Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, çalışmaları
sürdürülebilir, çevreci bir Lojistik Master Plan çerçevesinde hem Erzurum’u hem
de bütünsel kalkınmayı destekleyecek şekilde gerçekleştirdiklerini belirterek,
Erzurum’un ulaşım ve iletişim yatırımları için 14,5 milyar liranın üzerinde
harcama yaptıklarını vurguladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Erzurum Mevlana Farklı Seviyeli Kavşak’ta incelemelerde
bulundu. İnceleme sonrasında açıklama yapan Karaismailoğlu, “Erzurum-Çat Devlet
Yolumuzun başlangıç kesimi olan Erzurum Şehir geçidinde yer alan Mevlâna Farklı
Seviyeli Kavşağı’nı tamamlayıp hizmete açmanın haklı gururunu yaşıyoruz.
Bakanlığımızın sorumluluk alanında hayata geçen yatırımlar, cennet ülkemizin
dört bir köşesine olduğu gibi Erzurum’da yeni iş alanları ve istihdam imkanları
sağlıyor. Erzurumlu vatandaşlarımızın refahının artması, yeni yatırım
imkanlarının oluşması, sanayinin gelişimi için şehrin lojistik kabiliyetlerini
artırıyor, liman ve havalimanlarına olan erişimini kolaylaştırıyoruz.
Pirinkayalar Tüneli tam da bu anlamda Erzurum için hayati derecede önem taşıyan
bir projedir. Pirinkayalar Tüneli ile Erzurum’dan Artvin’e ve Doğu Karadeniz’e
ulaşım kısalacak, seyahat kolaylaşacak, ticaret artacaktır” dedi.
ERZURUM’DA 20 KARAYOLU PROJEMİZDE ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR
3 Nisan 2017’de temeli atılan,
bugün yüzde 100’e yakın fiziksel ilerleme sağlanan Rize-Artvin Havalimanı’nın
açılışı ile Erzurum’un turizm ve ticari hayatındaki canlılığın daha da
güçleneceğini vurgulayan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Tüm bu çalışmalarımızı
sürdürülebilir, çevreci bir Lojistik Master Plan çerçevesinde hem Erzurum’u hem
de bütünsel kalkınmayı destekleyecek şekilde gerçekleştiriyoruz. Bu kapsamda
hükümetlerimiz döneminde, doğunun gözbebeği Erzurum’un ulaşım ve iletişim
yatırımları için 14,5 milyar liranın üzerinde harcama yaptık. Erzurum’un
bölünmüş yol uzunluğunu 49 kilometreden alıp, 620 kilometreye çıkardık.
1993-2002 döneminde il genelindeki karayolu yatırım harcaması sadece 915 milyon
lira iken, hükümetlerimiz döneminde bu miktarı 13 milyar 247 milyon liraya
yükselttik. 2003-2021 yılları arasında, 583 kilometrelik tek yol yapım ve
iyileştirmesi gerçekleştirdik. 4’ü tek tüp ve 4’ü de çift tüp tünel olmak
üzere, toplamda 8 bin 288 metre uzunluğunda 8 tünel inşa ettik. Erzurum il
genelinde halihazırda tam 20 adet karayolu projemizde çalışmaları yoğun bir
şekilde devam ediyor.”
TRAFİK YOĞUNLUĞU RAHATLATILARAK, GÜVENLİ, KONFORLU VE HIZLI ULAŞIM
SAĞLANACAK
Bakanlık olarak, sadece
Erzurum’un refahını artıracak projeleri hayata geçirmediklerini, aynı zamanda
şehir içi ulaşımı kolaylaştıracak projeleri de hizmete aldıklarını aktaran
Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Tamamladığımız Mevlâna Farklı
Seviyeli Kavşağı da Erzurum’da yaptığımız şehir geçişi karayolu hizmetlerimizin
önemli bir bölümüdür. Erzurum-Çat Devlet Yolu’nun Erzurum Şehir Geçişi’nde,
TOKİ Konutları, hastaneler, kamu kuruluşları ve okulların da etkisiyle yıllık
ortalama günlük trafik miktarı, belli noktalarda 34 bini bulmaktadır. Şehir
trafiğinin düzenlenmesi çalışmaları kapsamında, yolun başlangıcı ila 3,7.
kilometreleri arası 2x3 şeritli yol yapıldı. Söz konusu yolun 3,7 ila 6,15
kilometreleri arası ise 2x2 şeritli olmak üzere bitümlü sıcak karışım kaplamalı
bölünmüş yol haline getirildi. Proje kapsamında, 35,7 metrelik Mevlâna Farklı
Seviyeli Kavşağı ile Dadaşkent – TOKİ, AFAD ve Tuzcu Hemzemin Kavşakları
bulunmaktadır. Ayrıca, şehir merkezi ile Atatürk Üniversitesi arasındaki
trafiğin güvenli ve konforlu akışını sağlayan 12x6 metre boyutlarında alt geçit
yapılarak Yıldızkent – Teknokent Kavşağı ve 1 adet üst geçit tesis edildi. Bu
proje ile Doğu Karadeniz sahilinden Güneydoğu’da Habur Sınır Kapısı’na kadar
uzanan güzergahta önemli bir geçiş noktası olan Erzurum Şehir Geçişi’nde trafik
yoğunluğu rahatlatılarak, güvenli, konforlu ve hızlı ulaşım sağlanacak.”
YILLIK 140,3 MİLYON TL TASARRUF EDİLECEK
Ayrıca, güzergah üzerinde bulunan
Konaklı Kayak Merkezi’ne de kolay erişim imkanı tesis edildiğini vurgulayan
Karaismailoğlu, “Erzurum Şehir Geçişi ve Mevlâna Farklı Seviyeli Kavşağı
projemizin uzunluğu 6,15 kilometre, bölünmüş yol ve sıcak kaplama
standardındadır. 2017 yılında başladığımız projemizin bedeli 50 milyon liradır.
Erzurum Şehir Geçişi’nin düzenlenmesiyle; zamandan 137,5 milyon lira,
akaryakıttan 2,8 milyon lira olmak üzere, yıllık toplam 140,3 milyon lira
tasarruf edilecek. Bunun yanında, karbon salımını da bin 176 ton azaltacağız”
diye konuştu.
ERZURUM’DA YAPTIKLARIMIZ, YAPACAKLARIMIZIN DA TEMİNATIDIR
Mevlâna Kavşağı ile birlikte aynı
hatta yer alan Hastane Farklı Seviyeli Kavşak arasında yer alan Telsizler
Bölgesi’ne de yöre halkının talebi doğrultusunda yeni bir kavşağı
projelendirdiklerini ve çalışmalara başladıklarını dile getiren Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, “Bizim tüm azim ve gayretimiz halkımızın talebi
yönündedir. Biz halka hizmeti ‘Hak’ka hizmet’ olarak görüyoruz. O nedenle,
2003’ten bu yana Erzurum’da, kara, hava, demir ve denizyolu çalışmalarımızda
halkımızın taleplerini önceledik. Halkımızın lehine olan, avantajına olan her
türlü talebi baş tacı yaptık. Doğu-Batı ve Kuzey-Güney, yol ve koridorlarının
kavşak noktasında yer alan Erzurum’un ulaşım ağını güçlendirecek her projenin
öneminin farkındayız. Erzurum’da yaptıklarımız, aslında yapacaklarımızın da
teminatıdır” diyerek sözlerini tamamladı.