Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, son 20 yılda karayolu
yatırımlarında gerçekleştirilen ‘reform’ niteliğindeki gayretlerle “destan”
yazıldığını belirtti ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile bu yolda tarihi bir eşiğe
gelindiğini söyledi. Karaismailoğlu, “Bu eşsiz proje; ‘iç ve dış mihraklardan
medet uman, ata mirasına sahip çıkmayı beceremeyenlere’ yeni Türkiye’nin bir
mesajıdır. 1915 Çanakkale Köprümüz de ‘en’lerin projesi olarak Lapseki-Gelibolu
arası feribot seferi ile 1.5 saat, bazen de saatler süren geçiş süresini sadece
6 dakikaya indirecek. Böylece atalarımızın kanlarıyla sulanmış Çanakkale
Boğazı’na adeta bir mühür vuracak” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü, TÜHİS ve Türkiye Yol-İş Sendikası
arasında gerçekleştirilen istişare toplantısına katıldı. Sosyal güvenlik
mevzuatı ile birlikte, toplu iş sözleşmesinin kapsamı ve sendika-işveren
ilişkilerinin ele alınacağı bu toplantıyı çok önemsediklerini belirten
Karaismailoğlu, “Tüm diğer ulaşım modlarımızla birlikte karayolları, ülkemizin
can damarıdır. Her zaman söylediğimiz gibi yollarımız akarsular gibidir.
Geçtiği her yere yeni yatırım fırsatları, üretim imkanları ve istihdam
olanakları sağlarken, ekonomimizi büyütüyor, ticari hayatı geliştiriyor. Eğitim
ve kültürel hayata canlılık katıyor. Böylece, milletimize iş, aş, refah ve
huzur getiriyoruz. Cumhurbaşkanımızın vizyonu ve liderliğinde; 2003-2021
yıllarında ülkemizin ulaşım ve haberleşme yatırımları için yaptığımız yaklaşık,
1 trilyon 169 milyar liralık yatırım içinde karayollarımızın oranı yüzde 61.
Yatırım miktarı ise 711 milyar lirayı aştı” dedi.
OTOYOLLARIMIZIN UZUNLUĞUNU İKİYE KATLADIK
Son 20 yılda Türkiye’nin karayolu
yatırımlarında kelimenin tam anlamı ile gerçekleştirilen ‘reform’ niteliğindeki
gayretlerle “destan” yazıldığını ve yazılmaya da devam edileceğini vurgulayan
Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“AK Parti iktidara geldiğinde
ülkemiz genelinde 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu, el
birliğiyle 28 bin 550 kilometreye ulaştırdık. Otoyollarımızın toplam uzunluğunu
ikiye katladık. Bin 714 kilometreden alıp, 3 bin 532 kilometreye çıkardık.
Tünel uzunluğunu tam 12 kat artışla 50 kilometreden aldık, 651 kilometreye
ulaştırdık. Köprü ve viyadük uzunluklarını, 311 kilometreden aldık, 724
kilometreye çıkardık. Karayolu yatırımlarımızda 7/24 esasına göre ‘canla başla’
çalışarak ülkemizin ulaştırma altyapısına çağ atlatmanın haklı gururunu hep
birlikte yaşıyoruz. Çünkü halkımızın refahını artırmak, gençlerimize müreffeh
bir gelecek sunmak hepimizin amacı. Türkiyemizi, dünyanın en büyük 10
ekonomisinden birine dönüştürmek istiyoruz. Bu yolda son dönemeçteyiz. Yine de
daha yapacak çok işimiz var. Bu nedenle; ‘Durmak yok yola devam’ diyoruz.
Karıncalar gibi çalışarak; yollarımızı inşa etmeye, refahımızı artırmaya,
Türkiye’mizin kalkınma hamlesini desteklemeye hep birlikte devam edeceğiz. Yeni
hedeflerimizle bu tarihi adımları destekleyeceğiz. Cumhuriyet’imizin 100.
kuruluş yıldönümünde; otoyol uzunluğunu 3 bin 843 kilometreye, bölünmüş yol
uzunluğunu 29 bin 516 kilometreye çıkaracağız. Köprü ve viyadük uzunluğunu 771
kilometreye, tünel uzunluğunu da tam 720 kilometreye yükselteceğiz.
