale gelindiğini
aktaran Karaismailoğlu, Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim ve
Osmangazi Köprüleri, Kuzey Marmara Otoyolu ve İstanbul Havalimanı gibi dev
projeleri hayata geçirerek Bursa’yı da içine alan Marmara Ringi’nin oluşturulduğunu
söyledi. İstanbul-İzmir Otoyolu’ndaki Osmangazi Köprüsü’nün de bu dev
eserlerden biri olduğunu belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu,
değerlendirmelerine şöyle devam etti:
“Köprümüz ve otoyolumuz; İstanbul, Kocaeli, Yalova, Bursa,
Balıkesir, Manisa ile İzmir’i içeren bölgeye hizmet veriyor. Yani, nüfusumuzun
en yoğun olduğu, dünyaya açılan önemli ihracat kapılarından olan bölgeyi daha
da canlandırıyor. İnsanımızın, milletimizin refahını artırıyor. Gururla ifade
ediyorum; projemiz, ekonomiye değer kattı. Yöredeki turizm ve sanayinin
gelişmesine büyük katkı sağladı. İstanbul-İzmir Otoyolu güzergahındaki
tesisleri, bakım ve onarım işletme merkezleri ile diğer ticari alanlarda
binlerce personel, bu projemiz sayesinde istihdam edildi. İstanbul-İzmir
Otoyolu’nun hizmete girmesinden sonra bu güzergah üzerinde 306 yeni işletme
belgeli tesis açıldı. 31 bin yeni işletme belgeli oda turizme katıldı. 61 bin
de yatak eklenen işletmeler, böylece daha uzun bir turizm sezonu geçirdiler.
Ticari limanların varlığı nedeniyle Türkiye’den yapılan ihracat ve ithalatın
önemli bir kısmının gerçekleştirildiği bölge, ulaşımda sağlanan kolaylıklar
sonrasında gelişimini sürdürmekte. Proje, üretim sektöründe GSYİH’ye 8,5 milyar
lira katkı sunarken, otoyol güzergahı üzerinde 8 tane yeni OSB konumlandırıldı.
Yatırımcılar için çekim merkezi haline gelen bölgede mevcutta bulunan 13 OSB’de
ise 2 bin 635 hektar genişleme yapıldı. Burada da 54 bin personel istihdam
edildi. İklim koşullarıyla, coğrafyasıyla tarıma elverişli bu bölgemizde; 300
bin dekar ekili alan artışı, üretim hacminde de 408 bin ton artış sağlandı.
Hayvancılıkta da küçükbaşta 713 bin, büyükbaşta da 350 bin hayvan artışı
görüldü. Otoyol sayesinde tarım arazilerinde üretilen ürünler, tüketiciye çok
daha kısa sürede ulaşıyor.”
SIRADA 1915 ÇANAKKALE
KÖPRÜSÜ VAR
“Üretimin, istihdamın, kalkınmanın, iletişimin altyapısını
da milletimize ulaştırılmasını da bizler sağlıyoruz” diyen Karaismailoğlu,
sırada 1915 Çanakkale Köprüsü’nün olduğunu söyledi. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün
günler sonra hizmete alınacağına dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“Köprümüz sayesinde bölgemiz yükselen Avrasya ve Afrika coğrafyasının ticari
kavşak noktası haline gelecek” dedi.
RAYLI SİSTEM UZUNLUĞU
52,7 KİLOMETREYE ULAŞACAK
Yeni organize sanayi bölgeleri ile geniş bir alanda hayata
geçirilen yaşam projeleri ve konut projeleriyle baştan başa donatılan Bursa
için konforlu ve güvenli yolculuklara olanak sağlayan dünya ölçeğinde ulaşım
ağları örmeye devam ettiklerini aktaran Karaismailoğlu, Emek-HT Gar-Şehir
Hastanesi Metro Hattı Projesi’nin de Bursa açısından yapımı devam eden en
önemli projelerden biri olduğunu kaydetti. Metro hattı projesi hakkında bilgi
veren Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Emek-HT Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı yapımı, Bursa
Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile Bakanlığımız arasında 8 Haziran 2020
tarihinde imzalanan protokol ile Bakanlığımız tarafından devralındı. Toplam 4
istasyon ve 6 kilometre uzunluğunda olan Emek-HT Gar-Şehir Hastanesi Metro
hattımız, tamamlandığında Bursa ilimizdeki raylı sistem uzunluğu 46,7
kilometreden 52,7 kilometreye ulaşacak. İşletmede olan Emek-Arabayatağı Metro
hattı; yapacağımız uzatma ile Mudanya Bulvarı’nı kat ederek, en önemli duraklar
olan HT Garına ve nihayetinde Şehir Hastanesine ulaşacak. Böylelikle Bursalı
vatandaşlarımızın hastaneye erişimini de kolaylaştıracağız. Metro hattımız
günlük 300 bin yolcuya hizmet verecek. Yapımı yine Bakanlığımızca devam eden
Bursa-Yenişehir-Osmaneli HT hattı ile metronun entegre edilmesi projemiz
kapsamında 140 bin m² alan üzerinde metro depo bakım ve parklanma tesisi de
inşa edilecek. Bu yeni tesis, Bursa’nın tüm metro araç filosunun bakım-tamir ve
parklanma ihtiyacına da hizmet edecek.”
