ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: D-200 DOĞU-BATI KORİDORUNUN KALİTELİ VE KONFORLU HİZMET VERMESİ İÇİN İYİLEŞTİRDİK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara – Polatlı –
Sivrihisar Yolu projesi ile Ankara’nın batıya, Ege Bölgesi’nin ise İç Anadolu,
Doğu Anadolu ve Karadeniz’e bağlantısını sağlayan D-200 Doğu-Batı koridorunun
kaliteli ve konforlu hizmet vermesi için iyileştirme çalışmaları yaptıklarını
söyledi. Transit trafiğin kesintisiz akışını sağladıklarını vurgulayan
Karaismailoğlu, yapılan iyileştirmeler ve yeni imalatlarla yıllık toplam 131
milyon TL tasarruf edileceğini kaydetti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Ankara- Polatlı Şehir Geçişi ve Kartaltepe Köprülü Kavşağı
açılış törenine katıldı; “2023 yılında 100. yılını kutlamaya hazırlandığımız
Cumhuriyet’imizin hangi zorluklarla kazanıldığını unutmamalı, unutturmamalıyız.
Milli bağımsızlığımızın ve milli mücadelemizin en güçlü temellerinden biri
burada atıldı. Bu vesile ile 10 Kasım’a bir gün varken başta Gazi Mustafa Kemal
Atatürk olmak üzere, silah arkadaşlarını, kahraman askerlerimizi ve tüm
şehitlerimizi saygı, şükran ve rahmetle yad ediyorum” dedi.
Bölgedeki trafik akışını
rahatlatacak Polatlı Şehir Geçişi ve Kartaltepe Köprülü Kavşağı’nın yapım
çalışmalarını tamamladıklarını kaydeden Karaismailoğlu, Köprülü Kavşağı’nın,
Polatlı’da yaşayan vatandaşların güvenle ve konforla ilçe merkezine giriş ve
çıkışına katkı sunacağını söyledi.
TÜRKİYE’Yİ DÜNYAYA DEĞİL, DÜNYAYI TÜRKİYE’YE BAĞLAMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ
“Her zaman olduğu gibi,
memleketimizin hiçbir yerini ayırt etmeden, Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip
Erdoğan’ın, ‘Yol Medeniyettir’ diyerek bizlere açtığı müreffeh yolda yürüyoruz”
diyen Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Vatanımıza ve milletimize
gece-gündüz, kar-kış demeden hizmet etmeyi sürdürüyoruz. 2002’den bu yana
Cumhurbaşkanımızın liderliğinde çok büyük işlere imza attık, atmaya da devam
edeceğiz. Büyük ve güçlü Türkiye için ülkemizi, dünyanın en büyük 10
ekonomisinden biri yapmak için kararlılıkla, özveriyle çalıştık. Bugüne kadar
bizi hiçbir şey yavaşlatamadı. Bundan sonra da yavaşlatamayacaktır. Çünkü
bizler milli bağımsızlığımızı korumak için, geleceğin dünyasına öncülük edecek
Yeni Türkiye için milli ekonomi hamlelerini ardı ardına hayata geçiriyoruz.
Ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısını inşa eden bakanlık olarak Türkiye’yi
dünyaya değil, dünyayı Türkiye’ye bağlamak için çalışıyoruz. 2003 yılı
öncesinde mevcut 6 bin 100 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızı, 28 bin
402 kilometrenin üzerine çıkardık. Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri
de köprülerle aştık. 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğumuzu 632
kilometreye yükselttik. Yurdumuzun geleceğine ışık tutacak, ülkemizi yarınlara
taşıyacak nice projelere, dev eserlere, milletimize iş, aş, refah olarak
dönecek çalışmalarımıza devam ediyoruz.”
DOĞU-BATI KORİDORUNUN KALİTELİ VE KONFORLU HİZMET VERMESİ İÇİN
İYİLEŞTİRDİK
Polatlı Şehir Geçişi ve
Kartaltepe Köprülü Kavşağı’nın da hayata geçen önemli projelerden biri olduğunu
belirten Karaismailoğlu, “Ankara’nın, İzmir ve Ege Bölgesi ile bağlantısı
Polatlı geçişinin de yer aldığı D-200 Devlet Yolu üzerinden sağlanmaktadır.
