ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: BAKIRKÖY- KİRAZLI METRO HATTINDA TÜNEL KAZI ÇALIŞMALARI TAMAMLANDI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 8,4 kilometre
uzunluğundaki Bakırköy- Kirazlı Metro Hattında tünel kazı çalışmalarının
tamamlandığına dikkati çekti ve projenin toplam ilerleme oranının yüzde 70’e
ulaştığını açıkladı. Bakırköy-Kirazlı Metro Hattının 25 yıllık projeksiyondaki
ekonomik kazancının 6 milyar dolar olduğuna vurgu yapan Karaismailoğlu, “Sadece
bu ekonomik kazanç dahi gerçek anlamda kimin İstanbul için çalıştığının en
güzel göstergesidir” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı Tünel Kazılarının Tamamlanması
Töreni'nde konuştu; "Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, halkımızın
ulaşım ihtiyacını en hızlı, en konforlu ve en ekonomik biçimde karşılamak için
hizmet üretmeye, tüm Türkiye de olduğu gibi İstanbul’u da demir ağlarla örmeye
devam ediyoruz. Özellikle büyük şehirlerimizdeki nüfus ve araç sayısındaki
artış ile birlikte trafik problemi de artıyor. Bu sorunu aşabilmek için de
raylı sistemlerin yaygınlaştırılması son derece önemli. Metro, tramvay gibi
kolay ve hızlı ulaşım denildiğinde akla ilk gelen sistemlerdir. Bakanlık olarak
özellikle büyük şehirlerde yaşayan vatandaşlarımızın trafikte zaman
kaybetmemeleri için pek çok önemli kentiçi raylı sistem projesini hayata
geçirdik" ifadelerini kullandı.
103,3 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA 7 AYRI GÜZERGAHTA ÇALIŞMALARIMIZ VAR
AK Parti hükümetleri döneminde
yapılan bu çalışmaların yaşama ne denli hız kattığını, konfor getirdiğinin hep
birlikte tecrübe edildiğini kaydeden Karaismailoğlu, "Yenilerinin yapımına
da süratle devam ediyoruz. Bakanlık olarak ülke çapında 14 projede toplam 185
kilometre uzunluğunda kentiçi raylı sistem hattı inşaatına devam ediyoruz.
Konforu ve hızı milletimizle buluşturmak için büyük bir motivasyonla
çalışıyoruz. Mega kentimiz, kadim şehrimiz İstanbul, ülkemiz nüfusunun 5’te
1’inden fazlasına ev sahipliği yapıyor. Bu güzel şehrin de İstanbullunun da
yükünü hafifletmek bizim için çok önemli. O nedenle, dünyanın gözbebeği
İstanbul’umuzu baştanbaşa modern raylı sistem ağlarıyla donatıyoruz. Pendik
(Tavşantepe)-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı, Başakşehir-Çam Sakura Şehir
Hastanesi - Kayaşehir Metro hattı, Küçükçekmece
(Halkalı)-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro hattı,
Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca -Bosna Bulvarı Raylı Sistem Projesi,
Zeytinburnu(Kazlıçeşme)-Fatih (Sirkeci) Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil
Ulaşım Projesi, Beşiktaş(Gayrettepe)-Kağıthane-Eyüp Kemerburgaz-Eyüp(Göktürk)-
İstanbul Havalimanı Metro hattı ve bugün sizlerle bir araya geldiğimiz
Bakırköy(İdo)-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattı’nın da dahil
olduğu tam 103,3 kilometre uzunluğunda 7 ayrı güzergahta çalışmalarımız hummalı
şekilde devam ediyor” değerlendirmesinde bulundu.
İSTANBUL’A RAYLI SİSTEM AĞININ YÜZDE 50’SİNDEN FAZLASINI BAKANLIĞIMIZ
KAZANDIRACAK
Büyük bir gururla milletin
hizmetine sunulan asrın en önemli projesi Marmaray ile Levent-Hisarüstü
Metrosu’nun toplam uzunluğunun 80 kilometredir olduğuna işaret eden
Karaismailoğlu, şöyle devam etti;
“İstanbul’da yapımı devam eden
metro projelerimiz de tamamlandığında, 263 kilometre olan İstanbul’un raylı
sistem ağı 366,3 kilometreye yükselecek. Böylece; İstanbul’da raylı sistem
ağının yüzde 50’sinden fazlasını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yapmış olacak.
