Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ayvacık-Küçükkuyu
kesiminde bulunan ve yaklaşık 50 dakikada geçilebilen Kaz Dağları rampalarının
tüneller sayesinde 5 dakika gibi kısa bir sürede geçebileceğine dikkati çekti
ve “Güzergahtaki trafik kalitesi ve emniyeti de önemli oranda artacak. Yol ve
tünellerimizin tamamı hizmete açıldığında mevcut yol 2,5 kilometre daha
kısalarak, 9,5 kilometreye düşecek. Böylece; bir yılda ortalama 80 milyon lira
tasarruf sağlayacağız” dedi. Karaismailoğlu, tünellerin isimlerinin ASOS ve
Troya olarak değiştirildiğini de duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Çanakkale Ayvacık-Küçükuyu Yolu T-2 Tüneli Işık Görme törenine
katıldı; “Ulaşım yatırımlarımız adına Çanakkale’de tarihi günlerden birini daha
yaşıyoruz. Başta Çanakkale ve Balıkesir olmak üzere, bölgeyi etkileyen,
Ayvacık-Küçükkuyu Yolu üzerindeki T-2 Tünelimizdeki kazı çalışmalarını
tamamladık. Artık tünelimiz de ışığı görüyoruz. Bölgemizdeki turizmin
canlanmasıyla, ticaretin artmasıyla araç trafiği de arttı. Trafik sıkışıklığını
ortadan kaldırıp; konforlu, güvenli bir seyahat için Çanakkale’yi İzmir’e
bağlayan kuzey-güney aksının, bölünmüş yol olarak tek bölümü konumundaki
yaklaşık 10 kilometrelik Ayvacık-Küçükkuyu kesiminde yapım çalışmalarımız hızla
devam ediyor. Onlarca keskin virajı barındıran ve toplam uzunluğu 5 bin 710
metre olan çift tüp iki adet tünel inşa ediyoruz” ifadelerini kullandı.
80 MİLYON LİRA TASARRUF SAĞLAYACAĞIZ
Bin 700 metrelik T-1 Tüneli’nde
nihai beton kaplama seviyesini geçtiklerini aktaran Karaismailoğlu, 4 bin 17
metrelik T-2 Tünelinde ise ışığın görüldüğünü söyledi. Tünelleri ve yolları
barındıran bu projenin, Çanakkale ve İzmir ulaşımının lojistik karayolu
altyapısını da güçlendireceği için son derece önemli olduğunu vurgulayan
Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Ayvacık-Küçükkuyu kesiminde
bulunan ve yaklaşık 50 dakikada geçilebilen Kaz Dağları rampalarını tünellerimiz
sayesinde 5 dakika gibi kısa bir sürede geçebileceğiz. Tünel ve yollarımız
tamamlandığında, öncelikle trafikte can ve mal güvenliğini temin edecek. Bölgenin turizm, ticaret ve sosyo-ekonomik
gelişimine olumlu etki edecek. Zamandan ve akaryakıttan tasarrufu sağlayarak
ülke ekonomisine önemli katkıda bulunacağız. Ayvacık-Küçükkuyu Yolu ve
tünellerimizi, hizmete açtığımızda; Çanakkale-İzmir ve Çanakkale-Balıkesir yolu
bölünmüş yol standardına kavuşacak. Kaz Dağlarında özellikle yazları yoğun
trafik, kış aylarında da mevsim şartları nedeni ile yaşanan zorluklar tamamen
ortadan kalkacak. Güzergahtaki trafik kalitesi ve emniyetini de önemli oranda
sağlamış olacağız. Yol ve tünellerimizin tamamı hizmete açıldığında mevcut yol
2,5 kilometre daha kısalarak, 9,5 kilometreye düşecek. Böylece; bir yılda
ortalama olarak zamandan 72 milyon lira, akaryakıttan 8 milyon lira olmak üzere
80 milyon lira tasarruf sağlamış olacağız. Ayrıca, yıllık 3 bin 65 ton karbon
salınımının önüne geçeceğiz. Bu hattımızın hizmete girmesinin bir başka önemi
de 1915 Çanakkale Köprüsü ile birlikte, kıtalar arası karayolu bağlantısıyla
artacak trafik yoğunluğuna da cevap vermiş olacağız.”