Özellikle son yıllarda hızla büyüyen Başkent Organize Sanayi Bölgesi, Anadolu
Organize Sanayi Bölgesi, Ankara 2. ve 3.Organize Sanayi Bölgeleri’nin
faaliyetleri de bölge trafiğinin yoğunluğunu günden güne artırmaktadır.
Güzergahın en yoğun olduğu kesimlerin yıllık ortalama günlük trafik değeri 50
bine yaklaşmaktadır ve bu sayı gün geçtikçe artmaktadır. Bu nedenle Ankara’nın
batıya, Ege Bölgesi’nin ise İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Karadeniz’e
bağlantısını sağlayan D-200 Doğu-Batı koridorunun kaliteli ve konforlu hizmet
vermesi için iyileştirme çalışmaları yaptık” ifadelerini kullandı.
D-200 DOĞU-BATI KORİDORUNUN KALİTELİ VE KONFORLU HİZMET VERMESİNİ
SAĞLADIK
Proje kapsamında yapılan
çalışmalar hakkında bilgi veren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Ankara Çevre
Otoyolu Eskişehir Yolu Kavşağı’ndan Polatlı girişine kadar uzanan 52
kilometrelik kesimi ile 6,5 kilometrelik Polatlı Şehir Geçişi’ni 3 gidiş 3
geliş olmak üzere toplam 6 şeritli olarak yenilediklerini kaydetti. Polatlı
çıkışı-Sivrihisar Kavşağı arası 57,5 kilometrelik kesiminin ise 2 gidiş 2 geliş
4 şerit halinde toplam 116 kilometre olmak üzere bitümlü sıcak karışım kaplamalı
olarak yenilediklerinin altını çizen Karaismailoğlu, “Çalışmalar kapsamında
ayrıca; 52 kilometrelik ilk kesimde Alagöz Kavşağı’na ilave köprü yaptık. 6,5 kilometrelik Polatlı Şehir Geçişinde tek
taraflı 5,3 kilometre kutu menfez şeklinde sel önleme drenaj kanalı ve 4
kilometre uzunluğunda 2x1 şeritli yan yol tesis ettik. 44 metre uzunluğunda
Kartaltepe Köprülü Kavşağını tamamladık. Her biri 60 metre uzunluğundaki
Sakarya, DDY-1 ve DDY-2 sağ köprülerini yıkıp yeniden yaptık. 57,5 kilometrelik
ikinci kesimde de 24 kilometre tırmanma şeridi inşa ettik” diye konuştu.
Proje ile; D-200 Doğu-Batı
koridorunun kaliteli ve konforlu hizmet vermesini sağladıklarını kaydeden
Karaismailoğlu, yan yol düzenlenmeleriyle ana yola katılım noktalarını
iyileştirdiklerini, transit trafiğin kesintisiz akışını sağladıklarını anlattı.
Polatlı şehir içi geçişini rahatlattıklarını ifade eden Karaismailoğlu,
“Transit trafiğin bölgeden geçişinde yaşanan gecikmeleri ortadan kaldırdık.
Kartaltepe Köprülü Kavşağı ile Kartaltepe Mehmetçik Anıtı’na ve Panoramik
Müze’ye kolay ulaşım imkanını sağladık” dedi.
TASARRUF EDİLEN BU PARA ARTIK DEVLETİMİZİN KASASINDA, İNSANIMIZIN
CEBİNDE KALACAK
“AK Parti hükümetleri olarak
bunca yıldır milletimizle olan muhabbetimizin temelinde ‘Önce İnsan’
yaklaşımımız yatar” diyen Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“İnsanın ayrılmaz parçası da
elbette doğa, çevre ve ‘yaşanabilir bir dünya’dır. Ankara – Polatlı –
Sivrihisar Yolu’nda yaptığımız iyileştirmeler ve yeni imalatlarla da zamandan
45,7 milyon TL ve akaryakıttan 85,3 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 131 milyon
TL tasarruf edeceğiz. Trafikten kaynaklı karbon salınımını da 34 bin 200 ton
azaltacağız. Tasarruf edilen bu para artık devletimizin kasasında, insanımızın
cebinde kalacak. Yatırımlarımız, milletimize olduğu kadar doğaya da ‘nefes’
olmaya devam edecek. Geleceğe dönük plan, proje ve buluşlarımızda, yeşil ve
çevre bilinci ile hareket edeceğiz.”
