Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yeni yıl öncesinde
Bolu Dağı Tünel işletme Merkezi’ni ziyaret etti, karayolu işçilerinin yeni
yılını kutladı. Bakan Karaismailoğlu, “2021 yılı içerisinde Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı olarak milletimizin geleceğine ışık tutacak, ülkemizi
yarınlara taşıyacak, gençlerimize aydınlık bir gelecek bırakacak büyük
projeleri hayata geçirdik. Projelerimizle, Türkiye’nin 2023, 2053, 2071 yılına
kadar olan yatırımlarını planladık” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Bolu Dağı Tünel İşletme Merkezi’ni ziyaret etti. Burada basın
açıklaması yapan Karaismailoğlu, “Karla mücadele ve yol bakımı için Karayolları
Genel Müdürlüğü envanterine her yıl ihtiyaç duyulan yeni makine ve ekipmanları
katıyoruz. Kurumumuz toplam 13 bin 456 adet makine ve ekipman ile hizmet verir
hale geldi. Bu çalışmalar; yurt genelinde 446 adet karla mücadele merkezinde 12
bin 645 personel ile gerçekleştiriliyor. Çalışmalarımızda kullanılmak üzere;
540 bin ton tuz, 340 bin metreküp tuz agregası, kritik kesimler için 8 bin ton
kimyasal buz çözücü ve tuz çözeltisi ile 700 ton üre karla mücadele
merkezlerinde depolandı. Yollarımızda tipi ve esinti nedeni ile trafik akışının
güçleştiği veya kapandığı kesimlere 822 kilometre kar siperi yapıldı. Ayrıca
Karayolları Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulmuş olan karla mücadele merkezinde;
güzergah analizi, karla mücadele çalışmaları, açılan-kapanan yollar ve anlık
trafik takip edilmektedir” dedi.
YERLİ VE MİLLİ ÜRETİMDE ÜLKEMİZE SINIF ATLATTIK
2021’in tüm dünya için aşılama
çalışmalarıyla salgının kontrol altına alınmaya çalışıldığı ve normalleşme
süreçlerinin hızlandığı bir yıl olduğunu ifade eden Karaismailoğlu, konuşmasına
şöyle devam etti:
“İnsanlığın karşılaştığı en büyük
krizlerden biri olan Kovid-19 salgınıyla ilgili son derece önemli bir sınav
verdik. Millet-devlet iş birliğinin ve dayanışmasının destanını hep birlikte
yazdık. Yerli ve milli üretimde ülkemize sınıf atlattık. Sağlık, eğitim,
ekonomi, ticaret, altyapı faaliyetlerimizle çalışma ve sosyal hayata ilişkin
emin adımlar atarak, çetin mücadeleleri başarıyla geride bıraktık. 2021 yılı
içerisinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak milletimizin geleceğine ışık
tutacak, ülkemizi yarınlara taşıyacak, gençlerimize aydınlık bir gelecek bırakacak
büyük projeleri hayata geçirdik. Projelerimizle, Türkiye’nin 2023, 2053, 2071
yılına kadar olan yatırımlarını planladık. 50 yıl sonrasını planlarken, gerekli
tüm sağlık tedbirlerini alarak bugün için ihtiyaç duyulan ve milletimizin
özlemle beklediği hizmetlerin ve projelerin aksamaması için çalışmalarımıza
devam ettik ve başarıya ulaştık.”
BİR YIL İÇİNDE 2 HABERLEŞME UYDUSU FIRLATARAK TARİHİMİZDE BİR İLKİ
GERÇEKLEŞTİRDİK
Yapılan yatırımlar hakkında bilgi
veren Karaismailoğlu, yılın ilk günleri içerisinde 8 Ocak’ta milli ve yerli
gurur olan Türksat 5A’yı yörüngesine fırlattıklarını ve 28 Haziran’da başarıyla
hizmete aldıklarını aktardı. “Bundan 12 gün önce 19 Aralık’ta da yeni nesil
haberleşme uydumuz Türksat 5B’yi yörüngesine fırlattık” diyen Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, “Böylece bir yıl içinde 2 haberleşme uydusunu yörüngesine
fırlatarak tarihimizde bir ilki gerçekleştirdik. Marmara’nın altın gerdanlığı
Kuzey Marmara Otoyolu’nun Hasdal-Habipler ile Başakşehir Kavşakları arasında
kalan 7. kesimini hizmete alarak Otoyol’un 400 kilometresini hizmete açtık.