Bir arada olduğumuz, tünel kazı çalışmaları tamamlanan Bakırköy- Kirazlı Metro
Hattımız 8,4 km uzunluğunda. Hattımız, Bakırköy Sahil (İDO) - Özgürlük Meydanı,
İncirli, Haznedar, İlkyuva, Yıldıztepe, Molla Gürani olmak üzere 7 istasyonu
kat ederek mevcut Bağcılar Kirazlı İstasyonu’nda son bulmaktadır. Yapımı yine
bakanlığımız tarafından devam Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir
Hastanesi-Kayaşehir Metro hattı da bu hattın uzantısı olup o da tamamlandığında
Bakırköy sahilden Başakşehir Kayaşehir’e kadar kesintisiz metro hattı tesis
etmiş olacağız. Ayrıca, Halkalı- Havalimanı hattını da yaptığımız da havalimanı
bağlantısı sağlanmış olacak. Günde 1 milyon İstanbullunun seyahat edebileceği
hattımızın işletmeye alınması ile Kayaşehir-Bakırköy Sahil İDO arası seyahat
süresi 39 dakika, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi – İncirli arası seyahat süresi
31 dakika, Başakşehir(Metrokent)-Özgürlük meydanı arası seyahat süresi 30
dakikaya inecek. Projemizin toplam ilerleme oranı bugün itibariyle yüzde 70’e
gelmiştir. Şehrin çalışma ve zemin koşullarının zor olduğu bir kesiminde
çalışıyoruz. Bu zorlu koşullara rağmen tünel kazılarını tamamlamanın haklı
gururu ve sevinci içerisindeyiz. Yeraltında tünel kazan dev köstebekler gibi
çalışan 2 TBM, yani tünel açma makinalarımız Kirazlı istasyonuna ulaştı. 13,5
kilometre TBM ve 3,5 kilometre klasik tünel açma metodu ile olmak üzere toplam
17 kilometre tünel kazısını bitirdik. Aynı anda, tünelin iç kaplama betonunu
oluşturan ve segment beton elemanların montajını tamamladık. Tünellerdeki 17
kilometrelik demiryolu ray montajının 5 kilometresi tamamlandı.”
105 BİN METREKARE YAPI ALANININ YÜZDE 67’SİNİN TAMAMLANDI
Ayrıca, 7 istasyonda toplam 105
bin metrekare yapı alanının yüzde 67’sinin tamamlandığını aktaran Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, “İstanbul’un en yoğun yerleşim alanlarından birinde ve
zor zemin koşullarında çalıştığımız projede, 7 gün 24 saat tünel ve çevredeki
binaların emniyetini kontrol edecek ölçüm mekanizmalarını kurup, takip ederek
hassas bir çalışma yürüttük. İstasyon ince işleri, betonarme, elektromekanik,
sinyalizasyon imalatları gibi çalışmalarımızı, bir yıl içinde İstanbul’a yeni
bir hat daha kazandıracak olma heyecanıyla aralıksız sürdürüyoruz. Azimli
çalışmalarımız, devlet aklıyla yapılan planlamalar, sektörle, üniversitelerle
yaptığımız iş birlikleri ve ortak akıl çalışmaları meyvelerini veriyor” diye
konuştu.
14 MAYIS’TA RİZE-ARTVİN HAVALİMANINI CUMHURBAŞKANIMIZIN TEŞRİFLERİYLE
AÇIYORUZ
“Sadece son 1,5 ayda Türk
mühendisliğinin gurur projelerinden olan, dünyanın en uzun asma köprüsü 1915
Çanakkale Köprüsü’nü 4 yıl gibi kısa bir sürede hızla tamamladık, milletimizin
hizmetine sunduk” diyen Karaismailoğlu, hemen peşinden Tokat’ı havalimanı ile
buluşturduklarını; böylece Türkiye’ye 57. Havalimanını kazandırdıklarını
söyledi. Ardından her hafta Anadolu da hepsi bölgesinde son derece önemli olan
açılışlar yaptıklarını anlatan Karaismailoğlu, “Ve önümüzdeki Cumartesi günü de
Türkiye’mizin 2’inci, dünyanın ise 5’inci denize dolgu havalimanı olan
Rize-Artvin havalimanını milletimizin hizmetine sunacağız. 14 Mayıs’ta
Rize-Artvin havalimanını Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle açıyoruz” ifadelerini
kullandı.
