ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: ANTALYA HAVALİMANI İHALESİNİN 2.1 MİLYAR AVROLUK PEŞİNATI MART SONUNDA DEVLETİN KASASINA YATIRILACAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Antalya Havalimanı
ihalesinde 25 yıllık kira bedelinin yüzde 25'inin yani 2 milyar 138 milyon
avronun Mart sonunda devletin kasasına yatırılacağını duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Ankara Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Gayrimenkul
Geliştirme ve Yönetimi Bölümü tarafından düzenlenen sektör seminerlerinin
“Türkiye’nin Ulaştırma Politikaları” konulu açılış dersinde konuştu. Türkiye’de
son 20 yılda gerçekleştirilen ulaşım yatırımlarının ülke ekonomisine olan
katkılarını anlatan Karaismailoğlu, iyi bir yatırım için iyi planlama yapılması
gerektiğini söyledi.
20 yıl öncesine göre Türkiye'nin
çok daha iyi konumda olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, çok büyük mesafeler
alındığını ifade etti. Türkiye'nin dünyanın ortasında Avrasya'nın merkezinde
yer aldığını dile getiren Karaismailoğlu, bölgesinde lider, dünyada söz sahibi
ülke konumuna gelmeyi hedeflediklerini belirtti. Ulaştırma sektörünün yüzde
16,2 ile hava kirliliğine neden olan ikinci sektör olduğunu, bu nedenle
emisyonun azaltılmasının tüm proje ve planlarda yer aldığını aktaran Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, 2003'ten bu yana yapılan altyapı yatırımlarının, güvenli
bir şekilde hizmete sunulduğuna söyledi.
2053’TE BÖLÜNMÜŞ YOL AĞINI 38 BİN 60 KİLOMETREYE ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ
2053'te bölünmüş yol ağını 38 bin
60 kilometreye, demir yolu ağını 28 bin 950 kilometreye, havalimanı sayısını
61'e, liman tesisi sayısını da 255'e çıkarmayı hedeflediklerinin altını çizen
Karaismailoğlu, bu yatırımların faydalarının 156 milyar avro olacağını
vurguladı. Karaismailoğlu, 2053 ulaştırma vizyonunun sürdürülebilir ve çevreci
senaryoları, ön plana çıkaracağını anlattı.
KANAL İSTANBUL SİYASİ ÇEKİŞMELERE KONU EDİLECEK BİR PROJE ASLA DEĞİLDİR
Konuşmasında Kanal İstanbul’a da
değinen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Kanal İstanbul gibi büyük
proje kısır ve kötü siyasete alet edilmemeli. Bu bir vizyon projesidir,
önümüzdeki 100 yıllara yön verecek çok önemli bir projedir. Siyasi çekişmelere
konu edilecek bir proje asla değildir. Önümüzdeki dönemde karşımıza çıkacak
sıkıntıları çözmek için bugünden planlama yapmak gerekiyor. Kanal İstanbul da
tamamen onun sonucudur. Kanal İstanbul, emlak-rant projesi gibi getirip, basit
konulara, günlük dedikodu siyasetine alet edilecek bir proje asla değildir.
Hele bunu ülkeyi yönetmeye talip olan kişilerin konuşması o kadar komik oluyor
ki. Onlarca yüzlerce gemi, İstanbul Boğazı'ndan geçmek için bekliyor. Çünkü
İstanbul Boğazı'ndan güvenli olarak geçmesi gereken gemi sayısı 25 bin adettir.
Ama biz 40 binin üzerindeki gemiyi olağanüstü gayret göstererek, kazaya mahal
vermeden, güvenli geçmesini sağlıyoruz” dedi.
ALTERNATİF SU YOLU YAPMAMIZ GEREKİYORDU
Ticaret hacminin artmasına bağlı
olarak Marmara Denizi'nde gemi bekleme sürelerinin daha da uzayacağına işaret
eden Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Alternatif su yolu yapmamız
gerekiyordu, Kanal İstanbul da tamamen bu zaruriyetten doğan çok önemli
projedir. 2050'de boğazdan bu ticaret hareketliliğiyle 78 bin gemi geçecek. Bu
sayının buradan geçmesi mümkün değildir. Bu gemilerin Marmara Denizi'nde
beklemesi de mümkün değildir. O yüzden bir alternatif su yolu, küresel
hareketliliğe çözüm bulmak, ticari koridorda pay sahibi olmak için Kanal
İstanbul'u projelendirdik. Kısmen alternatif ulaşım yollarıyla işe başladık. Bu
devam edecek. Kanal İstanbul, önümüzdeki yüzyıllara dam vuracak, küresel
lojistik hareketlere yön verecek bir devlet projesidir. Birinci köprü
yapılırken '30 milyon aç, köprüye ne gerek var' diyen mantık, bugün Kanal
İstanbul'a karşı çıkıyor. Montrö'nün detaylarında, savaş ve barış durumunda
Türkiye'nin hakları ve hukukları vardır. Biz de bunları yakından takip ederek,
birebir uyguluyoruz. Şu anda savaş döneminde bile bize verdiği yetkileri sonuna
kadar kullanıyoruz."
RİZE-ARTVİN HAVALİMANI MAYISTA HİZMETE GİRECEK
Havayolu yatırımlarıyla ilgili de
konuşan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Türkiye'nin ikinci dünyanın ise
beşinci denize dolgu havalimanı olacak Rize- Artvin Havalimanı'nın mayıs ayında
hizmete gireceği söyledi. Antalya Havalimanı ihalesinin yapıldığını anımsatan
Karaismailoğlu, “Biz klasik devlet olsaydık, üreten gelişen, farklı finans
modelleri arayışı içerisinde olmasaydık 2025 yılına kadar Antalya Havalimanı’na
765 milyon avroluk bir yatırım yapmamız gerekiyordu. Bu havalimanı yetmiyor
çünkü. 765 milyon avroluk yatırımı da içine koyarak 2025 yılı sonrasındaki
Antalya Havalimanı 25 yıl işletmesi ihalesine çıktık. Buraya Ruslar geldi,
Almanlar geldi, Fransızlar geldi. Türk yatırımcıyla teklif verdiler. Tamamen
açık şeffaf yarışma sonucunda 8 milyar 55 milyon avroluk bir teklif geldi. Ve
bunun yüzde 25’i yani 2 milyar 138 milyon avro da Mart’ın sonuna doğru peşin
olarak devletin kasasına yatırılacak. Bu kadar başarılı ve büyük bir proje”
değerlendirmesinde bulundu.
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ 18 MART’TA AÇILACAK
Finans problemi olmadığı için
projelerin hızlı bittiğini kaydeden Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün,
ülke ekonomisine yıllık 2 milyar 314 milyon liralık katkı sağlayacağını
kaydetti. Köprü hakkında teknik bilgileri anlatan Karaismailoğlu, 18 Mart'ta
hizmete açılacak projenin, gururla anlatılacak projeler arasında yer aldığını
bildirdi.