Kuzey Marmara Otoyolu Başakşehir-Ispartakule-Hadımköy çalışmalarına da
başladık. Bu proje kapsamında Sazlıdere Barajı üzerinde yapım çalışmalarını
başlattığımız Sazlıdere Köprüsü ile Kanal İstanbul Projesi’ne de start verdik.
Türkiye’ye yayıncılık alanında çağ atlatan ve dünyaya örnek bir çevre projesi
olan Avrupa’nın en yüksek kulesi Çamlıca Kulesi’ni milletimizin hizmetine
sunduk” değerlendirmesinde bulundu.
İKİ ULUSLARARASI ZİRVE GERÇEKLEŞTİRDİK
Yıllık 25 milyon ton konteynır
elleçleme kapasitesi ile açılışı yapılan Filyos Limanı’nı Karadeniz'in yeni
lojistik üssü ve büyük tonajlı gemilerin yeni adresi yaptıklarını belirten
Karaismailoğlu, ulaşım alanında iki büyük uluslararası zirve gerçekleştirdiklerini
söyledi. 1 Temmuz’da Türkiye Denizcilik Zirvesi’nde uluslararası denizcilik
otoritelerini İstanbul’da bir araya getirdiklerini kaydeden Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, “Ulaşım ve haberleşme alanında uluslararası otoriteleri
İstanbul’da buluşturduğumuz 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası’nı Ekim ayında
düzenledik. Kovid-19 sonrasında dünya ölçeğinde ulaşım stratejilerinin ve
küresel tedarik zincirinin yeni standartlarını enine boyuna ele aldık ve
gelecek fırsatlarını değerlendirdik. Ulaşım ve iletişim alanında, gelecek
dönemin yeni yol haritasını belirledik” diye konuştu.
ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ PROJESİ'NDE SONA YAKLAŞTIK
Türkiye’nin en önemli ulaşım
projelerinden biri olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün tabliye montajlarını da bu
yıl içinde tamamladıklarına dikkati çeken Karaismailoğlu, çok önemli bir
aşamayı geride bırakarak, projede sona yaklaştıklarını vurguladı. Kömürhan
Köprüsü, Diyarbakır-Ergani-Elazığ Yolu Devegeçidi, Tohma, Hasankeyf-2 ve Zarova
köprülerinin de açılışlarını gerçekleştirdiklerini belirten Karaismailoğlu,
Kızılcahamam-Çerkeş, Rize İyidere-İkizdere Yolu Tünelleri, Salarha Tünellerini
hizmete aldıklarını söyledi. “Dün de ve Doğu ve Güney Doğu Anadolu’yu
Karadeniz’e bağlayan Pirinkayalar Tüneli’ni vatandaşımızın hizmetine açtık” diyen
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Gaziantep Havalimanı yeni
terminal binasını da hizmete açtıklarını aktardı.
700 BİNİN ÜZERİNDE ÇALIŞAN İLE BÜYÜK BİR AİLEYİZ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, “Bizler; karayolu, demiryolu, denizyolu, havayolu ve iletişime
gönül veren, Türkiye’nin ulaşım ve haberleşme altyapısını inşa eden, kültürün,
turizmin, ekonominin kalkınmasına üst düzeyde katkı sağlayan, yatırımlarımız
ile her yıl doğrudan ve dolaylı toplamda 1 milyonun üzerinden istihdam alanı
açan, 4 binin üzerinde şantiyesi, 700 binin üzerinde çalışanı ile çok büyük bir
aileyiz. Tüm bu başarıları birlik ve beraberlik ruhundan güç alıp,
Cumhurbaşkanımızın vizyon ve desteğiyle, ilk günkü heyecan ve özveri ile
çalışarak gerçekleştirdik” ifadelerini kullandı.
