ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: EN YÜKSEK AYAKLI KÖPRÜ EĞİSTE HADİMİ VİYADÜĞÜ’NDE ÇALIŞMALARIN YÜZDE 72'Sİ TAMAMLANDI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, en yüksek ayaklı ve en uzun
dengeli konsol köprüsü Eğiste Hadimi Viyadüğü’nde çalışmaların yüzde 72’sinin
tamamlandığını açıkladı. Eğiste Hadimi Viyadüğünü Kasım 2022 trafiğe açmayı
planladıklarını bildiren Karaismailoğlu, “Viyadüğün tamamlanmasıyla birlikte
seyahat süresi 20 dakika kısalacak. Akdeniz Bölgesi ile İç Anadolu Bölgesi’ni
kesintisiz şekilde birbirine bağlıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Eğiste Hadimi Viyadüğü şantiyesindeki incelemelerinin ardından
açıklama yaptı. “Cumhurbaşkanı’mızın, ‘Yol Medeniyettir’ diyerek bizlere açtığı
yolda, vatanımıza ve milletimize kar kış gece gündüz demeden hizmet vermeye
devam ediyoruz” diyen Karaismailoğlu, belirlenen yol haritasıyla yapılan her
kilometre yolla, köprüyle, viyadükle Türkiye’nin dört bir köşesini bayındır
kıldıklarını söyledi.
Yatırımların toplumsal refahın
yükseltilmesinde önemli kilometre taşlarından biri olduğunun bilinciyle hareket
ettiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, doğu-batı, kuzey-güney demeden
Türkiye’yi baştanbaşa yüksek standartlı yol ağıyla kuşattıklarını ifade etti.
TOROSLARA ADETA BİR MÜHÜR VURUYORUZ
Eğiste Hadimi Viyadüğü’nün de
Türkiye’nin ulaşım alanında yapımı devam eden en önemli projelerinden biri
olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Türkiye’nin en yüksek ayaklı
köprüsünü inşa ederek Toroslara adeta bir mühür vuruyoruz. Akdeniz Bölgesi ile
İç Anadolu Bölgesi’ni kesintisiz şekilde birbirine bağlıyoruz.
Konya-Hadim-Taşkent ile Karaman'ın Sarıveliler-Başyayla-Ermenek ilçelerini
birbirine bağlayan Hadim Devlet Yolu üzerinde inşa ettiğimiz bu viyadüğümüz;
ülkemizin en yüksek ayak yüksekliğine sahip olmasının yanı sıra yine ülkemizin
en uzun dengeli konsol köprüsü olarak da tarihe geçecek ve simge yapılarımızdan
biri olacak. Proje kapsamında 1.372 metre uzunluğunda, 166 metre yüksekliğinde,
27 metre genişliğinde, 9 açıklıklı, dengeli konsol tipinde çift viyadük;
Türkiye’nin en uzun ve en yüksek dengeli konsollu köprüsünü inşa ediyoruz.
Yapım çalışmaları kapsamında kenar ayaklar ve orta ayaklarda temel ve elevasyon
imalatları ile sol eksende üstyapı imalatlarının tamamını bitirdik. Sağ eksende
ise üstyapıda; 852 metre ilerleme gerçekleştirdik. Yani toplamda sağ ve sol
köprüde 2 bin 224 metre üstyapı ilerlemesine karşılık; projede yüzde 72
gerçekleşme sağladık.”
SEYAHAT SÜRESİ 20 DAKİKA KISALACAK
Geriye kalan 520 metre üstyapı
imalatını da bu yıl içinde tamamlamayı ve Eğiste Hadimi Viyadüğünü Kasım 2022
trafiğe açmayı planladıklarını açıklayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
Eğiste Viyadüğü’nün tamamlanmasıyla birlikte, seyahat süresinin 20 dakika kısalacağını
söyledi. “Bunun yanı sıra, Türkiye’nin kuzey ve güney aksının en önemli
arterlerinden biri olan Konya-Hadim-Taşkent-Alanya güzergahında zaman ve
seyahat konforu en üst seviyeye çıkacaktır” diyen Karaismailoğlu, “Dik yokuş ve
keskin virajla aşılan Eğiste Deresi geçişindeki ulaşım rahatlayarak, bu bölge
artık sürücülerin ‘korkulu rüyası’ olmaktan çıkarak trafik, can ve mal
güvenliği en üst seviyeye yükselecektir” dedi.