METRO HATTI İLE 871
MİLYON DOLAR EKONOMİK KAZANÇ SAĞLANACAK
Hattın inşaatının aç-kapa yöntemiyle yapılacağını ve
bittiğinde caddelerin altından geçen ve yüzeyde alan işgal etmeyen bir sistem
olarak çalışacağını anlatan Karaismailoğlu, “2023 yılı içinde tamamlamayı
hedeflediğimiz metro hattımız faaliyete geçtiğinde çok büyük maddi kazanımlara
sahip olacağız. 2023-2050 yılları arasındaki 27 yıllık projeksiyonda; zamandan
797 milyon dolar, karayolu bakım ve işletmesinden 58 milyon dolar, önlenecek
kazalardan 1,5 milyon dolar, hava kirliliği, iklim değişikliği, gürültü, doğa
ve yeşil arazi maliyeti, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su kirliliği gibi
dışsal faydalardan 16 milyon dolar olmak üzere metro hattının 27 yıllık
vizyonda toplam ekonomik kazancı 871 milyon dolar olacak” diye konuştu.
Raylı sistemlerin özellikle büyük şehirlerdeki trafik
sorununu ortadan kaldırmada en etkili ve en çevreci yollardan biri olduğunu
vurgulayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “20 yılda Türkiye’nin raylı sistem
altyapısında milletimize sağladığımız konforu ve güveni her fırsatta dile
getiriyoruz. Ancak, heykelden öte projeleri olmayan, her fırsatta Türkiye’yi
yabancılara şikayet edenler dar zihniyetler Bursa’daki çalışmalarımıza da kara
leke sürmeye kalktılar” ifadelerini kullandı.
MAHKEMEDE DE
HESAPLAŞACAĞIZ
Hem hızlı tren hattının Yenişehir Tünel şantiyesinden hem de
Emek-HT- Şehir Hastanesi hafif raylı sistem hattının metro şantiyesinden anlık
görüntüleri izleten Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle
sürdürdü:
“Görüldüğü üzere bizler işimizde gücümüzdeyiz. Ancak; ana
muhalefet partisi genel başkanı ve partisinin milletvekilleri tarafından, Bursa
hızlı tren hattı ihalesine ilişkin ısrarla tekrarlanan yalanlar ile muhatap
olduk. Aklı sıra milletimizi yalanları ile kaldıracaklarını sandılar. Yok öyle
çamur at izi kalsın. Bizler kendilerine gereken cevapları verdik. Mahkemede de
hesaplaşacağız. Tamamen gerçekdışı ve iftira niteliğindeki yalan bilgilerle
kendilerini aziz milletimiz önünde rezil etme pahasına talihsiz açıklamalar
yaptılar. Bizler işin doğrusunu herkesin anlayacağı dilde anlattık. Yani, 106
kilometrelik ilk ihale, 201 kilometreye çıktı. Üstelik iki ihale arasında 29
aylık süre farkı var. 7 Yüksek Hızlı Tren gar istasyonu yapımı da projeye ilave
edildi. Bizim veremeyecek hiçbir hesabımız yoktur. Araştırmadan bir yalanın
üzerine atlarsanız bu şekilde milleti de kendinize güldürürsünüz. Ülkemizin
hayrına her işe karşı duran yatırım düşmanı bu zihniyet, her zaman olduğu gibi
yargıda ve aziz milletimizin vicdanında da mahkûm olacaktır. Halkımız suyu
getirenle testiyi kıranları çok iyi biliyor, iki zihniyet arasındaki farkı da
gayet iyi anlıyor. Bir yanda halkımızdan aldığımız destek ve iradeyle
Türkiye’yi emin adımlarla 2023, 2050 ve 2071 e taşıyan, hedeflerine ulaştıracak
projeler üreten bizler, yani AK Parti kadroları; diğer tarafta bu başarılı
projelere imza atanları ve yatırımcıları tehdit edenler iftira atanlar.
Yatırımlarımıza türlü bahanelerle engel olmaya çalışıyorlar. Ama ne yaparlarsa
yapsınlar, asla başarıya ulaşamayacaklar.”
YATIRIMLAR BÖLGE VE
ÜLKE EKONOMİSİNE CANLILIK KATIYOR
Bursa’nın önündeki bütün taşları temizlediklerini, bu
taşları Bursa’nın bölünmüş yollarının, yüksek hızlı demiryolunun ve metro
hattının temeline kattıklarını belirten Karaismailoğlu, yapım aşamasındaki
istihdam da dahil olmak üzere her bir yatırımın, tamamlanıp hizmete açıldığında
birçok sektör ile birlikte bölge ve ülke ekonomisine canlılık kattığını
söyledi. Herkesin gıpta ile baktığı projeleri kamu ve özel sektör iş birliği
ile bir bir hayata geçirdiklerini kaydeden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“İnsana, çevreye ve tarihe duyarlı, şeffaflık, katılımcılık ve paylaşımcılık
ilkeleriyle, bölgesel ve küresel bütünleşme odaklı bir ulaşım ve iletişim
altyapısı tesis etmeye hız kesmeden devam edeceğiz. Ulaşım ve iletişim
altyapısına yapılan yatırımlarla Bursa’nın gücünü ve etkinliğini çok daha
artıracak, Türkiye’nin geleceğine yaptığı benzersiz katkılara yenilerini
ekleyecektir” diye konuştu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “hızlı tren
proje sürecini takip edeceklerini, en kısa sürede projenin engel olmadığını ve
finansman sorunun yaşanmadığını” belirterek, konuşmasını tamamladı.