Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kazlıçeşme-Sirkeci
Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi’nin; 8 istasyonlu raylı
sistem ve yaya odaklı yeni nesil ulaşım projesi olduğunu vurguladı ve 2023
yılının ilk çeyreğinde tamamlanması planlanan projenin İstanbul’a değer
katacağını söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Reakreasyon Odaklı Dönüşüm
Projesi lansmanına katıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Türkiye’deki
ulaşım ve haberleşme sistemlerini bir bütün olarak değerlendirdiklerini
kaydeden Karaismailoğlu, Ak Parti hükümetleri döneminde tüm ulaşım modlarında
Türkiye’yi bölgesinde lider, dünyada etkin bir geçiş ve bağlantı noktası haline
getirdiklerine dikkati çekti.
3 BİN 500 KM YENİ DEMİRYOLU İNŞAATI DEVAM EDİYOR
Türkiye’de bir buçuk asırdır var
olan demiryolu yatırımlarının Cumhuriyet’in ilk yıllarından sonra uzun dönem
ilgisizliğe ve kendi kaderine terk edildiğini belirten Karaismailoğlu,
konuşmasına şöyle devam etti:
“2003 yılından itibaren demiryolu
yatırımlarına da öncelik verdik. İlk iş olarak, mevcut demiryolu ağlarımızın
tamamını yeniledik. Demiryolu uzunluğunu 12 bin 803 kilometreye çıkardık. Halen
3 bin 500 km yeni demiryolu inşaatımız da devam ediyor. 2003 yılından bu yana,
sinyalli demiryolu hat uzunluğunu yüzde 172, elektrikli hat uzunluğunu da yüzde
180 oranında artırdık. Demiryollarımızın tamamını elektrikli sinyalli hale
getirmek içinde çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam ediyor. 2003-2020 yılları
arasında demiryolu yatırımları için 212 milyar liralık yatırım yaptık. Çin’den
İngiltere’ye kadar uzan İpek Demir Yolu hattının Orta Kuşağı’nda uluslararası
geçiş ve lojistik merkezi olduk. Bakü-Tiflis-Kars hattımızla da bölgemizdeki
etkinliğimizi perçinledik. TCDD’yi, Avrupa’nın 6’ıncı, dünyanın da 8’inci
yüksek hızlı tren işletmecisi yaptık.”
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI, 312 KM KENT İÇİ RAYLI SİSTEMİ YAPTI
Şehirlerarası demiryolu
işletmeciliğindeki başarıları aynı şekilde kent içi raylı sistemlerde de
sürdürdüklerini ifade eden Karaismailoğlu, 12 ilde uzunluğu 812 kilometreyi
bulan kent içi raylı sistemin, 312 kilometresinin Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı tarafından yapıldığına vurgu yaptı. Ulaştırma Bakanlığı’nın yapıp
hizmete açtığı raylı sistemlerde günlük 6,5 milyon, yıllık 2 milyar 393 milyon
yolcu taşındığını belirten Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“İstanbul’un yanında, Bursa,
Ankara, Kocaeli, Konya, Kayseri ve Gaziantep’te 14 ayrı hatta, 185 kilometrelik
raylı sistemin yapımına devam ediyoruz. İstanbul’da da 7 hatta raylı sistem
yapım çalışmalarımız yoğun bir şekilde sürüyor. Bunlar;
Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp- İstanbul Havalimanı Metrosu, Küçükçekmece
Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metrosu, Pendik-Tavşantepe-Sabiha
Gökçen Havalimanı Metrosu, Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar
(Kirazlı) Metrosu, Başakşehir-Çam Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metrosu,
Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca Metrosu ve lansmanını yaptığımız, Kazılçeşme
- Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon projesidir. Bu 7 projenin toplam
uzunluğu, 103,3 kilometredir.”
“POLEMİĞE GİRMEDEN, MİLLETİMİZ İÇİN ÇALIŞMALARIMIZI SÜRDÜRECEĞİZ”
“Muhalefetin ne dediğine kulak
asmadan, polemiğe girmeden, eser siyasetimizden ödün vermeden milletimiz için çalışmalarımızı
sürdüreceğiz” diyen Karaismailoğlu, projeler tamamlandığında, İstanbul’un raylı
sistem uzunluğunun 354,3 kilometreye yükseleceğini söyledi.
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“İstanbul’un ve İstanbulluların sorunlarına çare olmak üzere enerjimizi
harcamaya devam edeceğiz. Üstlerine vazife olan işleri yapmayıp, yapımı devam
eden metro inşaatı üzerine hafriyat dökenlerin emek hırsızlığına da müsaade
etmeyeceğiz. Bu zihniyetin en iyi yaptığı şey karşı çıkmak! Yavuz Sultan Selim
Köprüsü’ne; Marmaray’a, Avrasya Tüneli’ne, İstanbul Havalimanı’na, Osmangazi
Köprüsü’ne “istemezük” dediler. İzmir Otoyolu’na, Kuzey Marmara Otoyolu’na ve
tabii 1915 Çanakkale Köprüsü’ne de karşı çıktılar. Bu gayri ciddi ve kısa
vadeli zihniyetleri dikkate almadık. Devlet aklıyla yolumuza devam ettik.
Neticede bu eserler halkımızın günlük yaşantısına hız getirdi, tasarruf
getirdi, konfor getirdi” diye konuştu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan’ın vizyonu ve destekleri ile bu alanda atılan büyük adımları, geçen yıl
açıklanan “Demiryolu Reformu” sayesinde daha da ileriye götürmek için
çalışmalara heyecanla devam ettiklerini kaydeden Karaismailoğlu,
“Hükümetlerimiz döneminde, ulaşım ve haberleşmeye yapılan yatırımlarımız içinde
demiryollarımız en çok yatırımın yapıldığı ikinci ulaşım modu olmuştur. Bugün
itibari ile de demiryolu en çok yatırımın yapıldığı birinci ulaşım modu
konumundadır. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, ülkemizin demiryolu ağını
örmeye devam ediyoruz. Bunu yaparken de demiryollarımızın ihtiyacı olan tüm
makine ve ekipmanları, yerli ve milli kaynaklarla ülkemizde üretiyoruz”
dedi.
MARMARAY’I KULLANAN YOLCU SAYISI 600 MİLYONA YAKLAŞTI
Pekin’den Londra’ya uzanan demir
yolu hattında Türkiye’yi avantajlı bir geçiş noktası olarak ön planda tutacak
çabaları sarf ettiklerini belirten Karaismailoğlu, İstanbul’a Marmaray
demiryolu geçişi ile de bu hattın “altın halkasını” taktıklarını söyledi.
Dünyanın en önemli projelerinden biri olan Marmaray’la iki kıtayı birbirine
deniz altından bağladıklarının altını çizen Karaismailoğlu, “Bugüne kadar
Marmaray’ı kullanan yolcu sayısı 600 milyona yaklaştı. İlk yük treninin geçtiği
17 Nisan 2020’den bugüne dek bin 108 tren, 990 bin ton yükü Marmaray üzerinden
taşıdı” ifadelerini kullandı.
YENİ NESİL BİR ULAŞIM PROJESİ
Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım
ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Proje’si hakkında bilgi veren Karaismailoğlu,
konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Kazlıçeşme-Sirkeci arasında atıl
bulunan 8,5 kilometrelik bir raylı sistem hattının; yaya odaklı, çevreye
duyarlı bir şekilde yeniden canlandırılması çalışmasıdır. Projemiz; 74 bin
metrekarelik yeni yeşil alanı ile 7,5 kilometrelik bisiklet ve 6,5 kilometrelik
yaya yolu ile 10 bin 120 metrekarelik meydan ve rekreasyon alanları ve 6 bin
metrekarelik kapalı sosyal ve kültürel alanı ile İstanbulumuzun değerine değer
katacak çok önemli bir projedir. Bunun yanında projemizde; 27 adet sanat
yapısı,9 adet yaya ve 12 adet karayolu geçidi ile 3 adet yaya ve 1 adet de
karayolu üst geçidi bulunacaktır. Kısa bir tanımla projemiz, Kazlıçeşme ile
Sirkeci arasında 8 istasyonlu raylı sistem ve yaya odaklı Yeni nesil bir ulaşım
projesidir. 2023 yılının ilk çeyreğinde tamamlayarak İstanbulluların hizmetine
sunmayı hedeflediğimiz bu projemiz ile ciddi ekonomik tasarruflar da
sağlayacağız. Projenin tamamlanmasıyla birlikte 30 yıllık süreçte; karayolu
bakım ve işletme açısından 425 milyon avro, çevreye olan etkilerin azalmalarından
dolayı 117 milyon avro ve zaman kazancı olarak da yaklaşık 243 milyon avro
olmak üzere; toplamda 786 milyon avro üzerinde tasarruf sağlayacağız”.
ALGI OPERASYONLARIYLA SİYASİ RANT DEVŞİRMİYORUZ
Hesaplanabilir tasarruf ve
kazancın ötesinde İstanbulluların rahat, emniyetli ve konforlu yolculuğun
yanında nefes alabilecekleri, yeşil alanlar oluşturduklarını belirten Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, “Bunun toplumsal kazancı hesaplanamaz. Biz, halka
hizmeti, Hak’ka hizmet olarak görüyoruz. Başkalarının yaptıkları hizmetlerin
üzerine konup, algı operasyonlarıyla siyasi rant devşirmiyoruz. Görev
alanlarımıza giren işlerden imtina edip, yükü başkalarına atmıyoruz. Mega
kentte toplu taşımayı ihmal edenlere karşın İstanbul’un ihtiyacı olan hizmeti
götürmek üzere gece gündüz çalışıyoruz” dedi.
Tüm bu yatırımları hayata
geçirirken kamu ve özel sektör olarak dünyanın yaşadığı teknolojik değişimi
yakından izlediklerini ve çağın hızına ayak uydurduklarını kaydeden
Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: