Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, işçi pozisyon nitelik
tablolarındaki “kadın işçi çalışamaz” ibaresini yeni sözleşmede kaldırdıklarına
dikkati çekti. Karaismailoğlu, “Bu şekilde, halen çalışan kadın
arkadaşlarımızla birlikte, işe yeni başvuracak olan kadın adaylar için iş alanı
sınırlaması kalktı” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Bakanlık ile TÜHİS Yol-İş 19. dönem toplu iş sözleşmesi
töreninde konuştu. Karaismailoğlu, “Ülkemizi, dünyanın en büyük 10 ekonomisi
arasına yükseltme hedefiyle, çalışmalarımıza 7/24 hizmet anlayışıyla devam
ediyor, dünyanın gıpta ile izlediği mega projeleri bir bir hayata geçiriyoruz.
Projelerimize yalnızca yol ya da köprü olarak bakanlar her zamanki gibi yine
yanılıyor. Türkiye’ye çağ atlatan bu projeler, istihdama, ekonomiye, ticarete
katkı sunmanın yanında vatandaşlarımızın konforlu ve güvenli bir şekilde
seyahat etmesine de olanak sağlıyor. Halkımızın refah seviyesine önemli
katkılar veriyor” dedi.
Kuzey Marmara Otoyolu,
Ankara-Niğde Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, yapımı
devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü ve nice projelerin ekonomiye yaptıkları
katkılarla ele alınması gerektiğini vurgulayan Karaismailoğlu, bu projelerin
kalkınma hedeflerinin bir parçası ve Türkiye’nin gücüne güç katan çalışmalar
olarak görülmesi gerektiğini söyledi.
YENİ TÜRKİYE SİZLERLE BİRLİKTE YÜKSELECEK
“Bakanlığımızın merkez yönetimi
ile birlikte ülkenin dört bir yanında görev yapan taşra teşkilatlarımızda alın
terleriyle, bileğiyle, emeğiyle, aklıyla, fikriyle ve yüreğiyle bizlere destek
olan işçi kardeşlerimizin ücret ve sosyal haklarının korunması amacıyla yapılan
görüşmelerde uzlaşı sağlamamız son derece önemli” diyen Karaismailoğlu,
işçilere “yeni Türkiye sizlerle birlikte yükselecek” diye seslendi.
Dünyayı olduğu kadar Türkiye’yi
de tesiri altına alan Kovid-19 salgınının, merkez ve taşra olmak üzere tüm
ulaşım modlarını etkilediğine dikkati çeken Karaismailoğlu, şu
değerlendirmelerde bulundu:
“Pandemi nedeniyle gelişmiş
birçok ülkenin sağlık sistemi, çalışma hayatı ve ekonomik yapısı derin yara
aldı. Ancak güçlü yönetim anlayışımızla ve Cumhurbaşkanı’mızın liderliğinde
aldığımız bir dizi ekonomik tedbirle bu süreci mümkün olan en az hasarla
atlatmak için hep birlikte çaba sarf ettik. Kısa çalışma ödeneği ile birlikte,
birçok vergi muafiyetleriyle sektörün ve çalışanlarımızın korunmasına yönelik
ciddi tedbirleri yerinde ve zamanında aldık. Pandeminin en yoğun hissedildiği
2020’de de yatırımlarımızın devam ettiği tüm şantiyelerimizde Sağlık
Bakanlığı’mızın tedbirlerine uyarak işlerimizi kesintisiz sürdürdük. Salgının
etkilerinin en ağır hissedildiği 2020 yılında birçok gelişmiş ülke küçülme
yaşarken, ülkemiz, yüzde 1,8’lik büyüme gösterdi. 2021’in ilk çeyreğinde yüzde
7,2 büyüdük. İkinci çeyrekte yakaladığımız yüzde 21,7 oranıyla, en hızlı
büyüyen ikinci ülke olma başarısını gösterdik.”
