Logo

ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: DOĞANCI TÜNELİ MESAFEYİ 1.6 KİLOMETRE KISALTACAK

Bursa-Orhaneli İl Yolu Doğancı Varyantı kapsamında bir adet viyadük ve 2 bin 36 metrelik tünelin yapıldığını belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Doğancı Tüneli’nin açılmasıyla ulaşım mesafesinin 1,6 kilometre kısalacağını, ulaşım süresinin de 15 dakikadan 3 dakikaya ineceğine dikkati çekti. Karaismailoğlu, “Hattın hizmete girmesiyle yıllık toplam 14 milyon lira tasarruf sağlayacağız” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bursa-Orhaneli Yolu’nda bulunan Doğancı Tüneli’ndeki çalışmaları yerinde inceledi. “Ülkemizin en büyük sanayi bölgelerinin kesişim ve geçiş bölgesinde yer alan Bursa’mızın ulaşım ve iletişim yatırımları için 29 milyar 500 milyon liranın üzerinde yatırım yaptık” diyen Karaismailoğlu, bu yatırımlar içinde karayolu yatırımlarının önemli yere sahip olduğunu söyledi.

 

BİZİM FELSEFEMİZDE AZ LAF ÇOK İŞ VAR

 

1993-2002 yılları arasında Bursa’nın karayolu yatırımları için yalnızca 4 milyar lira yatırım yapıldığını, AK Parti hükümetleri döneminde bu miktarı 15 milyar liraya çıkardıklarının altını çizen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“Bizim felsefemizde az laf çok iş var. Bazıları gibi sadece söz söyleyip ertesi gün unutmuyoruz. Verdiğimiz sözleri yerine getirmek, Türkiye’yi bir adım daha ileri taşımak için gecemizi gündüzümüze katıyoruz. Karayollarının AK Parti’den önceki halini hatırlayın. Bozuk yollar, konforsuz ve güvensiz seyahat, yatırım yapılmayan il ve ilçeler, varlığı unutulmuş bir Bakanlık devraldık. Ancak Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki AK Parti hükümetleri ile ihmal edilen her ulaşım modunda olduğu gibi karayollarında da reform başlattık.”

 

18 KARAYOLU YATIRIMININ BEDELİ 3.4 MİLYAR TL’NİN ÜZERİNDE

 

Bursa’nın 20 yıl önceki halini hatırlatan Karaismailoğlu, 2003’te Bursa’da sadece 194 kilometre bölünmüş yol olduğunu, 406 kilometre daha yol yaparak, bu standarttaki yol uzunluğunu 600 kilometreye çıkardıklarını kaydetti. İl genelindeki karayollarının yarısına yakınının bölünmüş yol olduğunu vurgulayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “İlimizdeki bitümlü sıcak kaplamalı yol uzunluğunu da 148 kilometreden alıp, 766 kilometreye çıkardık. Hükümetlerimiz döneminde, Bursa il genelinde 278 kilometre tek yol yapımını gerçekleştirdik. Bir adedi tek ve 3 adeti de çift tüp olmak üzere, toplamda 13 bin 129 metrelik 4 tane tünel inşa ettik. Yaptığımız 274 köprünün toplam uzunluğu 20 bin 801 metreye ulaşıyor. Halen Bursa genelinde devam eden 18 ayrı karayolu yatırımlarının toplam proje bedeli; 3 milyar 405 milyon liranın üzerindedir” dedi.

 

BURSA-ULUDAĞ KARAYOLUNU İYİLEŞTİRİYORUZ

 

İstanbul-Bursa-İzmir güzergahındaki önemli kesimlerden birisi olan Bursa-Yalova Devlet Yolu üzerindeki Dürdane Ayrımı Köprülü Kavşağını tamamlayıp, 15 Mart 2021’de hizmete açıldığını anımsatan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “55 metre uzunluğunda ve 17 metre genişliğinde olan Dürdane Ayrımı Köprülü Kavşağı, bölgedeki trafik yoğunluğun azalttığı gibi, transit geçişlere kolaylık getirip, kazaları da önlenmiştir. Bunun yanında; Bursa’nın turizm potansiyeline hizmet etmekte olan Bursa-Uludağ karayolunu da iyileştiriyoruz. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin talepleri üzerine, şehir merkezi ile karayolları sorumluluk alanı arasında bulunan kesimin, bitümlü sıcak kaplamalı hale getiriyoruz. Yeşil Bursa’mızdaki bir diğer karayolu projemiz de ‘Bursa-Orhaneli İl Yolu Doğancı Baraj Varyantı’dır. Uzunluğu 3,5 kilometre olan proje kapsamında, 220 metrelik 1 adet viyadük ve 2 bin 36 metrelik de bir adet de tünel yer almaktadır. Önceki yıllarda tünelde 515 metre kazı destek çalışması yapılmıştı. İhale kapsamında tünel kazı destek çalışmalarına devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.