Yeşil Mutabakat Eylem Planı’nı
belirlediklerini anımsatan Karaismailoğlu, planın gereği olarak Sürdürülebilir
Akıllı Ulaşımı hedef edindiklerini anlattı. Bu hedef kapsamında; sürdürülebilir
ve akıllı taşımacılığı geliştireceklerine vurgu yapan Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, yeşil denizcilik ve yeşil liman uygulamalarını yerine
getireceklerini söyledi. Demiryolu taşımacılığını daha da geliştireceklerini,
yakıt tüketimini ve emisyonu azaltacaklarının altını çizen Karaismailoğlu,
“Mikro hareketlilik araçlarının kullanımını yaygınlaştıracağız. Küresel
gelişmelere paralel olarak; ulaşımda seyahat sürelerini azaltacağız. Mevcut yol
kapasitelerinin etkin ve verimli kullanacağız. Enerji verimliliği sağlanarak
ülke ekonomisine katkı sağlayacağız” ifadelerini kullandı.
MEKTUBU YAZANLAR BÖYLE YANLIŞ İŞLERLE UĞRAŞACAKLARINA, KENDİ İŞLERİNE
SAHİP ÇIKSINLAR
“Güneş balçıkla sıvanmaz.
Yaptığımız her yatırımın, gerçekleştirdiğimiz her projenin yerini bulduğunu çok
iyi biliyoruz” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bir yanda halka hizmeti, hakka
hizmet olarak gören bizler, diğer tarafta liyakatsiz kadrolarla Ankara,
İstanbul ve İzmir i başarısızlık girdabına sürükleyenler. Halkımızdan aldığımız
destek ve irade ile Türkiye’yi geleceğe taşıyan, hedeflerine ulaştıracak
projeler üreten bizler, diğer tarafta, bu başarılı projelere imza atanları ve
yatırımcıları tehdit edenler. Bir yanda, İstanbul Boğazı’nı her türlü faciadan
kurtarmak için çabalayan bizler, diğer tarafta İstanbul Boğazını ve
çevresindeki milyonların can güvenliğini hiçe sayan, dış güçlere mektup yazan
iş bilmezler. Türkiye tam bağımsız bir ülkedir bu herkes aklının bir köşesine
yazsın. Bu mektubu yazanlar böyle yanlış işlerle uğraşacaklarına önce kendi
işlerine sahip çıksınlar. Ne Ankara’da ne de İstanbul’da 2,5 yıldır, İzmir de
30 yıldır vatandaşlarımızın iyi ki yaptılar dediği, tek bir projelerine
rastlayamazsınız. Ancak biz, ülkemiz için canla başla çalışırken, gündelik
polemiklere değer vermiyoruz. Buna, vaktimiz de yok, niyetimiz de. Emek
hırsızlarını, gözlerini iktidar hırsı bürümüş ve her türlü kirli odakla iş
birliği yapanları uyarıyoruz; Halkımız suyu getirenle testiyi kıranları elbette
çok iyi görüyor. Emanet aldıkları şehirlere hizmet vermeyen, halkına çile
çektiren ve çağın gerisine taşımak isteyenleri, yakından takip ediyoruz.”
ŞEHRİN TURİZM, TİCARET VE ÜRETİM FAALİYETLERİ DAHA DA ÜST SEVİYELERE
ÇIKACAK
Nasıl ki akarsular geçtikleri
yere hayat katıyorsa, yapılan her yeni yol da akarsular gibi, geçtikleri
yerlerin istihdamına, üretimine, ticaret, kültür ve sanatına can kattığını
kaydeden Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: