ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: GAYRETTEPE-İSTANBUL HAVALİMANI METRO HATTIMIZ İLE REKORLARI ALT ÜST EDİYORUZ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Gayrettepe-İstanbul
Havalimanı Metro Hattı ile İstanbul ve Türkiye’ye, birçok en ve ilkleri
yaşattıklarını ve rekorları da alt üst ettiklerine dikkati çekerek
Kağıthane-İstanbul Havalimanı arasındaki seyahat süresini 24 dakikaya indirecek
metro hattı ile günde 600 bin yolcu taşınmasının planladığını vurguladı. Hattı
2022 yılının ilk çeyreğinde İstanbulluların hizmetine açmayı hedeflediklerini
belirten Karaismailoğlu, metro hattının hizmete girmesiyle birlikte 2024-2043
yılları arasında yaklaşık 2 milyar 640 milyon Euro tasarruf yapılacağının
altını çizdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro Hattındaki
‘Tren Test Sürüşü’ programına katıldı. Bakanlık olarak mega kent İstanbul için
yapılan kent içi raylı sistem çalışmalarında tarihi bir güne daha tanıklık
ettiklerini belirten Karaismailoğlu, “37,5 kilometrelik metro hattımız, kent
merkezi ile güzergah üzerindeki ilçeleri, mahalleleri ve havalimanına olan
yoğun trafik akışının yükünü önemli oranda azaltacak, hem vatandaşlarımıza hem
de yabancı ziyaretçilere şehir ulaşımında rahat bir nefes aldıracaktır” dedi.
İSTANBUL’UN RAYLI SİSTEM UZUNLUĞUNU 363 KİLOMETREYE ÇIKARACAĞIZ
İstanbul ile birlikte ülke
genelindeki 12 şehirde hizmette olan raylı sistem hatlarının toplam uzunluğunun
811,5 kilometreye ulaştığını belirten Karaismailoğlu, “Bu hatların 312
kilometresi, Bakanlığımız tarafından inşa edilerek milletimizin hizmetine
sunuldu. Bu hatlarımızın yanı sıra Bakanlık olarak inşasını sürdürdüğümüz 14
ayrı raylı sistem projesinin uzunluğu 185 kilometreyi buluyor. Boğazın incisi,
dünyanın başkenti İstanbul’da Bakanlığımız tarafından yaptığımız ve işletmeye
açılan raylı sistem uzunluğu ise 80 kilometre. Daha da önemlisi, güzel
İstanbul’da halen canla başla yürüttüğümüz 7 ayrı büyük raylı sistem hattımızın
toplam uzunluğu 103 kilometredir. Beşiktaş-Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul
Havalimanı Metro hattımızla birlikte, yapımı devam eden diğer hatlarımız ise;
Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı, Bakırköy
-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro hattı, Küçükçekmece
Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro hattı, Altunizade -
Çamlıca - Ferah Mahallesi - Bosna Bulvarı Metro Hattı, Başakşehir-Çam ve Sakura
Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro hattı ve Kazlıçeşme – Sirkeci Raylı Sistem ve
Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi’dir. Bugün, 259 kilometre olan
İstanbul’un raylı sistem uzunluğunu, bu devam eden projelerle birlikte 363
kilometreye çıkaracağız” ifadelerini kullandı.
HATTIN YÜZDE 96’SI TAMAMLANDI
“Bizler, hamasetin değil, hizmet
siyasetinin temsilcileriyiz. Bizler, dünya kenti İstanbul’un, toplu ulaşımında
konforu, hızı artırmanın peşindeyiz. Bizler, İstanbullularımızın bozulan
otobüsleri itmek zorunda kalmadığı bir toplu ulaşım sistemi inşası
hedefindeyiz. Bu arzumuzun, sevdamızın bir sonucu olarak; gözbebeğimiz
İstanbul’un raylı sistem ağının yarısını Bakanlık olarak yapmış olacağız.
