Bursa-Orhaneli İl Yolu Doğancı Varyantı kapsamında bir adet viyadük ve
2 bin 36 metrelik tünelin yapıldığını belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Doğancı Tüneli’nin açılmasıyla ulaşım mesafesinin 1,6 kilometre
kısalacağını, ulaşım süresinin de 15 dakikadan 3 dakikaya ineceğine dikkati
çekti. Karaismailoğlu, “Hattın hizmete girmesiyle yıllık toplam 14 milyon lira
tasarruf sağlayacağız” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Bursa-Orhaneli Yolu’nda bulunan Doğancı Tüneli’ndeki
çalışmaları yerinde inceledi. “Ülkemizin en büyük sanayi bölgelerinin kesişim
ve geçiş bölgesinde yer alan Bursa’mızın ulaşım ve iletişim yatırımları için 29
milyar 500 milyon liranın üzerinde yatırım yaptık” diyen Karaismailoğlu, bu
yatırımlar içinde karayolu yatırımlarının önemli yere sahip olduğunu söyledi.
BİZİM FELSEFEMİZDE AZ LAF ÇOK İŞ VAR
1993-2002 yılları arasında
Bursa’nın karayolu yatırımları için yalnızca 4 milyar lira yatırım yapıldığını,
AK Parti hükümetleri döneminde bu miktarı 15 milyar liraya çıkardıklarının
altını çizen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Bizim felsefemizde az laf çok iş
var. Bazıları gibi sadece söz söyleyip ertesi gün unutmuyoruz. Verdiğimiz
sözleri yerine getirmek, Türkiye’yi bir adım daha ileri taşımak için gecemizi
gündüzümüze katıyoruz. Karayollarının AK Parti’den önceki halini hatırlayın.
Bozuk yollar, konforsuz ve güvensiz seyahat, yatırım yapılmayan il ve ilçeler,
varlığı unutulmuş bir Bakanlık devraldık. Ancak Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip
Erdoğan liderliğindeki AK Parti hükümetleri ile ihmal edilen her ulaşım modunda
olduğu gibi karayollarında da reform başlattık.”
18 KARAYOLU YATIRIMININ BEDELİ 3.4 MİLYAR TL’NİN ÜZERİNDE
Bursa’nın 20 yıl önceki halini
hatırlatan Karaismailoğlu, 2003’te Bursa’da sadece 194 kilometre bölünmüş yol
olduğunu, 406 kilometre daha yol yaparak, bu standarttaki yol uzunluğunu 600
kilometreye çıkardıklarını kaydetti. İl genelindeki karayollarının yarısına
yakınının bölünmüş yol olduğunu vurgulayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“İlimizdeki bitümlü sıcak kaplamalı yol uzunluğunu da 148 kilometreden alıp,
766 kilometreye çıkardık. Hükümetlerimiz döneminde, Bursa il genelinde 278
kilometre tek yol yapımını gerçekleştirdik. Bir adedi tek ve 3 adeti de çift
tüp olmak üzere, toplamda 13 bin 129 metrelik 4 tane tünel inşa ettik.
Yaptığımız 274 köprünün toplam uzunluğu 20 bin 801 metreye ulaşıyor. Halen
Bursa genelinde devam eden 18 ayrı karayolu yatırımlarının toplam proje bedeli;
3 milyar 405 milyon liranın üzerindedir” dedi.
BURSA-ULUDAĞ KARAYOLUNU İYİLEŞTİRİYORUZ
İstanbul-Bursa-İzmir
güzergahındaki önemli kesimlerden birisi olan Bursa-Yalova Devlet Yolu
üzerindeki Dürdane Ayrımı Köprülü Kavşağını tamamlayıp, 15 Mart 2021’de hizmete
açıldığını anımsatan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “55 metre uzunluğunda ve
17 metre genişliğinde olan Dürdane Ayrımı Köprülü Kavşağı, bölgedeki trafik
yoğunluğun azalttığı gibi, transit geçişlere kolaylık getirip, kazaları da
önlenmiştir. Bunun yanında; Bursa’nın turizm potansiyeline hizmet etmekte olan
Bursa-Uludağ karayolunu da iyileştiriyoruz. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin
talepleri üzerine, şehir merkezi ile karayolları sorumluluk alanı arasında
bulunan kesimin, bitümlü sıcak kaplamalı hale getiriyoruz. Yeşil Bursa’mızdaki
bir diğer karayolu projemiz de ‘Bursa-Orhaneli İl Yolu Doğancı Baraj
Varyantı’dır. Uzunluğu 3,5 kilometre olan proje kapsamında, 220 metrelik 1 adet
viyadük ve 2 bin 36 metrelik de bir adet de tünel yer almaktadır. Önceki
yıllarda tünelde 515 metre kazı destek çalışması yapılmıştı. İhale kapsamında
tünel kazı destek çalışmalarına devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.