Hedeflerimize ulaşmak için dün olduğu gibi yarın da omuz omuza, inanarak,
isteyerek birlikte çalışacağız ve yine başaracağız.”
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ YENİ TÜRKİYE’NİN MESAJIDIR
Bu yolda tarihi bir eşiğe daha
gelindiğine işaret eden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “1915 Çanakkale
Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu projemizin 26 Şubat’ta açılışını
yapacağız. Yeni Türkiye’nin geleceğini kara yolcu kardeşlerimizle birlikte
aydınlatmaya devam edeceğiz. 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale
Otoyolu projemizin yapımını, 2 milyar 545 milyon avro yatırımla tamamladık.
Yaklaşık 5 bin 100 personel ve 740 adet iş makinesi ile gece gündüz çalışarak
inşa ettiğimiz bu eşsiz proje; ‘iç ve dış mihraklardan medet uman, ata mirasına
sahip çıkmayı beceremeyenlere’ yeni Türkiye’nin bir mesajıdır. Ülkemizin
bölgesinin lider ülkesi olduğunun, en büyük göstergesinden bir tanesidir. 2023
metrelik orta açıklığı ile Cumhuriyet’imizin 100. kuruluş yıl dönümünü
sembolize edecek Köprümüz; ‘dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü’
unvanına sahip olacak. 318 metrelik çelik kuleleri Çanakkale Deniz Zaferi’nin
kazanıldığı 18 Mart 1915’i işaret edecek. Dünyanın en yüksek kulelerine sahip
asma köprüsü olacak. Bu projemizle; Malkara-Çanakkale Otoyolu güzergahı 40
kilometre kısaltırken, 1915 Çanakkale Köprümüz de ‘en’lerin projesi olarak
Lapseki-Gelibolu arası feribot seferi ile 1.5 saat, bazen de saatler süren
geçiş süresini sadece 6 dakikaya indirecek. Böylece atalarımızın kanlarıyla
sulanmış Çanakkale Boğazı’na adeta bir mühür vuracak. 1915 Çanakkale Köprüsü
sadece bir köprü olmanın ötesinde aziz şehitlerimizin hatırasını da bağrında
taşıyan eşsiz bir abide olacak. Çanakkale Boğazı’nın yakut bir gerdanlık gibi
taşıyacağı Köprü’müz, şehit atalarına saygılı, milli bağımsızlık bayrağını
taşıyan, dünyayla rekabet eden yeni Türkiye’nin en güzel, en doğru eserlerinden
biri olacak.”
YILLIK 37.5 MİLYAR TL’LİK TASARRUFA HEP BİRLİKTE İMZA ATTIK
2003-2020 yılları arasındaki
karayolları yatırımlarıyla Türkiye ekonomisine çok ciddi katkılar sağlandığını
dile getiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, bunların; Gayri Safi Milli
Hasıla için 109 milyar 250 milyon lira, üretim içinse 237 milyar 539 milyon
lirayı aştığını söyledi. Yatırımların katkılarının bu rakamlarla sınırlı
olmadığını vurgulayan Karaismailoğlu, “Mevcut durum itibarıyla; toplam uzunluğu
28 bin 550 kilometre olan bölünmüş yollarda seyahat eden vatandaşlarımız,
yıllık 447 milyon saat zaman ile yaklaşık 2.020 milyon litre akaryakıt
tasarrufu sağladılar. Seyahat süresindeki kısalmalardan kaynaklı olarak
yaklaşık; 12 milyar 788 milyon liralık işgücü tasarrufu ve 24 milyar 740 milyon
liralık akaryakıt tasarrufu olmak üzere; toplam yıllık 37 milyar 528 milyon
liralık tasarrufa hep birlikte imza attık. Ayrıca çevrenin korunması için çok
kritik olan emisyon salımından da 4,44 milyon ton azalma sağladık. Ülkemiz
ekonomisinin yatırım, istihdam, üretim, ihracat ve cari fazlayla büyütme
yolunda atılan adımları, her türlü koşulda, kararlılıkla destekliyoruz” diye
konuştu.
PANDEMİ SÜRECİNDE ALINAN TEDBİRLERLE ŞANTİYELERİMİZİ HEP AÇIK TUTTUK
Özellikle pandemi sürecinde alınan
tedbirlerle şantiyeleri hep açık tuttuklarını ifade eden Karaismailoğlu, bu
sayede 2020 yılında dünya ekonomisi yüzde 3,1 küçülürken, Türkiye’nin yüzde 1,8
ile büyüyen ikinci ülke olduğunu söyledi. 2021 yılında ise Türkiye’nin ilk
çeyrekte yüzde 7,2, ikinci çeyrekte yüzde 21,7, üçüncü çeyrekte yüzde 7,8
oranında büyüyerek bir önceki yılki başarısını katladığını kaydetti. İhracatta
Cumhuriyet tarihi rekorunun yine bu olumsuzluklara rağmen 2021 yılında
kırıldığını aktaran Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Pandemi sonrasında ülkemizin
sağladığı dış ticaret ve büyüme rakamlarında sizlerin katkıları çok büyüktür.
Tüm bu katkıları; toplam 74 bin 64 kişilik dev bir aile olarak
gerçekleştiriyoruz. Tüm bu büyüme ve kalkınma için emek sarf eden çalışanlarımıza
toplu iş sözleşmelerinde destek oluyoruz. Enflasyona ezdirilmemeleri konusunda
azami gayret gösteriyoruz. Bakanlığımızı temsilen TÜHİS’in Yol-İş Sendikamız
ile Şubat 2023’e kadar geçerli olan Toplu İş Sözleşmesi’nde ayrıca sosyal
destekler de sunuyoruz. 19’uncu dönem Toplu İş Sözleşmemizde; kadın istihdam
alanları genişletilirken, aidat kesintileri ve servis ücret destekleri de
sağladık. Bakanlığımıza bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarda da yine
sendikalarımızla, işçi-işveren ilişkilerimiz yoğun ve etkin bir şekilde devam
ediyor. Otoyollar, bölünmüş yollar, köprü ve viyadükler yapmak kadar,
yollarımızın bakım onarım ve trafiğe açık tutulması da son derece önemli.
Karayollarımız, karla mücadele çalışmalarını; 12 bin 645 personel ve 10 bin 916
adet makine ve ekipman, araç takip sistemi desteği ile 446 merkezde 7/24
esasına göre başarıyla yürütüyor, yürütmeye devam edecektir.”
MİLLETİMİZ, ŞANTİYELERİ TOPRAKLA KAPATANLARI ÇOK İYİ GÖRMEKTEDİR
Sahada işin başında canla başla
çalışılmaya devam edildiğini aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“Milletimiz de bu emeklerimizi takdirle karşılıyor. Milletimiz, suyu getirenle,
testiyi kıranları, hizmet getiren ile ‘temel atmama’ töreni düzenleyenleri,
metro ve raylı sistemlerle hayata hız ve konfor katanlarla, şantiyeleri
toprakla kapatanları, güçlü yönetim ve ilkeli ittifakla ülke için çalışanlar
ile yabancı ülkelere mektup yazanları çok iyi görmektedir. Bizler; Tokat
yöresinin bir türküsünde olduğu gibi, ‘yola yolladım seni, yollar yormasın
seni’ diyen kadirşinaz halkımızı sevdiklerine yorulmadan kavuşturmayı hedef
belirledik. Halkımızın gönlüne giden yollar yapıyoruz. ‘Durmak yok, yola devam’
diyoruz” dedi.