Yaptığımız ve yapacağımız yeni projeler, İstanbul’un toplu taşıma sistemine
nefes aldırmaya devam edecek.” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu
konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Tren test sürüşü yapılan,
Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro hattımız 9 istasyonu olan
37,5 kilometrelik önemli bir metro projesidir. Bildiğiniz gibi hattımızın ilk
ray kaynağı 18 Ocak 2020’de yapılmıştı. TBM tünellerinin tamamlama programını
da Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle gerçekleştirmiştik. Dört aşama halinde tren
setlerimizi raylara indirdik. Toplam 10 ayrı tren seti ile testler yapıldı. Ray
altı betonları ve prekast panel imalat ve montajlarıyla birlikte, ray serim
işlerimiz tamamlandı. Tünel ve betonarme ince işçiliklerimiz sürüyor.
Kağıthane, Hasdal, Kemerburgaz, Göktürk, İhsaniye ve Havalimanı
istasyonlarımızda ince iş ve çevre düzenlemeleri yoğun şekilde devam ediyor.
Günde 600 bin yolcuya hizmet etmesi planlanan hattımızın, an itibarıyla yüzde
96’sı tamamlandı. İstanbul Havalimanımızın gelecekteki ihtiyaçlarını da dikkate
alarak, hattımızın Havalimanı bölümünde; İstanbul Havalimanı, Terminal-2 ve Kargo
Terminalleri için üç ayrı istasyon tasarladık.”
METRO HATTI, ÜLKEMİZİN İLK YERLİ SİNYALİZASYON SİSTEMİNE SAHİP OLACAK
Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul
Havalimanı Metro hattı ile İstanbul ve Türkiye’ye birçok en ve ilkleri
yaşattıklarını ve rekorları da alt üst ettiklerini vurgulayan Bakan
Karaismailoğlu, “Bu metro hattımızda, günlük, haftalık ve yıllık olarak TBM
ilerlemesinde, birkaç kez dünya rekoru kırdık. Saatte 120 kilometre ile
‘Türkiye’nin en hızlı metrosu’ unvanına sahip olacak hattımız, aynı zamanda tek
seferde ihale edilen en uzun metromuzdur. Eş zamanlı olarak 10 TBM’in imalat
yaptığı projemiz bu özelliği ile de ipi göğüslemektedir. Gayrettepe
istasyonundaki 72 metreye yakın derinliğiyle de rekor kıran metro hattımız,
demiryolu üst yapı imalatındaki prekast panelle de bir ilki oluşturmaktadır.
Milli bağımsızlık ve milli ekonomi ekseninde, iç ve dış mihraklara rağmen,
bugün her alanda olduğu gibi toplu ulaşım yatırımlarında da yerli ve milli
ürünlerimizin oranını artırmaya devam ediyoruz. Akıllı tünel konseptinin yer
aldığı metro hattımız, ülkemizin ilk yerli sinyalizasyon sistemine sahip
olacak, yerli ve millilik hamlemizin güzel bir örneğini teşkil edecek.
Hattımızda hizmet edecek araçlarımızda da tamamen kendi olanaklarımızla
ürettiğimiz parça ve ürünlerin kullanım oranı en az yüzde 60’ı yerli olacak.
Yerli motorlu trenlerimizin çalışacağı hattımızda, sinyalizasyon, elektrik ve
bataryaları da yerli olacak. Saatte 120 kilometre hız ile, Türkiye’nin en hızlı
metrosu olma özelliğine sahip araçlar kullanılacak. Yeni nesil ulaşım
ihtiyaçlarına cevap verecek olan ergonomik iç tasarımlı araçlar kullanılacak.
Hattımızda ayrıca, valiz, bisiklet ve scooter bağlama alanları da olacak.
Tamamen Türk mühendisler tarafından üretilen sinyal sistemi sayesinde
trenlerimiz, saatte 120 kilometre hızla emniyetli seyahat imkanı sağlayacaklar”
değerlendirmesinde bulundu.
