Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ordu Çevre Yolu
Projesi kapsamında yer alan Akçatepe-1 Tüneli’nde ışığın görüldüğünü
belirterek, 40 dakikalık seyahat süresini 15 dakikaya indirecek olan Ordu Çevre
Yolu’nun tamamının 2023 yılında hizmete açılacağını duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Ordu Çevre Yolu şantiyesinde incelemelerde bulundu, proje
hakkında bilgi aldı. Daha sonra Akçatepe-1 Tüneli ışık görme törenine katılan
Karaismailoğlu, “18-19 Temmuz’da Ordu’muzun Altınordu, Perşembe, Fatsa,
Gürgentepe ve Çamaş ilçelerinde yağışlardan dolayı meydana gelen heyelan, su
baskını ve taşkınlardan dolayı hepinize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
Selin neden olduğu hasar sonrasında 7/24 durmaksızın çalıştık; en kısa sürede
ulaşımı tekrar sağladık. Karayolları ekiplerimiz yollarda oluşan teressübat
temizleme faaliyetlerini hızla tamamladı ve böylece tüm yolları tekrar
vatandaşımızın hizmetine sunduk” diye konuştu.
ULAŞIM VE İLETİŞİM ALTYAPISINA 1 TRİLYON 606 MİLYAR LİRA’NIN ÜZERİNDE
YATIRIM YAPTIK
Tünelleri ve yolları barındıran
bu projenin, Ordu ve çevre illerin ulaşımını rahatlatması bakımından son derece
önemli olduğuna vurgu yapan Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti;
“Çalışmalarımız tamamlandığında
trafikte can ve mal güvenliğini daha da yükseltecek; bölgenin turizm, ticaret
ve sosyo-ekonomik gelişimine de büyük katkı sağlayacağız. En önemlisi zaman ve
akaryakıt tasarrufuyla ülkemizin ekonomisine destek olacağız. Stratejik dev
ulaşım ve iletişim yatırımlarımızla, ülkemizdeki üretime, istihdama, ticaret ve
turizmine ciddi katkılar sağlıyoruz. Son 20 yıl içerisinde ülkemizin ulaşım ve
iletişim altyapısına 1 trilyon 606 milyar liranın üzerinde yatırım yaptık. Bu
yatırımlarımız içinde yüzde 61 oran ve 972 milyar liralık miktar ile aslan
payını karayolları alıyor. Böylece, ülkemizi dünyanın lider ekonomileri arasına
yükseltiyor, milletimizi hak ettiği yere taşıyoruz. Yatırım, üretim, istihdam
ve ihracat odaklı büyüme stratejimize uygun biçimde hayata geçirdiğimiz büyük
ulaşım ve iletişim yatırımlarımızın meyvelerini görmenin mutluluğunu hep
birlikte yaşıyoruz. Ülkemizi; Asya, Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Kafkaslar
ve Kuzey Karadeniz ülkeleri arasında kara, hava, demir ve denizyollarında
uluslararası bir koridora dönüştürdük. Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul
Havalimanı, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, Filyos Limanı, Yavuz Sultan Selim
Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde
ve Kuzey Marmara Otoyolları gibi dev ulaştırma projelerini halkımızın hizmetine
sunduk.”
HERKES SORUMLULUĞUNU YERİNE GETİRMELİ, BU ÜLKENİN KAYBEDECEK BİR
DAKİKASI BİLE YOK
Bölünmüş yol uzunluğunun 6 bin
kilometreden 28 bin 700 kilometreye çıkarıldığını aktaran Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, “2023 hedefimizin ise 29 bin 500 kilometre olduğunu özellikle
vurgulamak istiyorum. 2035’te bölünmüş yol uzunluğumuzu 36 bin kilometrenin
üzerine çıkaracağız. 2035’te otoyol uzunluğumuzu, 8 bin 300 kilometrenin
üzerine yükselteceğiz. Karıncalar gibi çalışıyor; karayollarında geçit vermeyen
dağları tünellerle aşıyoruz. Bu azmimizin sonucunda tünel uzunluğunu, 50
kilometreden alıp 661 kilometreye çıkardık. 2023’te tünel uzunluğunu 720
kilometreye ulaştıracağız. Derin vadileri köprü ve viyadüklerle geçiyoruz. 311
kilometre uzunluğundaki köprü ve viyadüklerimizi 730 kilometreye çıkardık.
2023’te 770 kilometreye ulaştıracağız. Bizim için ‘durmak yok, yola devam.’
Görevini layıkıyla yapmayanların, vatandaşımıza hizmet götürmeyenlerin, hizmet
etmek yerine tatile gidenlerin hallerini görüyoruz. Bu ülkeye hizmet
edemeyeceklerini zaten biliyorduk! Buradan bir kez daha tekrarlıyorum; herkes
sorumluluğunu yerine getirmeli. Bu ülkenin, bu milletin kaybedecek bir dakikası
bile yoktur” şeklinde konuştu.
DURMADIK, DURMAYACAĞIZ
“Biz durmadık, durmayacağız”
diyen Karaismailoğlu, Türkiye’nin rekabet gücünü, yaşam kalitesini yükselten;
güvenli, ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz, dengeli ve
sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi için çalışmaya devam edeceklerini
belirtti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Bu bakımdan ulaşım
modlarında yaptığımız yatırımların ekonomimize katkılarını görmekten dolayı
gururluyuz. Osmangazi Köprümüzü 8 Temmuz günü toplam 80 bin 624 araç kullandı.
