ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: BİLECİK-YENİŞEHİR YOLU’NUN TAMAMINI 2022 SONUNA KADAR HİZMETE AÇACAĞIZ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2022 yılı sonuna kadar
Bilecik-Yenişehir Yolu’nun tamamını bölünmüş yol olarak hizmete açacaklarını
açıkladı. Bilecik’in ulaşım ve erişim yatırımları için 22 milyar 547 milyon
liralık yatırım yapıldığını kaydeden Karaismailoğlu, Ankara-İstanbul YHT hattın
üzerinde bulunan T26 Tüneli’nin altyapı çalışmalarında yüzde 75 fiziki ilerleme
sağlandığını da dile getirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Bilecik ziyareti kapsamında Yenişehir -Bilecik -Osmaneli Yolu
Şantiyesi’nde çalışmalar hakkında bilgi aldı. Daha sonra açıklama yapan
Karaismailoğlu, Bilecik Girişi Köprülü Kavşağı’nın açılışının ardından
Yenişehir-Bilecik-Osmaneli Yolu şantiyesindeki çalışmaları yerinde
incelediklerini söyledi.
Karaismailoğlu, “Bugün Bilecik’e
gelmemize vesile olan faaliyetlerimiz, AK Parti hükümetleri olarak 20 yıl önce
başlattığımız, memleketimizin her köşesinde, ulaşımın her modunda hayata
geçirdiğimiz ‘Eser Siyasetimizin’ birer örneğidir. 2003 yılından bugüne sadece
ulaştırma ve haberleşme yatırımları için 1 trilyon 600 milyar liranın üzerinde
yatırım yaptık. Türkiye, tarihi boyunca böyle bir yatırım hamlesine, böyle bir
kalkınmaya şahit olmamıştır” ifadelerini kullandı.
ALTYAPI ALANINDA ÜLKEMİZİN 100 YILLIK AÇIĞINI 20 YILDA KAPATABİLME
BAŞARISINI GÖSTERDİK
Özellikle altyapı alanında
Türkiye’nin 100 yıllık açığını 20 yılda kapatabilme başarısının gösterildiğinin
altını çizen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Milletimiz bize, ülkemizi
yönetme yetkisini verdiğinde Türkiye, kendi içinde siyasi ve ekonomi mücadelesi
içerisindeydi. Şimdi ise ülkemiz; tüm dünyada saygınlığı artan, sözü geçen,
etki alanı sınırlarının çok ötesine uzanan küresel bir güç olma yolunda
ilerliyor. ‘Halka hizmet, Hakk’a hizmettir’ anlayışımızdan taviz vermeyerek,
milletimizin hizmetkarı olduğumuzu bir an olsun aklımızdan çıkarmayarak
yürüdüğümüz bu yolda, halkımızın desteğini her daim görmemiz, kutlu
yürüyüşümüzdeki en büyük motivasyon kaynağımız oldu. Milletimizin emanetini daha
ileriye, daha iyiye taşımak için durmaksızın çalıştık, çalışmaya da devam
edeceğiz. Yatırımlarımızla Türkiye’yi küresel bir lojistik süper güç olma
yoluna sokmak için büyük çabalar sarf ettik. Ve bu yolda da emin, hızlı ve
planlı adımlarla ilerliyoruz. Sadece belli şehirlerimizin değil, ülkemizin dört
köşesinde, bütünsel kalkınmanın ağlarını her bir yatırımla ilmek ilmek
örüyoruz.”
KARAYOLLARINDA ELEKTRİKLİ VE ALTERNATİF ENERJİ KULLANIMINI ARTIRACAĞIZ
Son 20 yılda yapılan yatırımların
içinde yüzde 65’lik oranla büyük payı, karayolları projelerinin aldığını
kaydeden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, ülke genelindeki karayolu
çalışmalarıyla bölünmüş yol uzunluğunu, 4,5 kat artırarak 28 bin 664
kilometreye, otoyol uzunluğunu 2 katına çıkararak 3 bin 633 kilometreye
ulaştırdıklarını söyledi. “Tünellerimizi de 13 kat artırarak 650 kilometrenin
üzerine çıkardık. Geçit vermeyen dağları tünellerle, derin vadileri de köprü ve
viyadüklerle aştık; Köprü ve viyadük uzunluğunu 2,5 kat artırdık” diyen
Karaismailoğlu, Türkiye’nin hedef ve yol haritalarının belirlendiğini ve 2053
Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’nı hazırlandığını ifade etti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Karaismailoğlu, “Planlarımızda; 28 bin kilometreden 38 bin kilometrenin üzerine
çıkaracağımız bölünmüş yol ağımızda; akıllı ve otonom teknolojiler ile
donatılmış, hızlı, emniyetli yol altyapısı ile kaza oranlarını daha da
azaltacağız. Yolculuk planlamalarına göre elektrikli şarj altyapısı kuracağız.
Karayollarında fosil yakıt yerine elektrikli ve alternatif enerji kullanımını
artıracağız” dedi.
BİLECİK’İN BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUNU 7 KAT ARTTIRDIK
Bugüne kadar Bilecik’in ulaşım ve
erişim yatırımları için 2022 yılı rakamlarına göre yaklaşık 22 milyar 547
milyon liralık yatırım yapıldığını aktaran Karaismailoğlu, AK Parti hükümetleri
döneminde Bilecik’in bölünmüş yol uzunluğunu 7 kat arttırarak 21 kilometreden
171 kilometreye çıkarıldığını dile getirdi. Bilecik’i bölünmüş yollarla Bolu,
Sakarya, Eskişehir ve Kütahya’ya bağladıklarını aktaran Karaismailoğlu, “2003’te
bitümlü sıcak kaplamalı asfalt yol uzunluğu sadece 16 kilometre iken, bu
standarttaki yol uzunluğunu 13 kattan fazla artırarak, 225 kilometreye uzattık.