YENİ TÜRKİYE’Yİ YANSITAN HATTIMIZ KULLANICI DOSTU ÖZELLİKLERİ İLE ÖNE
ÇIKIYOR
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“Tüm özellikleri ile yeni Türkiye’yi yansıtan hattımız; kullanıcı dostu
özellikleri öne çıkan, alternatif ulaşım araçlarıyla entegre, teknolojiyi
yolcularımızın hız ve güvenliği için kullanan, Türk mühendisliğinin eserleri
arasında yerini alacaktır. Ayrıca hattımızın inşaatında; 122 adet yürüyen
merdiven ile birlikte 45 adet de asansör imalatı yapıldı. Aynı zamanda entegre
bir hat olan Beşiktaş-Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro
Hattımız; Kağıthane İstasyonu’nda Kabataş-Mahmutbey Metro hattına
bağlanmaktadır. Hattımız, Gayrettepe İstasyonu’nda Yenikapı-Hacıosman Hattına,
İstanbul Havalimanı İstasyonu’nda da yapım hazırlıkları devam eden Yüksek Hızlı
Tren hattına ve yapımı devam eden Marmaray Küçükçekmece
(Halkalı)-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Hattı ile de bütünleşik
olacaktır. Hattımızın işletmeye alınmasıyla birlikte, İstanbul entgre raylı
sistem ağı sayesinde; Göktürk-İstanbul Havalimanı arası; seyahat süresi 12
dakikaya, Kağıthane-İstanbul Havalimanı arasındaki seyahat süresi 24 dakikaya,
Zincirlikuyu-İstanbul Havalimanı arası; 33 dakikaya, 4. Levent-İstanbul
Havalimanı arası; 35 dakikaya, Arnavutköy-Beşiktaş arası; 36 dakikaya,
Taksim-İstanbul Havalimanı arası; 41 dakikaya, Başakşehir (Metrokent)-Kağıthane
arası; 48 dakikaya ve Küçükçekmece-Kemerburgaz arası; 50 dakikaya inecektir”
şeklinde konuştu.
HATTI 2022 YILININ İLK ÇEYREĞİNDE İSTANBULLULARIN HİZMETİNE AÇMAYI
HEDEFLİYORUZ
Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul
Havalimanı Metro Hattının, şehir merkezi toplu taşıma hizmeti ile havalimanı
arasında ulaşıma kolaylık, emniyet ve hız kazandırmanın yanında işletme
sırasında da çok ciddi tasarruflar da sağlayacağına değinen Karaismailoğlu,
“Hattın hizmete girmesiyle birlikte, 2024-2043 yılları arasında; karayolu bakım
ve işletmesi açısından, kaza kazancı yönünden, hava kirliliği, gürültü, doğa ve
yeşil arazi maliyeti açısından ve zamandan yapılacak tasarrufun toplam
bedelinin yaklaşık 2 milyar 640 milyon Euro olacağını öngörüyoruz. Bugünkü,
test sürüşümüzde, Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı metro hattında
denemeler yapacağız. 30 kilometrelik mesafeyi 30 dakikada kat ederek, İstanbul
Havalimanı istasyonuna ulaşacağız. Hattımızın Kağıthane-İstanbul Havalimanı
arasındaki sinyalizasyon ve diğer sistem güvenlik testlerinin sonuçlarına göre,
hattımızı 2022 yılının ilk çeyreğinde İstanbulluların hizmetine açmayı
hedefliyoruz. Ardından 2022 yılı içinde Gayrettepe İstasyonu’muzun yapımını
tamamlayıp, test aşamasına geleceğiz” dedi.
ÜLKEMİZ
İÇİN CANLA BAŞLA ÇALIŞIRKEN GÜNDELİK POLEMİKLERE DEĞER VERMİYORUZ
“İstanbul’un ve İstanbulluların
hayrına olan bu güzel projelerin etüdünden ihalesine, yapımından test
sürüşlerine, işletme tasarruflarından halkımıza sağlayacağı kolaylıkları
anlatırken, heyecanımız daha da artıyor” diyen Karaismailoğlu, konuşmasını
şöyle sonlandırdı: