
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Eskişehir-Sarıcakaya
projesini 2023 yılında tamamlayarak hizmete sunacaklarını belirterek, yol
yapımı tamamlandığında yıllık toplam 21,5 milyon lira tasarruf sağlanacağını
söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Eskişehir-Sarıcakaya yolu yapım şantiyesini ziyaret etti; proje
hakkında bilgi aldı. Ardından açıklama yapan Karaismailoğlu, Türkiye’nin,
bugünlere hiç kolay gelmediğini söyledi. “Yarınlar için seçeceğimiz yolun ne
olacağını belirlemek içinse bir yıldan az zamanımız kaldı” diyen
Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Bir yanda elde ettiği tarihi
yatırım, kalkınma, refah başarıları ile ülkemize Cumhuriyet tarihinin en
aydınlık, en güçlü, en parlak dönemini yaşatan AK Parti ve Cumhur İttifakı,
diğer yanda ise yalan siyasetini bir yaşam biçimi edinen, şahsi menfaatleri
için dış mihraklarla, darbecilerle bile iş tutmaya hevesli muhalefet
mensupları. Ülkemiz; 2002 yılına kadar yatırımın göz ardı edildiği, milletinin
refahının düşünülmediği bir ülkeydi. Ekonomik kriz sıradanlaştırılmış,
kazananlar milletimiz değil hep başkaları olmuştu. Ancak, AK Parti iktidarı ile
birlikte Türkiye; istihdamdan yatırıma ihracattan üretime, yabancı yatırımdan
turizme kadar her alanda rekorlar kırmayı başardı. Artık ihracatta üst üste
rekor kırıyor, bir yıl içerisinde uzaya iki haberleşme uydusunu gönderebiliyor,
yerli ve milli imkanlarla kendi uydusunu geliştiren 10 ülkeden biri olma
yolunda ilerliyoruz. Ülkemizin duruşu kadar itibarı da hiç olmadığı kadar güçlü
bir konumda. Ulaştırma ve altyapı anlamında Türkiye, Cumhuriyet tarihinde
görülmemiş bir kalkınma hamlesine şahit oldu.”
ESKİŞEHİR’İN ULAŞIM VE İLETİŞİM YATIRIMLARI İÇİN 18 MİLYAR LİRAYI AŞAN
HARCAMA YAPTIK
AK Parti hükümeti ve yatırım
anlayışında ‘durmak yok, yola devam’ ilkesinin hakim olduğuna dikkati çeken
Karaismailoğlu, bu nedenle 2053 yılına ilişkin hedeflerin şimdiden
belirlendiğini söyledi. Ülke genelinde, bu dev yatırım ve hizmet anlayışından
Eskişehir’in de hak ettiği payı aldığını, almaya da devam edeceğini vurgulayan
Karaismailoğlu, “2022 fiyatlarıyla, bugüne kadar Eskişehir’in ulaşım ve
iletişim yatırımları için 18 milyar 53 milyon lirayı aşan harcama yaptık.
2003’te Eskişehir’de yalnızca 90 kilometre bölünmüş yol varken, biz 227 kilometre
daha yaparak, bölünmüş yol uzunluğumuzu 317 kilometreye ulaştırdık. Eskişehir’i
bölünmüş yollarla, Ankara, Bolu, Bilecik, Kütahya ve Konya’ya bağladık. İl
genelindeki bitümlü sıcak kaplamalı karayolu uzunluğunu da 92 kilometreden 320
kilometreye çıkardık. Hükümetlerimiz döneminde Eskişehir’de 240 kilometrelik
tek yol yapım ve onarımı gerçekleştirdik. Toplam uzunluğu 3 bin 625 metreye
ulaşan 54 adet köprüyü tamamlayarak hizmete açtık. Eskişehir’in karayolu
yatırımları için hükümetlerimiz döneminde 5 milyar 67 milyon liralık yatırım
yaptık. İl genelinde devam eden 7 ayrı karayolu yatırımlarının toplam proje
bedeli 1 milyar 422 milyona ulaşmaktadır” diye konuştu.
TOPLAM 21,5 MİLYON LİRA TASARRUF SAĞLAYACAĞIZ
Eskişehir’de devam eden 7 ayrı
karayolu yatırımlarından biri olan projede hep birlikte olduklarını belirten
Karaismailoğlu, uzunluğu 42 kilometre olan Eskişehir-Sarıcakaya yolunun 5
kilometresinin bölünmüş yol olarak önceki yıllarda tamamlanıp hizmete
sunulduğunu anımsattı. Kalan 37 kilometrelik kesimin ihalesini de
tamamlandığını kaydeden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Yol yapım
çalışmasında geçtiğimiz yıl toprak ve sanat yapılarını tamamladık. Bu yıl da
4,5 kilometrelik kesimde bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol yapacağız.
Ayrıca, 5,5 kilometre de tek yol yapımı hedefliyoruz. Bu yol projemizi, 2023
yılında tamamlayarak halkımızın hizmetine sunacağız. Bu yolumuzun yapımı
tamamlandığında; zamandan 17,5 milyon lira, akaryakıttan 4 milyon lira olmak
üzere yıllık toplam 21,5 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Bu şekilde, yıllık
karbon emisyon salınımı da 863 ton azaltılacak” dedi.
Eskişehir-Alpu-Mihalıççık Yolu ve
Eskişehir-Sakarlıca-Mihalgazi Yolu yapımlarının da hızlı bir şekilde devam
ettiğini aktaran Karaismailoğlu, “Bunun yanında ayrıca; Sivrihisar-Eskişehir-Bozüyük
Yolu, Sivrihisar-Emirdağ Ayrımı-Afyon Yolu ve Ankara-Eskişehir
ayrımı-Mahmudiye- Çifteler Yolunun BSK onarımlarını tamamlayacağız. Yollarla
birlikte, bağlantı yolları ve köprü onarımlarımız da sürüyor. Tarihimize,
kültürümüze, Ata mirasına sahip çıkıyoruz. Tarihi Akköprü, Dağkaya, Akbaş,
Konarlp, Kavuncu, Karabekir ve Göynük Menfez köprülerini restore ediyoruz.
Sivrihisar-Polatlı ayrımı Günyüz-Çeltik-Yunak il yolundaki Topalyayla Köprüsü
ile birlikte bağlantı yollarının yapımı da devam ediyor” şeklinde konuştu.
GÜNLÜK KISIR DÖNGÜ VE POLEMİKLERE AYIRACAK VAKTİMİZ YOK
“Günlük kısır döngü ve
polemiklere ayıracak vaktimiz yoktur. Bizim vaktimiz de enerjimiz de aklımız
fikrimiz de yalnızca milletimizle. Ona sunacağımız hizmetlerin planlamasında,
inşasındadır” diyen Karaismailoğlu, güçlü ve büyük Türkiye’nin bu alın ve akıl
teriyle mümkün olduğunu aktardı.