Son 20 yılda, bu güzel şehrimizde, 135 kilometre tek yol yapım ve iyileştirmesi
gerçekleştirdik. Toplam uzunluğu 6 bin 524 metreyi bulan 2 çift tüp tüneli
tamamladık. Toplam uzunlukları 3 bin 480 metreyi bulan tam 86 köprüyü sizlerin
hizmetine sunduk. Bugün Bilecik il genelinde devam eden 5 karayolu projemizin
toplam proje bedeli 703 milyon lirayı bulmaktadır” değerlendirmesinde bulundu.
ANKARA-İSTANBUL YHT HATTINDA SEYAHAT SÜRESİ 35 DAKİKA KISALACAK
Öte yandan, Marmara, Karadeniz,
Ege ve İç Anadolu bölgelerinin geçiş noktasındaki ‘kuruluş ve kurtuluş’
şehrimiz Bilecik’te, demiryolu yatırımı ve iyileştirmesi için, deyim yerindeyse
bir seferberlik yürütüldüğünü aktaran Karaismailoğlu, Bilecik ve Bozüyük YHT
Gar’larını ve Pamukova-İnönü arasında 96 kilometrelik yol yenilemesi
gerçekleştirdiklerini söyledi.
Ankara-Eskişehir- Bilecik-
İstanbul YHT Hattı’nın Alifuatpaşa-Arifiye kesiminin tamamında, saatte 250
kilometre hızla işletmecilik ve Alifuatpaşa-Arifiye arasındaki mevcut
konvansiyonel hatta yük taşımacılığının yapılması amacıyla güzergah üzerindeki
inşaat çalışmalarının hızla sürdüğünün altını çizen Karaismailoğlu, “Proje
kapsamında; T26 Tüneli’nin altyapı çalışmaları devam ediyor. Projede, yüzde 75
fiziki ilerleme sağladık. 2024 yılı başında tamamlayacağız. Doğançay Ripajı-1
kesiminin tamamlanmasıyla Ankara-İstanbul YHT Hattı’nda seyahat süresi 11 dakika
daha kısalacak. Doğançay Ripajı 2. kesimde altyapı çalışmalarında yüzde 28
fiziki ilerleme sağladık. Tüm kesimlerdeki işlerin tamamlanmasının ardından
Ankara-İstanbul YHT Hattı’ndaki seyahat süresindeki kısalma 35 dakikaya
çıkacaktır. Bilecik il sınırları içerisinde 140 kilometre Hızlı Tren ve 165
kilometre konvansiyonel hat olmak üzere 305 kilometrelik demiryolu ağı
mevcuttur. Bilecik’teki bir diğer demiryolu yapım işimiz olan
Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Demiryolu Projemiz…Bursa-Yenişehir ve
Bandırma-Bursa olarak hatta iki kesimde çalışmalarımız devam ediyor. Projede
kalan işler kapsamında; Bursa-Yenişehir-Osmaneli üstyapı ve elektrifikasyon,
bunun yanında Yenişehir-Osmaneli bölümünün altyapı işleri yapılacak. Tüm
projeyi 2024 yılı sonunda tamamlayıp hizmete açacağız” şeklinde konuştu.
BİLECİK BOZÜYÜK LOJİSTİK MERKEZİ İLE 1,9 MİLYON TON TAŞIMA KAPASİTESİ
SAĞLAYACAĞIZ
Bilecik’te yapılan diğer
yatırımlara da değinen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Bilecik Bozüyük
Lojistik Merkezi ile 1,9 milyon ton taşıma kapasitesi sağlanacağını aktardı.
Türkiye’ye 654 bin metrekarelik lojistik alan daha kazandırılacağına dikkat
çeken Karaismailoğlu, “20 yıl önce hiç hızlı internet kullanıcısı olmayan
Bilecik’te şu an 220 bine yakın abone bu hizmeti alıyor. Bu rakama ulaşabilmek
için haberleşme altyapısındaki fiber optik kablo uzunluğunu 1941 kilometreye
çıkardık” dedi.
TÜRKİYE İÇİN, NE YAPSAK AZDIR
“Şantiye incelemesi yaptığımız
Yenişehir-Bilecik-Osmaneli bölünmüş ve bitümlü sıcak kaplamalı yol projesi,
toplam uzunluğu 40 kilometrelik Yenişehir-Bilecik Devlet Yolu’nun, Bilecik il
genelinde yürüttüğümüz bölümüdür” diyen Karaismailoğlu, “Bilecik il sınırları
içinde kalan 16,1 kilometrelik kısmında, bugüne kadar 6,1 kilometresini
bölünmüş yol standardında tamamlayarak hizmete açtık. Projede bu yıl; 2,5
kilometrelik BSK bölünmüş yol ve kalan kısımlarını tamamlayacağız. 2022 yılı
sonuna kadar da Bilecik Yenişehir yolumuzun tamamını bölünmüş yol olarak
hizmete açacağız. Ülkemizin imarı için, tüm ulaşım modlarımızda çalışmalarımıza
devam ediyoruz. Haberleşme, Kara, hava, demir ve denizyolları arasında
bütünleşik bir ulaşım sistemi kuruyoruz. Tüm ulaşım sistemleri arasında hızlı,
verimli, ekonomik bir ulaşım ağını kuruyoruz. 7/24 esasına göre, canla başla
çalışmaya devam ediyoruz. Türkiye için, ne yapsak azdır. Bilecik için ne yapsak
azdır. Biz halkımıza hizmeti ‘Hak’ka hizmet aşkı ile yapmaya devam edeceğiz”
diyerek sözlerini tamamladı.