3 BİN 617 ADET KÖPRÜ VE VİYADÜK İNŞA ETTİK
Üç kıtanın ortasında bir köprü
konumunda olan Türkiye’nin stratejik konumunun gereği olarak tüm ulaşım
sistemlerini önce birbirlerine, sonra da dünyaya entegre ettiklerini aktaran
Karaismailoğlu, yeni planlamaları da buna uygun şekilde hazırladıklarını dile
getirdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Ne mutlu bize ki
Cumhuriyet’imizin, 100. yılının eşiğindeyiz. Projelerimizde de ulaşım, lojistik
ve haberleşmede ülkemizi bölgesinde lider, dünyada da önemli bir kavşak noktası
haline getirdik ve bu konumumuzu korumaya devam edeceğiz. Bugüne kadar inşa
ettiğimiz eserlerde olduğu gibi bundan sonrakilerde de ekonomik
bağımsızlığımızı güçlendirmek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Ülkemizin
jeostratejik konumunun avantajlarından hareketle akslarımızdaki uluslararası
ticaret ağlarını merkeze alan, küresel ve bölgesel bütünleşmeyi sağlayan
çalışmalarımızı da hızla sürdürüyoruz. Geçit vermeyen dağları tünellerle,
vadileri köprüler, viyadüklerle aşıyoruz. 2003 öncesi 83 adet olan tünel
sayımızı 466’ya, Sadece 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğunu da yüzde
1.202 artırarak toplam 651 kilometreye çıkardık. 3 bin 617 adet köprü ve
viyadük inşa ederek köprü ve viyadük uzunluğumuzu 727 kilometreye ulaştırdık”
değerlendirmesinde bulundu.
PHASELİS TÜNELİ AK PARTİ HÜKÜMETİNİN ÖNEMLİ ESERLERİNDEN BİRİ OLACAK
Yarın, açılacak Phaselis
Tüneli’nin de AK Parti hükümetinin önemli eserlerinden biri olacağının altını
çizen Karaismailoğlu, “Antalya-Kemer-Tekirova-Finike bölünmüş yol hattı
üzerindeki tünelimiz sayesinde; yol güzergâhı 2 kilometre, seyahat süresi de 10
dakika kısalacak. Yani, yine ekonomimize ve milletimize kazandıracağız.
Yollarımızı inşa ederken yürüttüğümüz politikalar ve faaliyetlerle, dünyada en
hızlı gelişim gösteren ülkelerden biri haline geldik. Kısa süre içinde
açılışını yaptığımız 1915 Çanakkale Köprüsü, Tokat Havalimanı, Malatya
Çevreyolu gibi eserlerle bu gelişime taze kan pompalamaya devam ediyoruz.
Yollarımızı inşa ederken yürüttüğümüz politikalar ve faaliyetlerle, dünyada en
hızlı gelişim gösteren ülkelerden biri haline geldik. Yatırım maliyeti büyük
projeleri, yap-işlet-devret gibi finans modelleriyle hayata geçiriyor, 50
yıllık, 100 yıllık hayalleri, bu dev eserleri çok daha kısa sürelerde
vatandaşımızın hizmetine sunuyoruz. Böylece ülke sathında hedeflenen karayolu
yatırımlarının da gerçekleştirilmesine imkan sağlıyor, bütünsel ve
sürdürülebilir bir kalkınmaya erişimin yolunu açıyoruz. Yani milletimize sadece
yol değil, yeni iş imkanları, istihdam sunuyoruz. Ülkemizin kalkınmasına,
ekonomisine katma değer sağlıyoruz” diye konuştu.
20 YILDA NEYİN SÖZÜNÜ VERDİYSEK YAPTIK
2003’te Cumhurbaşkanı Recep
Tayyip Erdoğan’ın ortaya koyduğu ‘ulaşan ve erişen Türkiye’ vizyonunu 20 yılda
hayata geçirdiklerine işaret eden Karaismailoğlu, “Yani, 20 yılda neyin sözünü
verdiysek yaptık. Bunun özgüveni ve gururuyla şimdi de ülkemizin yakın geleceği
için harekete geçtik. 2035 ve 2053 yılına kadar olan yatırımlarımızı planladık
ve hedeflerimizi belirledik. Bildiğiniz gibi Ulaştırma ve Lojistik Master
Planı-Ulaştırma 2053 Vizyonumuzun lansmanını yaptık. 5'er yıllık planlamalarla
demiryolu, karayolu, denizyolu, havayolu ve haberleşme için 198 milyar dolar
yeni yatırım yapacağız. 2053 yılına kadar karayollarında; bölünmüş yol ağımızı
38 bin 60 kilometreye, otoyol ağımızı ise 8 bin 325 kilometreye yükselteceğiz.
Akıllı ve otonom teknolojiler ile donatılmış, hızlı, emniyetli yol altyapısı
ile kaza oranlarını azaltacağız. Yolculuk planlamalarına göre elektrikli şarj
altyapısı tesis edecek, elektrikli araçlar için uygun altyapılar oluşturacağız.
Karayollarında fosil yakıt yerine elektrikli ve alternatif enerji kullanımını
artıracağız. Gelecek vizyonumuzun en önemli unsurlarından biri, ülkemizin
rekabet gücüne ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda
bulunmaktır. Güvenli, ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz, dengeli
ve sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi oluşturmaktır. Bu çerçevede, gelecekte
görmeyi hedeflediğimiz Türkiye fotoğrafını daha da netleştirmekteyiz. Eğiste
Hadimi Viyadüğü de en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprü olarak
ülkemizin en önemli ulaşım yatırımlarından biri olmuştur ve gelecek
nesillerimize yeni atılımlara ilham verecektir” ifadelerini kullandı.