EKONOMİK KAZANÇ DAHİ KİMİN İSTANBUL İÇİN ÇALIŞTIĞININ EN GÜZEL
GÖSTERGESİDİR
Konuşmasında hız ve konforu
vurgulayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bu iki sözcüğün, sıradan kavramlar
olmadığını kaydetti. Türkiye’nin dört köşesinde hem de güzel İstanbul’da
yapılan eserlerle hıza ve konfora odaklandıklarına dikkati çeken
Karaismailoğlu, “Biliyoruz ki bu hizmetlerin ekonomimize sağlayacakları katma
değer ile milletimize daha pek çok hizmet sunulmasına vesile olacaklar.
Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı’mızın da İstanbulluların seyahatine getireceği
kolaylığın yanı sıra, ekonomik fayda açısından çok önemli getirileri olacaktır.
Bakırköy-Kirazlı Metro Hattının 25 yıllık projeksiyondaki ekonomik kazancı;
karayolu bakım ve işletme kazancı 2,4 milyar dolar, zaman kazancı 3,6 milyar
dolar olmak üzere toplam 6 milyar dolarlık tasarruf sağlayacağız. Sadece bu
ekonomik kazanç dahi gerçek anlamda kimin İstanbul için çalıştığının en güzel
göstergesidir. Bakın, şu anda İBB'nin de devam eden yaklaşık 100 kilometre
raylı sistem hattı var. Daha önce başlanmış hatlar. Önceki dönemimizde
başlattığımız projeler. Yerel yönetimlerin en önemli görevi vatandaşına
güvenli, konforlu, ekonomik bir toplu ulaşım sistemi sunmaktır. Maalesef 3 sene
geçmesine rağmen kayda değer bir çalışma bulunmamaktadır. Bizler ise 2023
yılına kadar İstanbul’da devam eden 103 kilometre metro inşaatının tamamını
bitirip İstanbulluların hizmetine sunacağız. Hatta, bu yaz sonuna kadar; Pendik
Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattını, İBB yapmadığı için 2 yıl
önce bakanlık olarak devraldığımız Başakşehir Metrokent - Çam ve Sakura Şehir
Hastanesi-Kayaşehir Metro hattını, Kağıthane İstanbul Havalimanı Metro hattını
hizmete açacağız. İstiyoruz ki herkes millete hizmette yarışsın ama maalesef
ortada adam akıllı bir şey yok” değerlendirmesinde bulundu.
MİLLETİMİZİN TERAZİSİ HASSASTIR
“Milletimizin terazisi hassastır,
İstanbul’daki beceriksizliği izlemektedir” diyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Karaismailoğlu, gerekli yanıtın sandıkta verileceğini söyledi. Günübirlik
tartışmalar yerine, Türkiye’yi ve İstanbul’u geleceğe taşıyacak mega projelere,
millete en iyisini sunmaya, sadece bugünü değil, geleceği aydınlatacak eserler
yapmaya odaklandıklarını anlatan Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle tamamladı;
“Marmaray, Avrasya Tüneli,
İstanbul Havalimanı, Çamlıca Kulesi, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara
Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu, İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı ve
metro projelerimiz gibi tüm dünyanın gıptayla baktığı projeler ile İstanbul’u
bambaşka bir noktaya taşıdık. Biz, bu dev eserler ve simge yapılar ile
İstanbul’u çok kıymetli bir marka şehre dönüştürdük. İstanbulluların yaşam
kalitesini yükselttik. Kimsenin şüphesi olmasın İstanbul’u geleceğe taşıyacak
proje ve yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. 20 yılda İstanbul’a ve
Türkiye’ye çağ atlattık. Bununla da yetinmeyeceğiz. Bizim işimiz, hizmettir;
bundan şaşmayız.”