Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, son 19 yılda Kars’ın
ulaşım ve iletişim altyapısına 7 milyar liralık yatırım yaptıklarını belirterek
Kırmızı Köprü ile Akçalar Köprüsü’nün de hayata geçen çok önemli karayolu
projeleri olduğunu söyledi. Bu projelerle Ardahan, Iğdır ve Ağrı illerindeki
sınır kapılarına daha hızlı ve daha konforlu alternatif erişim imkanı tesis
ettiklerini kaydeden Karaismailoğlu, “Komşu ülkelerle yapılan ticaret hacminin
artırılmasına katkı sağladık” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Kars’ta düzenlenen Kırmızı Köprü ve Akçalar Köprüsü’nün açılış
törenine katıldı. İpek Yolu güzergahında yer alan Kars’ın, şehrin simgesi
haline gelen Sarıkamış ve Çıldır Gölü’ndeki kış turizminin yanı sıra tarihi ve
kültürel değerleriyle de önemli bir yere sahip olduğuna değinen Karaismailoğlu,
“Doğu Ekspresi’nin de etkisiyle önemli bir turizm destinasyonu haline gelen Kars,
aynı zamanda ülkemizi Kafkasya’ya da bağlamakta. Pandemi nedeniyle ara
verdiğimiz Turistik Doğu Ekspresi’miz, seferlerine yeniden başlıyor. Ankara’dan
Kars istikametine ilk sefer 15 Aralık’ta yapılacak. Trenimiz, Kars’tan ise 17
Aralık Cuma günü hareket edecek. Sadece yataklı ve yemekli vagondan oluşacak
Doğu Ekspresi seferleri karşılıklı olarak haftada iki defa düzenlenecek. İlk
seferinden bu yana 37 bin yolcunun seyahat ettiği, Ankara-Kars güzergahımız,
dünyanın en güzel 4 tren rotasından biri olarak gösteriliyor. Bu hizmetimizle
hem bölgenin kış turizminin canlanmasına önemli katkı sağlayacağız. Hem de
gençlerimizin, insanımızın konforlu bir seyahatle doğusundan batısına bu kadim
coğrafyayı ve kadim kültürümüzü tanımalarına olanak sunacağız” ifadelerini
kullandı.
KIRMIZI KÖPRÜ VE AKÇALAR KÖPRÜLERİ HAYATA GEÇEN ÇOK ÖNEMLİ KARAYOLU
PROJELERİDİR
“Gürcistan, Ermenistan ve
Nahcivan Özerk Cumhuriyeti gibi komşu ülkelere açılan beş sınır kapısına ulaşım
sağlayan bölgemiz, Kuzey-Güney aksında Doğu Karadeniz’i Kuzey Tetek Hattı’na
bağlaması bakımından da önem arz ediyor” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
şöyle devam etti:
“Kars’ın ulaşım ağını
güçlendirecek her bir projenin değerinin farkındayız. O nedenle şehrimizin
büyüyen yapısına ayak uyduran ve gelişimini destekleyen ulaşım ve iletişim
yatırımlarını tek tek hayata geçirmek için 7/24 hizmet esasına göre
çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Açılışını yapacağımız Kırmızı Köprü ve Akçalar
Köprüleri de bu kapsamda hayata geçen çok önemli karayolu projeleridir. Bildiğiniz
üzere DSİ’nin Kars Çayı üzerinde yürüttüğü Alabalık Barajı projelendirme
çalışmaları nedeniyle Kars-Selim Ayrımı - Kağızman Yolu’nun bir kısmı baraj su
havzası içinde kalıyor. Bu kesiminin 507 metre uzunluğunda inşa ettiğimiz
Kırmızı Köprü ile geçilmesini sağladık. Bitümlü sıcak karışım kaplamalı tek yol
standardında hizmet verecek Kırmızı Köprü sayesinde karayolunun Alabalık Barajı
göl sahası kesiminde yol standardını yükselterek, trafiğin kesintisiz akışını
tesis ettik. Kars-Susuz Ayrımı-Arpaçay Yolu’nun 11,4’üncü kilometresindeki
Akçalar Köprüsü’nü de fiziki ve geometrik standartlara uygun olmadığı için
yeniledik. Yolun doğusuna inşa edilen 75 metre uzunluğundaki köprümüz, bitümlü
sıcak karışım kaplamalı halkımıza hizmet verecek.”
KOMŞU ÜLKELERLE YAPILAN TİCARET HACMİNİN ARTIRILMASINA KATKI SAĞLADIK
Çalışmalarının nihai amacının
üstün bir hizmet anlayışı ile ticareti ve turizmi daha da güçlendirmek olduğuna
işaret eden Bakan Karaismailoğlu, bu gücün de halk ve ülke ekonomisine katma
değer olarak dönerek refah seviyesini yükselttiğini bildirdi. Bu projelerle
Ardahan, Iğdır ve Ağrı illerindeki sınır kapılarına daha hızlı ve daha konforlu
alternatif erişim imkanı tesis ettiklerini kaydeden Karaismailoğlu, “Komşu
ülkelerle yapılan ticaret hacminin artırılmasına katkı sağladık. Ayrıca,
Kırmızı Köprü’nün de üzerinde yer aldığı toplam 72 kilometrelik Kars-Kağızman
güzergahının 37,6 kilometrelik kesiminde devam eden iyileştirme çalışmalarının
tamamlanmasıyla yol 3,7 kilometre kısalacak. Böylece zamandan 7,5 milyon TL,
akaryakıttan 3 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 10,5 milyon TL tasarruf
edilecek, karbon emisyonu bin 147 ton azaltılacak” diye konuştu.
KARS’IN ULAŞIM VE İLETİŞİM ALTYAPISINA 7 MİLYAR TL’LİK YATIRIM YAPTIK
Kendilerine verilen güçlü desteğin
çok değerli olduğunu ve bu sayede de vatandaşların refahının yükselmesi için
çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Bakan Karaismailoğlu, “Çünkü bizim için;
‘Halka hizmet, Hakka hizmettir.’ Bizim düsturumuzda milletimize hizmet etmenin
dışında başka bir gaye yoktur. Türkiye’nin her yanında devam eden
projelerimizle üretim, istihdam, ticaret, kültür sanat ve eğitim hayatına
canlılık katıyoruz. Bu ülkede milletin efendi olduğunu, siyasi iktidarın
hizmetçi olduğunu hiçbir zaman aklımızdan çıkarmadık. Milletten aldığımızı
millete verdik. Rantiyeyi kestik, şantiyeler açtık. Son 19 yılda Kars’ın ulaşım
ve iletişim altyapısına 7 milyar TL’lik yatırım yaptık. Kars’ta 2003’te sadece
22 kilometre olan bölünmüş yolları, bugün 273 kilometreye ulaştırdık. Burada BSK
kaplı 1 kilometre yol yapılmamıştı. Tam 378 kilometre BSK kaplamalı yol yaptık”
dedi.
KARS’I KOMBİNE TAŞIMACILIKTA MERKEZ HALİNE GETİRDİK
“Karayollarında olduğu kadar
Kars’ın demiryolu ulaşımının gelişmesi için de birçok yatırım hayata geçirdik,
geçiriyoruz.” ifadelerini kullanan Bakan Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle
sürdürdü:
“Kars’ı kombine taşımacılıkta
merkez haline getirdik. 30 Ekim 2017 tarihinde Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu
hattını hizmete açarak Çin’i Londra’ya bağlayan en kısa, yani en avantajlı
ticaret koridorunu oluşturduk. Bir hizmet, ardından başkalarını da getirdi.
Kars’ta bu ticaret koridoru üzerinden gelen yükün depolanması ve dağıtılması
için lojistik sektörünün bir merkeze ihtiyacı oldu. Hemen işe koyulduk. 412 bin
ton taşıma kapasitesi ile 400 bin metrekare lojistik alana sahip Kars Lojistik
Merkezi’ni inşa ederek, işletmecilik faaliyetlerine de başlamasını sağladık.
Kars’ımıza, ona yakışan çağdaş ve estetik mimarili yeni bir havalimanı da
kazandırdık. Yolcu kapasitesini yılda 3,5 milyona çıkardık. 2003 yılında 54 bin
olan yolcu trafiği, 2020 yılında pandemiye rağmen 381 bin 123’e yükseldi.”
BİZİ DIŞ BASKILAR KARŞISINDA BAŞIMIZ DİK YÜRÜTECEK OLAN GÜÇLÜ BİR
EKONOMİDİR
Güçlü bir ekonominin olmazsa
olmazının altyapı ve projeler olduğuna değinen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, “Cumhuriyet’imizi ve milli bağımsızlığımızı daim kılacak, bizi,
dış baskılar karşısında başımız dik yürütecek olan güçlü bir ekonomidir. Güçlü
bir ekonominin olmazsa olmazı da altyapıdır, projelerdir. ‘Helalleşeceğiz’ diye
ortalıkta dolaşanların ne geçmişte bu ülkeye verdikleri zararı unutabiliriz ne
de bugün büyükelçilere, yabancı ülkelere Türkiye karşısında pozisyon almaları
için yalvarmalarını. Her yapılan projede ortalığı ayağa kaldıranlara bu millet
2023’te de gereken dersi verecek. Ülkemizin kaybedecek bir dakikası dahi yok.
Çalışmalı, üretmeli, gelişmeli ve daha birçok projeyi hayata geçirerek
milletimizin refahını daha da yukarılara çekmeliyiz. Bu nedenle bizler de milli
ulaşım ve altyapı politikalarımızı ülkemizin ekonomik ve siyasi gücünü
destekleyecek bir anlayışla hayata geçiriyoruz. Vatanımıza olan sevgimizi lafla
değil işle, çalışmayla, projelerle ortaya koyuyoruz” şeklinde konuştu.
TÜRKİYE’Yİ GELECEĞE HAZIRLAMAK İÇİN DEV YATIRIMLARLA BÜTÜN ÜLKEMİZİ
ADETA NAKIŞ GİBİ İŞLİYORUZ
Stratejik konumuyla tarih boyunca
pek çok uygarlığın yerleşimi için en cazip coğrafya olan Türkiye’nin öneminin
yatırımlarla, projelerle ve devlet aklıyla planlayıp hayata geçirilen
hizmetlerle daha da arttığına dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“Türkiye’yi geleceğe hazırlamak için dev yatırımlarla bütün ülkemizi adeta
nakış gibi işliyoruz. Artık Kars, eski Kars değil. Tıpkı Türkiye’nin her ili,
ilçesi, köyü gibi. Değişimi, gelişimi, yenilenmeyi sindirmiş; daha iyisine
ulaşmış; bundan sonrası için, ‘dünyanın Türkiye’ye bağlandığı’ yakın gelecek
için heyecan duyan bir Kars var artık. Türkiye’nin yıllardır süren altyapı
problemini büyük ölçüde çözdük. Asya, Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu ve
Kafkaslar ve Kuzey Karadeniz arasında Türkiye’mizi ulaşımın her modunda
uluslararası bir koridora dönüştürdük. Ülke genelindeki bölünmüş yol
uzunluğumuzu 6 bin 100 kilometreden alıp, 28 bin 402 kilometreye çıkardık.
Dağlar, geçit vermiyordu; tünellerle, vadileri köprülerle aştık. 50 kilometre
olan toplam tünel uzunluğumuzu ise 632 kilometreye yükselttik. 2003 yılına
kadar 150 yıl boyunca el değmeyen demiryollarımızın tamamını yeniledik.
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattını açarak Asya’dan Avrupa’ya kesintisiz
demiryolu bağlantısı sağladık” dedi.
KENDİSİNE VERİLENLE YETİNEN TÜRKİYE ÇOK ESKİLERDE KALMIŞTIR
Havayolunu halkın yolu
yaptıklarını ve küresel havacılıkta da zirveye çıktıklarını aktaran
Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle noktaladı: