ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: FİLYOS-5 KÖPRÜSÜ İLE YOL GÜVENLİĞİ VE SÜRÜŞ KONFORUNU ÜST SEVİYEYE ÇIKARTTIK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Karabük–Zonguldak
arasındaki yol güvenliğini ve sürüş konforunu en üst seviyeye çıkarmak için
Filyos-5 Köprüsü’nü yeniden inşa ettiklerini belirterek, yeni köprü ile hem
mevcut köprü güzergahını değiştirdiklerini hem de yolun geometrik standardını
yükselttiklerini, böylece Filyos Çayı’nda gerçekleşebilecek olası bir
taşkındaki olumsuzlukların da önüne geçtiklerini söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Filyos-5 Köprüsü’nün açılışında konuştu; “Eşsiz doğal
güzellikleri ile doğa turizmi açısından önemli bir cazibe merkezi olan Karabük,
Cumhuriyetin ilk yıllarında demir ve çelik alanında yapılan sanayi atılımı ile
de ülkemizin kalkınmasında öncü rol oynamış önemli bir sanayi şehrimizdir. Özellikle
son yıllarda yörede madencilik, enerji ve sanayi faaliyetleri her geçen gün
daha da gelişerek büyük önem kazanmıştır. Ülkemizin Doğu- Batı yönünde önemli
bir ulaşım aksı olan Karadeniz Sahil Yolu güzergahında yer alan Batı
Karadeniz’in en büyük liman kenti Zonguldak’a yakınlığı da Karabük’ün önemini
artırmaktadır” dedi.
GEOMETRİK STANDART YÜKSELTİLDİ
Karabük’ün ulaşım ağını
güçlendirecek her bir projenin öneminin farkında olduklarını kaydeden
Karaismailoğlu, özelikle Karabük’ü çevre illere ve Filyos Limanı’na bağlayan
yol standardının yükseltilmesine büyük önem verdiklerini söyledi. “Bu kapsamda
Devrek-Zonguldak Ayrımı-Karabük Yolu’nun 24’üncü kilometresinde Filyos Çayı
geçişini sağlayan mevcut Filyos-5 Köprüsü’nü yıkarak yeniden inşa ettik” diyen Karaismailoğlu,
sözlerine şöyle devam etti:
“Bitümlü sıcak karışım kaplama
standardındaki projemiz 587 metrelik bağlantı yolu ile birlikte 773 metre
uzunluğundadır. 186 metre uzunluğunda, 13 metre genişliğinde ve 6 açıklıktan
oluşan Filyos-5 Köprüsü’nü, ön çekim basit kiriş tipinde inşa ettik. Yeni inşa
edilen köprü ile hem mevcut köprü güzergahını değiştirdik hem de yolun
geometrik standardını yükselttik. Filyos-5 Köprüsü’nü yeniden inşa etmemizdeki
en önemli amaçlardan biri de Karabük–Zonguldak arasındaki yol güvenliğini ve
sürüş konforunu en üst seviyeye çıkarmaktı. Bunu da sağlamış olduk. Filyos-5
Köprüsü ile Filyos Çayı’nda gerçekleşebilecek olası bir taşkındaki
olumsuzlukların da şimdiden önüne geçmiş olduk. Ayrıca, nasıl ki Filyos Çayı
geçtiği tarlalara bağlara hayat katıyorsa, yapılan her yeni yol da akarsular
gibi, geçtiği yerlerin istihdamına, üretimine, ticaret, kültür ve sanat
hayatına can katmaktadır. Filyos-5 Köprüsü de Karabük ve Zonguldak’ın sahip
olduğu üretim kaynaklarının etkin biçimde ülke pazarlarına ve dış pazarlara
daha hızlı ve güvenli ulaşmasını sağlayacaktır. Bölgedeki tüm yerleşkelerin
ekonomik, sosyal ve kültürel yönden gelişmesine büyük katkı sunacaktır.”
KARABÜK’ÜN ULAŞIM VE İLETİŞİMİNE 2,5 MİLYAR TL YATIRIM YAPTIK
2003 yılından bu yana Karabük’ün
ulaşım ve iletişim yatırımları için yaklaşık 2.5 milyar lira yatırım
yaptıklarını aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, yapılan yatırımlar
hakkında şu bilgileri verdi:
“1993-2002 yılları arasında
sadece karayollarına 179 milyon Lira harcama yapılmışken bu tutarı yüzde 1187
artışla 2 milyar 303 milyon TL'ye ulaştırdık. 2003 yılına kadar sadece 7
kilometre bölünmüş yolu varken, 116 kilometreye çıkardık. BSK kaplamalı yolu
hiç yoktu 168 km BSK kaplama yaptık. 75 kilometre tek yol iyileştirmesi yaptık.
Bin 400 metre uzunluğunda 5 adet tek tüp tünel açtık. 2 bin 390 metre
uzunluğunda 39 adet köprü inşa ettik. 2 bin 202 kilometre asfalt çalışması
gerçekleştirdik.”
MİLLETİ DOLARLA, AVROYLA HİZAYA GETİRMEYE ÇALIŞANLARA EN BÜYÜK CEVABI
“MİLLET” VERDİ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak, 2023, 2053 ve 2071 hedefleri doğrultusunda daha nice büyük ulaştırma
projesini hayata geçirerek halka hizmet etmeyi sürdüreceklerini vurgulayan
Karaismailoğlu, “Milleti dolarla, avroyla hizaya getirmeye çalışanlara en büyük
cevabı yine millet verdi. Çünkü hep söyledik; Türkiye büyüyor, Türkiye
güçleniyor, Türkiye bölgesinde liderliğe ilerliyor diye. Bu yılın ilk
çeyreğinde yüzde 7,4, ikinci çeyreğinde yüzde 22 ve üçüncü çeyreğinde yüzde 7,4
büyümeye imza attık. Yıl sonunda bu büyümeyi çift haneli rakamlarla kapatmayı
hedefliyoruz. Ülkemizdeki bu büyümeden tüm kesimler de hak ettikleri payı
alacaktır. Asgari ücretli kardeşlerimize yüzde 50’nin üzerinde ücret artışı
verdik. Şimdi emekli ve kamu çalışanlarımızın da hakkaniyet ölçüsünde
maaşlarını artıracağız” ifadelerini kullandı.
DÖVİZ KURLARI ÜZERİNDEN ÜLKEMİZ EKONOMİSİ ÜZERİNDE KARANLIK OYUNLAR
OYNANMAYA ÇALIŞILDI
“Son aylarda döviz kurları
üzerinden ülkemiz ekonomisi üzerinde karanlık oyunlar oynanmaya çalışıldı.
Adeta top yekûn bir saldırı gerçekleştirildi” diyen Karaismailoğlu,
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın açıkladığı yeni ekonomik model ve Kur
Korumalı TL Vadeli Mevduat uygulamasının, Türk Lirası’nın değerini artırırken,
piyasalara, üretime, istihdama, ticarete ve ihracata moral ve motivasyon
olduğuna vurgu yaptı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu,
“Millet-devlet iş birliğiyle kalkınacağız, güçleneceğiz ve Türkiye’yi geleceğe
taşıyacağız. Sanayicimiz, ihracatçımız, çiftçimiz, turizmcimiz bu ülkede değer
üretenler, hizmet üretenler için uzakları yakın eden projelerimizi birbiri
ardına hayata geçireceğiz” sözleriyle konuşmasını tamamladı.