 

YILLIK 14 MİLYON TL TASARRUF

 

Hat üzerindeki yolun arazi yapısından kaynaklı yoğun trafik ve kış şartlarındaki sel ve heyelandan dolayı ulaşımın güçlükle yapıldığını belirten Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Tünelimizin hizmete açılmasıyla birlikte, 5,2 kilometre olan ulaşım mesafesi 1,6 kilometre daha kısalarak 3,6 kilometre olacak. Hattaki ulaşım süresi 15 dakikadan 3 dakikaya inecek. Hattın hizmete girmesiyle, zamandan 10 milyon lira, akaryakıttan ise 4 milyon lira olmak üzere, yıllık toplam 14 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Bunun yanında 816 ton daha az emisyon salınımı olacak. Projenin tamamlanmasıyla Bursa-Keles-Orhaneli ayrımında bulunan kavşak çok daha güvenli hale gelecektir. Bu proje, ülkemizin kuzey-güney koridorunda bulunan Bursa ile İç Anadolu aksı olup, Bursa’yı Kütahya’ya bağlaması bakımından son derece önemli.”

 

BURSA’NIN BÖLGEDEKİ ÖNEMİ ARTIYOR

 

Türkiye’nin doğu-batı ve kuzey-güney sanayi, tarım ve turizm hattının kavşak noktalarından olan Bursa’nın diğer ulaşım modlarıyla birlikte karayolları standardının yükseltilmesi için canla başla çalıştıklarını anlatan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Bursa bize, Atamız Osmanlı Devleti’nin emanetidir. Tarihi ile kültür ve turizmi ile de göz bebeğimiz olan Bursa için ne yapsak yeridir. Marmara Bölgesi’nin altın kolyesi Kuzey Marmara Otoyolu ile birlikte önümüzdeki günlerde hizmete açacağımız 1915 Çanakkale Köprüsü’nün üzerinde yer aldığı Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi sayesinde Bursa’mızın bölgedeki önemi çok daha fazla artmaktadır. Cumhurbaşkanımızın bizlere verdiği destekle başlattığımız hizmet kervanına gece-gündüz devam ediyoruz. Tıpkı akarsular gibi, geçtikleri yerlerin üretim, istihdam, ticaret ve kültürel yaşamını canlandıran yolları yapmaya devam edeceğiz. Çalışmalarımızı, halka hizmeti, ‘Hakka hizmet’ anlayışı ile yürüten hükümetlerimiz Bursa’nın ve Bursalı kardeşlerimizin yanında ve yakınında olmaya devam edecektir” diye konuştu.

 

YATIRIMLARI BALTALAMAYA ÇALIŞANLARA RAĞMEN DURMAK YOK, YOLA DEVAM

 

“Ülkenin hayrına yapılan yatırımları baltalayamaya çalışanlara rağmen, yaptığımız hizmetleri karalayanlara rağmen, kritik ve kriz dönemlerinde yerli ve milli tavır göstermeyenlere rağmen durmak yok, yola devam” diyen Karaismailoğlu, Türkiye’nin geleceğine heykellerle değil, ekonomiye can verecek projelerle yatırım yaptıklarını söyledi. Karayollarının Türkiye’nin ticareti, tarımı, turizmi için stratejik olduğunu dile getiren Karaismailoğlu, bu bilinçle mozaiğin parçalarını birleştirircesine karayollarıyla Türkiye’yi dünyaya bağladıklarını belirtti. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Son 20 yılda öyle bir ivme, öyle bir çıkış yakaladık ki, bundan sonra kimse yatırımları ihmal etmeye, yapılan bu yatırımları durdurmaya teşebbüs edemeyecek” diyerek sözlerini tamamladı.

Fotoğraflar