KONUŞMAKLA HİÇBİR ŞEY ELDE EDEMEYECEKLERİNİ ÖĞRENMELERİ GEREKİYOR
Türkiye’nin her noktasında
ulaşım, altyapı ve haberleşme adına 7/24 hizmet esasına göre çalışmaların
sürdüğünü aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Vatandaşımıza hizmet
götürmeyenlerin, gözü işte, milletin derdinde olmayanların, bu ülkeye hizmet
edemeyeceğini zaten biliyorduk. Çok lafla iş de hiçbir zaman olmadı. Eski ve
kötü alışkanlıklarını kenara bırakmalı; üstüne vazife olan işlerle meşgul olup
vatandaşın hayatını kolaylaştırmaları gerekiyor. Konuşmakla hiçbir şey elde
edemeyeceklerini öğrenmeleri gerekiyor” diye konuştu.
BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUNU 28 BİN 546 KİLOMETREYE YÜKSELTTİK
Türkiye’nin rekabet gücüne ve
toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunan; güvenli, ekonomik,
konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz, dengeli ve sürdürülebilir bir ulaştırma
sistemi oluşturmanın gelecek vizyonunun en önemli unsurlarından olduğunu ifade
eden Karaismailoğlu, son 20 yıldır bu hedefle, Türkiye’nin ulaşım ve iletişim
yatırımlarını kat be kat artırdıklarını, dev adımlar attıklarını kaydetti. Son
20 yılda Türkiye’de bölünmüş yol uzunluğunu; 6 bin 100 kilometreden 28 bin 546
kilometreye, köprü ve viyadük uzunluğunu ise 724 kilometreye yükselttiklerinin
altını çizen Karaismailoğlu, “Bitümlü sıcak kaplamalı yollarımız; 8 bin 600
kilometreden 29 bin kilometrenin üzerine çıkarttık. Tünel uzunluğumuzu; 50
kilometreden alıp, 12 kat artışla, 651 kilometreye ulaştırdık. Otoyollarımızı
ise 3 bin 532 kilometreye çıkarttık. Planlı yaklaşımımızla bu rakamları
Cumhuriyet’imizin 100. yıldönümünde çok daha yukarılara çıkaracağız” diye
konuştu.
ÇANAKKALE’NİN ULAŞIMI VE İLETİŞİMİ İÇİN 31 MİLYAR TL’NİN ÜZERİNDE
YATIRIM YAPTIK
Türkiye genelindeki yatırımlar
içinde Çanakkale’nin de hak ettiği payı aldığını dile getiren Ulaştırma ve
Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Çanakkale’nin ulaşım ve iletişim
yatırımları için 31 milyar liranın üzerinde harcama yaptık. 2003’te il
genelinde sadece 20 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 339 kilometreye
yükselttik. İldeki bitümlü sıcak kaplamalı asfalt uzunluğunu da 45 kilometreden
alıp, 521 kilometreye çıkardık. Hükümetlerimiz döneminde yollarımızla birlikte,
Çanakkale’de toplam uzunlukları 10 bin metreyi geçen tam 111 köprü yaptık.
Ayrıca, 3’ü tek tüp, 1’i de çift tüp olmak üzere toplam uzunlukları 8 km’yi
bulan 4 tünel inşa ettik. İl genelindeki karayolu yatırımları için ayrılan
kaynağı 422 milyon liradan alıp, 27 kat artış ile 12 milyar lira seviyesine
yine AK Parti iktidarları getirdi. Çanakkale’de halen devam eden karayolu
yatırımlarının proje bedeli; 4 milyar 287 milyon liranın üzerindedir. Tüm bunlara
ek olarak, Çanakkale’deki havayolu ve denizcilik yatırımlarımız da aynı hızla
devam ediyor. Haberleşme yatırımları anlamında, Çanakkale Karasal-Sayısal Radyo
Televizyon Verici Kulesi’ni geçtiğimiz yıl devreye aldık. Kulemiz, deniz
seviyesinden 312 metre yüksekte olup, 98 metre yüksekliğindedir. kulemizi
yürüme yolları ile birlikte tamamladık. Bugün Çanakkale il genelinde 585 bine
yakın abone, hızlı internet hizmeti alıyor. İl genelindeki fiber kablo
uzunluğunu da bin 380 kilometreden 5 bin 360 kilometreye çıkardık.”
