Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara-Kırıkkale Yolu
üzerinde 30 bin metrekare alan üzerine kurulan yeni şeflik ile karayollarının
Kırıkkale ve civarına çok daha etkin bir hizmet vereceğini belirterek, “Soğuk
havanın etkilerini yoğun şekilde hissetmeye başladığımız bu kış gününde
açtığımız yeni tesisimiz, özellikle karla mücadele kapsamında çok daha etkin
faaliyetler yürütebilecek” dedi. Karla
mücadelenin 11 bin adet makine ve 13 bin personelle yürütüldüğünü aktaran
Karaismailoğlu, kışın yola çıkacak vatandaşlara da tavsiyelerde bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Kırıkkale 44. Şube Şefliğinin açılış törenine katıldı. 19 yıl
önce Türkiye’de başlayan “Yeni Ulaşım ve İletişim Çağı’nın” daha da hızlanarak
gelişim ve dönüşüm süreciyle devam ettiğini belirten Karaismailoğlu, “Bu da
ulaşım ve haberleşme alanlarında bütünsel kalkınma odaklı mobilite,
dijitalleşme ve lojistik dinamikleriyle şekillenen ve dünyayı coğrafyamıza
entegre etmeyi hedefleyen iddialı bir sürece işaret ediyor. Şimdiye kadar
yaşandığı gibi bundan sonra da ulaşım ve haberleşme sektörleri, başta ekonomi
olmak üzere her alandaki gelişmenin ana lokomotifleri olarak Türkiye’nin
geleceği için önemli roller üstleneceği anlamına gelmektedir” ifadelerini
kullandı.
BİRİLERİ GİBİ ŞİKAYET ETMEDİK, HEP ÇALIŞTIK
Türkiye adına başlatılan yeni
dönüşüm sürecinde; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak kendilerine büyük
sorumlulukların düştüğünü ifade eden Karaismailoğlu, bu bilinçle Türkiye’nin
ihtiyaçlarını tespit ettiklerini, planlamaları yatırım, istihdam, üretim,
ihracat temelleri üzerine kurduklarını anlattı. “Ülkemizin yatırım, istihdam,
üretim ve ihracat temelli hedeflerine ulaşması için tüm sektörlerimiz kadar
Karayolları Genel Müdürlüğü’müze de büyük görevler düşüyor” diyen Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Bu hedefler doğrultusunda
Cumhurbaşkanımızın, ‘Yol Medeniyettir’ diyerek bizlere açtığı müreffeh yolda,
vatanımıza ve milletimize kar kış demeden hizmet vermeye devam edeceğiz.
Ülkemizin ulaşım, iletişim ve altyapısından sorumlu Bakanlık olarak
çalışmalarımızda, ülkemizi yarınlara taşıyacak büyük projeleri hayata geçiriyor
ve yurdumuzun geleceğine ışık tutmak üzere çalışıyoruz. Bakanlığımızca eskimiş,
bozuk yollar kısa bir sürede çağın ihtiyacına uygun olarak çift şeritli yollara
dönüştü. Eski ekipmanlar yerine son derece teknolojik araçları bünyemize
kattık. Birileri gibi şikayet etmedik, hep çalıştık. 19 yılda Türkiye’nin
ulaşım ve iletişim altyapısına Bakanlığımızca yaklaşık 1 trilyon 145 milyar
lira yatırım yaptık. Bunun 698 milyarını karayollarına harcadık.”
BÖLÜNMÜŞ YOLLARIMIZ SAYESİNDE YILDA 22 MİLYAR TL TASARRUF SAĞLADIK
2003 yılında 6 bin 101 kilometre
olan bölünmüş yol uzunluğunu 28 bin 530 kilometrenin üzerine çıkardıklarını
kaydeden Karaismailoğlu, köprü ve viyadük uzunlunu da 724 kilometreye
ulaştırdıklarını dile getirdi. 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğunu 600
kilometre artırarak 650 kilometreye yükselttiklerini aktaran Ulaştırma ve
Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Bölünmüş yollar sayesinde,
yollarımızdaki ortalama hızı 40 kilometreden 88 kilometreye yükselttik. Yol
kusurundan kaynaklanan kaza oranını neredeyse sıfıra indirdik. 2003-2020
yılları arasında araç sayısı yüzde 170 ve taşıt hareketliliği yüzde 150
düzeyinde artmasına rağmen, altyapı geliştirme çalışmalarımız sayesinde can
kaybını yüzde 81 düzeyinde azalttık. Yine bölünmüş yollarımız sayesinde yılda
22 milyar TL tasarruf sağladık. Yaklaşık 4,5 milyon ton daha az CO2 emisyon
gerçekleştirdik. İş gücü olarak da yaklaşık 315 milyon saat, bir başka deyişle
12 milyar 965 milyon TL tasarruf ettik. Bölünmüş yolların yanı sıra ülkemizdeki
tüm yolların yüksek performanslı, uzun ömürlü ve güvenli olması hususuna da
büyük önem vermekteyiz. 2003-2020 yılları arasında yılda ortalama 14 bin 20
kilometre asfaltlama çalışması yaptık. BSK Kaplamalı yol uzunluğunu 29 bin
kilometreye ulaştırdık. Böylece Karayolları Genel Müdürlüğü’müz
sorumluluğundaki 68 bin 541 kilometre bölünmüş yol ağının yüzde 42’sini BSK
kaplamalı duruma getirdik.”
TÜRKİYE’NİN HER İLİNİ BÖLÜNMÜŞ YOLLARLA BİRBİRİNE BAĞLADIK
Çiftçinin tarlasındaki ürünü,
sanayicinin ürettiği malı ihtiyaç sahiplerine daha hızlı ulaştırması ve esnafın
daha güvenli ticaret yapması için Türkiye’nin her ilini bölünmüş yollarla
birbirine bağladıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, “İnşa ettiğimiz her bir
kilometre yolla, köprüyle, viyadükle, tünelle ülkemizin her köşesi artık
Türkiye’nin merkezi oldu” dedi.
KARAYOLLARIMIZ KIRIKKALE VE CİVARINA DAHA ETKİN HİZMET VERECEK
Yapılan bu yatırımlardan
Kırıkkale’nin de hak ettiği payı aldığını, almaya da devam edeceğine işret eden
Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Yozgat-Sivas üzerinden Doğu’ya,
Çorum üzerinden Orta Karadeniz’e, Kayseri üzerinden Doğu Akdeniz ve
Güneydoğu’ya uzanan yolların kavşak noktasındaki Kırıkkale, Başkent Ankara’nın
doğuya açılan kapısıdır. Özellikle son yıllardaki sanayi yatırımlarımız
sayesinde Kırıkkale büyüyerek bölgenin önemli ticaret merkezlerinden biri
haline geldi. Son 40 yıldır Karayolları Ankara 4. Bölge Müdürlüğü’ne bağlı
olarak hizmet veren Kırıkkale 44. Şube Şefliği yerleşkesi de Kırıkkale’nin
hızla genişleyen yerleşim alanı içerisinde kaldı. Açılışını yaptığımız bu
birimimizi; hizmetlerini daha uygun yürütebileceği bir noktaya taşıdık. Burada
çağın ihtiyaçlarına eksiksiz cevap verebilecek modern bir tesis kurduk.
Ankara-Kırıkkale Yolu üzerinde 30 bin metrekare alan üzerine kurulan yeni
şeflik ile karayollarımız Kırıkkale ve civarına çok daha etkin bir hizmet
verecek. Soğuk havanın etkilerini yoğun şekilde hissetmeye başladığımız bu kış
gününde açtığımız yeni tesisimiz, özellikle karla mücadele kapsamında çok daha
etkin faaliyetler yürütebilecek.”
540 BİN TON TUZ KARLA MÜCADELE MERKEZLERİNDE DEPOLANDI
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün,
bu kış mevsiminde de 7 gün 24 saat çalışma esasına göre kar ve buzla
mücadelesinin devam edeceğini anlatan Karaismailoğlu, yollarda can ve mal
güvenliğini sağlayacak önlemlerin artırılacağını söyledi. “Bu çalışmalar yurt
genelinde 446 adet karla mücadele merkezindeki 11 bin adet makine ve ekipman,
aynı zamanda da 13 bin personelle yürütülüyor” diyen Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, “Kritik kesimlerde görevlendirilen 890 karla mücadele aracı
kameralarla, 4 bin 500 karla mücadele aracı ise Araç Takip Sistemi ile takip
ediliyor. 540 bin ton tuz, 340 metreküp tuz agregası, kritik kesimler için 8
bin ton kimyasal buz çözücü ve tuz çözeltisi ile 700 ton üre karla mücadele
merkezlerinde depolandı. Yollarımızda tipi ve esinti nedeni ile trafik akışının
güçleştiği veya kapandığı kesimlere 822 kilometre kar siperi yapıldı. Böylece
herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmaları durumunda derhal müdahale edilerek,
ilgililerle koordinasyon sağlanıyor. Ayrıca, Karayolları Genel Müdürlüğü
bünyesinde kurulan karla mücadele merkezinde; güzergah analizi, karla mücadele
çalışmaları, açılan-kapanan yollar ve anlık trafik monitörlerle izlenip, takip
edilmektedir. Merkezlerimizden hava ve yol durumu her daim izlenebiliyor” diye
konuştu.
BAKAN KARAİSMAİLOĞLU'NDAN “KULLANDIĞINIZ ARAÇLARI KIŞ ŞARTLARINA
HAZIRLAYIN” TAVSİYESİ
“Karayolları Genel Müdürlüğü
tarafından yapılan bu çalışma ve alınan önlemler kadar önemli bir diğer konuda
karlı ve buzlu yolları kullanan vatandaşlarımıza düşen sorumluluklardır”
ifadelerini kullanan Karaismailoğlu, vatandaşlara şu tavsiyelerde bulundu:
“Öncelikle tüm vatandaşlarımızdan
kar ve tipinin yoğun olduğu anlarda; eğer elzem bir durum yoksa hem
kendilerinin hem de karayolu ekiplerinin can güvenliği açısından seyahatte
ısrarcı olmamalarını rica ediyorum. Bu karlı ve soğuk havalarda seyahat etmek
durumunda kalan sürücülerimizin ise yola çıkmadan önce muhakkak seyahat
güzergahı hakkında bilgi edinmelerini tavsiye ediyorum. Karla mücadele
çalışmaları sırasında kapatılan yollara kesinlikle girmesinler. Kullandıkları
araçları kış şartlarına hazırlasınlar. Varsa kış lastiklerini taktırsınlar,
araçlarında kar zinciri bulundursunlar.”
ÜLKEMİZİ İLKLERLE
TANIŞTIRDIK
2003 yılından bugüne eser ve
hizmet öncelikli olan yaklaşım neticesinde Türkiye’ye birçok eser
kazandırdıklarını aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şu
değerlendirmelerde bulundu:
“Yavuz Sultan Selim Köprüsü,
Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey
Marmara Otoyolu gibi nice dev ulaştırma projelerini tamamladık ve hizmete
açtık. Haberleşme alanında ülkemizi ilklerle tanıştırdık. Bildiğiniz gibi
Türksat 5A haberleşme uydumuzu, bu yılın başında yörüngesine fırlattık, Haziran
ayında da hizmete aldık. Geçen hafta Türksat 5B haberleşme uydumuzu Uzay
Vatan’a gönderdik. Türksat 6A’nın tamamen milli imkanlarla entegrasyon ve test
çalışmalarına TUSAŞ’ta devam ediyoruz. Cumhuriyet’imizin 100. yıldönümünde,
kendi uydusunu yapabilen dünyanın sayılı ülkeleri arasında yerimizi alacağız. Ana
motivasyon kaynağımız, milli ekonomik bağımsızlık için olmazsa olmazımız;
bütünsel kalkınmaya sağladığımız katma değerdir. Bu uğurda: ‘Hep birlikte
büyüyeceğiz, hep birlikte kazanacağız, hep birlikte yükseleceğiz’. Bundan
sonraki süreçte de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, 2023, 2053 ve 2071
hedefleri doğrultusunda daha nice büyük projeleri hayata geçirerek halkımıza
hizmet etmeyi, dünyaya örnek olmayı sürdüreceğiz.”