ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: YERKÖY-KAYSERİ HIZLI TREN DEMİRYOLU PROJESİ’NİN İHALESİNİ BU AY İÇİNDE SONUÇLANDIRIYORUZ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Yerköy-Kayseri Hızlı
Tren Demiryolu Projesi’nin uzunluğunun 142 kilometre, saatte 250 kilometrelik
tasarım hızına uygun yeni çift hat şeklinde yapılacağını belirterek,
“Hazırlıklarını yoğun şekilde sürdürdüğümüz hızlı tren ihale işlemlerine
başladık, bu ay içinde sonuçlandırıyoruz. Projemizi, 4 yılda tamamlamayı
hedefimize koyduk” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu Projesi’yle ilgili açıklama
yaptı. Konuşmasının başında Kayseri’deki programlarına değinen Karaismailoğlu,
Kayseri Havalimanı Yeni Terminal Binası’nda saha incelemesinde bulunduklarını,
Kayseri Anafartalar-Şehir Hastanesi YHT Gar Tramvay Hattının ilk ray kaynak
törenini gerçekleştirdiklerini söyledi.
ULAŞIM SÜRESİ İSE 3,5 SAATTEN 1 SAATİN ALTINA İNECEK
Yerköy-Kayseri Hızlı Tren
Demiryolu Projesi’nin uzunluğunun 142 kilometre, saatte 250 kilometrelik
tasarım hızına uygun yeni çift hat şeklinde yapılacağına dikkati çeken
Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Hat üzerinde toplam uzunluğu 12
bin 900 metre olan 9 adet tünel yer alacak. En uzun tünelimiz, 3 bin 280 metre
olacak. Hızlı Tren Demiryolu hattımızda, toplam uzunluğu 2 bin 395 metreyi
bulan 18 köprü; 20 üstgeçit ve 116 altgeçit yer alacak. Hat boyunca 21 adet de
viyadük yapacağız. Hazırlıklarını yoğun şekilde sürdürdüğümüz hızlı tren ihale
işlemlerine başladık, bu ay içinde sonuçlandırıyoruz. Projemizi, 4 yılda
tamamlamayı hedefimize koyduk. Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu hattımızın devreye
girmesiyle birlikte; Yerköy-Kayseri arasındaki hat, 170 kilometreden 142
kilometreye düşecek. Ulaşım süresi ise 3,5 saatten, 1 saatin altına inecek.
Projemiz tamamlandığında, Yerköy-Kayseri arasında 2 saat 30 dakika olan
karayolu ulaşımına ciddi bir alternatif olacak. Hattın devreye girmesiyle;
mevcut konvansiyonel demiryolu ile 7 saatte sağlanan Ankara-Kayseri ulaşım
süresi 2 saate inecek. Bu hat ile
Ankara-Kırıkkale-Yerköy-Şefaatli-Yenifakılı-Himmetdede-Boğazköy ve Kayseri
istasyonlarımız arasında 1 yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük taşıma
imkanımız olacak.”
BOĞAZKÖPRÜ LOJİSTİK MERKEZİ ÖNEMLİ YÜK AKTARMA MERKEZİ OLACAK
Kayseri’ye Boğazköprü mevkinde
620 bin metrekare alan üzerine 1,8 milyon ton taşıma kapasiteli lojistik merkez
de kurduklarını belirten Karaismailoğlu, “Boğazköprü Lojistik Merkezi faaliyete
geçtiğinde Kayseri, uluslararası taşımacılık koridorlarındaki payını
yükseltecek, önemli bir yük aktarma merkezi olacak. ‘Demiryollarına çağ
atlattık’ dediğimizde bize inanmayanlara sesleniyoruz; 2003 yılından itibaren
demiryolları için adeta seferber olduk. Eskimiş, yenilenmemiş, bir çivi bile
çakılmamış hatlarımıza hızlıca ayağa kaldırdık. Yatırım nedir bilmeyen TCDD’yi
19 yılda kendi milli trenini üretecek duruma getirdik. Yerli ve milli
sinyalizasyon projesini uygulamaya geçirdik. Demiryollarında ilk defa
tasarımları yerli olan demiryolu araçları ve ekipmanları üretmeye başladık.
Uzun yıllar ihmal edilen demiryollarımızın modernizasyonu ile birlikte Yüksek
Hızlı Trenle ülkemizi buluşturuyoruz” ifadelerini kullandı.
ANAFARTALAR İSTASYONUNDA RAY KAYNAĞI İŞLERİNİ BAŞLATARAK ÖNEMLİ
KİLOMETRE TAŞINI GERİDE BIRAKTIK
Proje nedir bilmeyenlere inat
doğu-batı ve kuzey-güney hattında demiryolu ulaşımını ekonomiye katkı sağlar
hale getirdiklerinin altını çizen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şu
değerlendirmelerde bulundu:
“Çünkü bizim gayemiz her bir
ulaşım modumuzla üreten Türkiye’ye destek olmak. Bu gaye için var gücümüzle
çalışıyor, kaynaklarımızı en verimli şekilde kullanıyoruz. Ülke genelinde, bin
213 kilometresi yüksek hızlı tren hattı olmak üzere, toplam 2 bin, 149
kilometre yeni hattı döşedik. Bu şekilde, demiryolu ağımızı 12 bin 803
kilometreye çıkardık. Lojistik merkezlerimiz üzerinden, demiryollarımızı, kara
ve havayollarımızla entegre hale getiriyoruz. Demiryolu yatırımlarımız
kapsamında, kent içi raylı sistemlerimiz ayrı bir öneme sahip. Kent için raylı
sistem yatırımlarımızdan birisini de Kayseri’mizde gerçekleştiriyoruz. Geçen
yıl Anafartalar-Şehir Hastanesi-Mobilyakent Tramvay Hattı yapım çalışmalarına
başladık. Buraya gelmeden önce gerçekleştirdiğimiz tören ile de mevcut tramvay
sistemine bağlantı noktası olan Anafartalar istasyonunda ray kaynağı işlerini
başlatarak önemli bir kilometre taşını daha geride bıraktık. 7 kilometre uzunluğunda
ve 11 istasyondan oluşan projemiz, Kayseri’nin kent içi raylı toplu taşıma
altyapısının gücüne güç katacak. Kayserili vatandaşlarımız bu yeni hat ile
kesintisiz şekilde; Kayseri Şehir Hastanesi’ne, Şehirlerarası Otobüs
Terminali’ne, Mobilyakent’e ulaşacak. Nuh Naci Yazgan Üniversitesi’ne giden
öğrencilerimiz ve akademisyenler için de önemli bir ulaşım imkanı sağlanacak.
Kayseri’nin 35 kilometre olan raylı sistem uzunluğu 42 kilometreye, 55 olan
istasyon sayısını 66’ya çıkaracağız.”
KAYSERİ’NİN 69 OLAN RAYLI SİSTEM ARACI SAYISINI 74’E YÜKSELTECEĞİZ
Proje kapsamında temin edilecek 5
yeni tramvay aracı ile birlikte Kayseri’nin 69 olan raylı sistem aracı sayısını
74’e yükselteceklerinin altını çizen Karaismailolu, 300 personelle, 7/24 esasına
göre yapım çalışmalarını sürdürdüklerini kaydetti. Birkaç ay içinde inşaat
işlerini tamamlayıp elektromekanik işlerine hız vereceklerini anlatan
Karaismailoğlu, “Sözleşmeye göre gelecek yıl Ekim ayında bitmesi gereken
hattımızı en geç yaz sonunda, okullar açılmadan hizmete açmayı planlıyoruz”
dedi.
TEKGÖZ, HÖBEKTAŞ VE KAPUZBAŞI TARİHİ KÖPRÜLERİNİN RESTORASYONLARI
TAMAMLANDI
Kayseri de önemli başka bir
yatırım yaptıklarını anlatan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,
konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Kocasinan ilçemizdeki Tarihi
Tekgöz ve Höbektaş Köprüleri ile Yahyalı İlçemizdeki Kapuzbaşı Tarihi
Köprüsü’nün restorasyon çalışmalarını tamamladık ve köprülerimizi yeniden
hizmete alıyoruz. Bildiğiniz üzere 6 bin yıllık kadim geçmişi ile Kayseri,
tarihin izlerini taşıyan nice eseri bünyesinde barındırmaktadır. Hititler’den
Bizans’a, Selçuklular’dan Osmanlı İmparatorluğu’na nice medeniyetten miras
kalan tarihi varlıkları, kültür turizmi ve inanç turizmi açısından çok
değerlidir. Bizim de öncelikle yapmamız gereken Kayseri’nin sahip olduğu bu
eşsiz birikimleri en doğru şekilde korumak ve tanıtmaktır. Bu düşüncelerle
yeniden hizmete başlayan Tarihi Tekgöz, Höbektaş ve Kapuzbaşı Köprülerimizin
hayırlara vesile olmasını diliyorum.”
“Bakanlık olarak hem kültür hem
de teknoloji tarihi açısından önem atfeden tarihi köprülerimizi gelecek
kuşaklara aktarmak amacıyla aslına uygun restore ederek korumaya büyük önem
veriyoruz” diyen Karaismailoğlu, bu ülkenin idarecileri olarak, tarihi
değerleri korumak ve gelecek kuşaklara aktarmakla yükümlü olduklarını söyledi.