BİZİ YOLUMUZDAN BU KİRLİ OYUNLARLA DÖNDÜREMEZLER
“Biz muhalefet diye geçinen,
ülkesine hiçbir hayrı olmayanların gayri ciddi ve kısa vadeli zihniyetleri hiç
dikkate almadık” diyen Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Devlet aklıyla Yolumuza devam
ettik. Neticede ülkemize kazandırdığımız eserler halkımızın günlük yaşantısına
hız getirdi, tasarruf getirdi, konfor getirdi. Biz hizmet aşkımızdan, millet
aşkımızdan dönmeyiz. Kuru iftiralar, ayak oyunları bizi yıldıracak olsaydık bu
yola baş koymazdık. Bizi yolumuzdan bu kirli oyunlarla döndüremezler. Bu
iftiralarla ve iftiracılarla nasıl millet önünde hesaplaştıysak şimdi de öyle
yapağız. Yolumuza da devam edeceğiz. Biz köylerimize, beldelerimize, insanımıza
iş, aş, konfor ve huzur kazandırmaya; refahını daha da artırmaya odaklandık.
Çanakkale’miz de onlardan biri. Bu aziz şehrimize ulaşım ve iletişim anlamında
ne yapsak, yeridir, yerindedir ve Çanakkalelilerin hakkıdır. Cumhurbaşkanı’mız
Recep Tayyip Erdoğan’ın önderliğindeki hükümetlerimiz, tüm ülke sathında olduğu
gibi, tarihi ve stratejik önemi olan Çanakkale’ye ayrı bir önem vermektedir. Bu
şehir tarihin kaderinin değiştiği yerdir. Bu şehir, destanların yazıldığı
topraklardadır. Bu şehrin ulaşım, iletişim ve yatırım destanını da biz
yazıyoruz. Ecdadımızın yadigarı olan bu toprakların imar ve ıslahı boynumuzun
borcudur. Bu borcun edası için Çanakkale Savunmasında, gülleyi kaldırıp topun
namlusuna koyan Seyyit Onbaşı, nasıl ter dökmüşse, Çanakkale’nin imarı için
bugün kardeşlerimiz de alın teri dökmektedirler. Karayollarımızın kalitesini
yükselterek, bölgenin üretiminin, istihdamının, ticaret, turizm ve kültürünün
gelişmesine katkı sağlayacağız.”
TÜM ÖNLEMLERİ ALDIK, VAZİFEMİZİN BAŞINDAYIZ
Ülke genelinde etkili olan kar yağışına
değinen Karaismailoğlu, “Tüm çalışmalarımızda önce can, önce sağlık diyoruz.
Son yılların en yoğun kar yağışı ülkemizde, yollarımızın kapanmaması için 7/24
esasıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Karayolları Genel Müdürlüğü’müz yurt
genelindeki 446 karla mücadele merkezinde, 11 bin makine ve ekipman, 13 bin
personel ile hizmet veriyor. Ülke genelindeki yol durumu, sabit kameralarla ve
karla mücadele araç içi kamera ve araç takip sistemleri ile anlık olarak
izleniyor. Depolarımızda yeteri kadar tuz ve çözücü malzeme stoku var. Biz tüm önlemleri aldık. Vazifemizin
başındayız. Vatandaşlarımızdan da önce kendi, sonra da sevdiklerinin diğer
sürücülerin sağlığı için hassasiyet bekliyoruz. Açık-kapalı yollar hakkında her
zaman olduğu gibi KGM web sitesi, sosyal medya hesapları ya da KGM telefon
hatlarından bilgi alınabiliyor. Araçlarda kış lastiği, zincir, takoz, çekme
halatı gibi araçlarda eksik varsa, yola çıkmadan tamamlanmasının hayati önem
taşımaktadır” diye konuştu.
Bakan Karaismailoğlu, sözlerini
T1 tünelinin isminin ASOS, T2 tünelinin ise Troya olarak değiştirildiğini
söyleyerek tamamladı.