KÖSTEK OLMAYA ÇALIŞANLARA RAĞMEN YATIRIMLARIMIZI HAYATA GEÇİRİYORUZ
“Ülkemizi baştan başa demir
ağlarla ve gelişmiş karayollarıyla örerken, hava yolunu ‘halkın yolu’ yaptık”
ifadelerini kullanan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “2021’nin ilk yedi ayında
deniz yolunun yatırım payını yüzde 36 oranında artırdık. Bilişim ve iletişim
sektörümüz 2021’in ilk yarısında yüzde 19’a yakın büyüdü. Ekonomimizdeki bu
büyümeyi, ülke genelindeki güçlü ve istikrarlı yönetim, işleyen ekonomi ve
dinamik üretim sistemi ile izah edebiliriz. Bizleri 2023 hedeflerimizden
uzaklaştırmaya çalışanlara, bize köstek olmaya çalışanlara rağmen,
Cumhurbaşkanı’mız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde emin adımlarla
yatırımlarımızı bir bir hayata geçirmeye devam edeceğiz. Zaman zaman bu kutlu
yürüyüşümüzü çekemeyenler, engel olmak isteyenler yok değil. Bugün halkımızın
hayatının ayrılmaz parçası olmuş, köprüler, tüneller, havalimanları, Türkiye’de
üretilen bir ürünün kolayca yurt dışında karşılığını bulmasını sağlıyor. Neden?
Çünkü Türkiye, lojistik açıdan artık merkezi bir konumda. Bugün gurur duyulan,
ekonomik, zamansal ve çevresel faydaları saymakla bitmeyen; ürünümüzü pazara,
hastamızı hastaneye, çocuğumuzu okula taşıyan emniyetli yollarımız, halkımızı
dünyaya ulaştıran havalimanlarımız hep bir dirençle karşılanmadı mı? Ama
sonunda her biri milletimizce benimsenmiş ve katma değer oluşturmuş projeler
olarak Yeni Türkiye tarihine adlarını altın harflerle yazdırdılar. 19 yıldır
olduğu gibi, bizi karalayanlara inat, bu dönemi de sizlerin emekleri, özverili
duruşu sayesinde başarıyla atlatacağız” değerlendirmesinde bulundu.
KADIN ÇALIŞANLARA YENİ HAKLAR GETİRİLDİ
İmzalanan toplu iş sözleşmesinin
de üretim ve büyüme hızına ivme kazandıracağını belirten Karaismailoğlu, 19.
dönem toplu iş sözleşmesinde kadın çalışanlara yeni haklar getirdiklerini
vurguladı.
İşçi pozisyon nitelik
tablolarındaki “kadın işçi çalışamaz” şeklindeki ibareleri, yeni sözleşmede
kaldırdıklarının altını çizen Karaismailoğlu, “Bu şekilde, halen çalışan kadın
arkadaşlarımızla birlikte, işe yeni başvuracak olan kadın adaylar için iş alanı
sınırlaması kalktı. AK Parti hükümetleri olarak, halka hizmeti ‘Hakka’ hizmet
olarak görüyor, bizimle birlikte omuz omuza çalışan işçi kardeşlerimizin alın
terlerinin karşılığını vermeye devam ediyoruz” dedi.
ULAŞTIRMA VE HABERLEŞME ŞÛRA’SI YENİ YOL HARİTASINI ÇİZECEK
Konuşmasında 12. Ulaştırma ve
Haberleşme Şûra’sına de değinen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, burada 55
farklı ülkeden Ulaştırma Bakanları ve Bakan Yardımcılarının katılım göstereceği
kapalı oturumlar yapılacağını söyledi. Karaismailoğlu, Şûra’da dünyayı
değiştirebilecek mega ulaşım projeleri, Kovid-19 sonrası dünyada ulaşımın
iyileştirilmesi, esnekliği ve küresel tedarik zincirlerin yeni standartlarının
belirlenmesi, bütünsel kalkınmayı sağlayacak ekonomi ve ulaşım koridorlarının
gelişimi ve ülkelere etkisi konularında sektördeki iş birliği fırsatlarını,
bölgesel sorunları ve çözüm önerilerini masaya yatıracaklarını kaydetti.
Karaismailoğlu, sözlerini şöyle
tamamladı:
“Türkiye’nin 2023, 2035, 2053 ve
2071 hedeflerine ulaşmada yeni yol haritamızı çizecek olan ‘Türkiye Ulaştırma
Politikasının’ Şûra’mızda şekilleneceğini özellikle vurgulamak istiyorum. 3 gün
sürecek 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası ile bu hedeflerimize ulaşacak
politika ve stratejiler konusunda, uzman yerli yabancı üst düzey yöneticileri,
bilim insanlarını, sivil toplum kuruluşlarının ve özel sektörün temsilcilerini
bir araya getireceğiz.”