KANAL İSTANBUL İLE DÜNYA DENİZ TAŞIMACILIĞINA YENİ BİR SOLUK
GETİRECEĞİZ
2022 yılının da mevcut projeleri
bitirip, yeni projelerin hayata geçirildiği yoğun bir sene olacağına dikkati
çeken Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Cumhuriyet’imizin yüzüncü yıl
sembollerinden birisi olacak 1915 Çanakkale Köprümüzü ve Malkara Çanakkale
otoyolumuzu 2022 yılının ilk çeyreğinde hizmete açacağız. 2021’de startını
verdiğimiz Kanal İstanbul Projesi, 2022 yılında, projenin ilerleme hızına hız
katacağımız en önemli gündemlerimizden biri olacak. Kanal İstanbul ile dünya
deniz taşımacılığına yeni bir soluk getireceğiz. Türkiye’nin denizlerdeki
lojistik hakimiyetini artıracağız. Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattını da
2022 yılı sonunda işletmeye açacağız. Konya–Karaman hızlı tren projemizi 8
Ocak’ta hizmete alıyoruz. Yüksek Hızlı Tren hatlarımızı lojistik bir süper güç
olma yolunda daha verimli kılacak, yük taşımacılığı için de kullanacağız.
Ulusal çapta tamamladığımız, ilerleme kaydettiğimiz ve planladığımız demiryolu
yatırımlarımızın yanı sıra, kent içi raylı sistemler için de güçlü bir yılı
geride bırakıyoruz. Kent içi raylı sistemlerin ekonomiye ve çevreye katkıları
göz ardı edemeyeceğimiz boyutlarda. Altı ilde yapımı süren 10 projemiz var.
2022 yılı çok büyük ve önemli kent içi raylı sistem projelerinin hayata
geçeceği bir yıl olacak. Saatte 120 km ile ‘Türkiye’nin En Hızlı Metrosu’
unvanına sahip olacak 37,5 kilometrellik Beşiktaş
(Gayrettepe)-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metrosu’nu yapacağız. Bu hatta
önce Kağıthane-Havalimanı arasını ardından Gayrettepe-Kağıthane arasını işletmeye
açacağız. 31,5 km’lik Küçükçekmece (Halkalı)-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul
Havalimanı Metro Hattı ve Kirazlı-Başakşehir Hattı’nın, Bakırköy ile
bağlantısını doğrudan sağlayacak Bakırköy -Bahçelievler- Güngören-Bağcılar
Kirazlı Metro hatlarını da 2022 yılı sonunda bitirmeyi planlıyoruz. Ankara’da
süren çalışmamızda Atatürk Kültür Merkezi-Gar-Kızılay hattını da 2022 yılı
sonuna doğru açmayı hedefliyoruz. Tandoğan-Keçiören Metrosu’nu kullananlar bu
proje bittiğinde 2022 yılı içinde Kızılay’a aktarmasız ulaşabilecekler.”
ÖNÜMÜZDEKİ YIL MİLLİ ELEKTRİKLİ TRENLERİMİZ RAYLARDA OLACAK
Güneydoğu’nun sanayi ve ekonomi
alanında en üretken illerinden biri olan Gaziantep’in kent içi toplu taşıma
sistemi Gaziray Projesi’nin de 2022 yılında bitirilen projelerden biri
olacağını aktaran Karaismailoğlu, ayrıca önümüzdeki yıl milli elektrikli
trenlerin raylarda olacağını söyledi. “2021 yılında reform alanı olarak ilan
ettiğimiz demiryollarında gerçekleştirdiğimiz atılımları yeni yılda katlayarak
sürdüreceğiz” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, yıllık 2 milyon yolcu
kapasiteli Tokat Havalimanı’nı da 2022 yılı ilk çeyreğinde hizmete açmayı
hedeflediklerini kaydetti.
YENİ YILDA DA AYNI YOLDA KARARLILIKLA ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ
Çukurova Havalimanı’nın da yapım
çalışmalarının hızla devam ettiğini, havalimanını 2022 yılı bitmeden hizmete
alacaklarının altını çizen Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:
“Yeni yılda da aynı yolda
kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz. Hizmet kalitemizi arttırarak; ülkemizin
gelişimi, milletimizin kalkınması, gençlerimizin geleceğinin daha da
aydınlanması ve Cumhuriyet’imizin 100. yılı için koyduğumuz hedeflere ulaşmak
adına daha çok gayret göstereceğiz. Akıllı, çevreci ve bütünsel kalkınmaya
katkı sağlayacak politikalar çerçevesinde yatırım faaliyetlerimizi daha da
artıracağız. Bugüne kadar başardıklarımızı birlik ve beraberlik ruhundan güç
alıp, heyecan ve özveri ile çalışarak gerçekleştirdiğinizi biliyorum. Aynı azim
ve çalışma şevkini bundan sonra da devam ettireceğiz.”