Bugünün gereksinimlerini de en iyi şekilde tespit etmek ve çağın ihtiyaçlarına
cevap vermek zorunda olduklarını ifade eden Karaismailoğlu, “Son 19 yılda
Cumhurbaşkanımızın liderliğinde atalarımızdan miras Tekgöz, Höbektaş ve
Kapuzbaşı tarihi köprüleri gibi eşsiz eserlerin yanına dev eserler ekledik”
diye konuştu.
19 YILDA KAYSERİ’YE 8 MİLYARIN ÜZERİNDE YATIRIM YAPTIK
Tüm Türkiye’de olduğu gibi
Kayseri’de de dev projeleri bir bir hayata geçirdiklerine vurgu yapan Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, son 19 yılda Kayseri’nin ulaşım ve iletişim altyapısı
için 8 milyarın üzerinde yatırım yaptıklarına dikkati çekti. Kayseri’nin 2003
yılına kadar sadece 83 kilometre olan bölünmüş yolunu 19 yılda 651 kilometreye
çıkardıklarına işaret eden Karaismailoğlu, yatırımlarla ilgili şu bilgileri
verdi:
“Sadece 1 kilometre Bitümlü Sıcak
Kaplamalı yolu vardı, 467 kilometreye yükselttik. Kayserili vatandaşlarımızı
yollarda güven ve konforla tanıştırdık. 56,2 kilometre olan Kayseri-Sivas
yolunu ve 124,3 kilometre olan Kayseri-Niğde yolunu bölünmüş yol haline
getirdik. Kayseri’yi; Niğde’ye, Nevşehir’e, Sivas’a, Adana’ya, Yozgat’a
bölünmüş yollarla bağladık. Şehir içi trafiğine nefes aldıran Garipçe, Mimar
Sinan, Himmetdede Köprülü Kavşaklarını trafiğe açtık. Boğazköprü Grubu
Köprülerini, Bünyan Köprülü Kavşağı ve bağlantı yolları tamamlayarak hizmete
verdik. 2020 yılı içerisinde de Pınarbaşı-Kahramanmaraş Devlet Yolu kesişimde
yer alan 1,9 kilometre uzunluğundaki Pınarbaşı-Sarız Köprülü Kavşağı ve 2 adet
köprünün yapımını tamamladık. Böylece Pınarbaşı şehir geçişindeki trafik
yoğunluğunun yüksek olduğu bu kesimde seyahat güvenliği arttırdık ve trafik
akışında sürekliliği sağladık. Şu anda; Kayseri-Sivas Ayrımı-Bünyan Yolu, Develi
Batı Çevre Yolu ve Develi Kuzey Çevre Yolu, Develi-Yahyalı Yolu,
Felahiye-Özvatan-Kermelik Yolu, Boğazlıyan-Felahiye Yolu, Kayseri-Pınarbaşı
Yolu gibi toplam proje tutarı 2 milyar olan 16 adet önemli karayolu projemizde
çalışmalarımız devam ediyor. Ayrıca Anafartalar- Mobilyakent Tramvay Hattı
yapım çalışmalarımız başarıyla sürdürüyoruz. Hızlı tren projemizi yakında
hayata geçiriyoruz. Yine, sürekli büyüyen ekonomisi ile Kayseri’nin,
uluslararası ulaşımın ve ticaretin baş aktörü havayolu taşımacılığına olan
ihtiyacı da artıyor. 2003 yılında 325 bin olan yolcu sayısı, 2020 yılında
Covid-19 salgın sürecine rağmen 1 milyon 161 bin kişiyi aştı. Mevcut terminal
binası artık yaşanan yoğunluktan dolayı yolculara istenilen hizmet kalitesini
sunamadığı için yeni bir iç hatlar terminali yapmak zorunlu hale geldi. Biz de
Mimar Sinan’ın mukaddes emaneti olan bu şehre yakışır ve Kayserililere yaraşır
yeni bir havalimanı inşa etmeye başladık. Böylece, Kayseri yılda 6 milyon
yolcuya kaliteli hizmet sunabilecek yeni bir havalimanına kavuşacak.”
KAYSERİ HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI VE TRAFİĞİNDE ÇOK DAHA ÖNEMLİ BİR KONUM ÜSTLENECEK
Çalışmalara başladıkları andan bu
yana terminal binası zemin iyileştirmesini, katlı otopark yapılması, zemin
iyileştirmesi, kazı ve dolgu işleri, yalıtım, betonarme ve prekast döşeme
imalatlarını ve apron bariyer, güç merkezi, giriş kontrol ve ARFF binaları
kazı, dolgu ve zemin iyileştirme imalatlarını tamamladıklarını aktaran
Karaismailoğlu, terminal binaları kazı, yalıtım, betonarme imalatları ile apron
ve taksiyolu kazı ve dolgu imalatlarına devam ettiklerini söyledi. “Kayseri
havayolu taşımacılığı ve trafiğinde çok daha önemli bir konumu üstlenecek”
diyen Karaismailoğlu, bir ticaret şehri olan Kayseri’de ticari yaşamın
yapılacak projelerle daha da hareketleneceğini kaydetti.
50 YIL SONRASINI PLANLIYORUZ
Yerli ve milli üretime de dikkati
çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Türkiye, AK Parti iktidarı ile milli
bağımsızlık ve milli ekonomi yolunda çok çetin bir mücadele verdi. Bu
mücadelemiz halen devam etmektedir. Milletimizden aldığımız güçle içeride ve
dışarıda bu mücadelemizi sürdürüyoruz.
Öte yandan 100’üncü kuruluş
yılımıza kutlu adımlarla yürüyor, ulaşımdan haberleşmeye bugünden tam 50 yıl
sonrasını planlıyoruz. Bugün; Milli Elektrik Tren setini raylara indirmek için
gün sayan, yerli ve milli ekipmanlara da sahip Türksat 5B’yi 19 Aralık’ta saat
6.58 de uzaya fırlatacak, milli haberleşme uydusu Türksat 6A’yı 2023 yılında
yörüngeye yerleştirerek milletimizin kullanımına sunacak, Kamu Özel İş Birliği
projeleriyle, milletimizin cebinden tek kuruş çıkmadan, 30 yıllık kalkınma
projelerini 10 yılda hayata geçiren ve model ihraç eden, Türkiye’yi lojistik
süper güç iddiasına kavuşturan, demiryollarında başlattığı devrim ile
ihracatçımız ve sanayicimizin lojistik maliyetlerini düşürecek bir Türkiye var.
Karbon nötr bir ülke tasarımını hayata geçiren, hayalleri gerçeğe dönüştüren
bir Türkiye var. Bu AK Parti hükümetlerinin aralıksız çalışmaları ve siyasi
istikrar sayesindedir” diye konuştu.
BİZ, SIRTIMIZI YÜCE MİLLETİMİZE DAYADIK, BAŞKALARI GİBİ YABANCI ÜLKELERE
DEĞİL
Bakanlığın sorumluluğundaki
ulaştırma ve haberleşme alanlarında yerlilik oranlarını artırarak, yerli
teknolojileri yaygınlaştıracaklarını anlatan Karaismailoğlu, yerli ve milli
imkanlarla hayata geçirme gayretinde olunan 5G programı, 6G’ye hazırlıklarının
da bu yönde olduğunu kaydetti. “Bakanlığımızın 2002’den bugüne gerçekleştirdiği
projelerle istihdama yıllık 1 milyon 20 bin katkısı oldu” diyen Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:
“Hedefimiz bu katkıyı artırarak
sürdürmek, gençlerimizle birlikte dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasında yer
almaktır. Bu aziz millet için ne yapsak, azdır. Kayserimiz için ne yapsak
yerindedir. Hükümetimiz ve parti teşkilatımız, halkımızın hizmetin de olmayı,
büyük bir onur kabul ediyor. Cumhurbaşkanımızın vizyonu ve ‘Demiryolu
Reformu’muzun katkılarıyla, raylı sistemlerimizin gelişimine hız katacak milli
projelerimizle çalışmalarımıza ara vermeden devam edeceğiz. Türkiye’nin
tarımından turizmine kadar her alanında bütünsel kalkınmaya hizmet ediyorlar.
Türkiye’nin kalkınma yolculuğunda yalnız olmadığımızı biliyoruz. Biz, sırtımızı
yüce milletimize dayadık, başkaları gibi mektuplar yazarak yalvardıkları
yabancı ülkelere değil. Biz, bu milletin hayrına yapılan her işin yanında ve en
önünde olduk. Akıl almaz engelleme girişimlerine rağmen, yatırım ve hizmet
kervanımız yürüyor. Biz bu aziz milletin gönlüne giden hatta yol oluyor, yol
yapıyoruz. Cumhurbaşkanımızın önderliğinde, hizmet seferberliğinde, geleceğe
ışık tutan projeler yapmaya devam edeceğiz. Projelerimizle, yatırımlarımızla,
milletimize en doğru hizmetleri sunmak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.”