YILLIK 14 MİLYON TL TASARRUF
Hat üzerindeki yolun arazi
yapısından kaynaklı yoğun trafik ve kış şartlarındaki sel ve heyelandan dolayı
ulaşımın güçlükle yapıldığını belirten Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde
bulundu:
“Tünelimizin hizmete açılmasıyla
birlikte, 5,2 kilometre olan ulaşım mesafesi 1,6 kilometre daha kısalarak 3,6
kilometre olacak. Hattaki ulaşım süresi 15 dakikadan 3 dakikaya inecek. Hattın
hizmete girmesiyle, zamandan 10 milyon lira, akaryakıttan ise 4 milyon lira
olmak üzere, yıllık toplam 14 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Bunun yanında
816 ton daha az emisyon salınımı olacak. Projenin tamamlanmasıyla
Bursa-Keles-Orhaneli ayrımında bulunan kavşak çok daha güvenli hale gelecektir.
Bu proje, ülkemizin kuzey-güney koridorunda bulunan Bursa ile İç Anadolu aksı
olup, Bursa’yı Kütahya’ya bağlaması bakımından son derece önemli.”
BURSA’NIN BÖLGEDEKİ ÖNEMİ ARTIYOR
Türkiye’nin doğu-batı ve kuzey-güney
sanayi, tarım ve turizm hattının kavşak noktalarından olan Bursa’nın diğer
ulaşım modlarıyla birlikte karayolları standardının yükseltilmesi için canla
başla çalıştıklarını anlatan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Bursa bize,
Atamız Osmanlı Devleti’nin emanetidir. Tarihi ile kültür ve turizmi ile de göz
bebeğimiz olan Bursa için ne yapsak yeridir. Marmara Bölgesi’nin altın kolyesi
Kuzey Marmara Otoyolu ile birlikte önümüzdeki günlerde hizmete açacağımız 1915
Çanakkale Köprüsü’nün üzerinde yer aldığı Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe
Otoyolu Projesi sayesinde Bursa’mızın bölgedeki önemi çok daha fazla
artmaktadır. Cumhurbaşkanımızın bizlere verdiği destekle başlattığımız hizmet
kervanına gece-gündüz devam ediyoruz. Tıpkı akarsular gibi, geçtikleri yerlerin
üretim, istihdam, ticaret ve kültürel yaşamını canlandıran yolları yapmaya
devam edeceğiz. Çalışmalarımızı, halka hizmeti, ‘Hakka hizmet’ anlayışı ile
yürüten hükümetlerimiz Bursa’nın ve Bursalı kardeşlerimizin yanında ve
yakınında olmaya devam edecektir” diye konuştu.
YATIRIMLARI BALTALAMAYA ÇALIŞANLARA RAĞMEN DURMAK YOK, YOLA DEVAM
“Ülkenin hayrına yapılan
yatırımları baltalayamaya çalışanlara rağmen, yaptığımız hizmetleri
karalayanlara rağmen, kritik ve kriz dönemlerinde yerli ve milli tavır
göstermeyenlere rağmen durmak yok, yola devam” diyen Karaismailoğlu,
Türkiye’nin geleceğine heykellerle değil, ekonomiye can verecek projelerle
yatırım yaptıklarını söyledi. Karayollarının Türkiye’nin ticareti, tarımı,
turizmi için stratejik olduğunu dile getiren Karaismailoğlu, bu bilinçle
mozaiğin parçalarını birleştirircesine karayollarıyla Türkiye’yi dünyaya
bağladıklarını belirtti. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Son 20 yılda öyle
bir ivme, öyle bir çıkış yakaladık ki, bundan sonra kimse yatırımları ihmal
etmeye, yapılan bu yatırımları durdurmaya teşebbüs edemeyecek” diyerek
sözlerini tamamladı.