ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: SINIR KAPILARINDA KAPASİTENİN ARTIRILMASI İÇİN BULGARİSTAN İLE MUTABIK KALDIK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Hamzabeyli ve Kapıkule
Sınır Kapılarında kapasitenin artırılması ve şartların iyileştirilmesi için
Bulgaristan ile mutabık kaldıklarının altını çizerek, kısa vadede kapılardaki
geçiş kapasitelerinde yüzde 30’lara varan artışların yapılacağını duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Bulgaristan’da mevkidaşı Nikolay Sabev ile bir araya geldi.
İkili görüşmenin ardından, ortak bildiri imzalandı. Temaslarının ardından
Kapıkule Sınır Kapısı’nda açıklama yapan Karaismailoğlu, Bulgaristan geçişli
olan karayolu kapılarında yaşanan sıkıntıların öncelikleri konuların başında
yer aldığını söyledi. Hamzabeyli ve Kapıkule Sınır Kapılarında aşırı derecede
yoğunluk olduğunu belirten Karaismailoğlu, kapasitelerin artırılması ve
buradaki şartların iyileştirilmesi konusunda mutabık kalındığına dikkati çekti.
İLAVE GEÇİŞ KAPILARIN YAPILMASI İÇİN ÇALIŞMALAR VAR
Kısa vadede kapılardaki geçiş
kapasitelerinde yüzde 30’lara varan artışların yapılacağını açıklayan
Karaismailoğlu, “Ayrıca, kalıcı olarak da ilave geçiş kapılarının yapılması
konusunda da önemli çalışmaları var. İnşallah 6 ay içerisinde bu kalıcı
kapıların yapılması ve önemli gelişmeler yaşanacağı noktasında kendileri ile
hemfikir olduk. Karayolu transit geçişlerinde olsun, ikili geçişlerde olsun
Bulgaristan ile iyi ilişkilerimiz devam edecek ve buradaki taşımacılarımızın
yaşadığı sorunları minimuma indirmek için elbirliği ile çalışacağız. Bu konuda
hemfikir olduk” dedi.
ÇERKEZKÖY-KAPIKULE HIZLI TREN HATTINDA ÖNEMLİ ÇALIŞMALAR VAR
Kapasite, ihracat rakamları,
üretim ve tüketim arttıkça bu lojistik hareketlerin de artarak devam edeceğini
dile getiren Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Yani bugünkü sayıların çok daha
üzerine çıkacak. O yüzden hem karayolundaki kapasiteyi artırmamız gerekiyor hem
de karayoluna alternatif güzergahları da faaliyete geçirmemiz ve oradaki
kapasiteleri de artırmamız gerekiyor. Özellikle demiryolu ve denizyolunu aktif
olarak kullanmamız gerektiği konusunda da hemfikir olduk. Mevcutta kapasitesi
çok düşük olan demiryolu taşımalarında da çok önemli çalışmalar yapacağız.
Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren hattında da önemli çalışmalar var. Önümüzdeki 2
yıl içerisinde Çerkezköy-Kapıkule kısmını faaliyete alacağız.
Çerkezköy-İstanbul arasında da hem ihale hem de yapım çalışmalarımız hummalı
bir şekilde devam ediyor. Bu lojistiğin gelişimi açısından çok önemli bir
koridor. Ayrıca burası Çin’den Londra’ya uzanan Demir İpek Yolu’nun da kalbinde
olan bir yer. Burası önümüzdeki yıllarda uzun vadede çok önemli bir fonksiyon
üstlenecek. Çünkü Kuzey Koridordaki 710 milyar dolarlık ticaret hacminin yüzde
30’unu Orta Koridor’a alma hedefimiz var. Burada biz üzerimize düşen
planlamaları yaptık, çalışmalarımız devam ediyor. Yine Bulgaristan’da da bu konuda
aynı fikirde olduğumuzu, aynı önemi gösterdiklerini bizlere özellikle üzerine
basarak söylediler.”
VARNA RO-RO HATTINI AÇMAMIZ GEREKİYOR
Özellikle demiryolu taşımalarında
Bulgaristan, Sırbistan, Macaristan ve Türkiye’nin, Mart ayında İstanbul’da toplanma
kararı aldığını anımsatan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bu toplantının da
organizasyonunu yaptıklarını ifade etti. Demiryolundaki bu kapasitenin
artırılması ve modernizasyonun hızlıca yapılması konusunda çalışmalar
yapılacağını aktaran Karaismailoğlu, “Karasu-Varna veya İstanbul-Varna RO-RO
taşımalarının da önemini Bulgaristan tarafı ile istişare ettik. Onların da bu
konunun önemine vakıf olduklarını görmemiz bizleri de sevindirdi. Bizim çok
hızlıca Varna RO-RO hattını açmamız gerekiyor. O konuda da arkadaşlarımız
derhal çalışmalarına başladılar” değerlendirmesinde bulundu.
ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ, LOJİSTİK KORİDORLARIN ÖNEMLİ GÜZERGAHI OLACAK
Mevkidaşına 1915 Çanakkale
Köprüsü’nün 26 Şubat’ta açılacağını söylediklerini aktaran Karaismailoğlu,
“Çanakkale Köprüsü de bu lojistik koridorların önemli bir güzergahı olacak.
Çünkü Çanakkale Köprüsü, Türkiye’nin batısı, Ege ve Marmara Bölgesi’nin
Avrupa’ya açılan koridoru olacak. O da bu lojistik hareketler konusunda çok
önemli bir fonksiyon üstlenecek. Biz bu Cumartesi ve haftaya açılış gününde
Çanakkale’de olacağız. Dünyanın bu lojistik hareketlerine yön verecek. 1915
Çanakkale Köprüsü dünyanın en büyük teknolojik işlerinden bir tanesi. O da yine
Cumhurbaşkanımızın liderliğinde ülkemize kazandırdığımız çok önemli ulaştırma
projelerinden. Bütün dünyanın gıpta ile takip ettiği, en önemli projelerden bir
tanesi. Onu da inşallah önümüzdeki hafta bütün dünyanın hizmetine sunacağız”
diye konuştu.
DIŞ TİCARET HACMİNİN ARTIRILMASI İÇİN LOJİSTİK KORİDORLARIN İYİLEŞTİRİLMESİ
ÖNEMLİ
Bulgaristan ile ilişkilerin çok
iyi seviyede olduğunun altını çizen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Bugünkü
toplantılarımız sonucunda da bunu bir kez daha gözlemledik. İstişarelerimiz
bundan sonra da devam edecek. Bir ortak bildiri hazırladık ve amaçlarımızı
sıraladık. Bunların artık bakanlar düzeyinde takiplerini de yapacağız. Yine
bütün komşu ülkelerimizle ve güzergahımızdaki bu lojistik koridorlardaki
ülkelerle iyi işbirliklerimiz artarak devam edecek. Çünkü 225 milyar dolar
ticaret hacmimizin 500 milyar dolara çıkması için hem bu lojistik koridorların
iyileştirilmesi hem de kapasitelerinin artırılması çok önemli. O yüzden biz de
üzerimize düşeni fazlasıyla yapmak için canla başla tüm ekibimizle çalışacağız”
diyerek sözlerini tamamladı.