1915 Çanakkale Köprüsü’nden 8 Temmuz’da 14 bin 275 araç geçiş yaptı. Yine
ayrıca, Kurban Bayramı tatilinde, toplam 2 milyon 917 bin yolcu
demiryollarımızı tercih etti. Kurban Bayramı tatilinde 6 milyon 678 bin
yolcumuz havayollarını kullandı” ifadelerini kullandı.
14 AYRI KARAYOLUMUZUN YAPIM İŞİNİN PROJE BEDELİ; 11.2 MİLYAR LİRAYI
GEÇİYOR
Tüm yurt sathındaki ulaşım ve
iletişim yatırımlarından mavi ve yeşilin sembolü Ordu’nun da hak ettiği payı
aldığının altını çizen Karaismailoğlu, yatırımlar hakkında şu bilgileri verdi;
“Hükümetlerimiz döneminde
Ordu’da; toplam uzunluğu 40 bin 590 metreyi bulan, 25’i tek tüp, 9’u da çift
tüp olmak üzere tam 34 adet tünel inşa ettik. Karayollarımızda uzunlukları 10
bin 210 metreyi bulan tam 117 köprüyü hizmete açtık. Ordu’da devam eden 14 ayrı
karayolumuzun yapım işinin toplam proje bedeli; 11 milyar 230 milyon lirayı
geçmektedir. 2015 yılında Türkiye’nin denize inşa edilen ilk Havalimanı, Türk
mühendisliğinin başarı nişanesi olan Ordu-Giresun Havalimanımızdaki yolcu
sayısı katlayarak arttı. Ordu’daki önemli karayolu yatırımlarımızdan birisi de
ışık gördüğümüz Akçatepe-1 Tüneli’nin yer aldığı Ordu Çevre Yolu Projesi’dir.
Ordu Çevre Yolu Projemizin proje bedeli; 6 milyar 210 milyon lira. Uzunluğu
21,4 kilometre olan bölünmüş yol standardındaki projemizde; toplam 9 bin 492
metre uzunluğunda 6 çift tüp tünel, 3 bin 676 metre uzunluğunda 11 çift köprü
ile birlikte 414 metre uzunluğunda 5 tek köprü ve farklı seviyeli kavşaklarda
yer almaktadır.”
Çevre yolunun 11 kilometrelik ilk
bölümünün 3 Mart 2019 tarihinde hizmete açıldığını anımsatan Karaismailoğlu,
yolun kalan 11 kilometrelik ikinci bölümünde de çalışmaların yoğun şekilde
devam ettiğini kaydetti. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Terzili ve Melet
Viyadüğü ile şehri çevreleyen ikinci kesim Ordu Üniversitesi’nin arkasından,
Akçatepe-1 Tüneli, Akçatepe-1 Viyadüğü, Akçatepe-2 Tüneli, Akçatepe-2 Viyadüğü,
Turnasuyu Tüneli ve Doğu Kavşağı ile mevcut yola bağlanmaktadır” dedi.
ORDU ÇEVRE YOLU İLE YILLIK 229 MİLYON TL TASARRUF SAĞLAYACAĞIZ
440 metre uzunluğundaki çift
tüplü Akçatepe-1 Tüneli’nde kazı çalışmalarının tamamlandığını ve tünelde
ışığın görüldüğünü dile getiren Karaismailoğlu, “Akçatepe-1 Tüneli’nin çıkışı
ile Akçatepe-2 Tüneli girişi arasında 240 metre mesafe var. Bu kesimde de
Üniversite Farklı Seviyeli Kavşağı yer alıyor. Ordu Çevre Yolu Projesi ile
Karadeniz Sahil Yolumuzu Ordu şehir dışına alıyoruz. Bu şekilde hem transit
geçişler rahatlayacak ve hem de şehir içi trafiğin yükü hafifleyecek. Ordu
şehir merkezindeki günlük araç trafiği 60 bine ulaşmaktadır. Ordu Çevre Yolu
ile 40 dakikalık seyahat süresi 15 dakikaya inecek. Projenin tamamlanmasıyla
birlikte; bir yılda 6 bin 248 ton emisyon azaltımı olacak. Yine ayrıca,
zamandan 198 milyon lira, akaryakıttan 31 milyon lira olmak üzere yıllık 229
milyon liralık tasarruf sağlayacağız. Şehrin doğusu ile batısı arasındaki
ulaşım daha hızlı, rahat ve konforlu olacak. Ayrıca, Ordu Üniversitesi’nin yanı
sıra Şehir Hastanemiz ve Havalimanı gibi önemli noktalara çok daha rahat
ulaşacağız. 2023 yılında tamamını hizmete açacağımız Ordu Çevre Yolumuz hem
Ordu hem de bölgemize hayırlı olsun. Bizler, yaptığımız her bir kilometre yolu,
her bir limanı, her bir havalimanını, her bir metre fiber optik kabloyu, büyük
bir azim ve gayretle yapıyoruz. Bizim için ‘halka hizmet, Hakka hizmettir.’
Günübirlik çekişmelere, Polemik ve dedikodulara, kısır tartışmalara vaktimiz
yok! Biz, tüm vaktimizi, akıl ve alın terimizi size hizmet için harcıyoruz”
diyerek sözlerini tamamladı.